تمامی حقوق برای گروه نرم افزاری اسرز محفوظ است © 1401
امروزه اینستاگرام یکی از پلتفرمهای بسیار محبوب و پرطرفدار در بین مردم جهان است که مردم باتوجه به سلایق خود استفادههای متفاوتی از آن دارند.
جالب اینجاست که اینستاگرام اخیراً به عنوان یک پلت فرم محبوب برای کسب و کار محلی شناخنه شده است. شاید به این فکر کنید که؛ «چگونه یک پلتفرم رسانههای اجتماعی پر از ویدیوهای خندهدار،گربهها، پستهای اینفلوئنسرها و عکسهای غذا میتواند به شما کمک کند مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش بیشتری داشته باشید؟» این مسئله برایتان قابل قبول باشد یا نباشد ، حقیقت این است که اینستاگرام چیزهای به مراتب فراتر از تصاویر و ویدیوهای سرگرم کننده دارد.
همچنین به طور گستردهای به سمت و سوی تبدیل شدن به یک بازار رقابتی در حال پیشروی است. طبق گزارشات بدست آمده ؛ 70 درصد از خریداران به دنبال خریدهای بعدی خود در اینستاگرام. و طبق گزارش 50٪ از مردم، با دیدن یک تبلیغات یا نام تجاری دراینستاگرام ، بیشتر به آن علاقه نشان میدهند. در حال حاضر1.13 میلیارد نفر از این پلتفرم استفاده میکنند و هر روز با پیوستن تعداد بیشتری از مردم، آمار کاربران رو به افزایش است که تعداد زیادی ازآنان مشتریان بالقوه هستند، توجه به اینکه هم اکنون بیش از 200 میلیون کسب و کار در اینستاگرام وجود دارد و کاربران دررقابت تنگاتنگی هستند. مشهور شدن در اینستاگرام چیزی بیش از ایجاد یک حساب کاربری و ارسال عکسهای محصول است. اینکه بتوانید برای کسب و کار محلی خود طرفدارانی داشته باشید، هنر شما را میرساند و البته دانستن نکات و مواردی که در ایجاد کسب و کار شما مفید باشد.
در این راهنما، با 11 نکته در اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان گستردهتر، ایجاد تعامل، ترویج کسب و کار محلی خود و ایجاد فروش ، آشنا میشوید.
در ابتدا باید بدانید که؛ اینستاگرام، هم مانند هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر، یک جامعه است. و همانطور که تجارت شما بخش ارزشمندی از جامعه محلی شما به شمار میرود ، شما نیز باید نشان دهید که عضوی معتبر و ارزشمند در جامعه اینستاگرام هستید. که به شما در بدست آوردن فالوورهای مشتاق برای تعامل با محتوایتان کمک میکند. اما برای رسیدن به این هدف، یعنی بدست اوردن مخاطبان ، تنها ارسال تصاویر یا ویدیوهای عالی کافی نیست! چراکه شما برای تثبیت شهرت خود در جامعه اینستاگرام، نیاز به ار تباط و تعامل با اینفلوئنسرها و سایر برندها (حتی رقبای مستقیم) دارید. باید با انها ارتباط برقرار کنید و به گفتگوهایشان پیوسته و با محتوای تولید شده شان و همچنین سایر کاربران تعامل داشته باشید .
سعی کنید بطور فعالانه ای به گفتگوهایی که توسط فالوورهای شما در بخش نطرات ایجاد میشود، شرکت داشته باشید و همچنین سعی کنید شنوندهی خوبی برا ی سوالات، نگرانی ها، تمجیدها و سایر احساسات آنان بوده و پاسخ مناسبی به آنها بدهید که همچنین میتواند یک فرصتی عالی برای رسیدگی به هر گونه تجربه منفی بالقوه باشد، در مقابل تبلیغات بد قرار بگیرید و به دنبال کنندگان خود نشان دهید که به نظرات آنان اهمیت میدهید.
میتوانید با بازنشر منظم محتوای منتشر شده توسط فالوورهای محلیتان، سایر کسبوکارهای منطقه و افراد مشهور محلی، شهرت کسبوکارتان را در اینستاگرام و در جامعه محلی افزایش دهید.
سازندهگان محتوا از اینکه محتوای آنها توسط کسب و کار شما نمایش داده میشود احساس خوشایندی خواهند داشت، و همچنین سایر دنبال کنندگان نیز متوجه این موضوع خواهند شد و ممکن است در صفحه اینستاگرام خود به (تبلیغ )شما اشاره کنند و این سبب میشود که دنبال کنندگان آنها و حتی افراد بیشتری در جامعه محلی خود در دسترس شما باشند.
توجه داشته باشید که این میتواند به منزله ی یک ( برد) برای شما باشد.
اشتراک گذاری محتوای ایجاد شده توسط افراد واقعی؛ باعث قابل دسترستر و انسانیتر به نظر رسیدن برند شما میشود. به عبارت دیگر، شرکت شما پس از فروش، احساس خوب دوستانهای خواهدداشت.
این استراتژی ، برای مشهور شدن برند شما و همچنین در صرفه جویی هنگام تولید محتوای اصلی و منحصر به فرد نیز کمک شایانی میکند. فقط در نظر داشته باشید که قبل از هر عملی، درابتدا حتما بپرسید و تحقیق کنید و اکانت اینستاگرام کاربر را تگ کنید.
بدانید که اینستاگرام یک پلتفرم منحصربه فرد است و باید برای دستیابی به اهداف متفاوت از سایر نقاط تماس، حتی سایر حسابهای رسانههای اجتماعی شما، استفاده شود، و حساب اینستاگرام کسب و کار شما فقط یکی از افزونههای برند شما است. ثبات داشتن شما ، یکی از مسائل مهمی است که باید در همه پلتفرمها، به ویژه از نظر لحن و مجموعه شخصیت، احساس شود.
برند شما توسط بسیاری از مشتریان در کانالهای مختلف دنبال میشود. اگر شخصیت اینستاگرام شما با لحنی که وب سایت، صفحه فیس بوک یا کارمندان فروشگاه شما تعیین می کند متفاوت باشد، مشترییان شما شدیداً در معرض خطر گیج شدن قرار میگیرند.
این یعنی همان هماهنگی بین تعاملات شما با مشتری در اینستاگرام ، لحنی که در کپشن پستهایتان تعیین میکنید و با احساس واقعی بازدید از کسبوکارتان. در غیر این صورت،ممکن است مشتریان شما غافلگیر شوند. که باعث دلسرد شدن آنها شود.
باوجود اینکه ثابت ماندن لحن و شخصیت پشت پستهای شما در کانالهای مختلف باید حفظ شود اما، یکی از آسیبهای جدی همان شباهت بیش از حد است. شما باید به دقت فضای بین ثابت ماندن و ارسال محتوای منحصربهفرد را بدون پست عمومی، در استراتژی خود حفظ کنید و دقیقاً از همان پیام و محتوا در پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
از خطرات پست عمومی، ایجاد اختلال است به این صورت که ؛ مشتریانی که شما را در چندین کانال رسانه اجتماعی دنبال میکنند و یک پیام را چندین بار مشاهده میکنند. پس از اولین بار، دیگر درگیر کننده نیست و برای مشتری شما کاملا تکراری و غیر جذاب میشود و همبن باعث شروع ایجاد اختلال میشود. به یاد داشته باشید که هر کانالی متفاوت است و باید با آن متفاوت برخورد کرد.
با این حال، در برخی مواقع پست عمومی را میتوان قابل قبول داست، مانند زمانی که کسب و کار شما میزبان یک رویداد محلی باشد یا محصولات جدیدی را منتشر کند و میخواهید حد امکان افراد بیشتری از این اخبار/رویداد/محصول(ها) مطلع شوند. با این حال، هنوز هم باید مطمئن باشید که با مسئولیتپذیری در حال تبلیغ متقابل هستید.
تبلیغ متقابل مسئولانه ، یعنی؛ استفاده مناسب از هر کانال برای ترویج اهداف. نه به معنای فقط کپی و چسباندن تلاشهای شما از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر .
در واقع زندگی یک مشتری پس از خرید محصولات شما سبک زندگی محلی کسب و کار شما را توصیف میکند. از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی بصری است، و کانالی عالی برای نشان دادن چگونگی سبک زندگی محلی برند شما است . با ترکیب کردن تصاویر محصولات خود در عمل، به مشتریان اجازه تصور این سبک زندگی را میدهید و این امر در تقویت ارزش کلی برند شما و تشویق مشتری برای خرید بسیار مفید است.
یکیاز روشهای ایجاد تصاویر یا ویدیوهایی که سبک زندگی محلی ارائه شده توسط محصولات شما را نشان میدهد، این است که ؛ همیشه هدفتان در ترکیب نقاط دیدنی محبوب در شهر خودتان باشد. این مکانها جدا از اینکه قابل تشخیص و آشنا هستند، به تکمیل دید مشتری از محصولات شما در زندگیشان کمک میکنند، مخصوصاً اگر از مکانهایی استفاده میکنید که غالباً بازدید میکنند.
تعطیلات یکی از روند هایی است که همیشه میتوان روی آن حساب کرد تا به موضوعی پرطرفدار تبدیل شود . توجه داشته باشید که یکی از میانبرها که توسط کسبوکارها همیشه قابل توجه بوده، تعطیلات است که مدتهاست از این روزها برای جذب مشتریان با پیامهایی با موضوع تعطیلات استفاده کردهاند.اما این فقط یک موضوع است و بسیاری از موضوعات محبوب دیگرنیز وجود دارد که میتوانید از آنها برای ایجاد محتوای اینستاگرام جذاب استفاده کنید.
برای جلب توجه محلی در حین ارسال محتوای مرتبط و جالب برای دنبال کنندگان محلی، هشتگهای پرطرفدار در منطقه خود را جستجو کنید، باید به اخبار، رویدادهای محلی و تعطیلات خاص جامعه توجه کنید. که یک راه عالی به نظر میرسد .
به همین دلیل دنبال کردن سایر مشاغل، افراد مشهور محلی و سایر رهبران فکری جامعه، هوشمندانه است زیرا میتوانید برای استفاده از کلمات کلیدی پرطرفدار و محلی به اینستاگرام از آنها الهام بگیرید. با این حال، جنبه تاریکی نیز برای استفاده از موضوعات پرطرفدار وجود دارد. و آن ربوده شدن بعضی از موضوعات به حال خود رها شده، توسط برخی از مارکها است.
یکی از راههای بهینه سازی، برای دسترسی محلی صفحه اینستاگرام خود، تمرکز بر روی هشتگهای محلی است زیرا شباهتهای زیادی بین هشتگها و کلمات کلیدی SEO وجود دارد.و به افراد منطقه شما از طریق هشتگهای خاص منطقه امکان پیدا کردن پستها و کسب و کار شما را میدهد.
بهتر است به جای زدن یک #طبیعت عمومی بر روی عکس در فضای باز، از هشتگی مانند #NewportNature که شامل موقعیت مکانی شما نیزباشد. استفاده کنید. به این دلیل که هشتگها شامل منطقه شما و نوع کسبوکار شما میشود و شباهت زیادی به کلمات کلیدی دارند. به طور مثال؛ اگر مردم در حال جستجوی اینستاگرام برای آرایشگر در شیکاگو هستند (و شما در شیکاگو آرایشگر هستید)، میخواهید محتوای اینستاگرام کسب و کار شما در آن جستجو ظاهر شود. بنابراین، میخواهید محتوای خود را با برچسبهایی مانند #ChicagoHairStylist، #ChicagoHair یا #ChicagoBeauty هشتگ کنید. از نظر هشتگهای محلی، دانستن نحوه دسترسی محلی، یک چالش است.
تحقیق وجستجو یکی از ملزومات برای تعیین بهترین هشتگ محلی در منطقه خود است. آیا روی شهر خاص خود یا کل ایالت خود تمرکز میکنید؟ آیا بهتر است از هشتگ فقط با نام شهر خود استفاده کنید یا حجم بیشتری در شهر و ایالت وجود دارد؟ شاید شما باید در محله خاص خود را هدف قرار دهید؟ هیچ پاسخ قطعی نمتوان درجواب این پاسخها گغت . زیرا تا حد زیادی به نحوه جستجوی افراد در منطقه محلی شما بستگی دارد. ممکن است ابزارهای شخص ثالث، مانند Hashtagify یا Focalmark نیز، بدلیل اینکه به شما امکان میدهند کلمه کلیدی/هشتگ را وارد کنید و کلمات و عبارات مرتبط دیگر را ببینید. میتواند مفید باشد.
شما میتوانید از این ابزارها برای ردیابی عملکرد هشتگهای مختلف و در عین حال برای هشتگهای جدید الهام بگیرید. همچنین میتوانید از این ابزارها برای یافتن هشتگ های محلی عالی استفاده کنید و درک بهتری از نحوه جستجوی افراد در منطقه خود داشته باشید.
با اینکه ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما یکی از ملزومات خاص و مطلق در اینستاگرام، پیوند دادن به وب سایت خود است. زیرا بیوگرافی صفحه کسب و کار شما تنها فضایی در اینستاگرام است که میتواند شامل یک لینک باشد، بنابراین باید از آن سرمایه گذاری کنید. بدون این پیوند، فالوورها نمیتوانند با بازدید از وبسایت شما، خرید محصولات شما یا تعامل با برند شما در جای دیگری تبدیل شوند.
پس از مصرف محتوای اینستاگرام، باید از لینک یا آدرس دهی در بیو خود استفاده کنید در واقع هر کجایی که میخواهید فالوورهای خود را هدایت کنید. آن لینک باید در بیو شما باشد. همچنین ممکن است بخواهید اطلاعاتی در مورد سایر حسابهای رسانههای اجتماعی خود، مانند دسته توییتر شرکتتان، درج کنید. و بهعنوان یک کسبوکار محلی، درج آدرس شما نیز بسیار مهم است، که دنبالکنندگان بدانند کجا شما را پیدا میکنند.
اگر میخواهید برای بدست آوردن موقیت برتر در اینستاگرام، به جای استفاده از گوشی هوشمند خود، روی یک دوربین با کیفیت بالاتر سرمایه گذاری کنید. زیراصفحات تجاری زیادی در اینستاگرام وجود دارند که به طور معمول تصاویر و ویدیوهایی را با کیفیت پایینتر، تار یا ترکیب بندی ضعیف ارسال میکنند.
شاید تصمیم بگیرید که روی یک عکاس حرفه ای سرمایه گذاری کنید تا به شما در ایجاد تصاویر جذاب کمک کند. از این گذشته، اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، اگر میخواهید واقعاً در تبلیغ کسبوکار خود در این محیط عالی باشید، باید بهترین محتوای بصری ممکن را ایجاد کنید. اشتراک گذاری تصویر محصول اهمیت ویژه ای دارد زیرا هدف شما دیده شدن تصاویر شما توسط فالوورها است. (به یاد داشته باشید، سبک زندگی محلی). تصویر بی کیفیت نه تنها شمارا به هدف نمی رساند ، بلکه ممکن است مشتریان شما متقاعد شوند که محصولات شما نیز بی کیفیت هستند.
این یک استراتژی دیگر است که علی رغم واضح بودن ،توسط بسیاری از کسب و کارهای محلی فراموش میشوند. اگر میخواهید کسب و کار محلی شما توسط فالوورهای اینستاگرام کشف و بازدید شوند، باید به آنها (در اینستاگرام) بگویید کجا کسب و کار شما را پیدا کنند. شما میتوانید پستهای فردی را با یک مکان برچسب گذاری کنید. هنگامی که کاربران روی پیوند مکان کلیک میکنند، به صفحه نقشه ای در برنامه منتقل میشوند که دقیقاً مکان کسب و کار شما را به آنها نشان داده و همچنین سایر مطالب ارسال شده از این مکان را نشان میدهد.
با این حال، همیشه نباید مکان "دقیق" کسب و کار خود را برچسب جغرافیایی کنید. چراکه اگر محتوایی را درباره یک نقطه عطف یا منطقه خاصی در منطقه خود پست میکنید، برچسب گذاری جغرافیایی "آن مکان" میتواند تنوع پستی ایجاد کند و این فرصت را ایجاد میکند که محتوای شما توسط افرادی که آن مکانها را در اینستاگرام جستجو میکنند کشف شود.
این همچنین میتواند حس یک شرکننده فعال در جامعه را به نمایش بگذارد.
باتوجه به تغییرات ترجیحات دنبال کنندگان اینستاگرام شما، نگرشها و رفتارهای مصرف کننده نیز تغییر میکند.
همیشه باید به محتوایی که بیشترین تعامل را ایجاد میکند توجه کنید و بررسی کنید که چرا لایکها، نظرات و اشتراک گذاریهای ناگهانی افزایش یافته است. در صورت امکان، از افرادی که در نتیجه تلاشهای اینستاگرامی شما از کسب و کار محلی شما بازدید می کنند، بپرسید که چه چیزی آنها را جذب کرده است. بینشهایی که با شما به اشتراک می گذارند بسیار ارزشمند خواهد بود.
نتیجه؛
توانایی اینستاگرام در زنده کردن فرهنگ، بسیار عالی وقابل تمجید است.
داستانهای به اشتراک گذاشته شده و تعاملات در بخش نظرات، بهترین فرصت برای عالی نشان دادن کسب وکار شماست. اینستاگرام به کسب و کارها گزینه های زیادی برای معرفی خود میدهد. مسیرهای زیادی در اختیار شما قرار میدهد تا مردم شما را کشف کنند و با شما درگیر شوند چه به پستهای کاملاً ارگانیک متکی باشید یا تبلیغات پولی را تکمیل کنید، همانطور که پلتفرم ویژگیهای محتوای مارک دار و ویژگیهای خرید خود را افزایش میدهد، به نظر میرسد که این روند مطمئنا ادامه خواهد داشت. eMarketer پیشبینی میکند که تجارت اجتماعی خردهفروشی تا سال 2025 به یک صنعت 80 میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد، بنابراین بهتر است هر چه زودتر وارد آن شوید.
همانطور که در دنیای جدید و هیجان انگیز رسانههای اجتماعی گسترش یافته حرکت میکنید، بازار محلی خود را نیز فراموش نکنید. مخاطب هدف را در ذهن داشته، به روندها توجه کنید و ازامتحان کردن چیزهای جدید نترسید.
پیام بگذارید