تمامی حقوق برای گروه نرم افزاری اسرز محفوظ است © 1401
امروزه رسانه های اجتماعی دنیای تجارت را متحول کرده و مسیرهای شغلی جدیدی را در زمینه رسانه های اجتماعی باز کرده است. فرصت های بیشتری برای کشف مشاغل تازه و هیجان انگیز وجود دارد و درک آنچه برای دنبال کردن شغل مورد نظر شما لازم است ضروری است. مدیر رسانه های اجتماعی عنوان شغلی محبوبی است، اما شامل چه مواردی است و چگونه می توان آن را به دست آورد؟
درادامه خواهیددانست که اگر میخواهید این مسیر شغلی را در رسانههای اجتماعی دنبال کنید، به چه مهارتهایی نیاز دارید.
مهارت های ده گانه مورد نیاز مدیران شبکه های اجتماعی ...
تبدیل شدن به مدیر رسانه های اجتماعی به مهارت ها و توانایی های متنوع زیادی در این زمینه نیاز دارد مطمئن شوید که برخی از مراحل لازم برای کمک به مدیر رسانه های اجتماعی را به خوبی درک کرده اید. در اینجا برخی از عناصر کلیدی که در تبدیل شدن به یک مدیر رسانه های اجتماعی نقش دارند آورده شده است:
هیچ راه واحدی برای شروع حرفه ای به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی وجود ندارد. اما تمرکز بر مراحل خاصی مانند ساختن نمونه کارها و دنبال کردن مدرک یا گواهینامه در این زمینه می تواند مزیت بزرگی برای شما به ارمغان بیاورد.
یکی از عوامل مهم در یافتن فرصت های مناسب و توانایی پیشرفت در حرفه خود ضرورت درک نقش مدیر رسانه های اجتماعی است. به طور معمول، یک مدیر رسانه اجتماعی مسئول استراتژی کمپین ها و محتوا برای افزایش فالوورها، ارتباط با مردم در پلتفرم های مختلف اجتماعی و بهبود حضور برندشان در رسانه های اجتماعی است. با توجه به اینکه درصد زیادی از کاربران اینترنت محصولات جدید را ازطریق تبلیغات رسانه های اجتماعی پیدا میکنند نشان دهنده نقش مهم مدیر رسانه های اجتماعی در کمک به دستیابی بهترین نتایج است.
کمپین های بازاریابی.، بانوجه به عوامل متعددی ازجمله شرکت، مسئولیت ها متفاوت است. تولید محتوای قانعکننده و تجزیه و تحلیل دادهها برای موفقیت به عنوان یک مدیر رسانههای اجتماعی بسیار مهم است. اکنون به بررسی برخی از مسئولیت های کلیدی که می توان به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی انجام داد می پردازیم:
افزایش فالوورها و ایجاد تعامل بهتر برای توسعه حضور قوی در رسانه های اجتماعی مهم است و شما می توانید این کار را از طریق محتوای نوشتاری و بصری انجام دهید. با 137 میلیون کاربر جدید اینترنت در 12 ماه گذشته، این مجموعه بزرگی از کاربران است که باید زمانی که به دنبال بهبود تعامل هستیدمورد هدف قرار گیرند.
از مهم ترین نقش هایی که مدیر رسانه های اجتماعی دارد، تجزیه و تحلیل داده ها است که شامل :
مدیر رسانه های اجتماعی یک شغل چند وجهی است و به شما این امکان را می دهد که درک بیشتری از این نقش به دست آورید.
اکثراً متوجه خواهید شد که این نقشی است که در آن متقاضیان. مسئول نظارت بر تعاملات مشاغل با مصرف کنندگان از طریق رسانه های اجتماعی و همچنین مدیریت و نظارت بر پلت فرم های رسانه های اجتماعی آنها و اجرای استراتژی های محتوا هستند.
موارد زیر الزامات شغلی معمول مدیر رسانه های اجتماعی است:
داشتن ایده ای از آنچه می خواهید به دست بیاورید، و دانستن میانگین ، مهم است تا فضایی برای مذاکره در اختیار شما قرار دهد. به گفته زیپیا، که ادعا می کند شعار "کارشناس حرفه ای"، میانگین حقوق مدیر اجتماعی 70287 دلار در سال است. در سطح پایین، ممکن است انتظار 50000 دلار در سطح اولیه و بیش از 98000 دلار را داشته باشید اگر چند سال زیر کمربند خود باشید. واشنگتن از نظر پردرآمدترین ایالت به طور کلی در صدر فهرست قرار دارد، در حالی که سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، مدعی رتبه اول پردرآمدترین شهر است. از طریق پیوند بالا، اگر موقعیت مکانی، صنعت خاص و سطح تحصیلات خود را انتخاب کنید، می توانید تخمین مناسب تری از ارزش خود دریافت کنید.
چندین ویژگی مختلف وجود دارد که باید در نظر بگیرید، و این نقش بزرگی در کمک به شما در ایفای این نوع مسیر شغلی به روشی مثبتتر ایفا میکند. درک مهارت ها و توانایی های مورد نیاز برای کمک به شما در نقش خود به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی زمانی که به دنبال مسیر شغلی در این زمینه هستید، بسیار مهم است. بنابراین، برای اینکه یک مدیر رسانه اجتماعی ماهر و موفق باشید چه چیزی لازم است؟
در اینجا به برخی از مهارت های کلیدی مدیریت رسانه های اجتماعی اشاره شده است.
بدیهی است که شخصی که کار اصلی او ارتباط با افراد خارج از شرکت است بایداز مهارت های ارتباطی بالایی برخوردار باشد.
مهارت های ارتباطی در این حوزه کمی با نقش های ارتباطی سنتی متفاوت است. مدیران رسانه های اجتماعی باید بتوانند مخاطبی را که با آنها در ارتباط هستند درک کنند و به گونه ای صحبت کنند که با مخاطبان تعامل برقرار کند. در حالی که ظاهرا همه پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در کارهایی که انجام میدهند مشابه هستند، اما هر کانال روشی متفاوت برای برقراری ارتباط دارد. مثلا: شناخت و درک اینکه چگونه یک فرد در فیس بوک ارتباط برقرار می کند با نحوه ارتباط یک فرد در توییتر بسیار ضروری است.
بهترین مدیران رسانه های اجتماعی افرادی هستند که از رسانه های اجتماعی کاملاً لذت می برند و در سطح شخصی در رسانه های اجتماعی شرکت می کنند. برای اینکه در رسانههای اجتماعی یک ارتباطدهنده واقعاً موفق باشید، نه تنها باید جزئیات برنامهها را بشناسید، بلکه بتوانید از زبان محلی رایج در هر یک استفاده کنید.
هنگامی که یک "غیرخودی" درکانال پست ارسال می کند، می تواند بر شهرت کسب و کار تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل است که تسلط مدیر رسانه اجتماعی بر ملزومات هر کانال و رسانه مهم است و بهترین مدیران رسانه های اجتماعی کسانی هستند که قبل از شروع حرفه خود در رسانه های اجتماعی در سطح شخصی شرکت کرده اند.
یکی از بزرگترین تفاوتها بین استفاده از رسانههای اجتماعی برای زندگی کاری و شخصی، رسمی بودن محتوا است.
گفتن اینکه پیامرسانی رسانههای اجتماعی برای کسبوکارها باید خفهکننده باشد. در واقع کاملا برعکس است.
کانال های رسانه های اجتماعی راهی برای کسب و کارها برای برقراری ارتباط با مشتریان در سطح شخصی تر است. بنابراین، حس شوخ طبعی، خلاقیت، و صدایی که مورد توجه مخاطب قراربگیرد، ضروری هستند. کانالهای رسانههای اجتماعی یک کسبوکار نباید بهعنوان تبلیغات ظاهر شوند یا شامل اصطلاحات تخصصی روابط عمومی باشند.
سه مهارت برتر در این فهرست، همگی به آرایش فردی می پردازند که عنوان مدیر رسانه های اجتماعی را داردو بقیه همه مهارتهای حرفهای هستند.
یک مدیر رسانه های اجتماعی باید با بهینه سازی و تجزیه و تحلیل محتوا یک گام به جلو بردارد. این بدان معناست که با جمع آوری دادههای مناسب برای هر کانال و سپس تنظیم محتوا، در صورت لزوم، قادر به تشخیص این باشد که آیا بازاریابی رسانههای اجتماعی فعال است یا خیر..
این جنبه از کار مستلزم دانش شیوه های کلی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و به طور خاص، نحوه برخورد موتورهای جستجو با پست های رسانه های اجتماعی است.
مدیریت کانال های رسانه های اجتماعی برای یک کسب و کار شغلی جدی است که به مهارت های مدیریتی جدی نیاز دارد. برخی از مدیران رسانه های اجتماعی تیم های تک مرد یا تک زن خواهند بود. در این صورت، فرد باید به هر کانال به عنوان پروژه ای جداگانه با اهداف کوتاه، میان مدت و بلندمدت، همراه با برنامه کلی رسانه اجتماعی نگاه کند.
برخی از مدیران رسانه های اجتماعی تیمی از افراد دارند که به آنها در مدیریت هر یک از کانال ها کمک می کنند. در این موارد، مدیر باید مهارت های قوی در مدیریت افراد و پروژه ها داشته باشد.
خلافانه نوشتن یکی از ضروریات یک مدیر رسانه های اجتماعی است. نوشتن و ویرایش بهعنوان «صدا» یک شرکت میتواند بسیار رضایت بخش باشد، مدیر رسانه های اجتماعی باید بتواند ذوقی را به روشی حرفه ای به نوشتار تزریق کند، این برای محتوایی که مدیر مینویسد و محتوایی که توسط تیم نوشته شده و مدیر ویرایش میکند نیز صدق میکند.
رسانه های اجتماعی یک شکل ارتباطی بسیار بصری است. حتی پستها در کانالهای مبتنی بر متن مانند توییتر در صورتی که عکسهایی همراه با متن داشته باشند، عملکرد بهتری دارند. به همین دلیل است که مدیران موفق رسانه های اجتماعی باید بدانند که چگونه تصاویر را با متن جفت کنند. این بدان معنی است که یک مدیر رسانه اجتماعی خوب می تواند تصاویر موجود را از اینترنت یا پایگاه داده یک شرکت جمع آوری و همچنین باید بتواند به تنهایی تصاویر عالی ایجاد کند -
شغل مدیر رسانه های اجتماعی به صبر و انعطاف زیادی نیاز دارد. نه تنها نیازهای یک شرکت بلکه خود رسانه های اجتماعی نیزهمیشه در حال تغییر است.
یک مدیر رسانه اجتماعی خوب باید بتواند تغییرات ایجاد شده در هر کانال رسانه اجتماعی و همچنین نحوه تغییر رویکرد به آن کانال را هضم کند. علاوه بر این، تطبیق دادن خودبا هر محیطی که در آن ارتباط برقرار میکنند، نیز اهمیت دارد، زیرا گاهی اوقات این تغییر با کاربران یک کانال رسانه اجتماعی و نه فقط خود کانال اتفاق میافتد. این بدان معنی است که نه تنها در مورد نحوه استفاده مردم از توییتر، بلکه در مورد آنچه در توییتر صحبت می کنند - چه به شرکت مدیر مربوط باشد یا نه، در مورد همه روندها آگاه باشد.
در نهایت، هدف کانال رسانه های اجتماعی ایجاد فرصت های بازاریابی است. بخش سرگرم کننده رسانه های اجتماعی برقراری ارتباط، عکس گرفتن، ایجاد پست های چشم نواز و تعامل با مردم است.
اما هدف نهایی بازاریابی کسب و کار است. مدیر رسانه های اجتماعی نیازی به داشتن پیشینه فروش مستقیم قوی ندارد، اما باید بداند که محتوایی که تیم اجتماعی تولید می کند در حالت ایده آل قرار است – حتی به صورت غیر مستقیم فروش ایجاد کند. همچنین برای مدیر رسانه های اجتماعی تشخیص سرنخ فروش که ممکن است در پاسخ به یک پیام با آن مواجه شود، و آن را به تیم فروش منتقل کندنیز مهم است.
یکی از جنبه های رسانه های اجتماعی که نمی توان نادیده گرفت این واقعیت است که یک پل ارتباطی دو طرفه است. بسیار ساده است اگر کسی بخواهد به محتوای شما پاسخ دهند یا آن را با همه دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارد...
مدیران رسانه های اجتماعی موفق این جنبه خدمات مشتری از شغل را درک خواهند کرد و قادر خواهند بود به طور موثر بر فعالیت در هر کانال رسانه اجتماعی نظارت داشته باشند و با احترام و به موقع به تمام سوالات پاسخ دهند - چه پاسخ مثبت یا منفی. مردم میتوانند در رسانههای اجتماعی هرچه میخواهند بگویند – و اغلب هم انجام میدهند – بنابراین برخورد مؤدبانه و محترمانه با این افراد کمی صبر و انضباط میطلبد.
از کجا می توانم به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی شغل پیدا کنم؟ زمانی که به دنبال تبدیل شدن به یک مدیر رسانه های اجتماعی هستید، باید گزینه های زیادی را در نظر بگیرید، و هنگام تلاش برای شغلی در این سمت، گزینه های مختلفی دارید. یافتن فرصتهای آنلاین از طریق تابلوهای شغلی همیشه گزینه خوبی است، و همچنین بایدبا تماس مستقیم باشرکت ها از وجود فرصت ها مطلع شوید..
بهترین مدیران رسانه های اجتماعی می توانند از ترکیبی از 10 مهارت فوق استفاده کنند، زیرا واقعاً موقعیتی است که به مجموعه متنوعی از مهارت ها در رشته های مختلف سنتی نیاز دارد. همانطور که پلتفرم های رسانه های اجتماعی در حال رشد هستند و الگوریتم های آنها تغییر می کند، این واقعیت باقی می ماند که هر شرکت آنلاین، از تجارت الکترونیک گرفته تا کسب و کارهای کوچک و آژانس ها، به شما نیاز خواهد داشت.
شما فرصت های زیادی برای ارتقاء مهارت و هموار کردن مسیر خود به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی در هر صنعتی که می خواهید خواهید داشت. به طور منظم در مورد کانال ها و روندهای رسانه های اجتماعی در حال ظهور مطالعه کنید تا خود را مطلع نگه دارید. همچنین، استراتژی های موثر رسانه های اجتماعی را یاد بگیرید و تمرین کنید. آنها را با مهارت های ذکر شده در اینجا ترکیب کنید تا در کوتاه ترین زمان به آن شغل رویایی دست پیداکنید.
پیام بگذارید