تمامی حقوق برای گروه نرم افزاری اسرز محفوظ است © 1401
همانطور که میدانیدامروزه پلتفرم های رسانه های اجتماعی نقشی حیاتی در زندگی ما دارند. ازقبیل: ارتباط با دوستان اشتراکگذاری و بهروزرسانیهای شخصی، فرصتهای بیشماری را برای ارتباط با دیگران فراهم کرده اند. برندها علاوه بر اطلاع از رویدادهای جاری، می توانند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و مخاطبان خود را افزایش دهند. اما با وجود همه ی این محاسن معایب ومشکلاتی نیز در مدیریت رسانه های اجتماعی وجوددارد.
کاربردهای مختلف رسانه های اجتماعی...
شما باید یک استراتژی ایجادکنید که با روندهای رسانه های اجتماعی حرکت کند وبرای درک این تغییر به شرکت ها کمک کند . درحال حاضر شما را از طریق مهم ترین مسئله ی رسانه های اجتماعی "بایدها" و " نبایدها" راهنمایی می کنیم.
مهمترین بخش مدیریت رسانه های اجتماعی قبل از ثبت نام در فیس بوک یا انتشار اولین توییت خود اتفاق می افتد.
هر کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی باید با اهداف مشخص و به اصطلاح "طرح جنگی" شروع شود که به شما در دستیابی اهداف کمک کند.
راز یک استراتژی موثر :
برای موفقیت یک برنامه، باید تا حد امکان خاص باشد. برای مثال، استراتژی رسانههای اجتماعی SEJ تاکتیکهای برخورد با انواع مختلف پلتفرمها (اشتراکگذاری عکس، اشتراکگذاری ویدئو، نشانکگذاری و تالار گفتگو) را تجزیه میکند و هر کدام در اهداف خود خاص هستند.
آنها استراتژی های خود را با فهرست کردن دستورالعمل های لحن، استراتژی های ارسال، تعامل و استراتژی هایی برای یافتن دنبال کنندگان جدید اصلاح می کنند. و استراتژی های معمولی مدیریت رسانه های اجتماعی استارت آپ کمی متفاوت به نظر می رسند.
. این استراتژی ها حول ارزیابی نقاط قوت و ضعف شما به عنوان یک شرکت و یافتن فرصت هایی برای تبدیل مشتریان اولیه خود به : مشتریان دائمی که به برند شما وفادار هستند می چرخد.
البته، استراتژی کامل شمانباید کپی کردن از اهداف برندهای دیگر باشد. بنابراین، باید هنگام ایجاد استراتژی مدیریت رسانه های اجتماعی، اهداف واقع بینانه ای را برای تأثیرگذاری بر تجارت خود تعیین کنید.
روند پیشرفت فیسبوک شما چگونه است؟ توییتر، لینکدین و گوگل پلاس چطور؟ آیا شما یک حساب YouTube دارید؟ پینترست، اینستاگرام و تامبلر و TikTok چطور؟
با وجود تمام این پلتفرمهای رسانههای اجتماعی ، اگر سازماندهی شده عمل نکنید،نتیجه ی مطلوبی بدست نخواهید آورد..
مهمتر ازهمه است که نادیده گرفتن یک پلتفرم ممکن است به معنای از دست دادن یک بازار بالقوه عظیم باشد.
.همراهی با رسانه های اجتماعی برای ما انسان ها یک کار غیرممکن است. اما خوشبختانه، گزینههای نرمافزاری مفیدی وجود دارد که به شما کمک میکند همه حسابهای رسانههای اجتماعی خود را از یک مرکز مدیریت و نظارت کنید.
معرفی بهترین گزینه ها :
BuzzBundle:
Sprout Social:
آیا گسترش رسانه های اجتماعی بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد؟
زمانی که هدفی را برای کمپین رسانه های اجتماعی خود تعریف می کنید، جمع آوری معیارهای مربوطه تنها راه برای تشخیص موفقیت آمیز بودن آن است.
برخی معیارهای نشان دهنده ی موفقیت عبارتند از:
یکی از مهم ترین بخش های استراتژی شما "درک مخاطبان" است . اگر سعی کنید همه را راضی کنید، نمی توانیدهیچ چیز منحصر به فردی ارائه دهید . از طرف دیگر، اگر مخاطبان خود را بشناسید و نکات دردناک آنها را درک کنید، می توانید خدمات خود را برای حل مشکلات خاص آنها تنظیم کنید.اگر این کار را بهتر از هر یک از رقبای خود انجام دهید در کمترین زمان دنبال کننده گان وفاداری خواهید داشت.
طبیعی است که وقتی با اشاراتی به نام تجاری خود مواجه می شوید، برای پاک کردن تجربیات منفی از وب وسوسه شوید اما مقاومت کنید.و در عوض، با افرادی که نظر منفی دارند تماس بگیرید. بپرسید چگونه می توانید تجربه آنها را بهبود ببخشید و برای بدست آوردن اعتماد آنها تلاش کنید. انجام این کار نه تنها ممکن است یک وضعیت بد را نجات دهد، بلکه نشان می دهد که تا چه حد می خواهید برای مشتریان خود پیش بروید.
پاسخ دادن به نظرات مثبت و منفی روشی مفید برای به دست آوردن بینش در مورد تجارت و بازار هدف شما است.
ممکن است اتوماسیون تنها راه برای همگام شدن با تمام حوزه های اجتماعی شلوغ باشد، اما این بهانه ای برای از دست دادن عنصر انسانی در برند شما نیست. این به معنای ارسال محتوای جدید برای هر جمعیتی است، مهم نیست که در کجای قیف فروش شما قرار می گیرند. پیام های خود را شخصی، هدفمند و پر از شخصیت منحصر به فرد برند خود نگه دارید، مطمئن شوید که دسترسی شما همیشه ارگانیک بافی بماند.
با هر دنبال کننده ای دوست نشوید و پست های بیهوده را اسپم نکنید. از طرف دیگر، هم گوشه نشین نباشید بطوریکه فقط پست بگذارید و تبلیغ کنید...در عوض، محتوایی را که واقعاً دوست دارید به اشتراک بگذارید و با افرادی که بینش آنها برای شمامهم است ارتباط برقرار کنید.
یافتن مخاطبان خود در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی شلوغ و تماشای واکنش مشتاقانه آنها در زمان ارسال محتوای جدید کافی نیست، بهترین استراتژیست های رسانه های اجتماعی از قبل برنامه ریزی می کنند - و همیشه در حال آزمایش هستند. حقیقت این است که مدیریت رسانه های اجتماعی به طور خاص عملی نیست. چراکه همیشه یک راه بهتر برای دستیابی به مخاطبان هدف، یک پلتفرم جدید در انتظار کشف، و راه های بیشتری برای تعامل شما با مشتریانتان وجود دارد. از منحنی ها جلوتر بمانید و هرگز اجازه ندهید استراتژی فعلی شما "به اندازه کافی خوب" باشد.
جداسازی یکی از اشتباهات رایج شبکه های اجتماعی است. از یک شبکه به نفع شبکه دیگر غافل نشویدو نظرات و سوالات مخاطبان واقعاً درگیر را بی پاسخ نگذارید.
اگر نیاز به وقفه دارید، توسط رسانه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به دنبال کنندگان خود استفاده کنید - آنها به این ارتباط ارزش می دهند .
اگر چه مدیریت رسانه های اجتماعی می تواند طاقت فرسا باشد. با این حال، امروزه پلتفرمها، برنامهها و ابزارهای بیشماری در دسترس هستند تا به شما در مدیریت حسابهایتان کمک کنند و برخی از استرسهای غیرضروری را از بین ببرید. روی «بایدها» و «نبایدها» ی ساده تمرکز کنید،تا یک استراتژی مدیریت رسانههای اجتماعی موثر و کارآمد برای هر برندی ایجاد کنید.
به عنوان جمع بندی مطلب،مهمترین "بایدها" و "نبایدها" در مورد مدیریت رسانه های اجتماعی را جدی بگیرید:
پیام بگذارید