تمامی حقوق برای گروه نرم افزاری اسرز محفوظ است © 1401
اتوماسیون به معنای :خودکارشدن عملیات است .. و این روزها برای پلتفرم های تبلیغاتی دیجیتال مستقر شده است. معرفی اخیر و گسترش عملکرد حداکثر توسط Google را در نظر بگیرید، که راهاندازی و مدیریت کمپین را بر اساس اهداف تبلیغکننده ساده میکند، بنابراین به جای مدیریت چندین کمپین در مکانهای مختلف تبلیغات Google، همه آنها زیر یک قرار میگیرند. هسته اصلی سادگی آن : اتوماسیون بودجه بندی، مناقصه و در بسیاری موارد تحویل است.
اتوماسیون در کمپین های متا چیز جدیدی نیست. با ظهور بهینه سازی بودجه کمپین، گسترش خودکار مخاطبان، و خلاقیت پویا، برنامه ریزان رسانه ای برخی (یا بسیاری از) تصمیمات را به یادگیری ماشینی سپرده اند.. اما از ماه مارس سال جاری، متا ابزارهای اتوماسیون خود را به چیزی که اکنون «مزایای متا» مینامد، ادغام و تغییر نام داد. به گفته متا، هدف مجموعه محصولات Meta Advantage «کسب و حفظ نتایج بهتر، شخصیسازی ارائه آگهی و کاهش کار برای تبلیغکنندگان» است.
این محصولات شامل موارد زیر است که در این مقاله به طور مفصل به آنها اشاره کرده ایم:
+ متوجه خواهید شد که برخی از محصولات Advantage با یک "+" وجود دارد که این سوال را ایجاد می کند که تفاوت چیست؟ فکر کردن به آن از نظر مقیاس یا عمق اتوماسیون کمک می کند.
برخی از تبلیغکنندگان متا ممکن است «گسترش خودکار» را به عنوان یک گزینه در هنگام ایجاد مخاطب به خاطر بسپارند. این تغییری بود که به فیسبوک اجازه میداد «به افرادی فراتر از انتخابهای هدفمند دقیق شما دسترسی پیدا کند، در صورتی که احتمالاً عملکرد را بهبود میبخشد». می توانید آن را در تنظیمات مجموعه تبلیغاتی خود در بخش هدف گیری دقیق پیدا کنید.
کارایی این بخش چیست؟ فعال کردن هدف گذاری دقیق Advantage به Meta اجازه می دهد تا تبلیغات شما را به افرادی خارج از مخاطبان دقیق شما ارائه دهد.
به عنوان مثال، اگر افرادی را انتخاب کرده اید که به تبلیغات یا بازاریابی دیجیتال علاقه دارند، این ممکن است در مجاورت مخاطبان هدف شمایاشامل علایق دیگری باشد که انتخاب نکرده اید . با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که متا به علایق هدفگیری دقیقی که به عنوان استثنا اضافه کردهاید، تبلیغ نمیکند. یادگیری ماشینی راه خوبی برای گسترش و مقیاسبندی کمپینهای شما فراتر از مخاطبان اصلی است. تنها "عیب " این است که هیچ بینشی در مورد مخاطبانی که متا به آنها گسترش داده است، نخواهید داشت.
آیا باید از آن استفاده کنید؟ در برخی موارد، ممکن است مجبور شوید. هنگام استفاده از اهداف زیر: تبدیل ها، رویدادهای برنامه، نصب برنامه و اهداف پیام، هدف گذاری دقیق مزیت به طور خودکار فعال می شود.
اما اگر هدف ترافیک، تعامل، بازدیدهای ویدیویی، تولید سرنخ، فروش کاتالوگ و ترافیک فروشگاه را دارید، میتوانید انصراف دهید. به طور کلی، با فعال کردن هدفگذاری دقیق Advantage، هزینههای بهتری را مشاخده خواهدشد..
شبیه به هدفیابی دقیق Advantage، Advantage lookalike به Meta اجازه میدهد تا از محدودهای که شما از یک مخاطب سفارشی ایجاد کردهاید فراتر رود. متا به جای اینکه فقط آن دسته از کاربران متا را به شکل مشابه هدف قرار دهد، از سیگنالهایی برای شناسایی سایر کاربران مرتبط استفاده میکند. از کجا می توانید آن را پیدا کنید؟ می توانید آن را در تنظیمات مجموعه تبلیغاتی خود در بخش مخاطبان سفارشی پیدا کنید.
دراین صورت چه میکند؟ مخاطبان مشابه بر اساس درصدی از جمعیت کشوری که میخواهید به آن دسترسی پیدا کنید ایجاد میشوند.
بنابراین، یک ٪ مخاطب شبیه به ایالات متحده، نشان دهنده 1٪ از افرادی است که بیشتر شبیه مخاطبانی هستند که شما آنها را از آن ساخته اید. اگر متا معتقد است که عملکرد بهتری خواهید داشت، Advantage lookalike این درصد را گسترش میدهد تا مخاطبانی خارج از درصد اولیه تعریف شده را شامل شود.
درصورتیکه از موارد زیر استفاده میکنید ممکن است مجبور باشید از آن استفاده کنید:
در یک پلتفرم متا با بهینه سازی تبدیل به طور فزاینده ای پیچیده، نقش مخاطبان مشابه کاهش یافته است. در بیشتر مواقع، میتوانید هزینههای بهتری را با مخاطبان و گسترش بیشتر ببینید.
مخاطبان Lookalike به عنوان یک مخاطب با کیفیت در مقایسه با کمیت عمل کردهاند، اما اگر عملکرد آنها متوقف شده است، باید شبیه به Advantage را آزمایش کنید. فقط مراقب کیفیت سرنخ یا تبدیل در مقابل مخاطبان بزرگتر/گسترده تر باشید. بودجه کمپین مزیت چیست؟ اکثر تبلیغکنندگان متا با بهینهسازی بودجه کمپین (CBO) آشنا هستند، که اساساً همین است. بودجه کمپین Advantage به جای تعیین بودجه های روزانه یا مادام العمر فردی برای مجموعه های تبلیغاتی مختلف در یک کمپین، هزینه ها را بر اساس عملکرد برای به حداکثر رساندن کارایی اختصاص می دهد.
از کجا می توانید آن را پیدا کنید؟ در قسمت تنظیمات کمپین در پایین.
چه کارایی دارد؟
این یکی از اولین و مهم ترین محصولات اتوماسیون فیس بوک است.
بهجای ایجاد دستی و تنظیم مداوم بودجههای سطح مجموعه تبلیغات برای کمپینها بر اساس عملکرد، بهینهسازی بودجه Advantage از یادگیری ماشینی برای انجام همین کار در زمان واقعی استفاده میکند. به این ترتیب، متا به طور مداوم ترکیب بودجه شما را بر اساس این که مخاطبان بهترین کارایی را برای هدف شما به شما می دهند تنظیم می کند، در حالی که عواملی مانند اندازه مخاطب و مقیاس پذیری را نیز در نظر می گیرد.
آیا باید از آن استفاده کنید؟
بله زیرا یکی از دستی ترین جنبه های مدیریت کمپین را حذف می کند:
گر در تبلیغات فیس بوک تازه کار هستید یا مخاطبان مختلفی دارید که در مقابل آنها هزینه می کنید، باید از آن استفاده کنید. افکار و توصیه های اضافی بودجه کمپین مزیت یک افزایش «اعتماد اما تأیید» است.
این یک بازی با کارایی و حجم است، بنابراین اگر روی تبلیغ محصولی کار میکنید که یکی از نکگرانیهای آن کیفیت سرب در آن است ممکن است نتیجه ی مطلوبی را نبینید.. همچنین فیسبوک تمایل دارد که هزینه ها را (به طور قابل درک) به بزرگترین مخاطبان اختصاص دهد. بنابراین اگر میبینید که مخاطبان کوچکتری مانند استخرهای هدفگیری مجدد، عشق کمی دریافت میکنند، در نظر داشته باشید که آنها را به یک کمپین متفاوت تبدیل کنید
Advantage+ placements که قبلاً به عنوان قرارگیری خودکار شناخته می شد، به Meta اجازه می دهد تا جایی که تبلیغات شما در واحدهای مختلف موجود در فیس بوک، اینستاگرام و شبکه مخاطبان در دسترس است را انتخاب کند. در قسمت تنظیمات مجموعه تبلیغات، در قسمت هدف گذاری تفصیلی میتوان آن را پیدا کرد.
چه کارایی دارد؟ اینجاست که اتوماسیون و یادگیری ماشین نقش مهمی در راه اندازی و مدیریت کمپین ایفا می کنند.
مکانهای Advantage+ مکانهایی که تبلیغات شما دیده میشوند را خودکار میکند. اکثر تبلیغکنندگان جدید یا بیتجربه به متا نگاه میکنند و فیدهای خبری فیسبوک و اینستاگرام را بهعنوان مکان اصلی نمایش تبلیغات میدانند. در حالی که این مکانها بخش عمدهای از هزینهها و بازدیدها را تشکیل میدهند، در مجموع بیش از 25 "جایگاه" وجود دارد که میتوان تبلیغات را در آنها نشان داد. این کار انتخاب مکانهایی را که متا بر اساس عملکرد تبلیغات ارائه میکند، خودکار میکند.
آیا باید از آن استفاده کنید؟ پاسخ به این بستگی دارد که چقدر میخواهید نحوه نمایش خلاقیت خود را به مخاطبان کنترل کنید. مکانهای مختلف اندازهها و پیکربندیهای متفاوتی دارند، بنابراین اگر از یک تصویر یا ویدیوی استاندارد با نسبت ابعاد 1:1 استفاده میکنید، تبلیغ شما در فید اخبار در مقایسه با چیزی کمتر رایج مانند Facebook Business Explore متفاوت خواهد بود.
اجرای تبلیغات در مکانهای مختلف، دسترسی شما را افزایش میدهد و هزینههای بهتری را برای شما به ارمغان میآورد. بنابراین اگر در مورد ترکیب دقیق تبلیغ خود نگران نیستید و می خواهید هزینه ها را احتمالاً کاهش دهید، ارزش آزمایش را دارد. با این حال، اگر چندین نسخه و اندازه خلاقانه در دسترس دارید و ترجیح میدهید دقیقاً ظاهر تبلیغات خود را کنترل کنید، یک راه میانی را در نظر بگیرید: مکانهای سفارشیسازی دارایی.
این تنظیم، زمانیدردسترس خواهد بود که به جای Advantage+ جابجاییهای دستی را تغییر میدهید،
این کار فشردهتر است، اما معمولاً محصول بهتری خواهید داشت. در این راستا، Advantage+ Creative یک رستوران زنجیرهای ملی با ساندویچهای تولید انبوه با قیمت پایین است، در حالی که سفارشیسازی دارایی یک فروشگاه محلیتر و دستسازتر است. این محصول ظاهر و طعم بهتری دارد اما ساخت آن سخت تر است و می تواند گران تر باشد. افکار و توصیه های اضافی مطمئن شوید که به طور منظم هزینه و عملکرد خود را با قرار دادن در Ads Manager بررسی کنید. برای اهداف کمپین با بهینهسازیهای دقیق هزینه به ازای مانند سرنخها و تبدیلها، متا معمولاً در تخصیص هزینهها بر اساس جایگاهی که ارزش ارائه میکند خوب است.
Advantage+ creative، برای بیشتر تبلیغکنندگان، ممکن است بزرگترین جهش در اتوماسیون خلاقانه باشد که در پلتفرم متا دیده میشود.
ممکن است قبلاً در حین ایجاد تبلیغات با «تجارب پویا» مواجه شده باشید، اما Advantage+ Creative چیزهای بیشتری ارائه می دهد، از جمله:
هدف به روز رسانی و سفارشی سازی نمایش بصری تبلیغات به روش های مختلف برای بهبود کیفیت و نتایج کلی است. در زیر چند نمونه از این که چگونه ممکن است به نظر برسد آورده شده است:
از کجا می توانید آن را پیدا کنید؟ در تنظیمات آگهی، در بخش تنظیم آگهی، در بخش بهبودهای استاندارد. یا هنگامی که یک تصویر یا ویدیو را آپلود می کنید، فهرست دقیق تری از پیشرفت های احتمالی نشان داده می شود.
. به زبان ساده تر به متا انعطافپذیری خلاقانه میدهد تا خلاقیت تبلیغ شما را به روشهای متعددی برای بهبود عملکرد افزایش دهد.
اگر این اولین باری است که از Advantage+ Creative استفاده میکنید، احتمالاً هنگام آپلود یک دارایی جدید، صفحهای مانند تصویر زیر خواهید دید:
با توجه به ماهیت بسیار سفارشی خلاقانه و تعداد «پیشرفتهای» بالقوه، متا به تبلیغکنندگان کنترل دقیقتری بر روی کارهایی که میتوانند انجام دهند و نمیتوانند انجام دهند، میدهد.
پیشرفت های استاندارد: در بالا ذکر شده است. روشنایی و کنتراست.
آیا باید از آن استفاده کنید؟ مانند مثال Advantage+ placements، این تا حد زیادی به تمایل تبلیغکننده و برند برای کنترل ظاهر و احساس تبلیغاتشان بستگی دارد.
آزمایشهای اولیه ما در مورد پیشرفتهای استاندارد و روشنایی و کنتراست تصویر، بهبود کمی را در نرخ کلیک (CTR) نشان دادهاند. اما «جعبه سیاه» که موتور یادگیری ماشینی و بهینهسازی فیسبوک است، بینشهای کمی برای تبلیغکنندگان باقی میگذارد. این واقعاً یکی از آن موقعیتهایی است که در آن شما ایمان و اعتماد زیادی به «سیستم» دارید تا گاهی اوقات تغییرات عمدهای را در تبلیغات خود ایجاد کنید. من احتیاط می کنم و فقط با تأیید همه شرکای خلاق و برند آزمایش می کنم تا مشکلات احتمالی را به حداقل برسانم. افکار و توصیه های اضافی اگر خلاقیت Advantage+ را آزمایش می کنید، توصیه می کنم این کار را به آرامی و روش انجام دهید. با یک پیشرفت خاص شروع کنید، آن را آزمایش کنید و برای درک بهتر تأثیر این بهینه سازی های خلاقانه بر عملکرد شما، پیشرفت های اضافی اضافه کنید.
بسته شدن متا از طریق مجموعه محصولات Advantage و Advantage+ سطح بی سابقه ای از بهینه سازی خودکار را برای بهبود و حفظ عملکرد به تبلیغ کنندگان ارائه می دهد.
بسیاری از این محصولات برای تبلیغکنندگان باتجربه آشنا هستند، اما برخی از آنها راههای جدیدی را برای خودکارسازی بسیاری از تصمیمها و بهینهسازیهای مهم کمپین مانند بودجه، مکانیابی و خلاقیت ارائه میدهند. هر محصول مزایا، خطرات و پاداشهایی را برای انتقال تصمیمگیری به یادگیری ماشین متا ارائه میکند. اما به طور کلی، آنها باید به عنوان بخشی از استراتژی بهینه سازی بلند مدت شما در نظر گرفته شوند زیرا ارزش آنها ثابت شده است. مکانهای Advantage+ و Advantage+ خلاقیت، بهویژه، پیامدهای خلاقانه گستردهای دارند که باید قبل از اینکه به Meta اجازه دهید ظاهر (و صدا) تبلیغات شما و مکان ارائه آنها را تغییر دهد، با همه سهامداران بحث شود...
پیام بگذارید