8 روش برای افزایش استراتژی متن جایگزین در SEO

  • دسامبر 12, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک

همانطورکه می‌دانید یکی از ملزومات ضروری سئو، متن جایگزین است. از انجا که اخیراً گوگل نیز اعلام کرده است، یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی، متن جایگزین است.  و با افزایش جستجوی بصری که انجام می‌شود تصاویر شما برای خزنده های وب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

اما چگونه می‌توان فراتر از یک جمله کوتاه برای توصیف تصویر، کیفیت متن جایگزین خود را افزایش داد ؟

در حقیقت متن جایگزین مانند بخشهای دیگری از سئو - از استراتژی سود می‌برد. پس باید از استراتزی استفاده کرد که هم متن جایگزین شما را موثرتر، و هم ایجاد متن جایگزین را آسان‌تر و خودکار کند تا زمان بیشتری برای تمرکز بر مناطق سطح بالاتر داشته باشید. برای داشتن پتانسیل رتبه بندی قوی‌تر ؛ در کلمات کلیدی خود -  محتوا، بک لینک‌ها و اجزای فنی روی صفحه مانند متن جایگزین - بیشترهمسو باشید.

 کلمات کلیدی خود را میتوانید به صورت دستی وارد کرده و یا از سرویسی مانند AltText.ai استفاده کنید که می‌تواند کلمات کلیدی شما را در متن جایگزین ایجاد شده توسط هوش مصنوعی ادغام کند. با توجه به توضیحات داده شده و اهمیت متن جایگزن، بهتر است اکنون به شناخت بیشتر این مورد بپردازیم.

متن جایگزین چیست؟ ابتدا بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.

متن جایگزین در واقع  کد HTML است که آنچه را که در یک تصویر است توصیف می‌کند. خوب است بدانید که یکی از کاربردهای متن جایگزین توسط صفحه‌ خوان‌ها ، برای کمک به افراد دارای اختلال بینایی است.

همچنین، متن جایگزین توسط  موتورهای جستجو ، برای درک آنچه در صفحه است و نحوه فهرست بندی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. متن جایگزین بهینه شده برای سئو بهترین است. اما چگونه می‌توانیم بدون اینکه ساعت‌ها صرف تایپ دستی آن کنیم  به آنجا برسیم ؟ 

1) اولویت بندی روش

به روز رسانی و افزودن متن جایگزین به تصاویر کلیدی

 افراد زیادی در این مسیر هستند که مانند شما صدها یا حتی هزاران تصویر بدون متن جایگزین دارند. در حالیکه همه‌ی شما به استراتژی متن جایگزین نیاز دارید اما مسئله مهم این است که کاربران زمان کافی برای این مورد نمی‌گذارند بنابراین، برای آسان‌تر کردن کار، اولین رویکرد شما باید اولویت‌بندی باشد.

اضافه کردن متن جایگزین به صفحات پربازدید خود

صفحات پربازدید خود را بررسی کنید  و سعی کنید حتما متن جایگزین را برای  تصاویر مورد نظر به صورت دستی وارد کنید. همچنین توصیه می‌شود زمان کافی بگذارید و حداقل ، روی 5، 10، 20 صفحه برتر را خود کار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

AI برای به روز رسانی انبوه متن

به این تصویر نگاه کنید، جایگزین را ببینید در صورتیکه تصاویر زیادی دارید، می‌توانید برای متن جایگزین خود از هوش مصنوعی کمک بگیرید و آن را خودکار کنید. همچنین می‌توانید از ابزار قدرتمندی مانند AltText.ai کمک بگیرید زیرا قابلیت این را دارد که کل کتابخانه‌های تصاویر را در کسری از زمانی که یک کپی‌رایتر نیاز دارد بروزرسانی کند.

Screenshot from AltText.ai’s WordPress plugin Bulk Generate tool, June 2023

بهترین نتایج را با استفاده از این هوش مصتوعی مشاهده خواهید کرد:

  • میتوانید از این هوش مصنوعی ترکیبی و روش متن جایگزین دستی استفاده کنید 
  • متن جایگزین خود را به‌صورت انبوه با استفاده از هوش مصنوعی به‌روزرسانی کنید،
  • سپس به محبوب‌ترین پست‌های خود بروید و به صورت دستی آن‌ها را اصلاح کنید.
  • چنانچه زمان کافی ندارید، اما به بالاترین سطح دقت و اطمینان نیاز دارید می‌توانید از ،AltText.ai استفاده کنید
  • AltText.ai دارای یک ویژگی بررسی انسانی اختیاری است.
  • علاوه بر این، در نظر داشته باشید که تصاویری مانند؛ اینفوگرافیک‌ها، به زمان و تلاش بیشتری برای باز کردن بسته بندی نیازدارند.
  • با بارگذاری تصاویر ساده تر در هوش مصنوعی، می‌توانید زمانی را به تصاویری اختصاص دهید که واقعاً به  لمس و تغییرات با سلیقه ونظر انسانی نیاز دارند.

2) افزودن متن جایگزین را به صورت یک روال مداوم انجام دهید 

برای  آپلود تصاویر جدید، متن جایگزین باید به عنوان بخشی ازگردش کار عادی شما تبدیل شده باشد. دو روش کاربردی اما ساده برای این کار پیشنهاد می‌شود :

  • قبل از انتشار یک پست، یک چک لیست متن جایگزین را اجرا کنید.
  • از برنامه یا افزونه‌ای استفاده کنید که به طور خودکار متن جایگزین را هنگام افزودن یا به روز رسانی تصاویر تولید می‌کند.
خوب است بدانید که اکثر سیستم‌های CMS دارای فیلدی برای متن جایگزین هستند، و برخی انجام آن را آسان‌تر از سایرین می‌کنند. برای مثال : 
  • وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که متن جایگزین را از کتابخانه رسانه خود یا هنگام ساخت پست خود وارد کنید. 
  • Shopify، از شما می‌خواهند که از راه خود خارج شوید و روی عکس محصول خود کلیک کنید.

باتوجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها در تلاش برای بهبود بخشی به ویژگی‌های دسترسی خود هستند مانند: ( شهودی‌تر کردن ورود متن جایگزین)، در صورت لزوم خود را با CMS خاص خود آشنا کنید. AltText.ai همچنین این قابلیت را دارد که این گردش کار را با تولید خودکار متن جایگزین برای شما - همه در پشت صحنه - بطور ساده تری انجام دهد.

در پس‌زمینه اجرا می‌شود و نیازی به گام‌های اضافی از شما ندارد. ادغام های AltText.ai در حال حاضر برای WordPress، Shopify، Contentful و Hygraph، علاوه بر یک رابط وب و API توسعه دهنده در دسترس هستند.

3)  برای ارائه متن و کلمات کلیدی برای تصاویر خود ازمتن جایگزین استفاده کنید

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که فقط توصیف آنچه در تصویر شماست نمی‌تواند کافی باشد. دقت کنید که به همان اندازه که متن جایگزین مهم است، صرفاً وارد کردن تصویر یک «گربه» به عنوان حیوان خانگی شما هرگز در رتبه [گربه] قرار نخواهد گرفت. درعوض، یکی از کارهای مهم، ارائه دادن  زمینه تصویر خود است که Google را از آنچه ارائه می‌دهید با جزئیات هر چه بیشتر مطلع کند.

به عنوان مثال ؛ عکسی از یک بالون هوای گرم را در نظر بگیرید. «بالون هوای گرم» می‌تواند یک متن جایگزین عمومی باشد  که واقعاً به گوگل نمی‌گوید سایت شما در چه موردی است  و یا ارزش شما برای کاربران چیست. با این حال، اگر به متن جایگزین خود برچسب «بالون هوای گرم بر فراز دره ناپا» یا «بالون هوای گرم و لوازم اضافی برای فروش» بدهید، سپس سعی کنید مخاطب هدف خود را پیدا کنید بهمراه اطلاعات اضافی از صفحه خود، بدانید که چه چیزی را و به چه کسی  ارائه می‌دهید،

این مورد را در گوگل تقویت کنید تا نشان داده شود. این دقیقا  همان جایی است که باید از کلمات کلیدی استفاده کنید و آنها را  وارد بازی کنید. درحالیکه زمان زیادی را صرف تحقیق کلمات کلیدی کرده‌اید. بنابراین بهتر است حداکثر استفاده را از آن ببرید! "کلمات کلیدی خود را در متن جایگزین خود بسازید."

4) از پر کردن کلمات کلیدی متن جایگزین خودداری کنید

باتوجه به اهمیت استفاده از کلمات کلیدی، اما باید در استفاده از آنها احتیاط  لازم را داشته باشید . پر کردن کلمات کلیدی نه تنها یک تجربه کاربری خوب ایجاد نخواهد کرد، بلکه ممکن است به عنوان اسپم برای موتورهای جستجو نیز ظاهر شود.

متن جایگزین باید به صورت زیر باشد:

  • از نظر گرامری دقیق باشد.
  • جمله یا عبارتی خواندنی که ازاضافه شدن بیش از حد یا توصیف کننده‌هایی که به خود تصویر بی ارتباط هستند جلوگیری می‌کند. در اینجا ممکن است  لازم باشد خودتان کلمات کلیدی خود را به روشی طبیعی و روان بیان کنید.
  • اغلب اوقات بهتر است فقط از یک یا دو کلمه کلیدی انتخاب شده استفاده کنید، 
  • به یاد داشته باشید، متن جایگزین تنها یک عامل در رتبه بندی جستجو است.
  • مهمترین مسئله، ایجاد یک صفحه با کیفیت بالا و معتبر و به معنای نوشتن متن جایگزین منسجم و دقیق است.

باانتخاب مسیر خودکار متن جایگزین، AltText.ai همیشه کلمات کلیدی را با نیاز به داشتن متن جایگزین توصیفی واقعی و غیر هرزنامه متعادل می‌کند. با کمک مدل‌های زبان هوش مصنوعی، AltText.ai  مرتبط‌ترین کلمات کلیدی سئو را انتخاب کرده و جملاتی با صدای طبیعی ایجاد می‌کند.

Screenshot from AltText.ai, June 2023

Screenshot from AltText.ai, June 2023

5)  از فرمول‌های متن جایگزین اصلی استفاده نکنید

بااینکه استفاده از یک قالب استاندارد و نامگذاری آن در ظاهر  وسوسه انگیز به نظر می‌رسد، اما فرض کنید یک فروشگاه تجارت الکترونیک و الگوی متن جایگزین را دارید: "نام تجاری محصول" + "نام محصول". این مطمئناً بهتر از هیچ است، مسئله قابل توحه دراینحا نه تنها بسیار عمومی بودن آن است بلکه  تمام ویژگی‌هایی را که افراد ممکن است جستجو کنند را در بر نخواهد گرفت.

چگونی ساختار دادن متن جایگزین خود

از ترکیب جزئیات متمایز و مهم با داده‌های اصلی محصول استفاده کنید. این جزئیات اضافی برای فروش کالای محبوب می‌تواند به شما برتری نسبت به دیگر  رقبا بدهد. برخی از عبارات جستجوی رایجی که ممکن است بخواهید به آنها اشاره کنید عبارتند از:

  • رنگ.
  • توابع.
  •  طرح‌های خاص.
  • مواد استفاده شده.
یکی از مزیت‌هایی که هوش مصنوعی در این قسمت دارد این است که، چنانچه یکی از این ویژگی‌ها در عکس محصول شما قابل مشاهده باشد، توسط بینایی کامپیوتری هوش مصنوعی  به طور خودکار شناسایی شده و با داده های محصول شما ترکیب می‌شود.به طور مثال: اگر یک کاتالوگ محصول غول پیکر با متن جایگزین بسیار ابتدایی داشته باشید که با مشتری و آنچه ممکن است جستجو کنند همخوانی ندارد، این روش می‌تواند در صرفه جویی زمان به شما کمک کند. Screenshot from AltText.ai’s Shopify app, June 2023

6) اجازه ندهید که کامل دشمن خیر باشد

 متن جایگزین بخشی از  املاک و مستغلات ارزشمند برای سئو است. 

  حال مسئله اینجاست که چطور می‌توان این  سود  را بهینه سازی کرد؟  به گفته جان مولر از پادکست «Search Off the Record» گوگل، «اگر فقط برای اولین بار متن جایگزین اضافه می‌کنید، گاهی اوقات حتی هر متن جایگزین بهتر از هیچ است.» چرا؟

  • بدلیل اینکه ، صفحه‌ خوان‌هایی که با تصاویر بدون متن جایگزین مواجه می‌شوند، از نقطه نظر دسترس‌پذیری ممکن است اطلاعات غیر مفید (بدون ذکر آزار دهنده) مانند نام فایل الفبایی تصویر را بازگو کنند. که باعث ایجاد تجربه وحشتناکی می‌شود.
  • و از نقطه نظر سئو، گوگل دسترسی از طرف گوگل جدی گرفته شده  و هرگونه نظارتی مانند عدم وجود متن جایگزین می‌تواند به عنوان ضربه ای علیه سایت شما تلقی شود.

متن جایگزین برای سئو و انطباق با دسترسی به وب بسیار مهم است.

اگر چه شما یا اعضای تیمتان می توانید زمان زیادی را برای  بروز رسانی متن جایگزین اختصاص دهید. اما در صورتیکه  پروژه چند روزه یا بسیار سنگینی دارید بهترین پیشنهاد ، یک تولید کننده متن جایگزین هوش مصنوعی است که کمک رسان بسیار مفیدی است .

7) کلمات را به متن جایگزین خود رونویسی کنید

2 مسئله مهم دراین مورد که باید مورد توجه رار بگیرد این است:

  • مسئله نادرست در این مورد این است که :  بدلیل اینکه  گوگل نمی‌تواند متن مهم را در تصاویر  بخواند از وارد کردن آن خودداری کنید چون کلمات کلیدی هدر رفته و نمی‌توانند رتبه شما را تقویت کنند.
  • مسئله درست و واقعیت امر این است که: در برخی مواقع یکی از مسائل بسیار مهم  قرار دادن متن در تصاویر شما است که الزامی می باشد. زیرا گوگل متن جایگزین را به عنوان متن در صفحه در نظر می‌گیرد.
 متن برای طراحی مهم است، شاید تعداد زیادی عکس دارید که قبلاً متن دارند و نمی‌خواهید آنها را دوباره طراحی کنید. اینجاست که متن جایگزین باید وارد کار شود و گوگل متن جایگزین را به عنوان متن در صفحه در نظر می‌گیرد.پس سعی کنید  کپی را در تصویر خود به متن جایگزین خود رونویسی کنید.

خوب است بدانید که؛ گوگل توانایی خواندن متن را داشته و می‌تواند از آن برای درک و رتبه بندی صفحه شما استفاده کند.

8) با تکامل و انطباق اکنون متن جایگزین خود را دارید

 به عنوان یک سئو، باید بدانید که استراتژی هرگز تمام نمی‌شود. شما همچنان روند ارزیابی، تکامل و سازگاری را جدی گرفته و انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که متن جایگزین شما با استراتژی سئو فعلی شما مطابقت دارد بنابراین وقتی محتوا یا کلمات کلیدی شما تغییر می‌کند، متن جایگزین شما نیز باید تغییر کند. هنگام به‌روزرسانی، می‌توانید همان رویکرد اولین نکته ما را در پیش بگیرید - به‌ روشی هدفمند به‌روزرسانی و اضافه کنید.

صفحاتی را انتخاب کنید که بیشترین میزان سئو را برای زمان و تلاش شما ارائه می‌دهند. یا می‌توانید از یک مولد متن جایگزین هوش مصنوعی بخواهید که استراتژی شما را  اجرا کند. از جمله قابلیت‌های بسیار عالی AltText.ai  توانایی بروز رسانی  متن جایگزین تصویر را از طریق CSV یا عمل انبوه است.  فقط  کافی است کلمات کلیدی جدید خود را به آن بگویید در کمتر از یک ثانیه  می‌تواند آنها را در یک جمله طبیعی و خوانا ترکیب کند - 

نکته نهایی

همانطور که می‌دانید، هر ذره ای در عرصه سئو اهمیت خاصی  دارد. که یکی از آنها  شامل متن جایگزین می‌شود – این  مؤلفه اغلب نادیده گرفته شده اما در بهینه‌سازی وب‌سایت شما و به دست آوردن آن مزیت بسیار مهم است. با استفاده از این نکات و ابزارها، می‌توانید متن جایگزینی تولید کنید که نتایج  خوبی به همراه داشته  و در عین حال در زمان شما صرفه‌جویی کند.

   

نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید