تمامی حقوق برای گروه نرم افزاری اسرز محفوظ است © 1401
با نگاهی به گذشته، بین اواسط تا اواخر دهه 2000 بود که با فیس بوک، توییتر، لینکدین، یوتیوب و آیفون آشناشدیم. وامروزه به سرعت وارد نسل بعدی اینترنت، به نام متاورس، و حتی راه های دیجیتالی تر برای تعامل با مخاطبان می شویم. امابا گذشت بیش از یک دهه از عصر وب 2.0 و ورود به تکامل وب 3.0، برندها هنوز ازاستراتژی مستند رسانه های اجتماعی عقب مانده اند.
در حالی که تقریبا 60 درصد از جمعیت جهان کاربران فعال در رسانه های اجتماعی گزارش شده اند، اما بیش از 50 درصد از برندهای B2C اعتراف کرده اندکه محتوای مستند یا استراتژی رسانه های اجتماعی ندارند. علاوه بر این، اکثر برندها هنگام رتبهبندی سطح تخصص، خود را آماتور میدانند، بیش از نیمی از برندهای مورد بررسی، سطوح بازاریابی رسانههای اجتماعی خود را نابالغ ارزیابی میکنند.
متاسفانه این آمار بدست آمده نشانگر این است که بدون استراتژی، شما در واقع یک بازنده هستید..
بایداقداماتی که باعث کاهش سرعت میشوند کنارگذاشته و در عوض اما کارهایی که باعث پشتیبانی ساختار و مقیاس پذیری به روشی پایدار هستن،جایگزین کنید.. استفانی هینگلی، مدیر اجرایی Mission Impact، سازمانی که به زنان کمک می کند تا در Web3 ارتقا پیدا کنند، گفت: بهتر است بهترین ها را بگیریم و آن ها را مطابق با نیازهای آینده خود بسازیم.
خاطر نشان میکنیم کسی که آینده نگر، هدفمند و استراتژیک باشد معمولاً برنده بازی رسانه های اجتماعی است.
در این مقاله راهنمای گام به گام برای ایجاد یک استراتژی موثر رسانه اجتماعی برای ارتقاء سطح وب 2.0 و آماده شدن برای Web3 آورده شده است.
استراتژی خود را با یک خلاصه اجرایی شروع کنیدکه در یک صفحه و به طور خلاصه هدف رسانه اجتماعی و نحوه ارتباط آن با اهداف تجاری فعلی شما را مشخص کند. علاوه بر این، آزمایش ها یا پیش بینی های مربوطه را در Web3 یادداشت کنید. اهدف اولیه ونهایی را تعیین کنید. نقطه ی تمرکز کانال را مشخص کرده و از تلاش برای همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی اجتناب کنید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت B2B هستید، ایجادمحتوا برای لینکدین و سپس استفاده مجدد آن برای کانال های ثانویه دیگر را در نظر بگیرید.
یکی از روشهای هوشمندانه برای سبقت گرفتن از رقبانزدیک نگه داشتن دوستان، اما در عین حال نزدیکتر کردن حریفان،است. برای دستیابی به این هدف با انجام ممیزی رسانه های اجتماعی از کانال های اجتماعی برند خود در مقایسه با دو یا سه رقیب شروع کنید. شما حتی می توانید یک نام تجاری غیر رقیب را برای ایده پردازی انتخاب کنید. برندی را در نظر بگیرید که قبلاً در استراتژی های Web3 شرکت داشته است.
به عنوان مثال، Wendys، Airbnb، Netflix، Buffer، Hubspot و Cisco به خاطر هوش و ذکاوت خود در رسانه های اجتماعی شناخته شده اند. از مرزهای صنعت خود فراتر بروید و ببینید کداممواردبیشتر به شما کمک میکند.. انواع محتوا، تعامل، فرکانس، اندازه مخاطب، تصاویر بصری، استفاده از ویدئو، لحن و پیام های خدمات مشتری را مقایسه کنید.
NFT ها.
سکه های خالق.
وکن ها یا رمزنگاری.
همکاری های متاورس.
تجربیات صوتی.
استفاده از ایموجی فیس بوک مسنجر.
چت ربات. کلمات کلیدی و هشتگ.
محتوای شخص ثالث.
نتایج جستجوی آنلاین مارک دار، بررسی ها.
طبق گزارش 2022 صنعت بازاریابی رسانه های اجتماعی،از مزایای اصلی رسانه های اجتماعی برندها و ازنظربازاریابان افزایش قرار گرفتن در معرض و ترافیک نام برده شده است. از طرف دیگر، "با توجه به رقابت زیاد" برای تبدیل رسانه های اجتماعی به ROI کمی، مانند بهبود فروش و ایجاد سرنخ. عمل کنید.گزارشهای اخیر نشان میدهد که فیسبوک و لینکدین کانالهایی هستند که به دنبال سرنخهایی از کانالهای رسانههای اجتماعی هستند.
بیایید به سرعت تفاوت بین اهداف، استراتژی، اهداف و وظایف را که به عنوان GSOT شناخته می شوند، مرور کنیم.
اهداف:
دستیابی به نتایج گسترده در رسانه های اجتماعی .
استراتژی:
رویکردی که برای رسیدن به هدف خود در پیش خواهید گرفت.
اهداف:
مراحل قابل اندازه گیری که برای دستیابی به استراتژی انجام خواهید داد.
تاکتیک ها:
ابزارها یا وظایفی که دردنبال کردن یک هدف مرتبط با یک استراتژی استفاده می شوند.
مثال ؛ هدف: کتاب ها را به پرفروشترین شماره 1 در دسته متاورس تبدیل کنیم.
استراتژی:
افزایش میزان محتوایی که در آن منتشر می کنیم .به طوریکه از موضوعات، ایدهها و نظرات کتاب پشتیبانی میکند.
هدف:
افزایش بازدیدکنندگان منحصر به فرد از کانال های اجتماعی به وب سایت یا صفحه فرود کتاب تا 50٪.
تاکتیک:
با استفاده از متاورس و اینفلوئنسرهای Web3، با هشتگ های مارک دار و محتوای پشت صحنه با استفاده از استوری اینستاگرام، فیس بوک لایو و توییتر، از نوردهی نیز استفاده کنید.
پیشرفته:
شرکت و میزبانی رویدادها در جوامع مبتنی بر وب 3 با استفاده از فضاهای توییتر، کلاب هاوس، Discord جوامع و دنیای مجازی مانند Meta’s Horizon Worlds، Decentraland، Roblox یا Alt Space VR.
همانطور که برای شناخت آواتار خود تلاش می کنید سعی کنید یک رابطه شخصی با شخصیت های خود ایجاد کنید. اگر 50 درصد از برندها فاقد استراتژی مستند رسانه های اجتماعی باشند، تعداد برندهایی که شخصیت های خریدار را تعریف کرده اند باید به طور قابل توجهی بیشتر باشد.
بازاریابان ارزش شخصیتها را ارزیابی میکنند، اما وقتی نوبت به سرمایهگذاری زمان و تلاش برای ساختن و استفاده از پرسونا میرسد با چه چیزی مواجه میشوند؟ خبر خوب این در این رابطه این است که: اگر رقبای شما مرحله پرسونا را از دست بدهد، فقدان پرسونای خریدار فرصت بزرگی را ایجاد می کند.
شخصیت های خریدار + رسانه های اجتماعی = فرمول برنده.
با هک های شخصیت خریدار شروع کنید و خریداران خود را بشناسید زیرا شروع شخصیت شما یک امر ضروری است!. Xtensio Persona Maker. Hubspot's Make My Persona. برای استارتآپهای Web3، در اینجا قالب شخصیت نهایی وجود دارد. #SocialPRSecret: در کتاب خود "X: The Experience When Business Meets Design"، برایان سولیس، تحلیلگر دیجیتال، چنین گفته است:
هنگام ایجاد پرسونای خریدار، فراموش نکنید که رسانهها، ذینفعان و مدیران انجمن، پادکستها، وبلاگنویسان و اینفلوئنسرها را بهعنوان پرسونا بگنجانید. رسانه ها (روزنامه نگاران، میزبانان پادکست، میزبانان فضاهای توییتر، میزبان اتاق های باشگاه) نیز مخاطبان هدف شما هستند! از آنها افرادی با علایق و زندگی واقعی بسازید. ممکن است لازم باشد بیشتر با آنها ارتباط برقرار کنید.
هر برندی نیاز به صدا و حس شخصیت دارد. به این فکر کنید که چه صفت هایی میتواند برند شما را توصیف کند:. مثبت، سرگرم کننده، بازیگوش یا خجالتی ؟ شاید نام تجاری شما جدی، ساده و بدون شکلک باشد. آیا جرات دارید در مسابقاتی مانند Wendy’s و Taco Bell شرکت کنید؟ فهرستی از اینکه می خواهید در تعامل با یک برند چگونه شناخته شوید، تهیه کنید.
آیا خواهان حمایت و تشویق هستید یا پر شور و جسورانه عمل میکنید؟
در سال 2009، زمانی که رسانههای اجتماعی در حال مشهور شدن بودند، نویسنده پرفروش و نماد روابط عمومی، Aliza Licht، نقش شخصیتی را در پشت DKNYPRGirl معروف ( اکنون منقرض شده) ایفا کرد. لیخت درباره این تجربه گفت:
«بیش از شش سال، شخصیت DKNY PR GIRL من به جوایز زیاد، یک سخنرانی TED و یک معامله کتاب منجر شد. "علامت خود را بگذارید" در سال 2015 منتشر شد و با موفقیت هزاران متخصص را در سراسر جهان راهنمایی کرده است.
اینجاست که میفهمید چگونه دستههای پولی، کسبشده و متعلق را تقسیم کنید . شاید ترکیب شبیه به این باشد:
نتایج خود را افزایش دهید و یک بار در هفته یک پست ویژه فیس بوک را تقویت کنید. به گفته Joe Youngblood، چند روز قبل از تقویت پست فیس بوک صبر کنید و اجازه دهید به صورت ارگانیک منتشر شود و سپس تقویت شود.
به یاد داشته باشید، هر چیزی که در رسانه های اجتماعی بسازید اساساً "فضای اجاره ای" است.
شما مالک جامعه رسانه های اجتماعی، دنبال کننده یا محتوای خود نیستید. همانطور که Vine، Blab و دیگر کانالهای رسانههای اجتماعی منحل شدهاند.
شما می توانید جامعه رسانه های اجتماعی خود را به یک لیست ایمیل تبدیل کنید و (این همان چیزی است که شما مالک آن هستید).
رسانه های اجتماعی را برای کلمات کلیدی مارک دار و عبارات کلیدی هدفمند نظارت کنید. توییتر مملو از روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و تأثیرگذاران در زمان واقعی است. مکالمات را پیدا کنید و درگیر شوید.
شناخته شده است که این فعالیت باعث پوشش رسانه ای مثبت، اشتراک گذاری و نتایج تعامل می شود. #SocialPRSecret: شما نمی توانید روابط عمومی و مدارک اجتماعی خوب بخرید و نمی توانید از روابط عمومی منفی پنهان شوید.سعی کنید نتایج جستجو و اجتماعی مثبت به دست آورید.
نکته این است که فهرستی از ابزارها و پلتفرم های مورد تایید داشته باشید. همه باید از ابزارها و پلتفرم های مدیریت رسانه های اجتماعی یکسان استفاده کنند.داشتن 50 میلیون ابزار تکه تکه در تیم رسانه های اجتماعی شما به هیچ وجه سرگرم کننده و کارآمد نیست...
نکته Web3:
در مورد ابزارها و پلتفرمهای مبتنی بر Web3 مانند spacial.io، Discord، و Threedium برای بهبود تجربه برند خود تحقیق وجستجو کنید.
مهم ترین مسئله زمان و تاریخ است! و حضور به موقع و بدون تاخیر شما در شبکه های اجتماعی برای موفیقت و پیشبرد اهدافتان ضروری است..
رویدادها و پیوندهایی با فصل ها، روزها یا ماه های رسمی را پیگیری کنید. اطمینان حاصل کنید که گزارش شما کارآمد و مناسب برای تجزیه و تحلیل است.
گزارش را با شخصیت مناسب وآنچه که آنها بیشتر به آن اهمیت می دهند مطابقت دهید.به طور مثال؛مدیر عامل یک صفحه ، CMO دو صفحه، وتیم فروش گزارش اتصال فروش، و تحلیلگران 10 صفحه کامل را دریافت می کنند.
تاریخ های داخلی، خارجی و تاریخ های گزارش را مشخص کنید.
کنفرانس ها، کارگاه ها، جلسات تیمی و گزارش های بازاریابی در صنعت خود را بررسی کنید.مهمتر از همه هشتگ ها فراموش نشود!
SocialPRSecret: از روز آناناس تا روز جهانی بهره وری، هرگز یک روز را از دست ندهید! روزهای سال را بررسی کنید و تقویم سرمقاله خود را مملو از جالب ترین رویدادها، جشنواره ها و تعطیلات عجیب و غریب نگه دارید. و این مقاله SEJ را نشانه گذاری کنید تا به تقویم سرمقاله شما کمک کند: شما به این تقویم بازاریابی و الگوی رایگان نیاز دارید!
ثبت نام کردن برای رویدادهای مربوط به Crypto، Web3 و NFT راازدست ندهید. مراقب رویدادها و کنفرانس های مجازی و حضوری باشید تا به تیم خود آموزش دهید ،با شرکای Web3 ارتباط برقرار کنید تا برند خود را ارتقا دهید.
اندازهگیری آنچه مهم است، کلید سلامت و موفقیت استراتژی رسانههای اجتماعی است. هر شبکه ای نسخه تجزیه و تحلیل خود را دارد. برای اجرای گزارش ها بی نهایت زمان صرف نکید. مطمئن شوید که به اهداف قابل اندازه گیری برمی گردیدبرای این کار کیفیت و کمیت..هردورا در نظر بگیرید..
نمونههای کمی شامل :
کمیت می گوید چه اتفاقی افتاده است، و کیفی معمولاً می تواند «چرا» را بگوید. به عنوان مثال، شما یک داستان ویژگی مثبت در Business Insider با پیوند به وب سایت شرکت خود دارید که باعث افزایش بازدید از وب سایت شده است.
مثلا؛ زمانی که اینفلوئنسرها شروع به فعال کردن Daily Harvest کردند، سرویس تحویل غذای گیاهی که کاسه، سوپ، و اسموتی میفروشد، با نقدهای منفی پس از بیمار شدن - این میتواند نمونهای از کمی و کیفی باشد که بعث کاهش فروش شد، تبلیغات منفی رسانهای، و اجتماعی و احساسات رسانه ای) را جدی بگیرید.
بعد از انجام تمام این مراحل، چه اتفاقی خواهدافتاد؟
ممکن است به دلیل فرآیند استراتژی جدید رسانه های اجتماعی خود در جهت دیگری قرار بگیرید. شما ممکن است نام تجاری خود را وارد دنیای متاورس کنید، یک مجموعه NFT راه اندازی کنید، کمپین هشتگ خود را ادامه دهید و حتی بودجه بیشتری اضافه کنید.
پس از دسترسی به گزارش ها و پیشرفت خود، یک برنامه اقدام پیشنهادی شامل مراحل بعدی ایجاد کنید. تجزیه و تحلیل و توصیه هایی برای تفسیر یافته های خود ارائه دهید.
مطمئن شوید که تکامل Web3 را دنبال می کنید - نسل بعدی وب جهانی، که شامل آشکار شدن اقتصاد خالق، عدم تمرکز است...
در حالی که داشتن یک استراتژی رسانه اجتماعی مستند مهم است، امامهمتر از آن اطمینان ازداشتن برنامه روان و منعطف وبه روز نگه داشتن روند هاست.
متا Meta Blueprint ، مجموعه ای از دوره های آموزشی، گواهینامه ها و مواد آموزشی که برای پیشرفت کسب و کار شما طراحی شده اند را رائه می دهد.
به عنوان یک بازاریاب، داشتن این گواهینامه ها می تواند به شما کمک کند از رقبای خود متمایز شوید. با درگیر ماندن و مکالمه، فضای اجتماعی را در رسانه های اجتماعی حفظ کنید. این استراتژی از Web 2.0 به Web3 را دنبال می کند، جریان می یابد و پر می شود. مطمئن شوید که در Web 2.0 مهارت دارید تا بازده خود را در Web3 به حداکثر برسانید.
پیام بگذارید