تمامی حقوق برای گروه نرم افزاری اسرز محفوظ است © 1401
میدانیم که در حال حاضر 1.11 میلیارد وب سایت در اینترنت وجود دارد اما بااین توصیف چطور میتوانیم متمایز ازین جمعیت باشیم؟ بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی از جنبه های فنی در مشاهده وب سایت است ،اما یکی از موارد بسیار مهم که اغلب نادیده گرفته میشودکپی صفحه اصلی و ناوبری است ، نسخه ای که به بازدیدکنندگان ارائه می کنید و همچنین نحوه ارائه ازجمله مواردی که می تواند تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) داشته باشد. نسخه ای ارائه شده به بازدیدکنندگان و همچنین نحوه ارائه آن می باشد.
در این پست، سعی کرده ایم تا پیامدهای عدم پیروی از بهترین شیوه های SEO رادر هنگام طراحی مجدد کپی صفحه اصلی و ناوبری برایتان مشخص کنیم..
سه عنصر مهم که به ارزیابی کیفیت کپی و پیمایش صفحه اصلی بایددرنظر گرفته شوند عبارتند از :NPD چیست و چگونه به مشتری با کپی ضعیف صفحه اصلی خود کمک میکند؟
NP Digital آژانس دیجیتال مارکتینگ ما است که با مشتریان در سراسر جهان کار می کنیم و به آنها کمک میکنیم تا پتانسیل کامل خود را کشف کنند تا به رشد خودسرعت بیشتری بدهند..
به عنوان مثال : زمانی که کسب و کارها می خواهند تغییرات بزرگی در استراتژی یاروشهای خود ایجاد کنند، با NP Digital مشورت می کند. اخیراً یکی از مشتریان ماچنین تصمیمی گرفته است .وی به تیم ما اطلاع داد که قصد دارند یک کپی صفحه اصلی و طراحی مجدد پیمایش را آغاز کنند. آنها به ما گفتند که این تغییر در اوایل فوریه سال 2023 اتفاق خواهد افتاد و از ما خواستند که برای تعیین تأثیر احتمالی طراحی مجدد صفحه اصلی تجزیه و تحلیلی انجام دهیم بنابراین ما دادههایی را برای پشتیبانی از رتبهبندی کلمات کلیدی صفحه اصلی در مسیر درست و پیشروی بااستراتزی سئوی قوی ارائه کردیم.
مشتری مابااستفاده ازین روشهای ذکر شده پیشرفت چشمگیری داشت توانست کپی صفحه اصلی و تغییرات پیمایش را در فوریه تکمیل کند.
ما برای سرعت در تجزیه وتحلیل از Google Search Console و Semrush استفاده کردیم. یافتههای ما تأثیر پیروی نکردن از بهترین شیوههای SEO را هنگام طراحی مجدد کپی و پیمایش صفحه اصلی نشان میدهد تا شما بتوانید از اشتباهاتی که توسط مشتری ما انجام شده تجربه بگیرید.
پیش طراحی:
هدف ماقبل از طراحی مجدد اطمینان پیداکردن از مسیر درست حرکت رتبهبندی صفحه اصلی فعلی بود .
از آگوست 2022 تا ژانویه 2023، تعداد کلمات کلیدی صفحه اصلی در موقعیت های یک تا سه در SERP از 154 به 205 افزایش یافت. تعداد کل کلمات کلیدی رتبه بندی در موقعیت های یک تا 20 از 685 به 880 افزایش یافت.
البته، همانطور که میدانید معنای رتبه بندی کلیک و برداشت است . بنابراین عملکرد مشتری قبل از طراحی مجدد چگونه بوده است ؟ اینها نتایج کنسول جستجوی Google برای جستجوهای بدون مارک برای کلیکها از اوت 2022 تا ژانویه 2023 است:
همانطور که می بینید از ماه اوت ، کلیک ها در ماه ژانویه به طور پیوسته افزایش یافت. این همان چیزی است که با توجه به افزایش قابل توجه کلمات کلیدی در سه موقعیت برتر از آگوست 2022 تا ژانویه 2023 انتظار داریم. هنگامی که به برداشتهای مربوط به همان جستارهای بدون مارک از آگوست 2022 تا ژانویه 2023 نگاه میکنیم، شاهد افزایش مشابه، و حتی بیشتری هستیم:
آیا به الگوی اینجادقت کرده اید؟ چرا بیشترین سودی که در کلیک ها و نمایش ها مشاهده می کنیم بین دسامبر و ژانویه رخ داده است؟ وقتی به رتبهبندی کلمات کلیدی از Semrush نگاه میکنید، متوجه خواهید شد که بیش از 30 کلمه کلیدی اضافی تنها بین دسامبر و ژانویه به سه جایگاه برتر منتقل شدهاند.
NP Digital یادآوری میکند که کلمات کلیدی مشتری ما در 10 موقعیت برتر ماه به ماه افزایش می یابد و در جهت مثبتی حرکت می کند.
به نظر شما پس از طراحی مجدد بعد از اینکه مشتری این بهروزرسانیهای ناگهانی را در صفحه اصلی منتشر کرد، چه اتفاقی افتاد؟ متأسفانه مشتری ما در رتبه بندی کلمات کلیدی متضرر شد و در نتیجه با کاهش ترافیک شدیدی مواجه شد.
طراحی مجدد صفحه اصلی در 2 فوریه راه اندازی شد. در نتیجه، مشتری ما کاهش شدیدی را در شرایط مارک و غیر مارک و همچنین کلیکهای کلی مشاهده کرد. مشتری ما ژانویه 2023 را با رتبه بندی 205 کلمه کلیدی در موقعیت های یک تا سه و 298 کلمه کلیدی در رتبه های چهارم تا دهم به پایان رساند. این رتبه به 187 کلمه کلیدی در سه رتبه برتر در فوریه و 159 کلمه کلیدی در رتبه سه رتبه اول کاهش یافت. در ماه مارس. آوریل و می از این روند پیروی کردند.
از دست دادن در رتبه بندی کلمات کلیدی به معنای از دست دادن کلیک و ترافیک ترجمه می شود. کاهش قابل توجهی در کلیک ها در 3 فوریه (روز پس از طراحی مجدد) مشاهده شد:
در حالی که اوج های قابل توجهی در ماه فوریه و بعد از آن وجود دارد، این قله ها کمتر از قله های قبل از فوریه هستند. افت ها همچنین به طور قابل توجهی کمتر از قبل از طراحی مجدد هستند و برخی حتی به صفر می رسند (به عنوان مثال افت مشاهده شده بین 19 مارس و 30 مارس).
یک بار دیگر می توانید کاهش کلیک ها را از ژانویه تا فوریه و ماه های بعد مشاهده کنید. برداشتها تقریباً مشابه کلیکها بود، با اوجهای کمتر و افت قابل توجهتر پس از طراحی مجدد:
این نتیجه مستقیم کاهش رتبه کلمات کلیدی و بی اولویت شدن (پایین تر) در SERP ها است. همه این معیارها با تغییر کپی در صفحه اصلی و ابرداده به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند. با عدم تمرکز بر کلمات کلیدی که ارزش را به صفحه اصلی میآوردند، ترافیک شدیدی از دست رفت که تا ژوئن ادامه داشت.
نکاتی که برای بهبود کپی و پیمایش صفحه اصلی باید بدانید:
اگر نسخه ثابت در حال انجام از صفحه اصلی دارید، مستلزم داشتن حداقل تغییرات است و فقط به دلایل تحلیلی محکم باید انجام شود زیرا طراحی مجدد صفحه اصلی بطور ناگهانی و ضعیف می تواند برای عملکرد وب سایت شما مضر باشد ونکته ی مهم در مورد کارایی نداشتن کپی صفحه اصلی شما است ، دراین شرایط بهتر است که کپی و پیمایش صفحه اصلی خود را به روش صحیح بهبود دهید.
در اینجانکات مهمی باتوجه به موارد فوق آورده شده است ...
همانطور که دربالا به شما نشان داده شد :، طراحی مجدد صفحه اصلی تاثیر قابل توجهی بر رتبه بندی کلمات کلیدی شما در SERP ها دارد. به این دلیل که یک صفحه اصلی خوب چندین کلمه کلیدی مرتبط را هدف قرار می دهد. برای اینکه بدانید کدام کلمات کلیدی مرتبط هستند؟ یا برای اطمینان از کلمات کلیدی مناسب باید از ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید . بیایید بگوییم که شما در حال حاضر چند کلمه کلیدی دارید که وب سایت شما برای آنها رتبه بالایی دارد. اگر میخواهید دسترسی خود را به SERP گسترش دهید، میتوانید از Ubersuggest برای کمک به ایدههای کلیدواژه جدید استفاده کنید:
هم اکنون شاید در کلمات کلیدی از رتبه ی بالایی برخوردارنباشید اما این را در نظر بگیرید که با رقبای بسیار زیادی مواجه هستید. بنابراین باید دامنه آنها را بر اساس ترافیک وارد کلمات کلیدی کنید تا ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبهبندی میشوند تا هدفگیری کلمه کلیدی خود را به درستی تنظیم کنید:
صفحه اصلی وب سایت شما نقطه دسترسی بازدیدکنندگان وب سایت شما است پس سطح خواندن را در ذهن داشته باشید از آنجا که شما می خواهید خواندن وحتی هضم آن آسان باشد. بهترین راه این است که سطح خواندن را در حدود کلاس ششم نگه دارید. این تضمین می کند که بیشترین تعداد بازدیدکننده می توانند کپی صفحه اصلی شما را درک کنند. و دراین مورد ابزارهایی مانند همینگوی ویرایشگر وجود دارد که می تواند کمک کند . فقط به متن اصلی در این بخش نگاه کنید:
متوجه خواهید شد کهجمله ای که خواندن آن سخت است بارنگ زرد هایلایت شده است در حالی که متن بالا در سطح کلاس ششم درجه بندی شده بود، آن را به گونه ای تغییر دادیم که عبارت سخت خوان را دوباره بیان کنیم:
هم اکنون در سطح کلاس پنجم است ! هدف در اینجا اطمینان از این است که اکثر افرادی که به وب سایت شما دسترسی دارند - و مطمئناً صفحه اصلی شما - می توانند محتوا را درک کنند و با آن درگیر شوند.
آنها هم برای انسان ها و هم برای ربات های خزنده موتور جستجو مفید هستند، و اینکه آنها را به درستی دریافت کنید ازاهمیت ویزه ای برخوردار است..بهترین ساختار عنوان با H1 شروع می شود و تا H6 ادامه می یابد. برای هر صفحه وب (از جمله صفحه اصلی) باید فقط یک H1 وجود داشته باشد و باید برای عنوان صفحه استفاده شود. بقیه سرفصل ها را می توان به مقدار لازم یا کم استفاده کرد.
با این حال، شما می خواهید مطمئن شوید که از آنها به درستی استفاده می کنید تا از سردرگمی جلوگیری کنید. این بدان معنی است که بخش های اصلی صفحه اصلی یا صفحه وب شما باید H2 داشته باشد. اگر لازم است به نکته دیگری که مربوط به H2 است اشاره کنید، می توانید از H3 و غیره استفاده کنید. یکی از اشتباهات رایجی که مشاهده میشود این است که: متن به شکل یک عنوان (به عنوان مثال فونت پررنگ، بزرگ شده) طراحی شده است، اما به درستی به عنوان یکی طبقه بندی نشده است. و این تواند تأثیر مخربی بر رتبه بندی شما داشته باشد. توجه داشته باشید که رباتهای خزنده بسیار حساس و هوشمند هستند ...
یکی از نکات مهمی که بایددر نظر بگیرید این است که : در نظر داشته باشید که چگونه کپی و پیمایش صفحه اصلی شما می تواند بر SEO تأثیر بگذارد /..چه در حال ایجاد یک وب سایت جدید، اجرای طراحی مجدد صفحه اصلی یا انجام یک بازسازی کامل وب سایت و ... باشید، . کپی ضعیف صفحه اصلی می تواند بازدیدکنندگان را دور کند و در موتورهای جستجو رتبه بندی نشود. همچنین میتواند دستورالعملهای دسترسی را نقض کند. همیشه مطمئن شوید که کپی وب سایت خود را با نوشتن و با در نظر گرفتن سئو بهینه میکنید.
پیام بگذارید