الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی و نحوه کار آنها را بشناسید

  • نوامبر 8, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک

آیا دقت کرده اید که چرا یکی از دغدغه های بزرگ بسیاری از بازاریابان این است که : "الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی چگونه کار می‌کنند؟" درجواب باید بگوییم بدلیل اینکه الگوریتم‌های پلتفرم‌های اصلی به سرعت تغییر می‌کنند. اما، اینکه  «کدام پلتفرم رسانه‌های اجتماعی بیشترین کاربر را دارند؟» نیز باید مورد توجه بازاریابان باشد زیرا این داده‌ها نیز اغلب تغییر می‌کنند. بنابراین، در اینجا  پاسخ هایی به سوال در مورد الگوریتم‌های هشت پلتفرم که امروز باید در نظر داشته باشید، بیان شده است.

الگوریتم یوتیوب چگونه کار می کند؟

YouTube در ماه می 2022، 1.953 میلیارد بازدیدکننده منحصر به فرد در سراسر جهان داشت. این پلتفرم در آن ماه 35.083 میلیارد بازدید ماهانه با میانگین مدت بازدید 21:41 دریافت کرد. در حال حاضر، برخی از بازاریابان رسانه‌های اجتماعی، از اینکه یوتیوب بالاتر از فیس بوک رتبه بندی شده است ممکن است دچار شوک شوند. اما داده های SimilarWeb در بالا فقط برای کانال های وب دسکتاپ و تلفن همراه است و شامل داده‌های تلویزیون‌های متصل نمی‌شود، که در سال 2020 به سریع‌ترین رشد در بین بینندگان YouTube تبدیل شد. این امردلیلی است بر ضرورت دانستن نحوه عملکرد الگوریتم YouTube.

الگوریتم یوتیوب هر بیننده را با ویدیوهایی که به احتمال زیاد تماشا می‌کنند و لذت می‌برد، مطابقت میدهد. اما، با بیش از 500 ساعت محتوای ویدیویی که در هر دقیقه آپلود می شود، کار فشرده وزیادی  به نظر می‌رسد

 سیستم‌های جستجو و اکتشاف YouTube با این چالش مقابله می‌کنند:

  • آنچه بینندگان تماشا می کنند.
  • آنچه را که بینندگان تماشا نمی کنند
  • بازه ی زمانی که  برای تماشا کردن میگذارند
  •  چه چیزی را به اشتراک می گذارند ویا طرفدار چه چیزهایی هستند
دراین مرحله ، خوب است بدانید که YouTube چندین الگوریتم دارد، از جمله الگوریتم‌هایی برای: جستجوی YouTube: رتبه بندی ویدیوها بر اساس عناوینی از قبیل : میزان مطابقت عناوین، توضیحات و محتوای ویدیویی با جستجوی بیننده و اینکه کدام ویدیوها بیشترین تعامل را برای جستجو دارند انجام می‌شوند.

معمولا رتبه‌بندی ویدیوهای پیشنهادی بر اساس درک یادگیری ماشینی است از این جهت که بینندگان به احتمال زیاد کدام ویدیوهای بعدی را تماشا خواهند کرد. این ویدیوها اغلب مربوط به ویدیویی است که بیننده در حال تماشای آن است،که بر اساس سابقه تماشای بیننده شخصی‌سازی می‌شود.

صفحه اصلی شما : در این فسمت ویدیوها  و موضوعات بر اساس تعداد دفعاتی که بازید و یا اشتراک گذاری شده‌اند انتخاب می‌شوند ، اینکه چقدر ویدیوهای مشابه بینندگان مشابه را علاقه‌مند و راضی کرده‌اند، و هر ویدیو چند بار توسط YouTube  نشان داده است.

YouTube Shorts:  می‌خواهد ویدیوهای کوتاه و بلندهردو موفق شوند. بنابراین، در حالی که "زمان تماشای مطلق" معمولاً برای ویدیوهای طولانی‌تر مهم‌تر است. اما "زمان تماشای نسبی" معمولاً برای ویدیوهای کوتاه مهم‌تر است.

بنابراین، چه کاری باید انجام دهید؟  ودلیل اهمیت آن چیست؟ برنامه ی  سیستم جستجو و اکتشاف YouTube این است که ویدیوهایی مربوط به هر بیننده و علایق متفاوت آنها «پیدا می‌کند» تا آنها را وادار  به تماشای ویدیوهای بیشتری کند که این باعث لذت بیشتر بیندگان می شود و در عین حال باعث بازگشت مکرر آن‌ها به YouTube می شود.

الگوریتم فیس بوک چگونه کار می کند؟

خوب است بدانید که فیس بوک در ماه می تنها 1.620 میلیارد بازدیدکننده خاص در سراسر جهان داشت. این پلتفرم در آن ماه 19.739 میلیارد بازدید با میانگین مدت جلسه 10:05 دریافت کرد.

اما هم اکنون، بازدیدکنندگان فیس بوک در سراسر جهان در حال کاهش است، همانطور که در نمودار زیر می بینید، پس از اینکه روسیه در تلاش برای کنترل انتشار اطلاعات در مورد حمله به اوکراین، فیس بوک را مسدود کرد، تعداد بازدیدکنندگان در روسیه در اوایل ماه مارس با کاهش قابل توجهی رو به رو شد.

Screenshot courtesy of Similarweb, June 2022

این تأثیر منفی بر کل بازدیدکنندگان فیس بوک در سراسر جهان گذاشت. با این وجود، این پلتفرم هنوز آنقدر بزرگ است که بتوان این مسئله را نادیده گرفت.

بنابراین، بیایید به سوال اصلی بپردازیم که الگوریتم فیس بوک امروز چگونه کار می کند؟

با اینکه چگونگی روند رتبه بندی اخبار فیس بوک در دسامبر 2021 را می دانستیم، و همچنین وقتی که پستی توسط آنا استپانوف، رئیس یکپارچگی برنامه فیس بوک، نوشته و منتشر شد : «فید خبری از رتبه‌بندی شخصی‌شده استفاده می‌کند، به صورتیکه هزاران سیگنال منحصربه‌ فرد و خاص را برای اینکه بفهمد چه چیزی برای شما معنادار تر است در نظر می‌گیرد . هدف ما این است که تجربه‌ای لذت‌بخش به شما ارائه دهیم که می‌خواهید به آن بازگردید نه اینکه شما را ساعت‌ها در فیس‌بوک در حال پیمایش نگه داریم ."

همچنین  (او نیم دوجین) برای  اینکه کاربران کنترل و بینش بیشتری نسبت به نحوه نمایش محتوا در فید خبری آنها بدهد؛ بزرگترین تغییراتی که فیس بوک در سال 2021 ایجاد کرده بود را خلاصه کردکه؛ شامل انتشار مجموعه جدیدی از گزارش‌های محتوای پربازدید برای به اشتراک گذاشتن محتوایی است که توسط بیشترین افراد در فید خبری در ایالات متحده دیده می‌شود. 

آخرین گزارش محتوای پربازدید فیس بوک، چهار دامنه برتر در سه ماهه چهارم 2021 را نشان می‌دهد که در ذیل به آن اشاره شده است.:

  • youtube.com (168.1 میلیون بیننده محتوا).
  • media1.tenor.co (118.4 میلیون).
  • gofundme.com (112.4 میلیون).
  • tiktok.com (105.0 میلیون).
اما، سپس درگزارش، Matt G. Southern در فوریه 2022 اعلام کرد که فیس بوک پس از سقوط سهام، روی ویدیوی کوتاه مدت تمرکز می‌کند. و در 16 ژوئن 2022، ساترن گزارش داد که فیس بوک برای تغییر ساختار فید اصلی؛حول محتوای ویدیویی اقدام کرده است.

بنابراین، چه باید کرد؟  به گفته آلیسون، تب اصلی در اپلیکیشن فیس‌بوک به ترکیبی از Stories و Reels در بالا تبدیل می‌شود و به دنبال آن پست‌هایی قرار می‌گیرد که موتور اکتشاف از فیس‌بوک و اینستاگرام توصیه می‌کند. در مرحله بعد،طبق توصیه های Southern که متخصص و معتبر است : اگر فیس بوک برای شما و کسب و کارتان در اولویت است بهترین راه آماده شدن برای این تغییر، ایجاد و انتشار ویدئوهای کوتاه است. اما همچنان انتشار پست‌های متنی و عکس توسط فیس‌بوک ؛ کمکی به جذابیت‌های اصلی Reels و Stories خواهند بود.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟

اینستاگرام نیز در ماه می 1.050 میلیارد بازدیدکننده در سراسر جهان داشت و 6.497 میلیارد بازدید در این ماه با میانگین مدت جلسه 07:51 .همانطور که می دانید  روسیه نیز اینستاگرام را ممنوع کرده است، اما رشدچند برابری بازدیدکنندگان ازکشورهای دیگر در سراسر جهان باعث خنثی شدن این امر شده است. در ژوئن 2021، پستی با عنوان، نور بیشتری در مورد نحوه کار اینستاگرام توسط آدام موسری، رئیس اینستاگرام، منشر شد وی فاش کرد: «اینستاگرام برای نظارت بر کارهایی که مردم انجام می‌دهند و نمی‌بینند؛  از الگوریتم‌ها، طبقه‌بندی‌کننده‌ها و فرآیندهای مختلفی که هر کدام هدف خاص خود را دارنداستفاده می‌کند .»

برای فید و داستان ها، سیگنال های رتبه بندی کلیدی عبارتند از:
  • اطلاعات مربوط به پست: میزان  پرطرفدار بودن یک پست، "تاریخ پست شدن آن، مدت زمان آن، اگر یک ویدیو است"، و اگر به یک مکان پیوست شده باشد.
  • اطلاعات شخصی که پست گذاشته است: تعاملات شخص با کاربران طی چند هفته گذشته .
  • فعالیت کاربر: علاقه مندی کاربروتعداد پست هایی که پسندیده است .
  • سابقه کاربر در تعامل با یک نفر: یک کاربر چقدر علاقه مند به دیدن پست های یک شخص خاص است.
برای کاوش، سیگنال‌های رتبه بندی کلیدی عبارتند از:
  • اطلاعات مربوط به پست: میزان محبوب بودن یک پست؛ تعداد و سرعت لایک کردن، نظر دادن، اشتراک گذاری و ذخیره یک پست توسط افراد دیگر.
  • سابقه کاربر از تعامل با کسی: (به بالا مراجعه کنید.)
  • فعالیت کاربر: کاربر چه پست هایی را پسندیده، ذخیره کرده یا درباره آنها نظر داده است و همچنین نحوه تعامل آنها با پست ها در کاوش در گذشته.
  • اطلاعات در مورد شخصی که پست کرده است: (به بالا مراجعه کنید.)
برای قرقره‌ها، سیگنال های اصلی رتبه بندی عبارتند از:
  • فعالیت کاربر: حلقه‌هایی را که کاربر اخیراً دوست داشته، نظر داده و با آن‌ها درگیر شده است.
  • سابقه کاربر از تعامل با کسی: (به بالا مراجعه کنید.)
  • اطلاعات مربوط به حلقه: آهنگ صوتی، داده های ویدئویی مانند پیکسل ها و فریم های کامل و همچنین محبوبیت.
  • اطلاعات در مورد شخصی که پست کرده است: (به بالا مراجعه کنید.)
بنابراین، هر بخش از برنامه از سیگنال های رتبه بندی مشابهی استفاده می‌کند، اما از ترتیب اهمیت متفاوتی برخوردار هستند. موسری توضیح داد: «مردم تمایل دارند در استوری به دنبال نزدیکترین دوستان خود بگردند، اما از طرفی  می‌خواهند چیزهای کاملاً جدیدی را در کاوش کشف کنند. ما آن ها را بر اساس نحوه استفاده افراد در بخش‌های مختلف برنامه به‌طور متفاوتی رتبه‌بندی می‌کنیم.» 

الگوریتم توییتر چگونه کار می کند؟

توییتر در ماه می 979 میلیون بازدیدکننده در سراسر جهان داشت که این پلتفرم در آن ماه 7.056 میلیارد بازدید با میانگین مدت جلسه 10.39 دریافت کرد.

توییتر نیز مانند اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، دارای الگوریتم‌های متعددی است. باتوجه به گفته‌ی توییتر : «خط زمانی الگوریتمی صفحه اصلی خود، جریانی از توییت‌ها را از حساب‌هایی که انتخاب کرده‌اید در توییتر دنبال کنید. و همچنین محتواهای دیگری را بر اساس حساب‌هایی که اغلب با آن‌ها در تعامل هستید، وهمچنین توییت‌هایی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید، دنبال کنید.

 توصیه‌های دیگری را  نیز نشان می‌دهد:

  • " کاربران با کلیک روی نماد ستاره می توانند تا آخرین توییت‌ها را در همان لحظه مشاهده کنند." 
  •  کاربران با کلیک بر روی «کاوش»  می توانند توییت‌های پرطرفدار یا توییت‌هایی درباره COVID-19، اخبار، ورزش، و سرگرمی‌ها را ببینند.
  • کاربران با کلیک بر روی «بیشتر»  می توانند موضوعاتی را که توییتر فکر می‌کند به آن‌ها علاقه‌مند هستند، ببینند. الگوریتم‌های توییترنیز مانند اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، از یادگیری ماشینی برای مرتب‌سازی محتوا بر اساس سیگنال‌های رتبه‌بندی مختلف استفاده می‌کنند.
 باتوجه به اینکه توییتر در حال حاضر درگیر تجزیه و تحلیل نتایج الگوریتم‌های خود به عنوان بخشی از "ابتکار یادگیری ماشینی مسئولانه" خود است. در اینجا آنچه توییتر به طور عمومی در مورد سیگنال‌های رتبه بندی صفحه اصلی، روندها و موضوعات بیان کرده آورده شده است:

ارتباط:

  • اقدامات قبلی کاربران در توییتر، از قبیل توییت‌های خودشان و توییت‌هایی که با آن‌ها درگیر شده‌اند.
  • حساب‌هایی که اغلب با آن‌ها تعامل دارند.
  • موضوعاتی که آنها بیشتر دنبال می کنند .
  • تعداد توییت‌های مرتبط با یک موضوع.

نامزدی:

  • برای توییت‌ها: "میزان محبوبیت و چگونگی تعامل افراد با [توییت] در شبکه‌ی شما.
  • " برای Trends: "تعداد توییت‌های مرتبط با روند."
  • برای موضوعات: «چه مقدار از مردم درباره آن موضوع توییت، و بازتوییت می‌کنند، پاسخ می‌دهند یا توییت می‌پسندند».

تازگی:

  • برای Trends: "جدید ترین موضوعات محبوب، به جای موضوعات محبوب روزانه و کوتاه مدت.
  • " رسانه های غنی: نوع رسانه ای که توییت شامل تصویر، ویدیو، GIF و نظرسنجی است.

الگوریتم TikTok چگونه کار می کند؟

TikTok در ماه می 690 میلیون بازدید کننده ماهانه دردنیا داشت. این پلتفرم در آن ماه 1.766 میلیارد بازدید با میانگین مدت جلسه  03:48  دریافت کرد. این داده ها Douyin.com را که به طور جداگانه شمارش می شود، شامل نمی‌شود. اما، همانطور که نمودار زیر نشان می‌دهد، TikTok.com حدود 98٪ از بازدیدکنندگان منحصر به فرد در سراسر جهان را برای هر دو برنامه ByteDance دریافت می‌کند.

Screenshot courtesy of Similarweb, June 2022

در ژوئن 2020، TikTok  توصیه‌ اش را در پستی با عنوان" چگونه TikTok ویدیوها را برای شما توصیه می‌کند"، فاش کرد. از آن زمان تاکنون تغییر اساسی جز اینکه دولت ایالات متحده دیگر در تلاش برای ممنوع کردن پلت فرم رسانه های اجتماعی نیست مشاهده نشده است.

فید TikTok’s For You جریانی از ویدئوها را که مطابق با علایق هر کاربر تنظیم شده‌اند و به آنها امکان پیدا کردن محتوا و سازنده ی مورد علاقه ی خود را ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، بهتر است بدانید فقط یک فید For You برای بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه TikTok وجود ندارد. بلکه " یک میلیارد فید For You وجود دارد" که متناسب با علاقه ی کاربران از جمله هر آنچه تماشا می کند، دوست دارند و به اشتراک می گذارند است.

TikTok افزود: "این فید توسط یک سیستم توصیه ارائه می‌شود و محتوایی را به هر کاربر ارائه می‌دهد که مورد علاقه آن کاربر خاص باشد." توصیه ها بر اساس عواملی ، از جمله:

  • تعاملات کاربر مانند ویدیوهای مورد علاقه و یا به اشتراک  گذاری آنها
  • حساب‌های دنبال شده
  • نظرات پست شده و محتوای ایجادشده
  • . اطلاعات ویدیویی، شامل جزئیاتی مانند: زیرنویس، صداها و هشتگ
  • تنظیمات دستگاه و حساب مانند ترجیح زبان، تنظیم کشور و نوع دستگاه
TikTok همچنین فاش کرد: "همه این عوامل توسط سیستم توصیه ما پردازش شده و بر اساس ارزش آنها برای کاربر ؛ به آن بها داده میشود . یک نشانگر قوی علاقه، مانند اینکه آیا کاربر تماشای یک ویدیوی طولانی‌تر را از ابتدا تا انتها به پایان می‌رساند، وزن بیشتری نسبت به یک شاخص ضعیف دریافت می‌کند، مانند اینکه بیننده و سازنده ویدیو هر دو در یک کشور هستند یا خیر. سپس ویدیوها برای تعیین احتمال علاقه کاربر به یک محتوا رتبه‌ ‌بندی و به هر فید منحصر به فرد For You تحویل داده می‌شوند.»

از سوی دیگر، TikTok اعلام کرد: « اگر یک ویدیو توسط حسابی پست شود که فالوورهای بیشتری دارد،به دلیل اینکه آن حساب پایگاه فالوورهای بزرگتری ایجاد کرده احتمالاً بازدیدهای بیشتری دریافت خواهد کرد،   تعداد فالوورها ، عوامل مستقیمی در سیستم توصیه هستند.» 

الگوریتم Pinterest چگونه کار می کند؟

پینترست در ماه می 409 میلیون بازدیدکننده  در سراسر جهان داشت که در آن ماه 945 میلیون بازدید با میانگین مدت جلسه 05:29 بدست اورد.

با اعلام اینستاگرام که «دیگر فقط یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس مربعی» نیست، فاکتورهای رتبه‌بندی در پینترست نیز بیشتر به معیارهای تعامل و اشتراک‌های اجتماعی مربوط می‌شوند، اما شامل کلمات کلیدی نیز می‌شود. و تکمیل خودکار Pinterest با پیشنهاد خودکار اصلاح‌کننده‌های مرتبط معنایی برای یک کلیدواژه اصلی، ایده‌هایی را ارائه می‌کند.

ویژگی جستجوی Pinterest سپس «فید» کاربر را بر اساس آنچه که در جستجوی آن هستند و نحوه استفاده از آن عبارات کلیدی در پین‌هایی که توسط سازندگان محتوا به اشتراک گذاشته می‌شود، تنظیم می‌کند. پینترست همچنین موضوعات را برای دسترسی راحت تر کاربران به کلمات کلیدی دسته بندی و زیر دسته بندی می کند.

  • استفاده از تصاویر طولانی: اندازه پین ​​بهینه 1000 در 1500 پیکسل یا نسبت 2:3 است.
  • استفاده از رنگ‌های چشم نواز: جلب توجه کاربران و متمایز شدن با رنگ‌های با کنتراست بالا.
  • استفاده از عناوین فریبنده و غنی از کلمات کلیدی: ترغیب کاربران برکلیلک روی محتوای شما .
  • استفاده از توضیحات دقیق:  گنجاندن کلمات کلیدی مورد نظر خود در توضیحات.
  • بهینه سازی تابلوهای خود: تابلوها فرصت بسیار خوبی را برای دسته بندی محصول ویا سازماندهی محتوای خود وبرای شناساندن به موتور جستجوی Pinterest  فراهم می‌کند که برای بهتر دیده شدن  موثر است.
  • در نهایت، تعامل را هدف قرار دهید، که می تواند دید پین ( نمایه شما) را در جستجو بیشتر و ترافیک شما را افزایش دهد.

الگوریتم لینکدین چگونه کار می کند؟

لینکدین در ماه می 306 میلیون بازدیدکننده در سراسر جهان داشت. که توانست در آن ماه 1.479 میلیارد بازدید با میانگین مدت جلسه 07:32 دریافت کند. بنابراین،یکی از ضروریات بازاریابان رسانه‌های اجتماعی - به ویژه آن‌هایی که در سازمان‌های B2B هستند - دانستن این مسئله است که الگوریتم لینکدین چگونه کار می کند. در ژوئن 2019، پیت دیویس، مدیر ارشد مدیریت محصول در لینکدین، پستی بااین عنوان نوشت: "آنچه در فید لینکدین شما وجود دارد." وی افزود افرادی که می شناسید، درباره چیزهایی که برایتان مهم است صحبت می کنند. او توضیح داد: «هرچه مکالمه ارزشمندتر باشد، پست شما در فید شما بالاتر خواهد بود.» 

لینکدین برای تشخیص مکالمات ارزشمند از چارچوب‌های زیر استفاده می کند:

  •  افرادی که می‌شناسید: ارتباطات برای الگوریتم لینکدین بسیار اهمیت دارد و اولویت بندی را از طریق نظرات و واکنش‌ها به افرادی که مستقیماً با آنها در ارتباط بوده‌اند، انجام می‌دهد. 
  • علایق و تجربیات ضمنی کاربر بر اساس اطلاعات موجود در نمایه آنها؛ سیگنال‌های صریح، مانند اینکه کاربر با چه کسی کار می کند. و همچنین چه کسی از شنیدن نظرات کاربر سود می برد.
  • صحبت کردن در مورد: برای درک یک مکالمه خوب، پیچیدگی زیادی لازم است. به عنوان یک قاعده کلی، مکالمات بهتر معتبر هستند و جلو و عقب سازنده ای دارند.
  • مواردی که شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید:همچنین الگوریتم لینکدین بابررسی اینکه آیا محتوا و مکالمه برای کاربر مرتبط و جالب هستند یا خیر. سیگنالهایی  از جمله پیوستن به گروه ها و دنبال کردن هشتگ ها، افراد و صفحات را در نظر می گیرد.

الگوریتم Reddit چگونه کار می کند؟

Reddit در ماه می 237 میلیون بازدیدکننده در سراسر جهان داشت. این پلتفرم در آن ماه با میانگین مدت زمان جلسه 09:59  توانست 1.669 میلیارد بازدید را به نام خود ثبت کند. با توجه به اینکه فیس بوک هدف خود را برای بازیابی شتاب خود روی ویدیو قرار داده است، این زمان خوبی برای یادگیری نحوه عملکرد الگوریتم Reddit است. Evolving the Best Sort for Reddit's Home Feed در ژوئن 2021، وبلاگ رسمی ردیت، را پست کرد. این اطلاعات بینشی ارائه کرد با این مضمون : چگونه Reddit تعیین می‌کند کدام پست‌های مرتبط را به کاربران نشان می‌دهد. همچنین این پست نشان داد که: «سیستم‌های Reddit فهرستی از پست‌های نامزد بالقوه را از منابع متعدد ایجاد می‌کنند، پست‌ها را از چندین مرحله فیلتر عبور داده، سپس طبق روش مرتب‌سازی مشخص‌شده رتبه‌بندی می‌کنند.

در اینجا نحوه توصیه هر گزینه مرتب سازی به محتوا آمده است:

  • رتبه های "گرم" با استفاده از آرا و سن پست.
  • "جدید"نشان دادن  جدیدترین پست های منتشر شده
  • "بالا" نشان دادن بیشترین تعداد پست های تعداد رای را از یک محدوده زمانی مشخص به کاربران 
  • «جنجال‌برانگیز» نشان دادن رای های موافق ومخالف هر پست.
  • "Rising"رکردن پست‌ها با تعداد زیاد رای و نظرات اخیر
  • «بهترین» از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای شخصی‌سازی ترتیبی که کاربران پست‌ها را مشاهده می‌کنند

چرا باید به پرسیدن سوال ادامه دهید؟

آخرین داده‌های SimilarWeb نشان می‌دهد که باید همچنان در جستجوی این باشید که  «کدام پلتفرم رسانه‌های اجتماعی بیشترین کاربر را دارند؟» و همچنین "الگوریتم های رسانه های اجتماعی چگونه کار می کنند؟" همه چیز در این عرصه خاص خیلی سریع و مکرر تغییر می‌کند تا کسی فکر کند عملکرد گذشته حتی از راه دور نشان دهنده نتایج آینده است.

نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید