20 ابزار کاربردی ضروری SEO برای آژانس ها…

  • جولای 18, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک
 

ابزارهای سئو برای آژانس ها طیف وسیعی از ابزارهای خزنده، ابزارهای خراش دادن وب و موارد دیگر را اجرا می کنند.. این ابزار به آژانس‌ها این امکان را می‌دهد تا رتبه واقعی و پیشرفت پروژه‌های خود را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده کنند.

با وجود کثرت ابزارهای فنی SEO. اما باز هم این ها  بخشی از معادله هستند زیرا  ابزارها بدون یک متخصص سئوی فنی با تجربه برای هدایت استراتژی و تضمین نتایج موفقیت آمیز نتبجه ای نخواهدداشت. . اما،  یک  فرد متخصص و با تجربه،  میتواند بااین ابزارها کارهای شگفت انگیز زیادی را انجام دهد  از قبیل:

  • مقیاس‌بندی سئوی سایت.
  • تولید محتوا.
  •  بهبود بخشیدن موارد با تلاش کمتر (به جای کار سخت‌تر) ...

افزایش کارایی توسط ابزارها از جمله:

  • شناسایی مشکلات در محل، مانند خزیدن و نمایه سازی.
  • تشخیص مشکلات سرعت صفحه شناسایی متن مفقود یا تکراری و سایر عناصر.
  • تغییر مسیر مسائل و دیگر.  یکی از تفاوت های  بین موفقیت بزرگ و شکست:  زرادخانه ابزارهای سئو شما و نحوه استفاده از آنها است. و در واقع، هیچ کمبودی در ابزارهای فنی سئو برای آژانس ها وجود ندارد.
بهترین مواردی که باید در نظرگرفته شوند:

1. قورباغه جیغ...


Screenshot of Screaming Frog, December 2022

 ازجمله  خزنده های بسیار مهم Screaming Frog است  که استفاده ازآن  برای ایجاد یک حسابرسی وب سایت قابل توجه،ازاهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین ابتدا یک خزیدن وب سایت با این ابزار انجام دهید.

 یکی از کاربردهای Screaming Frog این است که : به شما در شناسایی  موارد مثبت یا خطاهای کاذبی را  که  بدون اطلاع قبلی در حسابرسی وارد کردید و شناخت بهتر  اصول اولیه  وخطاها کمک می کند. مانند: 

  • عنوان صفحه وجود ندارد.
  • . توضیحات متا وجود ندارد.
  • کلمات کلیدی متا از دست رفته است.
  • تصاویر بزرگ.
  • کدهای پاسخ اشتباه.
  • خطا در URL .
  • شناسایی مشکلات صفحه بندی.
  • تشخیص مشکلات پیاده سازی سئو بین المللی غواصی عمیق در معماری یک وب سایت.

2. کنسول جستجوی گوگل...

Screenshot from Google Search Console, December 2022

   یکی از  ابزار اصلی برای  هر حرفه ای SEO کنسول جستجوی گوگل (GSC) است .. که  اخیراً برای جایگزینی بسیاری از ویژگی‌های قدیمی و در عین حال افزودن داده‌ها، ویژگی‌ها و گزارش‌های بیشتر، بازنگری شده است.

  این ابزار  برای آژانس ها چه فواید و مزیت هایی دارد؟ 

راه اندازی فرآیند گزارش دهی برای آژانس هایی که SEO را انجام می دهند،  بسیار مهم است. به شدت توصیه می شود که فرآیند گزارش دهی را تنظیم کنید  زیرا:

  1.  اگر مشکلی با تغییر وب‌سایت در هنگام حذف حساب‌های GSC دارید این فرآیند می‌تواند نجات بخش  شما  باشد.                                                                                                                                                                                                                                                 
  2. ادر صورت پاک شدن حسابتان امکان بازگشت به تمام داده های GSC وجود دارد، زیرا در تمام این ماه ها  قبلا آن را ذخیره کرده اید.                                                                                                                                                                                                              
  3. . برنامه‌های کاربردی آژانس همچنین می‌توانند شامل استفاده از API برای ارتباط با سایر استفاده‌های داده نیز باشند.

3. گوگل آنالیتیکس ...

 یک پلت فرم تحلیلی قوی برای تجزیه و تحلیل عملکرد جستجوی ارگانیک ...

Google Analytics رایگان است، و اطلاعات زیادی را برای  شناسایی مواردی مانند جریمه ها، مشکلات ترافیکی و هر چیز دیگری که ممکن است برای شما پیش بیاید در اختیار شما قرار می دهد.

 اگر گوگل آنالیتیکس را به درستی راه اندازی کنید، یک فرآیند گزارش دهی ماهانه ایده آل  در محل دارید که  به شما کمک می‌کند تا داده‌ها را برای موقعیت‌هایی که اتفاق غیرمنتظره‌ای برای دسترسی Google Analytics مشتری رخ می‌دهد، ذخیره کنید. حداقل، موقعیتی نخواهید داشت که تمام داده های مشتریان خود را از دست بدهید.

4. نوار ابزار توسعه دهنده وب...

این یک پورت رسمی افزونه توسعه دهنده وب فایرفاکس است که  یکی از کاربردهای اصلی این افزونه موارد ذیل می باشد:

  • شناسایی مشکلات کد، به‌ویژه پیاده‌سازی جاوا اسکریپت با منوها و رابط کاربری .                                                                                                                                                                                                                                                                              
  • غیرفعال کردن جاوا اسکریپت و CSS  امکان  شناسایی مشکلات در جاهای مختلف مرورگر را فراهم می کند.                                                                                                                                                                                                                                         
  • حسابرسی شما فقط به مسائل جاوا اسکریپت و CSS محدود نمی شود. همچنین می‌توانید متن جایگزین را ببینید، تصاویر شکسته را پیدا کنید، و اطلاعات متا تگ و سرصفحه‌های پاسخ را مشاهده کنید.

5. تست صفحه ی وب...

Screenshot of WebPageTest, December 2022

 سرعت صفحه  یکی موضوع داغ در سال های اخیر بوده است و ممیزی سرعت صفحه وب سایت ابزارهای مفید زیادی را برای شما به ارمغان می آورد.

برای این منظور، WebPageTest یکی از ابزارهای ضروری SEO برای آژانس شما است که  کارهای جالبی  می توانید با WebPageTest انجام دهید مانند:

  • تست سرعت آبشار.
  • تست سرعت رقبا ویدیوهای سرعت رقبا.
  • تشخیص اینکه چقدر طول می کشد تا یک سایت به طور کامل بارگذاری شود.
  • زمان برای اولین بایت زمان رندر را شروع کنید.
  • عناصر مدل شی سند (DOM). که برای تعیین نحوه تعامل عناصر فنی سایت برای ایجاد نتیجه نهایی یا زمان نمایش مفید است.

6. بینش سرعت صفحه ی گوگل...

Screenshot of Google PageSpeed Insights, December 2022

 برای آژانس‌هایی که می‌خواهند سرعت صفحه وب‌سایت خود را پشت سر هم دریافت کنند، PageSpeed ​​Insights Google بسیار اهمیت داردازجهت ترکیبی از معیارهای سرعت برای دسک‌تاپ و موبایل.

اگرچه نباید به عنوان تست معیارهای صفحه تمام و همه استفاده شود، اما میتواند نقطه شروع خوبی باشد چراکه : PageSpeed ​​Insights بجای استفاده  از سرعت صفحه دقیق . از تقریب استفاده می کند. در حالی که ممکن است با Google PageSpeed ​​یک نتیجه بگیرید، 

ممکن است با ابزارهای دیگر نیز نتایج متفاوتی دریافت کنید.  همواره به یاد داشته باشید که  برای تجزیه و تحلیل موثر به داده های کامل تری نیاز دارید زیرا PageSpeed ​​گوگل تنها بخشی از تصویر را ارائه می دهد. برای داشتن  تصویر کاملتری از  از عملکرد وب سایت خوداز چندین ابزار برای تجزیه و تحلیل  استفاده کنید 

7. ابزارهای دوستانه تست موبایل گوگل...

Screenshot of Google Mobile-Friendly Testing tool, December 2022

وقتی یک وب‌سایت را در سرعت‌های خود قرار می‌دهید، ابزار تست موبایل  Google می‌تواند بینش‌هایی در مورد پیاده‌سازی موبایل یک وب‌سایت به شما بدهد.

. 8. ابزار تست نتایج غنی گوگل...

Image 1 of 1

توجه داشته باشد که : ابزار تست داده های ساختاریافته گوگل منسوخ شده و با ابزار تست نتایج غنی گوگل جایگزین شده است.

این ابزار به شما کمک میکند:

 نشانه گذاری داده های ساختار یافته Schema را در برابر داده های شناخته شده Schema.org که Google پشتیبانی می کند را آزمایش کنید. این یک راه فوق العاده برای شناسایی مشکلات کدنویسی Schema شما قبل از پیاده سازی کد است.

9. گزارش سرعت صفحه GTmetrix

Screenshot of GTmetrix, December 2022

GTmetrix  به عنوان یک کارت گزارش سرعت صفحه دیدگاه متفاوتی در مورد سرعت صفحه ارائه می دهد.

باتوجه به  درخواست‌های صفحه، فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت که نیاز به بارگیری دارند، و سایر عناصر وب‌سایت، می‌توان بسیاری از عناصری را که به سرعت بالای صفحه کمک می‌کنند پاک کرد.

10. W3C Validator
Screenshot of W3C Validator, December 2022

به خاطر داشته باشید که  اعتباردهنده کد مانند W3C Validator به اندازه ی  یک ابزار SEO  مهم است.

به این مثال مهم توجه کنید>...

 فرض کنید که در حال تایید کد از سایتی هستید که در XHTML توسعه یافته است، اما کد به وردپرس منتقل شده است. کپی و چسباندن کل کد در وردپرس در طول توسعه، نوع سند آن را به طور خودکار تغییر نمی دهد

. اگر در طول آزمایش، صفحاتی را مشاهده کردید که هزاران خطا در کل سند دارند، احتمالاً به همین دلیل است. وب سایتی که به این روش توسعه داده شده است، به احتمال زیاد نیاز به بازنگری کامل با کد جدید دارد، به خصوص اگر کد قبلی وجود نداشته باشد.

11. semrush...

Screenshot of Semrush, January 2022

بزرگترین ادعای Semrush برای شهرت: داده های دقیق برای تحقیقات کلمات کلیدی و سایر تحقیقات فنی است. اما داده های تجزیه و تحلیل رقبا چیزی است که Semrush را بسیار ارزشمند می کند. 

ممکن است معمولاً Semrush را به عنوان یک ابزار تحلیل تکنیکال در نظر نگیرید. با این حال، اگر به اندازه کافی در تحلیل رقبا دقیق نباشید، داده های رتبه بندی و داده های تحلیل بازار می توانند اطلاعات شگفت انگیزی را نشان دهند. شما می توانید از این بینش ها برای تنظیم بهتر استراتژی سئوی خود و سبقت گرفتن از  رقبای خود استفاده کنید.

12. ahrefz...

Screenshot of Ahrefs, January 2022

بسیاری از افراد Ahrefs را ابزاری می دانند که جزء حیاتی تحلیل پیوندهای فنی مدرن است.

با شناسایی الگوهای خاصبه شما نشان می دهد :

  • در نمایه لینک یک وب سایت، می توانید بفهمید که یک سایت برای استراتژی پیوند خود چه می کند.
  • با استفاده از ویژگی ابری کلمه آن، می توان مسائل لنگر متن را که ممکن است بر سایت تأثیر بگذارد، شناسایی کرد.
  • همچنین، می‌توانید انواع پیوندهایی را که به سایت پیوند می‌دهند، را شناسایی کنید - چه یک شبکه وبلاگ، یک پروفایل پیوند پرخطر با لینک‌های انجمن و وب 2.0 زیاد، یا سایر مسائل مهم باشد.
  • توانایی های دیگر عبارتند از شناسایی زمانی از بیت رفتن  بک لینک های سایت و الگوهای پیوند آن  و بسیاری موارد دیگر.

13. MAJESTIC..

Majestic یک ابزار قدیمی در صنعت سئو با بینش منحصر به فرد پیوند است. مانند Ahrefs، می‌توانید مواردی مانند الگوهای پیوند را با دانلود گزارش‌های نمایه لینک کامل سایت شناسایی کنید.

  •  پیدا کردن  مواردی مانند محله‌های بد و سایر دامنه‌هایی را که صاحب وب‌سایت دارد. تشخیص  مشکلات مربوط به پیوند سایت که ناشی از مشکلات انجمن های وب سایت سایت است،با استفاده از گزارش محله بد.
  • مانند بسیاری از ابزارها، Majestic مقادیر خاص خود را برای محاسبه ویژگی های پیوند فنی مانند Trust Flow، Citation Flow و سایر عناصر پیوند دهنده که به اعتماد، ارتباط و اعتبار کمک می کنند، دارد.
  •  امکان شناسایی مشکلات در نمایه ی پیوند  از طریق نمودارهای پیوند خود در طول زمان . Majestic یک ابزار استثنایی در فرآیند تشخیص پیوند شما است.

14. Moz Bar..

به سختی می توان چیزی مانند MozBar را به عنوان یک ابزار فنی جدی سئو در نظر گرفت. اماباتجزیه وتحلیل میتوانید معیارهای زیادی  به دست آورید.

  • مواردی مانند Domain Authority و Page Authority Moz،
  • وضعیت Google Caching، کدهای دیگر مانند کدگذاری گراف باز اجتماعی،
  • و چیزهای منظمی مانند صفحه Metas در یک نگاه در مرورگر وب. بدون نیاز به جستجوی زیاد.
  • می‌توانید عناصر پیشرفته دیگری مانند برچسب‌های rel=”canonical”، زمان بارگذاری صفحه، نشانه‌گذاری طرحواره و حتی وضعیت HTTP صفحه را نیز مشاهده کنید.
  • این برای یک بررسی اولیه از سایت قبل از فرو رفتن عمیق تر در یک ممیزی مناسب مفید است، و می تواند ایده خوبی باشد که یافته های این داده ها را در یک ممیزی واقعی لحاظ کنید

. 15. barracuda panguin...

Screenshot of Barracuda Panguin Tool, December 2022

 در صورتیکه در  حال بررسی یک سایت برای جریمه هستید، ابزار Barracuda Panguin  میتواند  بخشی از گردش کار شما باشد.

با اتصال به حساب Google Analytics سایتی که در حال بررسی آن هستید کار می کند. همپوشانی با داده‌های GA در هم تنیده شده است، و داده‌های زمانی که جریمه‌ای با داده‌های GA شما رخ داده است را پوشش می‌دهد. با استفاده از این پوشش، می توان به راحتی موقعیت هایی را که جریمه های احتمالی رخ می دهد شناسایی کرد.

اکنون، توجه به این نکته مهم است که این همبستگی همیشه علیت نیست. بررسی همه راه‌هایی که داده‌ها به طور بالقوه اتفاقی را نشان می‌دهند، برای رد هرگونه جریمه بالقوه، مهم است.  اما استفاده از ابزارهایی مانند این می‌تواند به شما کمک کند تا در زمان وقوع تقریب‌ها در رویدادهای داده‌ایرا که می‌تواند به دلایل تحقیقاتی کمک کمک کند، استفاده نکنید.

16. گزارش نقشه سایت XML کنسول جستجوی گوگل...

 
Screenshot of Google Search Console XML Sitemap, December 2022

گزارش نقشه سایت:

یکی از  ابزارهای فنی سئو XML کنسول جستجوی گوگل است که باید بخش مهمی از گردش کار گزارش دهی هر آژانس باشد.  بخش مهمی از هر ممیزی SEO تشخیص مشکلات نقشه سایت است، و این بینش فنی می تواند به شما کمک کند تا نسبت 1:1 URL های اضافه شده به سایت و نقشه سایت در حال به روز رسانی را به دست آورید.

اطلاعات بیشتر جهت اطمینان از موارد زیر به عنوان بهترین روش سئو :

  • اینکه یک نقشه سایت قرار است شامل همه 200 URL خوب باشد.
  • هیچ URL 4xx یا 5xx نباید در نقشه سایت نشان داده شود.
  • باید یک نسبت 1:1 از URL های دقیق در نقشه سایت وجود داشته باشد که در سایت وجود دارد.
  • به عبارت دیگر، نقشه سایت نباید هیچ صفحه یتیمی داشته باشد که در خزیدن Screaming Frog نمایش داده نشود.
  • اگر URL های مملو از پارامتر به عنوان صفحات اصلی در نظر گرفته نمی شوند، باید از نقشه سایت حذف شوند.
  • برخی از پارامترها باعث ایجاد مشکل در اعتبارسنجی نقشه های XML می شوند، بنابراین مطمئن شوید که این پارامترها در URL ها گنجانده نشده اند.

17. BrightLocal...

 در صورتیکه وب‌سایتی را برای یک کسب‌وکار محلی راه‌اندازی می‌کنید، استراتژی سئوی شما باید شامل سئوی محلی برای بخش قابل توجهی از تلاش‌های کسب لینک باشد. اینجاست که به BrightLocal  نیاز خواهیدداشت. شاید  به عنوان یک ابزار فنی سئو در نظر گرفته نشود اما کاربرد آن  به شما در کشف مسائل فنی در نمایه سئوی محلی سایت کمک می کند. به عنوان مثال، می توانید با این ابزار استنادات سئوی محلی سایت را بررسی کنید.

سپس، می توانید با شناسایی و ارسال سایت خود به استنادهای مناسب، جلو بروید. این کار به نوعی مانند Yext عمل می کند، زیرا فهرستی از نقل قول های بالقوه که  از قبل پر شده دارد.

یکی از ابزارهای ضروری BrightLocal این است که:  به شما امکان ممیزی، تمیز کردن و ساختن استناد به رایج ترین سایت های استنادی (و سایر موارد کمتر رایج) را می دهد. BrightLocal همچنین شامل ممیزی عمیق از حضور نمایه کسب و کار Google شما، از جمله ممیزی های عمیق SEO محلی است. اگر آژانس شما به سئوی محلی اهمیت زیادی می‌دهد، این یکی از آن ابزارهایی است که از نظر گردش کار بی‌معنا است.

18. Whitespark...

Whitespark در مقایسه با BrightLocal عمیق تر است و استناد یاب محلی آن به شما این  امکان را  می دهد که با یافتن مکان سایت شما در فضای رقیب، عمیق تر در سئوی محلی سایت خود غوطه ور شوید.

برای این منظور، همچنین به شما امکان شناسایی  تمام استنادهای سئوی محلی رقیب خود را می دهد. علاوه بر این، بخشی از قابلیت‌های حسابرسی به آن اجازه می‌دهد تا از طریق گزارش‌های دقیق متمرکز بر موقعیت‌های محلی متمایز Google مانند بسته محلی و یاب محلی، و همچنین گزارش‌های دقیق رتبه‌بندی ارگانیک از Google و Bing،  را دنبال کند.

19.  Botify ...

یکی از کامل ترین ابزارهای فنی سئو  است که  بدلایل ذیل از اهمیت زیادی برخوردار است  :

  • توانایی تطبیق هدف جستجو .
  • SEO فنی با ابزار تجزیه و تحلیل عمیق کلمات کلیدی .
  • گره زدن  مواردی مانند بودجه خزیدن و عناصر فنی سئو را که به قصد جستجوگر نگاشت می‌شوند.
  • شناسایی  تمام عوامل فنی سئو را که به رتبه‌بندی کمک می‌کنند، از طریق تجزیه و تحلیل فنی دقیق Botify .
در گزارش دقیق آن، شما همچنین می توانید از این ابزار برای تشخیص تغییرات در نحوه جستجوی افراد، صرف نظر از صنعتی که روی آن متمرکز هستید، استفاده کنید. بخش قدرتمند Botify شامل گزارش‌های عمیق آن است که می‌تواند داده‌ها را به اطلاعاتی که واقعاً می‌توانید روی آن‌ها عمل کنید مرتبط کند.

20. Excel

Screenshot by author, December 2022

 جالب است بدانید : بسیاری از متخصصان سئو نمی دانند که اکسل می تواند یک ابزار فنی سئو در نظر گرفته شود:

تعدادی از ترفندهای فوق العاده اکسل وجود دارد که می توانید از آنها برای انجام ممیزی فنی سئو استفاده کنید.  که در غیر این صورت انجام دادن بطور دستی  میتواند زمان بر باشد.

معرفی  چند مورد از این "ترفندهای فوق العاده" :

  • ترفند فوق العاده شماره 1: VLOOKUP:
  • VLOOKUP، این امکان استخراج کردن داده ها ازچندین برگه بر اساس داده هایی که می خواهید در صفحه اصلی پر کنیدرا می دهد.،                                                                                                                                                                                                               
  • این تابع شما  میتوانید کارهایی مانند انجام تجزیه و تحلیل پیوند با استفاده از داده های جمع آوری شده از ابزارهای مختلف را انجام دهید. اگر داده‌های پیوند را از گزارش «چه کسی بیشتر به شما پیوند می‌دهد» GSC، داده‌های دیگر از Ahrefs و سایر داده‌ها از Moz جمع‌آوری کرده‌اید، می‌دانید که تطبیق همه اطلاعات با هم غیرممکن است.

با استفاده از این ویدیوی VLOOKUP، می‌توانید داده‌های گزارش GSC را با داده‌های گزارش Ahrefs ترکیب کنید تا تصویر کاملی از آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد را دریافت کنید.

  •  ترفند فوق العاده شماره 2: نقشه سایت XML:
  •  کدنویسی نقشه های XML به صورت دستی دردسرساز است اما . با استفاده از فرآیند کدنویسی که به سرعت پیاده سازی می شود، می توان یک نقشه سایت در اکسل را در عرض چند دقیقه کدنویسی کرد.

باوجود کارایی که ابزارها دارند اما نمی توانند جایگزین کار دستی شوندو برای هر آژانس SEO که خواهان یک مزیت رقابتی است، ابزارهای سئو از خزیدن تا ممیزی، جمع‌آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل و موارد دیگر را در بر می‌گیرد.

شما نمی خواهید نتایج خود را به شانس بسپارید. ابزارهای مناسب می توانند بعد دیگری را برای تجزیه و تحلیل شما فراهم کنند که در غیر این صورت تجزیه و تحلیل استاندارد ممکن است ارائه نشود.

آنها همچنین می توانند در ایجاد خروجی که مشتریان شما را خوشحال می کند و آنها را برای سال های آینده بازمی گرداند، برتری ایجاد کرده و به شما در پیشرفت هدفتان کمک کند 




نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید