تمامی حقوق برای گروه نرم افزاری اسرز محفوظ است © 1401
ابزارهای سئو برای آژانس ها طیف وسیعی از ابزارهای خزنده، ابزارهای خراش دادن وب و موارد دیگر را اجرا می کنند.. این ابزار به آژانسها این امکان را میدهد تا رتبه واقعی و پیشرفت پروژههای خود را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده کنند.
با وجود کثرت ابزارهای فنی SEO. اما باز هم این ها بخشی از معادله هستند زیرا ابزارها بدون یک متخصص سئوی فنی با تجربه برای هدایت استراتژی و تضمین نتایج موفقیت آمیز نتبجه ای نخواهدداشت. . اما، یک فرد متخصص و با تجربه، میتواند بااین ابزارها کارهای شگفت انگیز زیادی را انجام دهد از قبیل:
ازجمله خزنده های بسیار مهم Screaming Frog است که استفاده ازآن برای ایجاد یک حسابرسی وب سایت قابل توجه،ازاهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین ابتدا یک خزیدن وب سایت با این ابزار انجام دهید.
یکی از کاربردهای Screaming Frog این است که : به شما در شناسایی موارد مثبت یا خطاهای کاذبی را که بدون اطلاع قبلی در حسابرسی وارد کردید و شناخت بهتر اصول اولیه وخطاها کمک می کند. مانند:
یکی از ابزار اصلی برای هر حرفه ای SEO کنسول جستجوی گوگل (GSC) است .. که اخیراً برای جایگزینی بسیاری از ویژگیهای قدیمی و در عین حال افزودن دادهها، ویژگیها و گزارشهای بیشتر، بازنگری شده است.
این ابزار برای آژانس ها چه فواید و مزیت هایی دارد؟
راه اندازی فرآیند گزارش دهی برای آژانس هایی که SEO را انجام می دهند، بسیار مهم است. به شدت توصیه می شود که فرآیند گزارش دهی را تنظیم کنید زیرا:
یک پلت فرم تحلیلی قوی برای تجزیه و تحلیل عملکرد جستجوی ارگانیک ...
Google Analytics رایگان است، و اطلاعات زیادی را برای شناسایی مواردی مانند جریمه ها، مشکلات ترافیکی و هر چیز دیگری که ممکن است برای شما پیش بیاید در اختیار شما قرار می دهد.
اگر گوگل آنالیتیکس را به درستی راه اندازی کنید، یک فرآیند گزارش دهی ماهانه ایده آل در محل دارید که به شما کمک میکند تا دادهها را برای موقعیتهایی که اتفاق غیرمنتظرهای برای دسترسی Google Analytics مشتری رخ میدهد، ذخیره کنید. حداقل، موقعیتی نخواهید داشت که تمام داده های مشتریان خود را از دست بدهید.
این یک پورت رسمی افزونه توسعه دهنده وب فایرفاکس است که یکی از کاربردهای اصلی این افزونه موارد ذیل می باشد:
سرعت صفحه یکی موضوع داغ در سال های اخیر بوده است و ممیزی سرعت صفحه وب سایت ابزارهای مفید زیادی را برای شما به ارمغان می آورد.
برای این منظور، WebPageTest یکی از ابزارهای ضروری SEO برای آژانس شما است که کارهای جالبی می توانید با WebPageTest انجام دهید مانند:
برای آژانسهایی که میخواهند سرعت صفحه وبسایت خود را پشت سر هم دریافت کنند، PageSpeed Insights Google بسیار اهمیت داردازجهت ترکیبی از معیارهای سرعت برای دسکتاپ و موبایل.
اگرچه نباید به عنوان تست معیارهای صفحه تمام و همه استفاده شود، اما میتواند نقطه شروع خوبی باشد چراکه : PageSpeed Insights بجای استفاده از سرعت صفحه دقیق . از تقریب استفاده می کند. در حالی که ممکن است با Google PageSpeed یک نتیجه بگیرید،
ممکن است با ابزارهای دیگر نیز نتایج متفاوتی دریافت کنید. همواره به یاد داشته باشید که برای تجزیه و تحلیل موثر به داده های کامل تری نیاز دارید زیرا PageSpeed گوگل تنها بخشی از تصویر را ارائه می دهد. برای داشتن تصویر کاملتری از از عملکرد وب سایت خوداز چندین ابزار برای تجزیه و تحلیل استفاده کنید
وقتی یک وبسایت را در سرعتهای خود قرار میدهید، ابزار تست موبایل Google میتواند بینشهایی در مورد پیادهسازی موبایل یک وبسایت به شما بدهد.
توجه داشته باشد که : ابزار تست داده های ساختاریافته گوگل منسوخ شده و با ابزار تست نتایج غنی گوگل جایگزین شده است.
این ابزار به شما کمک میکند:
نشانه گذاری داده های ساختار یافته Schema را در برابر داده های شناخته شده Schema.org که Google پشتیبانی می کند را آزمایش کنید. این یک راه فوق العاده برای شناسایی مشکلات کدنویسی Schema شما قبل از پیاده سازی کد است.
GTmetrix به عنوان یک کارت گزارش سرعت صفحه دیدگاه متفاوتی در مورد سرعت صفحه ارائه می دهد.
باتوجه به درخواستهای صفحه، فایلهای CSS و جاوا اسکریپت که نیاز به بارگیری دارند، و سایر عناصر وبسایت، میتوان بسیاری از عناصری را که به سرعت بالای صفحه کمک میکنند پاک کرد.
10. W3C Validator
به خاطر داشته باشید که اعتباردهنده کد مانند W3C Validator به اندازه ی یک ابزار SEO مهم است.
به این مثال مهم توجه کنید>...
فرض کنید که در حال تایید کد از سایتی هستید که در XHTML توسعه یافته است، اما کد به وردپرس منتقل شده است. کپی و چسباندن کل کد در وردپرس در طول توسعه، نوع سند آن را به طور خودکار تغییر نمی دهد
. اگر در طول آزمایش، صفحاتی را مشاهده کردید که هزاران خطا در کل سند دارند، احتمالاً به همین دلیل است. وب سایتی که به این روش توسعه داده شده است، به احتمال زیاد نیاز به بازنگری کامل با کد جدید دارد، به خصوص اگر کد قبلی وجود نداشته باشد.
بزرگترین ادعای Semrush برای شهرت: داده های دقیق برای تحقیقات کلمات کلیدی و سایر تحقیقات فنی است. اما داده های تجزیه و تحلیل رقبا چیزی است که Semrush را بسیار ارزشمند می کند.
ممکن است معمولاً Semrush را به عنوان یک ابزار تحلیل تکنیکال در نظر نگیرید. با این حال، اگر به اندازه کافی در تحلیل رقبا دقیق نباشید، داده های رتبه بندی و داده های تحلیل بازار می توانند اطلاعات شگفت انگیزی را نشان دهند. شما می توانید از این بینش ها برای تنظیم بهتر استراتژی سئوی خود و سبقت گرفتن از رقبای خود استفاده کنید.
بسیاری از افراد Ahrefs را ابزاری می دانند که جزء حیاتی تحلیل پیوندهای فنی مدرن است.
با شناسایی الگوهای خاصبه شما نشان می دهد :
در صورتیکه در حال بررسی یک سایت برای جریمه هستید، ابزار Barracuda Panguin میتواند بخشی از گردش کار شما باشد.
با اتصال به حساب Google Analytics سایتی که در حال بررسی آن هستید کار می کند. همپوشانی با دادههای GA در هم تنیده شده است، و دادههای زمانی که جریمهای با دادههای GA شما رخ داده است را پوشش میدهد. با استفاده از این پوشش، می توان به راحتی موقعیت هایی را که جریمه های احتمالی رخ می دهد شناسایی کرد.
اکنون، توجه به این نکته مهم است که این همبستگی همیشه علیت نیست. بررسی همه راههایی که دادهها به طور بالقوه اتفاقی را نشان میدهند، برای رد هرگونه جریمه بالقوه، مهم است. اما استفاده از ابزارهایی مانند این میتواند به شما کمک کند تا در زمان وقوع تقریبها در رویدادهای دادهایرا که میتواند به دلایل تحقیقاتی کمک کمک کند، استفاده نکنید.
گزارش نقشه سایت:
یکی از ابزارهای فنی سئو XML کنسول جستجوی گوگل است که باید بخش مهمی از گردش کار گزارش دهی هر آژانس باشد. بخش مهمی از هر ممیزی SEO تشخیص مشکلات نقشه سایت است، و این بینش فنی می تواند به شما کمک کند تا نسبت 1:1 URL های اضافه شده به سایت و نقشه سایت در حال به روز رسانی را به دست آورید.
اطلاعات بیشتر جهت اطمینان از موارد زیر به عنوان بهترین روش سئو :
در صورتیکه وبسایتی را برای یک کسبوکار محلی راهاندازی میکنید، استراتژی سئوی شما باید شامل سئوی محلی برای بخش قابل توجهی از تلاشهای کسب لینک باشد. اینجاست که به BrightLocal نیاز خواهیدداشت. شاید به عنوان یک ابزار فنی سئو در نظر گرفته نشود اما کاربرد آن به شما در کشف مسائل فنی در نمایه سئوی محلی سایت کمک می کند. به عنوان مثال، می توانید با این ابزار استنادات سئوی محلی سایت را بررسی کنید.
سپس، می توانید با شناسایی و ارسال سایت خود به استنادهای مناسب، جلو بروید. این کار به نوعی مانند Yext عمل می کند، زیرا فهرستی از نقل قول های بالقوه که از قبل پر شده دارد.
یکی از ابزارهای ضروری BrightLocal این است که: به شما امکان ممیزی، تمیز کردن و ساختن استناد به رایج ترین سایت های استنادی (و سایر موارد کمتر رایج) را می دهد. BrightLocal همچنین شامل ممیزی عمیق از حضور نمایه کسب و کار Google شما، از جمله ممیزی های عمیق SEO محلی است. اگر آژانس شما به سئوی محلی اهمیت زیادی میدهد، این یکی از آن ابزارهایی است که از نظر گردش کار بیمعنا است.
Whitespark در مقایسه با BrightLocal عمیق تر است و استناد یاب محلی آن به شما این امکان را می دهد که با یافتن مکان سایت شما در فضای رقیب، عمیق تر در سئوی محلی سایت خود غوطه ور شوید.
برای این منظور، همچنین به شما امکان شناسایی تمام استنادهای سئوی محلی رقیب خود را می دهد. علاوه بر این، بخشی از قابلیتهای حسابرسی به آن اجازه میدهد تا از طریق گزارشهای دقیق متمرکز بر موقعیتهای محلی متمایز Google مانند بسته محلی و یاب محلی، و همچنین گزارشهای دقیق رتبهبندی ارگانیک از Google و Bing، را دنبال کند.
یکی از کامل ترین ابزارهای فنی سئو است که بدلایل ذیل از اهمیت زیادی برخوردار است :
جالب است بدانید : بسیاری از متخصصان سئو نمی دانند که اکسل می تواند یک ابزار فنی سئو در نظر گرفته شود:
تعدادی از ترفندهای فوق العاده اکسل وجود دارد که می توانید از آنها برای انجام ممیزی فنی سئو استفاده کنید. که در غیر این صورت انجام دادن بطور دستی میتواند زمان بر باشد.
معرفی چند مورد از این "ترفندهای فوق العاده" :
با استفاده از این ویدیوی VLOOKUP، میتوانید دادههای گزارش GSC را با دادههای گزارش Ahrefs ترکیب کنید تا تصویر کاملی از آنچه در اینجا اتفاق میافتد را دریافت کنید.
باوجود کارایی که ابزارها دارند اما نمی توانند جایگزین کار دستی شوندو برای هر آژانس SEO که خواهان یک مزیت رقابتی است، ابزارهای سئو از خزیدن تا ممیزی، جمعآوری دادهها، تجزیه و تحلیل و موارد دیگر را در بر میگیرد.
شما نمی خواهید نتایج خود را به شانس بسپارید. ابزارهای مناسب می توانند بعد دیگری را برای تجزیه و تحلیل شما فراهم کنند که در غیر این صورت تجزیه و تحلیل استاندارد ممکن است ارائه نشود.
آنها همچنین می توانند در ایجاد خروجی که مشتریان شما را خوشحال می کند و آنها را برای سال های آینده بازمی گرداند، برتری ایجاد کرده و به شما در پیشرفت هدفتان کمک کند
پیام بگذارید