بایدها و نبایدهای مدیریت رسانه های اجتماعی…

  • می 15, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک

  همانطور که میدانیدامروزه  پلتفرم های رسانه های اجتماعی نقشی حیاتی در زندگی ما دارند. ازقبیل: ارتباط  با دوستان اشتراک‌گذاری و به‌روزرسانی‌های شخصی، فرصت‌های بی‌شماری را برای ارتباط با دیگران فراهم کرده اند. برندها علاوه بر اطلاع از رویدادهای جاری، می توانند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و مخاطبان خود را افزایش دهند. اما با وجود همه ی این محاسن معایب ومشکلاتی نیز در مدیریت رسانه های اجتماعی وجوددارد.

  ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی...

 
  •   امکان ارسال محتوا از چندین منبع به طور همزمان
  • .  امکان دسترسی به داده‌های تحلیلی.
  • امکان ردیابی معیارهایی مانند لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، نظرات و حتی تبدیل‌ها  – که همگی می‌توانند به عنوان راهنمای مفیدی در تعیین اثربخشی کمپین‌های خاص عمل کنند.
  • امکان کارکردن با پلتفرم‌های مختلف (به عنوان مثال، توییتر و فیس‌بوک) .
با توجه به توانایی شما بر کنترل کامل رسانه‌های مختلف. بنابراین بهتراست به روند فعلی مدیریت رسانه های اجتماعی برای مارک های B2B و B2C بپردازیم.

    کاربردهای مختلف رسانه های اجتماعی...

  • هدایت تلاش های برندسازی .
  • ارتباط با مشتریان،
  • ایجاد سرنخ های جدید،
  • کسب بینش در مورد عادات خرید،
  • مدیریت شهرت و تقویت ردپای دیجیتالی خود .
   باتوجه به اهمیت فوق العاده رسانه‌های اجتماعی در  تجارت مدرن .. بسیاری از شرکت‌ها هنوز پتانسیل کامل از تلاش‌های دیجیتال خود را دریافت نمی‌کنند.       همانطور که گزارش صنعت بازاریابی رسانه های اجتماعی 2022 Social Media Examiner نشان می دهد:
  • کسانی که تازه وارد بازاریابی رسانه های اجتماعی شده اند، عموماً روی فیس بوک (82٪) و اینستاگرام (67٪) تمرکز می کنند. 
  • افرادی که بیش از پنج سال مدیر رسانه‌های اجتماعی بوده‌اند، در چندین پلتفرم از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب، توییتر و تیک‌تاک متنوع‌سازی شده‌اند.
  • دو پلتفرم برتری که بازاریابان B2C استفاده می کنند فیس بوک (94 درصد) و اینستاگرام (85 درصد) .
  • دو پلتفرم برتری که بازاریابان B2B استفاده می کنند فیس بوک (85%) و لینکدین (81%) .
  • با توجه به برنامه های اجتماعی ارگانیک، 61 درصد از بازاریابان فعالیت اینستاگرام خود را افزایش خواهند داد.
  • اکثر بازاریابان موافق هستند که می خواهند بازاریابی ویدیویی خود را افزایش دهند،
  • 68٪ از بازاریابان قصد دارند بازاریابی ویدیویی خود را دراینستاگرام،انجام دهند.
  • 67٪ برای YouTube و 56٪ برای فیس بوک افزایش میدهند.

   شما باید یک استراتژی ایجادکنید که با روندهای رسانه های اجتماعی حرکت کند وبرای درک این تغییر به شرکت ها کمک کند . درحال حاضر شما را از طریق مهم ترین مسئله ی  رسانه های اجتماعی "بایدها" و "   نبایدها" راهنمایی می کنیم.

  بایدها..؟

  1. داشتن یک استراتژی.

   مهمترین بخش مدیریت رسانه های اجتماعی قبل از ثبت نام در فیس بوک یا انتشار اولین توییت خود اتفاق می افتد.

   هر کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی باید با اهداف مشخص و به اصطلاح "طرح جنگی" شروع شود که به شما در دستیابی اهداف کمک کند.

   راز یک استراتژی موثر :

  برای موفقیت یک برنامه، باید تا حد امکان خاص باشد. برای مثال، استراتژی رسانه‌های اجتماعی SEJ تاکتیک‌های برخورد با انواع مختلف پلتفرم‌ها (اشتراک‌گذاری عکس، اشتراک‌گذاری ویدئو، نشانک‌گذاری    و تالار گفتگو) را تجزیه می‌کند و هر کدام در اهداف خود خاص هستند.

  آنها استراتژی های خود را با فهرست کردن دستورالعمل های لحن، استراتژی های ارسال، تعامل و استراتژی هایی برای یافتن دنبال کنندگان جدید اصلاح می کنند. و استراتژی های معمولی مدیریت رسانه های اجتماعی استارت آپ کمی متفاوت به نظر می رسند.

. این استراتژی ها حول ارزیابی نقاط قوت و ضعف شما به عنوان یک شرکت و یافتن فرصت هایی برای تبدیل مشتریان اولیه خود به : مشتریان دائمی که به برند شما وفادار هستند می چرخد.

  البته، استراتژی کامل شمانباید کپی کردن از اهداف برندهای دیگر باشد. بنابراین، باید هنگام ایجاد استراتژی مدیریت رسانه های اجتماعی، اهداف واقع بینانه ای را برای تأثیرگذاری بر تجارت خود تعیین کنید.

  2. انتخاب بهترین پلتفرم ها .

  روند پیشرفت  فیسبوک شما چگونه است؟ توییتر، لینکدین و گوگل پلاس چطور؟ آیا شما یک حساب YouTube دارید؟ پینترست، اینستاگرام و تامبلر و TikTok چطور؟

  با وجود تمام این پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ، اگر سازمان‌دهی شده عمل نکنید،نتیجه ی مطلوبی بدست نخواهید آورد..

 مهمتر ازهمه است که نادیده گرفتن یک پلتفرم ممکن است به معنای از دست دادن یک بازار بالقوه عظیم باشد.

 3. استفاده از ابزارهای مناسب.

 .همراهی با رسانه های اجتماعی برای ما انسان ها یک کار غیرممکن است. اما خوشبختانه، گزینه‌های نرم‌افزاری مفیدی وجود دارد که به شما کمک می‌کند همه حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را از یک مرکز مدیریت و نظارت کنید.

معرفی بهترین گزینه ها :

  BuzzBundle:

  • BUZZBUNdleبه عنوان ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی نهایی توسعه یافته است. نه تنها با تمام پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند وبلاگ‌ها، انجمن‌ها و سایت‌های پرسش و پاسخ را نیز نظارت کنید. تجزیه و تحلیل BuzzBundle به شماراهکارهایی برای دستیابی به مشتریان جدید، تقویت کمپین SEO و یافتن تأثیرگذاران کلیدی در صنعت خود می دهد..              
  • : Hootsuite: شما را به شبکه های اجتماعی متعددی متصل می کند. مانند BuzzBundle، Hootsuite به شما امکان  مدیریت دسترسی به رسانه های اجتماعی ونظرات مخاطبان را می دهد.                      
  •  بافر: رسانه های اجتماعی تخصص Buffer است که به شما امکان می دهد عکس ها، فیلم ها و پست ها را در محبوب ترین سایت های رسانه های اجتماعی ارسال کنید. همچنین به شما این امکان را  می‌دهدکه پست‌ها را از قبل ایجاد کنیدو آنهارا بعد برای حداکثر نوردهی منتشر میکند..

Sprout Social:

  • پلت فرم Sprout Social به شما امکان مدیریت پیام های اجتماعی  از طریق یک صندوق ورودی تک جریانی می دهد که می‌توانید محتوا را برنامه‌ریزی، منتشر و در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه‌ تان پست کنید و بینش‌های ارزشمندی در مورد نحوه تعامل مخاطبان با محتوای خود به دست آورید.
  • Social Studio: پیشنهادات استودیو اجتماعی به شما کمک می کند تا با اتصال شما به منابع مختلف با مشتریان خوددرتعامل باشیدو می تواندجایگزین برنامه هایی مانند Photoshop و Canva شود. با استفاده از این نرم افزار می توانید از قابلیت های هوش مصنوعی برای ایجاد پست در پلتفرم ها استفاده کنید.

 4. دنبال کردن معیارهای مهم .

  آیا گسترش رسانه های اجتماعی بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد؟ 

  زمانی که هدفی را برای کمپین رسانه های اجتماعی خود تعریف می کنید، جمع آوری معیارهای مربوطه تنها راه برای تشخیص موفقیت آمیز بودن آن است.

   برخی معیارهای نشان دهنده ی موفقیت عبارتند از:

  • اگر هدف شما گسترش دسترسی شماست، میزان تعامل و فالوورهای جدید را بسنجید.
  • اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، سهام و تأثیرگذارانی که نام تجاری شما را ذکر می کنند را اندازه گیری کنید.
  • اگر هدف شما فروش بیشتر است، ارجاعات، CTR و تبدیل ها را اندازه بگیرید.

   ابزارهای ذکر شده بینش های زیادی در مورد معیارهایی که برای اندازه گیری موفقیت کمپین خود نیاز دارید،به شما خواهدداد.

 5. ارسال به طور منظم .

  نکته آخر و نه کم اهمیت : هدف یک شبکه  اجتماعی شدن است. بنابراین،با  اشتراک گذاری منظم محتوای عالی دنبال کنندگان خود را همیشه کنجکاو و مشتاق نگه دارید..  فراموش نکنید که با محتوای آنها نیز در تعامل باشید. تابع فوانین  رهبران صنعت در جایگاه خود باشید و سعی کنید بیشتر از آنچه دریافت می کنید، ببخشید. برای اطمینان از اینکه با رسانه های اجتماعی همگام هستید، برنامه ای برای خود تنظیم کنید. حتی با  10 دقیقه  زمان برای  اشتراک گذاری و درگیر شدن روزانه میتوانید حضور خود را در وب تقویت کنید. 

 نبایدها..؟

 1. راضی نکردن همه.

 یکی از مهم ترین بخش های استراتژی شما "درک مخاطبان" است . اگر سعی کنید همه را راضی کنید، نمی توانیدهیچ چیز منحصر به فردی ارائه دهید . از طرف دیگر، اگر مخاطبان خود را بشناسید و نکات دردناک آنها را درک کنید، می توانید خدمات خود را برای حل مشکلات خاص آنها تنظیم کنید.اگر این کار را بهتر از هر یک از رقبای خود انجام دهید در کمترین زمان دنبال کننده گان وفاداری خواهید داشت.

 2.حذف نظرات منفی .

 طبیعی است که وقتی با اشاراتی به نام تجاری خود مواجه می شوید، برای پاک کردن تجربیات منفی  از وب وسوسه شوید اما مقاومت کنید.و در عوض، با افرادی که نظر منفی دارند تماس بگیرید. بپرسید  چگونه می توانید تجربه آنها را بهبود ببخشید و برای بدست آوردن  اعتماد آنها تلاش کنید. انجام این کار نه تنها ممکن است یک وضعیت بد را نجات دهد، بلکه نشان می دهد که تا چه حد می خواهید برای مشتریان خود پیش بروید.

 پاسخ دادن به نظرات مثبت و منفی روشی مفید برای به دست آوردن بینش در مورد تجارت و بازار هدف شما است.

 3. از دست ندادن تماس شخصی .

ممکن است اتوماسیون تنها راه برای همگام شدن با تمام حوزه های اجتماعی شلوغ باشد، اما این بهانه ای برای از دست دادن عنصر انسانی در برند شما نیست. این به معنای ارسال محتوای جدید برای هر جمعیتی است، مهم نیست که در کجای قیف فروش شما قرار می گیرند. پیام های خود را شخصی، هدفمند و پر از شخصیت منحصر به فرد برند خود نگه دارید، مطمئن شوید که دسترسی شما همیشه ارگانیک بافی بماند.

 با هر دنبال کننده ای دوست نشوید و پست های بیهوده را اسپم نکنید. از طرف دیگر، هم  گوشه نشین نباشید بطوریکه فقط پست بگذارید و تبلیغ کنید...در عوض، محتوایی را که واقعاً دوست دارید به اشتراک بگذارید و با افرادی که بینش آنها برای شمامهم است ارتباط برقرار کنید.

 4. راضی نشدن از خود.

  یافتن مخاطبان خود در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شلوغ و تماشای واکنش مشتاقانه آن‌ها در زمان ارسال محتوای جدید کافی نیست، بهترین استراتژیست های رسانه های اجتماعی از قبل برنامه ریزی می کنند - و همیشه در حال آزمایش هستند. حقیقت این است که مدیریت رسانه های اجتماعی به طور خاص  عملی نیست. چراکه همیشه یک راه بهتر برای دستیابی به مخاطبان هدف، یک پلتفرم جدید در  انتظار کشف، و راه های بیشتری برای تعامل شما با مشتریانتان وجود دارد. از منحنی ها جلوتر بمانید و هرگز اجازه ندهید استراتژی فعلی شما "به اندازه کافی خوب" باشد.

 5.  غافل نشدن از مخاطب .

جداسازی یکی از اشتباهات رایج شبکه های اجتماعی است. از یک شبکه به نفع شبکه دیگر غافل نشویدو نظرات و سوالات مخاطبان واقعاً درگیر را بی پاسخ نگذارید.

اگر نیاز به وقفه دارید، توسط رسانه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به دنبال کنندگان خود استفاده کنید - آنها به این ارتباط ارزش می دهند .

 راه حل نهایی...

اگر چه مدیریت رسانه های اجتماعی می تواند طاقت فرسا باشد. با این حال، امروزه پلتفرم‌ها، برنامه‌ها و ابزارهای بی‌شماری در دسترس هستند تا به شما در مدیریت حساب‌هایتان کمک کنند و برخی از استرس‌های غیرضروری را از بین ببرید. روی  «بایدها» و «نبایدها»  ی ساده تمرکز کنید،تا یک استراتژی مدیریت رسانه‌های اجتماعی موثر و کارآمد برای هر برندی ایجاد کنید.

به عنوان جمع بندی مطلب،مهمترین "بایدها" و "نبایدها" در مورد مدیریت رسانه های اجتماعی  را جدی بگیرید:

Image created by author, September 2022



نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید