تمامی حقوق برای گروه نرم افزاری اسرز محفوظ است © 1401
آیا با دلایل اهمیت کد الگوریتم توییتر و نحوه استفاده از آن برای تجربه بهتر، دید بیشتر و تعامل بالاتر آشنا هستید؟
در این مقاله اطلاعات مفیدی برای آشنایی با این روند آورده شده است .
به تازگی کد منبع الگوریتم توییتر در GitHub منتشر شده که برخلاف انتظار با بحث و جدل مواجه شده است. از جمله قابلیتهای این نسخه افزایش شفافیت است و به کاربران فرصتی درباره ارائهی ارسال باز خورد از نحوه مدیریت محتوا میدهد.
«تبلیغات» یکی ازفرآیندهای کسب درآمد شرکتهای رسانههای اجتماعی است.
همانطورکه درگزارشهای درآمد مالی سه ماهه اخیر از توییتر (1.18 میلیارد دلار)، YouTube Ads (8.6 میلیارد دلار) و Meta (32.2 میلیارد دلار) نشان داده شده است.
ناشران تبلیغات ازتبلیغکنندگان هزینه میگیرند. که بر اساس تعداد نمایشها، بازدید از وبسایت، نصب برنامه، لایکها و ریتوییتها، بازدیدهای ویدیویی یا دنبالکنندگان جدیدی که یک کمپین تبلیغاتی ایجاد میکند، ارزشگذاری میشود.
یک شبکه اجتماعی باید مخاطبان زیادی با علایق مختلف داشته باشد که مطمئن شود تبلیغ کنندگان به اهداف کمپین تبلیغاتی میرسند. برای کمک به نشر آگهی مخاطب باید زمان زیادی را در شبکه اجتماعی صرف کند تا بتواند محتوا و تبلیغات هر فرد را بر اساس علایقش شخصی سازی کند. مشخصه ی این علایق، عناصری هستند که هرکاربر بیشترین زمان را در شبکه اجتماعی به آن اختصاص میدهد. این عناصر شامل مواردی ازین قبیل است؛ افرادی که شما آنها را دنبال میکنید، افرادی که دنبال کننده آنها هستند و برقراری ارتباط با توییت هایی که با آن در تعامل هستید.
به طور مثبت هرچه با تعداد بیشتری توییت از یک حساب خاص یا در مورد یک کلمه کلیدی خاص (لایکها، پاسخهای سازنده و غیره) درتعامل باشید - احتمالاً تعداد بیشتری از آن حساب (و آنچه توییتر حسابهای مشابه میداند) یا موضوع را در آن مشاهده خواهید کرد.
جدول زمانی نیز برای شما به همین ترتیب عمل میکند، اگر چیزی را دوست ندارید و یا اگر به بسیاری از توییتها از یک حساب خاص یا در مورد یک کلمه کلیدی - تعامل منفی - داشته باشید یا بازتوییت کنید با تعداد بیشتری از آن حساب یا موضوع را در جدول زمانی For You خود نیز مواجه خواهید شد.
در هر صورت، دنبال کردن توییتهای بیشتر و تعامل با آنها باعث افزایش تبلیغکنندهها و ایجاد درآمد تبلیغاتی توسط توییتر میشود.
در مورد الگوریتم توصیه، طبق وبلاگ توییتر؛ میتوان گفت روزانه 500 میلیون توییت توسط کاربران توییتر به اشتراک گذاشته میشود. شاید این تعداد زیاد به نظر برسد، اما به طور متوسط با 237.8 میلیون کاربر توییتر (افراد، سازمانها و سایر انواع حساب) همسویی دارد.
روزانه به طور متوسط 2400 توییت قابلیت اشتراک گذاری توسط کاربران را دارد. اما اگر قرار باشد همه کاربران وارد توییتر شده و جدیدترین توییتها را بدون هیچ فیلتر یا تنظیمی ببینند و در زمان واقعی در مورد هر موضوعی که قابل تصور است - به هر زبانی از کاربران سراسر جهان - به روز میشوند که طبق تجربه بدست آمده، با هرجومرج زیادی مواجه خواهد شد.
نمای فیلتر شده موضوعات پرطرفدار در مکانهای مختلف را در عکسها ی زیر را مشاهده کنید.
میتوانید دوباره این سناریوی بالا را تصور کنید: سعی کنید در میان میلیونها توییت در سراسر جهان پیمایش کنید، و درتلاش برای پیدا کردن چیزهای جالبی برای خود باشید.
باید بدانید که همه ما تا حد زیادی برای شناخت ترجیحات خود به الگوریتمها وابسته هستیم اما متاسفانه اکثر کاربران برای بدست آوردن این شناخت وقت کافی نمیگذارند. این موضوع وابسته به مواردی ازقبیل؛جدول زمانی For You شامل توییتهایی است از کاربرانی که توسط شما دنبال میشوند و دنبال نمیشوتد. با ترکیب 50/50. مورد دوم اغلب شامل توییتهایی است مانند کاربرانی که دنبال میکنید و کاربرانی شبیه به شما که توسط GraphJet توصیه میشود، با آنها ارتباط برقرار میکنند.
GraphJet توانایی پردازش حداکثر 500 توصیه در ثانیه را دارد؛ و این را از تنظیمات پیکربندی حساب شما مانند ؛ زبانهایی که میخواهید در توییتها در زیر تنظیمات دسترسی، نمایش، و زبانها ببینید، میگیرد.
با توجه به اینکه Google Translate توسط توییتر در اکثر توییتها ارائه میشود، میتوانید دیدگاههای مربوط به موضوعات مختلف را از هر کجا جستجو کنید.
همچنین توانایی دنبال کردن موضوعات خاصی را نیز دارید، با انتخاب علایق خاص، و تنظیمات و مکان کاوش خود در بخش حریم خصوصی و ایمنی میتوانید تغییراتی در محتوایی که میخواهید ببینید ایجاد کنید.
به این مطلب توجه داشته باشید که موضوعات انتخاب شده توسط شما؛ باعث اتصال شما به کاربران تأثیرگذار در آن دستهها متصل میشود، باتوجه به ارزیابی انجام شده توسط SimClusters ؛ 145 هزار انجمن موضوعی (مانند اخبار، فرهنگ پاپ، بالیوود، NBA و فوتبال) را کشف کرده است .
صفحه GitHub توضیح میدهد که SimClusters چگونه روابط دنبالکننده توییتر، جوامع، تأثیرگذاران درون آن جوامع و نویزهایی را که باید فیلتر شوند، را ارزیابی میکند.
همچنین با دنبال کردن کاربران میتوانید؛
نادیده گرفتن و مسدود کردن میتواند از فعالیتهای شما در خارج از توییتر بر اساس؛
در نظر داشته باشید که استفادههای شما از توییتر باهر بار واردشدن به توییتر، باعث بدست آوردن اطلاعات بیشتری از شما توسط الگوریتم شده و جدول زمانی For You شما را ، همانطور که توسط Real Graph تعیین میشود طوری تنظیم میکند که جدیدترین محتوای کاربرانی را که احتمالاً با آنها درگیر هستید نشان دهد.
همچنین باعث ایجاد تعادل بین توییتهایی که میبینید میشود تا محتوای داخل و خارج از شبکه و تکرار کمتری از همان نویسنده وجود داشته باشد. نهایتا، هدف الگوریتم توییتر پر کردن خط زمانی For You شما با توییتهایی است که فکر میکند روزانه زمان بیشتری را در توییتر نگه میدارند.
چنانچه در مورد توییتهایی که علاقه مند نیستید؛ بازخورد منفی ارائه کنید یعنی ( لغو دنبال، بیصدا یا مسدود کنید)، این نوع محتوا کمتر به شما نشان داده میشود.
همچنین الگوریتم توییتر اعلام کرده است که؛ سعی در فیلتر کردن مواردی دارد که باعث نقض ایمنی و حریم خصوصی و اصالت میشود. دوهدف مهم از حذف سریع محتوای مضر :
در حالی که هر برند یک مخاطب هدف منحصر به فرد دارد، اما بسیاری از برندها دستورالعملهای ایمنی خاصی برای جلوگیری از نمایش تبلیغات نزدیک به محتوای توهین آمیز و مضر دارند.
باتوجه به اینکه توییتر سعی در حفظ تبلیغ کنندگان خود و جذب تبلیغ کنندگان جدید دارد، باید نشان دهد که توانایی درامان نگه داشتن محتوای تبلیغات را از محیطی مملو از محتوای نامناسب دارد. محتوایی که برای گروهی از افراد قابل قبول است ممکن است باعث آزار گروه دیگر شود، به همین ترتیب، محتوای واقعی میتواند برای همه مخاطبانی که در حال مرور توییتر هستند بسیار نامناسب باشد.
یک الگوریتم رسانههای اجتماعی مانند توییتر میتواند یک محیط بی ضرر ایجاد کند. و از برخی جهات، این الگوریتم از کاربران در برابر مقدار زیادی از محتوایی که آن را مضر میداند محافظت میکند. تعادل دشوار برای اکثر شبکههای اجتماعی بین اجازه دادن به آزادی بیان کاربران و تعیین اینکه کدام عبارات ممکن است به کاربران آسیب برساند باقی میماند. اما هدف اصلی یک شرکت انتفاعی کسب درآمد است. و برای درآمدزایی، توییتر الگوریتم خود را به گونه ای پیکربندی میکند که کاربران بیشتری محتوای تبلیغات توییتر را ببینند و با آن درگیر شوند. برای اطمینان از آن، باید کاربران را تشویق کند که تا حد امکان در توییتر حضور داشته باشند.
برای رشد شخصی و حرفه ای، باید با کاربران و محتوایی تعامل داشته باشید که باعث بهره وری شما می شود که در این صورت محتوای For You تأثیر مثبتی بر زندگی شما خواهد داشت. اما بالعکس عمل کردن، یعنی تعامل داشتن با کاربران و محتوای مضر، محتوای For You شما تأثیر منفی بر شما خواهد گذاشت.
این فایلها از ابتدای انتشار کد منبع ویرایش شدهاند، همانطور که در زیر نشان داده شده است.
الگوریتم توییتر از Tweepcred، یک الگوریتم PageRank برای ارزیابی شهرت برای سنجش اعتبار کاربران توییتر را بر اساس سن حساب، فالوورها، دنبال کنندگان، استفاده از دستگاه و وضعیت ایمنی استفاده میکند.
بعد از بازبینی که درمورد کدها انجام گرفت، ناظران، به وجود دستههایی برای ایلان ماسک، کاربران قدرتمند و احزاب سیاسی خاص پی بردند که در فضای توییتر مورد بحث قرار گرفت و یافتههای جالب دیگر در کد منبع. برخی از صفحات GitHub حاوی پیامی بودند، "این commit به هیچ شعبهای در این مخزن تعلق ندارد و ممکن است به یک فورک خارج از مخزن تعلق داشته باشد." پیام ارائه شده توسط GitHub مشخص نمیکند که آیا این کد در کد منبع اصلی آپلود شده توسط توییتر ظاهر شده است یا اینکه توسط کاربر دیگری در GitHub اصلاح شده است.
مسائل امنیتی کشف شده در کد واجد شرایط دریافت پاداش باگ در صورت ارسال به فرآیند مناسب هستند و مسائل اضافی میتواند در مخزن مورد بحث قرار بگیرند.
شما همواره میتوانید هنگام مشاهدهی محتوای مزاحم یا مضر در جدول زمانی For You خود، پیکربندی تنظیمات فوق برای زبان، مکان، موضوعات، علایق و کلمات کلیدی بیصدا داشته باشید. شما همچنین باید الگوریتم را تنها با درگیر شدن با نوع توییتهای مورد نظر خود دسته بندی کنید. همچنین برای دستیابی به توییتهایی که میخواهید بر اساس موضوع ببینید، از جستجوی توییتر استفاده کنید. با پیداکردن جستجوی مواد عالی، حتما آن را ذخیره کنید و سعی کنید حداقل تا 25 جستجو برای موضوعاتی که میخواهید درباره آنها بیشتر بدانید و توییتهایی را که میخواهید خط زمانی را برای شما پر کنند، لایک ، بازتوییت کرده و به آنها پاسخ دهید.
یکی دیگر از موارد بسیار مهم که باید در نظر بگیرید، دنبال کردن کاربرانی است که توییتهای مورد علاقه شما را به اشتراک میگذارند، همچنین از بدست آوردن اطلاعات درباره نحوه سازماندهی نتایج جستجو در کد Earlybird برای سیستم جستجوی توییت غافل نشوید و سعی کنید برای یافتن توییتهای برتر و جدید در اکثر موضوعات، بلافاصله اطلاعات بیشتری کسب کنید.
در مقابل، هنگام مواجه شدن با توییتها یا تبلیغاتی که اولویت شما نیستند و میخواهید کمتر در جدول زمانی For You شما مشاهده شوند میتوانید از سه نقطه در بالای توییت استفاده کنید تا مشخص شود که علاقهای ندارید. همچنین میتوانید کاربرمورد نظر را، بر اساس ارتباط شما با آن حساب، نادیده بگیرید یا لغو فالو کنید.
ممنوعیت، Tweetpcred حساب شما از طریق؛
مرحله بعد، تعداد افرادی است که توسط شما دنبال میشوند برای بهبود Tweetpcred و کمک کردن به حسابتان سعی کنید افراد کمتری را به نسبت فالوور دنبال کنید یکی از راه کارهای دیگر برای این موضوع، این است که میتوانید از فهرستهای خصوصی توییتر برای پیگیری حسابهایی استفاده کنید که میخواهید گهگاه بررسی کنید، اما نمیخواهید آنها را دنبال کنید و یا همچنین در جدول زمانی For You خود ببینید. از لیستهای عمومی توییتر برای به اشتراک گذاشتن جوامع خاصی که از دنبال کردن آنها لذت میبرید استفاده کنید. از طرفی دیگر با مراجعه به سازمانها در توییتر و جستجو از طریق سازمانهای وابسته میتوانید، منابع رسمی اطلاعات راپیدا کنید.
همواره یاد داشته باشید که تعامل با کسانی که توسط شما دنبا میشوند، برای دنبال کنندگان آنها نیز قابل مشاهده است مگر اینکه از توییتها محافظت شود بنابراین در تعامل با کاربران و دنبال کردن آنها دقت کافی داشته باشید.
دنبال کردن و تعامل با کاربران مناسب در صنعت خود، در جذب فالوورهای بیشتری در مخاطبان هدف خود و دیده شدن توییتهای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین میتواند بر ویژگیهای خاصی مانند مقالات برتر برای مشترکین آبی توییتر تأثیر بگذارد.خوب است بدانید که؛ مقالات برتر پیوندهای رسانه ای نشان میدهد محتوای شما توسط افرادی که دنبال میکنید و کسانی که دنبال میکنند به اشتراک گذاشته شده است.
در نهایت، توییتهایی که باعث درگیرشدن مخاطبان هدف شما میشوند بسازید. برای دستیابی به این هدف از جستجوی توییتر برای یافتن توییتهای برتر در مورد موضوعاتی که میخواهید با معیارهای قوی فراتر از برداشتها داشته باشید، استفاده کنید.
برای تبدل ایدههایتان به توییتهایی که باعث ایجاد تعامل میشوند.توییتهایی را با بیشترین لایک، نشانک و پاسخ در صنعت خود در یک کتابخانه الهامبخش نشانکگذاری کنید.
پیام بگذارید