7 روش برتربازاریابی محتوا در سال 2023…

  • می 17, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک

معرفی 7 روش برتر بازاریابی محتوا وسئودر سال 2023 که باید در استراتژی خود برای سال جدید استفاده کنید،..

 با نگاهی به سال جدید، با راهکارها و روش های جدیدی برای استراتژی بازاریابی محتوا مواجه خواهیم شد، هنوز هم یکی از بهترین راه‌ها برای هدایت ترافیک ارگانیک سایت شما، باراریابی محتوا است.

اما آیا میتوان ادعا کرد درسال جدید برترین روش ها واستراتژیها برای بازاریابی ارائه خواهدشد؟

امزوزه ایجاد محتوا اشکال مختلفی به خود گرفته است، وممکن است ازوجود روش های جدید و برتر اطلاع کافی نداشته باشید .

این مقاله برخی از بهترین شیوه‌ها و برخی موضوعات داغ در دنیای محتوا را بررسی می‌کند...

  • استفاده از صدای مشتری.
  • بهینه سازی محتوای خود برای انواع نتایج .
  • اندازه گیری محتوابرای ROI
  • بهینه سازی مجدد وتغییر کاربری  محتوای قدیمیبا عملکرد ضعیف.
  • خراب کردن سیلو های بین بخش های داخلی برای حرکت سریعتر.

1. استفاده از صدای مشتری در محتوای خود.

یکی از بهترین و مهمترین روش ها در بازاریابی محتوا استفاده از صدای مشتری است، و مهم تر از آن، تطابق داشتن محتوا با آنچه که مشتری واقعاً در جستجوی آن است،چراکه در صورت عدم مطابقت هرگز به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا نخواهید کرد.

2. با استفاده از مدل بازاریابی محتوای Hub & Spoke محتوا ایجاد کنید.

خوب است بدانید که ؛ گوگل دررتبه بندی همیشه به وب سایت هایی که در یک موضوع خاص معتبر هستند اهمیت می دهد.

پس سعی کنید یک محتوای جذاب به سبک منحصر به فرد بنویسید و کل تولید محتوای خود را خودکار کنید. 

یکی از بهترین راه ها برای انجام بازاریابی محتوای هاب و گفتاری " شخصی شدن" است. این روش به استفاده از صدای مشتری مربوط می شود زیرا ابتدا باید از مورد تقاضا بودن محتوایی که تولید میکنیدمطمئن شوید.

این روش بسیار ضروری است  چراکه،با استفاده از مدل هاب و اسپیکر، می توانید قدرت را در اطراف هاب ایجاد کنید، که معمولاً یکی از خطوط اصلی یا خدمات تجاری شما است.

معمولاً  محتوای گفتاری،از سؤالات مربوط به هاب یا بخش های مختلف سفر خریدار که به هاب متصل می شود تشکیل می شود. به این ترتیب، می‌توانید کاربران را در مراحل مختلف جستجوی آن‌ها هدف قرار   دهید و اطمینان حاصل کنید که وقتی وارد سایت شما می شوند ،گوگل متوجه می‌شود که درباره چه چیزی صحبت می‌کنید.

بنابراین با ایجاد هاب و محتوای گفتاری که دربالا ذکرشد،  از نظر گوگل در مورد یک موضوع بسیار معتبرتر می شوید، بطوریکه افزایش میزان ترافیک ارگانیک‌ و رتبه بندی کلمات کلیدی و تبدیل برای شرکت شما بیشترخواهدشد.

3. محتوا را بر اساس انواع نتایج ایجاد کنید مدتی است که می دانیم گوگل دیگر ده لینک اول آبی نیست.

باظاهر شدن انواع جدیدی از نتایج در گوگل، صفحات نتایج موتورهای جستجو بسیار شلوغ شده اند.

همانطور که از دارای حجم بودن کلمات کلیدی مورد نظراطمینان حاصل میکنیم ، همچنین باید مطمئن شویم که محتوای خود را به روشی مرتبط، ساختار می دهیم که Google بخواهد در آن ظاهر شود و محتوای ما را نشان دهد.

ازچند نوع نتیجه ای که امسال بسیار محبوب شده اند  بزرگترین آنها ویدیوهای کوتاه است. مدت زمان ویدیوهای کوتاه معمولاً بین 10 تا 30 ثانیه یا بیشتر است.

تا 5 دقیقه با ظهور TikTok و قرقره های اینستاگرام، جدیداًمحتوای ویدیویی کوتاه همه چیز را فرا گرفته است و حتی به عنوان نتیجه در گوگل ظاهر می شود.

قبل از ایجاد  هر گونه محتوا برای سایت خود، تحقیق کنیدکه رقبا چه میکنند و در حال حاضر چه چیزی در گوگل نمایش داده می شود.با اشتراک گزاری تصاویر/ محتوای رسانه های اجتماعی را قابل هضم تر و فریبنده تر کنید!

این همچنین یک راه عالی برای نمایش در تصاویر گوگل، دومین موتور جستجوی بزرگ پس از صفحه جستجوی اصلی گوگل است. امروزه محتوای صوتی، مانند پادکست، نیز  به یک راه بزرگ برای مصرف محتوا تبدیل شده است.

4. محتوای خود را برای ROI اندازه گیری کنید .

این روند همیشه بهترین روش برای بازاریابی محتوا خواهد بود. یکی از چالش ها گره زدن بازگشت سرمایه به هر چیزی در سئو یا کانال ارگانیک است، برخلاف رسانه های پولی یا بازاریابی ایمیلی که معمولاً با CPC قابل دسترس، نرخ تبدیل و سایر معیارهای کلیدی واضح تر هستند.

 تعریف واضح از اینکه؛ چگونه محتوای خود را برای بازگشت سرمایه (ROI) اندازه می‌گیرید و ثابت میکنید که نتایج سازمان را هدایت می‌کند،بسیارضروری است.

توصیه می شود برای اندازه گیری عملکرد محتوای خود، قبل از ایجاد محتوا، گزارشی را با استفاده از یک پلت فرم سئوی سازمانی یا ابزارهای کوچکتر تنظیم کنید.

مانند کلمات کلیدی هدف که اکنون در صفحه 1 رتبه بندی ومنجر به افزایش ترافیک ارگانیک و تبدیل های ارگانیک با انجام مداوم این کار می شوند، همچنین می‌توانید داستانی در مورد چگونگی ارزشمندشدن درصورت فعال بودن در زمینه سئو را، تعریف کنید، زیرا امروزه کاربران را به سایت می‌آورید و به طور نامحدود به افزایش ترافیک به سمت همین محتوا هدایت می کنید..

5. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی.

اخیراً کلمات اختصاری زیادی وجود داشته است، خواه VR (واقعیت مجازی)، AR (واقعیت افزوده)، یا NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض)، که مردم بر این باورند که به آینده تبدیل خواهند شد.

از آنجا که هوش مصنوعی برای مدت طولانی در دسترس خواهد بود، می تواند زندگی را از طرق مختلف بسیار آسان تر کند. موارد استفاده از خدمات هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای تحقیق، ایجاد طرحواره یا ایده‌پردازی محتوا وجود دارد، اما توصیه نمی‌شود که این سرویس‌ها محتوای شما را بنویسند.

به طور کامل دستورالعمل های E-A-T خود را به روز کنید ویک "E"اضافه کنید زیرا گوگل به تمرکز خود بر محتوای معتبر ادامه می‌دهد و بسیار مهم است که به کاربر نشان دهید که می‌دانید درباره چه چیزی صحبت می‌کنید.

به نظر می‌رسد «E» جدید در مورد تجربه، هدفی برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد، زیرا گوگل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کاربران اطلاعات صحیح را از منابع معتبر دریافت می‌کنند - مشابه به‌روزرسانی الگوریتم YMYL در گذشته.

به‌روزرسانی محتوای مفید Google  بر وب‌سایت‌هایی با محتوای ناراضی یا غیر مفید تأثیر می‌گذارد. این به این دلیل است که بسیاری از وب سایت ها در درجه ی اول شروع به تولید محتوا برای موتورهای جستجو کرده اند، نه برای انسان.

شماباید محتوایی برای انسان های دیگربنویسید..! از هوش مصنوعی برای کمک به تولید محتوا استفاده کنید اما مراقب باشیدکه این کار را به صورت انبوه مانند CNET انجام ندهید، زیرا آنها قبلاً پس از اینکه افراد متوجه خطاهای مختلف در خود محتوا شدند، ازتلاش دست کشیده اند .

6. محتوای قدیمی و کم کارکرد خود را مجدداً بهینه کنید وبه آن تغییرکاربری دهید.

 آیا درسال جدید، ملزم به تولیدمطالب جدید هستید؟ . با نظارت بر نحوه عملکرد محتوای فعلی در سایت خود، می توانید تشخیص دهید که آیا توانایی بهینه سازی مجدد یا استفاده مجدد از محتوایی که ممکن است قدیمی یا ضعیف باشد وجود دارد یا خیر. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، "ممیزی محتوا" است.

بهتر است در پی بازنگری محتوای خود باشید تادرک کنید که کدام محتوا عملکرد خوبی دارد و کدام محتوا ممکن است امسال به کمی تجدید نظریاتغییرات نیاز داشته باشد. اختراع مجدد چرخ هیچ فایده ای ندارد، به خصوص اگر محتوا از قبل کیفیت خوبی داشته باشد اما می تواند از کلمات کلیدی هدف دیگر بهره مند شود.

 شکاف‌های محتوا را با ارزیابی محتوای فعلی تان شناسایی کنید، جایی ممکن است نیاز به ایجاد محتوای جدید یا یافتن محتوایی پیدا کنید که می‌تواند ادغام شود تا با هم عملکرد بهتری داشته باشد.

 به جای هدر دادن زمان و انرژی برای ایجاد محتوای جدید، سعی کنید برخی از محتوای موجود سایت خود را برای بهبود آن تغییر کاربری دهید. ممیزی محتوای سایت، همیشه بهترین روش خواهد بود، و این فرآیند بسیار خوبی برای طی شدن است ، زیرا می‌توانید بسیاری از جواهرات پنهان را کشف و در عین حال شناسایی کنید که سایت از چه چیزهایی دیگر مانند؛به‌روزرسانی‌ها، بهینه‌سازی‌ها یا خلاقیت‌های جدید سود می‌برد.

7. سیلوهای بین تیم ها را به صورت داخلی خراب کنید .

(اگر قبلاً این کار را نکرده اید) بدانید که این روش شاید به‌اندازه بهترین روش برای استراتژی محتوا نباشد، اما بهترین روش برای شرکت های تولید محتواست..

ایجاد محتوا در سایت شما شامل قطعات متحرک زیادی است.  مردم اکثراً فکر می‌کنند که این فقط وظیفه تیم محتواست، اما تیم‌های طراحی،محصول، تیم‌های توسعه، تیم‌های حقوقی و حتی تیم SEO نیز وجود دارند.

در هر شرکتی، باید اطمینان حاصل کنید که همه این بخش‌ها برای رسیدن به یک هدف با هم کار می‌کنند - میتوانید از افراد بیشتری در وب‌سایت خود و واداشتن آنها به تبدیل.استفاده کنید. راه های زیادی برای بهبود فرآیندهای بازاریابی ارگانیک شما وجود دارد تا کارآمدتر باشد.

به طور منظم با بخش های دیگر ملاقات کنید و فرآیندهایی را برای ایجاد محتوای جدید و بهینه سازی محتوای موجود ایجاد کنید.

برای افزایش کارایی ،محتوای جدید و بهینه سازی محتوای موجود،را جدی بگیرید و اطمینان حاصل کنید که همه مسئولیت های خود را در طول فرآیندبه خوبی انجام می دهند.

اگر مسئولیت‌های هر تیم را از قبل تعریف نکنید و دلیل ضروری بودن آن‌ها را توضیح ندهید، آن بخش ممکن است مواردرا درست اولویت‌بندی نکند، و احتمالاً منجر به تاخیر در فرآیند تولید محتوا می‌شود.

بهترین بازاریابان محتوا برای تجزیه این سیلوها تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که محتوا به طور موثر منتشر می شود. ارتباطات، آموزش و سازماندهی بخش بزرگی از این امر است.

در نتیجه :

با پیروی از این هفت روش برتر، می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در سال 2023 در جایگاه خوبی قرار گرفته و به سمت جلو حرکت می کند. به طور کلی، باید در مورد بینش‌هایی که هنگام ایجاد محتوا پیدا می‌کنید فعال باشید و با تیم‌های داخلی در مورد اینکه چگونه ممکن است در این فرآیند به کمک آنها نیاز داشته باشیم، ارتباط برقرار کنید.

نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید