تمامی حقوق برای گروه نرم افزاری اسرز محفوظ است © 1401
آیا میدانید روش های مقابله با به روز رسانی محتوای مفید گوگل چیست؟ در صورتیکه استراتژی های کلیدواژه شما مثمر ثمر نباشند، از نحوه بازیابی خود متضررخواهیدشد؟
برای هدایت استراتژی SEO بجای تمرکز برروی کلمات کلیدی در هر بخش از محتوا، بهتر است روی مدلسازی کلی موضوع و دستههای موضوعی تمرکز داشته باشید
در مبحث ایجاد محتوای مفید، مدل سازی موضوع و خوشه های موضوعی نقش،مهمی دارند.
دستور العملهای لازم عملی :
. خوشههای موضوعی درواقع؛ گروههای واقعی محتوای مرتبط با موضوعات مشابه هستند.
الگوریتم گوگل به دلیل تطابق بهترباکاربر،از خوشه های موضوعی حمایت میکندو همچنان به تکامل خود ادامه می دهد.
مدلسازی موضوع که بیانگر چگونگی نوشتن کارشناسان درباره موضوعات است، به طور مستقیم نحوه بازخورد وبرداشت خوانندگان را در یک موضوع نشان میدهد.
در این میان ممکن است با اصطلاحات مختلف زیادی مواجه شوید که هنوز درک روشنی از آنچه برای پوشش کافی یک موضوع لازم است ندارید.
بهتر است بدانید که: با استفاده ازمدلسازی موضوع، میتوانیدنقشه راه واضحتری برای ایجاد محتوای موفق وهدفمند داشته باشید..بنابراین کیفیت را به کمیت ترجیح دهید.
به یک مثال کوتاه که با استفاده از عبارت کلیدی و موضوع "چگونه گوجه فرنگی پرورش دهیم" آورده شده است توجه کنید..!
همانطور که می بینید، مقایسه تحقیقات کلیدواژه با تحقیق موضوعی مانند مقایسه سیب و پرتقال است. آنها اساساً رویکردهای متفاوتی دارند.
در حالت ایدهآل، مدل ،موضوع mrket muse,در حدود ۵۰ موضوع مرتبط معنایی را توصیه میکند،حتی گزیده کوچکی که در زیر نشان داده شده است بینش انتقادی را در مورد پوشش لازم ارائه میدهد.
نقشهای دوگانه ی یک مدل موضوع در سئو؛
فناوری مدل سازی موضوع ثبت شده در مورد MarketMuse، هزاران صفحه را در جهت کمک به شما برای کشف سریعتر موضوعات تجزیه و تحلیل میکند.
مدل سازی موضوع درواقع نقشه ای برای تولید محتوای جامع است. در مورد مثال "نحوه رشد گوجه فرنگی"، دنبال کردن نقشه نشان می دهد:
به خاطر داشته باشید که محتوای اصلی صرفاً بیان مجدد آنچه دیگران میگویند نیست.
محتوای اصلی می تواند فراتر از آن چیزی باشد که در حال حاضر وجود دارد، و به ارزش افزوده به مکالمه کمک کند. شما می توانید بااستفاده از مدل موضوعی قوی، مدلی بر اساس تجزیه و تحلیل مجموعه داده های متعدد، به این امر دست یابید.
با ساختن اولین مدل موضوع خود، مشاهده میکنید که صفحه بهینه سازی ، پوشش همه موضوعات مرتبط را، درست مانند یک متخصص، تضمین می کند.
در مرحله بعد،برای مشخص شدن کمبودها باید 20 نتیجه برتر SERP را با مدل موضوعی خود ترسیم کنید.
برای فهمیدن مدل ها و خوشه های موضوعی و درک مشکلات محتوا،مدلها را روی هر یک از URLهای محتوای آنها اجرا کنید.
برای آسان تر شدن ،این مرحله را به صورت خودکار با MarketMuse انجام دهید. به سادگی از برگه "Compete" دیدن کنید و در اطراف مربع های قرمز محتوا بسازید.
در اینجا، یک نقشه حرارتی با 20 نتیجه برتر در بالای صفحه همراه با URL و امتیاز محتوای آنها را مشاهده خواهید کرد.
در پایین، همه موضوعات به ترتیب مرتبط هستند. مربعهای رنگی نشان دهنده ی این هستند که هر URL با توجه به تعداد ذکر شده، چقدر موضوع را پوشش میدهد. مربع های قرمز نشان می دهد که رقبا این موضوعات را صفر بار ذکر کرده اند. اینها تولید کنندگان محتوا هستند
اکنون یک مدل موضوع تأیید شده برای ایجاد محتوا دارید.
اگر هنوز در مورد نیاز به فراتر رفتن در تمایز محتوای خود متقاعد نشده اید به خاطر داشته باشید که: Google یک حق اختراع دارد (US20200349181) که می تواند هر سندی رابرای مشخص شدن تجزیه و تحلیل کند تا مشخص شدن اینکه آیا اطلاعات اضافی ارائه می دهد یا خیر تجزیه وتحلیل کند. بر اساس تاریخچه ثبت اختراع، آنها مدت زیادی در این نوع الگوریتم بوده اند.
تاکنون، ما از مدلسازی موضوع برای کشف مسیرهای فردی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند یعنی، جامع هستند و شکافهای صنعت شما را پوشش میدهند، استفاده کردهایم.
درحال حاضر نحوه ی کارکرد آن در توسعه ی خوشه های موضوعی را مشاهده میکنیم: بیایید به مدل موضوع "چگونه گوجه فرنگی پرورش دهیم" بازگردیم. چگونه یک خوشه محتوا، یک بخش یا یک سایت کامل پیرامون یک موضوع ایجاد کنیم؟ به جای ذکر مختصر این موضوعات در یک صفحه، صفحات اختصاصی برای هر موضوع ایجاد می کنیم. این فرصت بسیار بیشتری برای بررسی عمیق این موضوعات ارائه می دهد.
پیام بگذارید