نحوه ایجاد محتوای مفیدتر با مدل‌سازی موضوع و خوشه‌های موضوعی…

  • می 19, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک


 راهنمای گام به گام مدل سازی موضوع،نحوه ی ایجادخوشه های موضوعی ...

   آیا میدانید روش های مقابله با به روز رسانی محتوای مفید گوگل چیست؟ در صورتیکه استراتژی های کلیدواژه شما مثمر ثمر نباشند، از نحوه بازیابی خود متضررخواهیدشد؟

  برای هدایت استراتژی SEO بجای تمرکز برروی کلمات کلیدی در هر بخش از محتوا، بهتر است روی مدل‌سازی کلی موضوع و دسته‌های موضوعی تمرکز داشته باشید

  در مبحث ایجاد محتوای مفید، مدل سازی موضوع و خوشه های موضوعی نقش،مهمی دارند.

  دستور العملهای  لازم  عملی :

  در کنار تحقیق" از مدل‌سازی موضوع و خوشه‌های موضوعی" استفاده کنید.

  کلمات کلیدی مدل‌سازی موضوعی عبارت است از؛
  • شناسایی و درک چگونگی یادگیری موضوعات .                                                                                                                                                                                                                        
  • مضامین مرتبط دربخشهای مختلف اطلاعاتی که به شما در فهم بهتر استفاده از قطعات مختلف برای ایجاد خوشه های موضوعی کمک می کند.

.  خوشه‌های موضوعی درواقع؛ گروه‌های واقعی محتوای  مرتبط با موضوعات مشابه  هستند.

  الگوریتم گوگل به دلیل تطابق بهترباکاربر،از خوشه های موضوعی حمایت میکندو همچنان به  تکامل خود ادامه می دهد.

 تفاوت بین لیست کلمات کلیدی و مدل های موضوع هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی..

  مدل‌سازی موضوع که بیانگر چگونگی نوشتن کارشناسان درباره  موضوعات است، به طور مستقیم نحوه بازخورد وبرداشت خوانندگان را در یک موضوع نشان می‌دهد.

در این میان ممکن است با اصطلاحات مختلف زیادی مواجه شوید که هنوز درک روشنی از آنچه برای پوشش کافی یک موضوع لازم است ندارید.

بهتر است بدانید که: با استفاده ازمدل‌سازی موضوع، میتوانیدنقشه راه واضح‌تری برای ایجاد محتوای موفق‌ وهدفمند داشته باشید..بنابراین کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. 

به یک مثال کوتاه که با استفاده از عبارت کلیدی و موضوع "چگونه گوجه فرنگی پرورش دهیم" آورده شده است توجه کنید..!

همانطور که می بینید، مقایسه تحقیقات کلیدواژه با تحقیق موضوعی مانند مقایسه سیب و پرتقال است. آنها اساساً رویکردهای متفاوتی دارند.

در حالت ایده‌آل، مدل ،موضوع mrket muse,در حدود ۵۰ موضوع مرتبط معنایی را توصیه می‌کند،حتی گزیده کوچکی که در زیر نشان داده شده است بینش انتقادی را در مورد پوشش لازم ارائه می‌دهد.

Image 1 of 1

 نقشهای دوگانه ی یک مدل موضوع در سئو؛

  • تجویزی: تجویزی به معنای است نشان دادن  موضوعاتی است که باید پوشش داده شوند.                                                                                                                                           
  •  توصیفی : توصیفی به معنای  بررسی یک مقاله موضوعات است که آیا می تواندپوشش دهنده ی موضوعات مورد نظرباشد یا خیر..

  چگونگی کشف اولین مدل موضوع خود ؟

فناوری مدل سازی موضوع ثبت شده در مورد MarketMuse، هزاران صفحه را در جهت کمک به شما برای کشف سریعتر موضوعات تجزیه و تحلیل می‌کند.

   مدل سازی موضوع چگونه محتوای با کیفیت بالا تولید می کند؟

   مدل سازی موضوع درواقع نقشه ای برای تولید محتوای جامع است. در مورد مثال "نحوه رشد گوجه فرنگی"، دنبال کردن نقشه نشان می دهد:

  1. یک بیماری خاص (پوسیدگی انتهای شکوفه ها) وجود دارد که بسیاری از تولیدکنندگان گوجه فرنگی باید با آن دست و پنجه نرم کنند.
  2. حداقل باید در مقاله خود پذیرفته شود اما بهتر است راه حلی ارائه دهید.
  3. یک آفت (کرم شاخ گوجه فرنگی) وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود، درست مانند بیماری. خاک یکی ازعوامل مهم در موفقیت کشت گوجه فرنگی است.
  4. شما باید رشد انواع مختلف (معین و نامعین) را در نظر بگیرید.
  5.  یک وسیله ی جانبی مفید و محبوب برای پرورش گوجه فرنگی قفس گوجه فرنگی است.
  6.  در مورد پیوند گوجه فرنگی، شما بایددرکناررشد آنها از بذر نیز، بحث کنید. به علاوه بسیاری از موضوعات مرتبط دیگر که به کیفیت مقاله کمک می‌کنند.
Image 1 of 1

  نحوه استفاده از مدل سازی موضوع برای ایجاد محتوای اصلی؟

  به خاطر داشته باشید که محتوای اصلی صرفاً بیان مجدد آنچه دیگران می‌گویند نیست.

  محتوای اصلی می تواند فراتر از آن چیزی باشد که در حال حاضر وجود دارد، و به ارزش افزوده به مکالمه کمک کند. شما می توانید بااستفاده از مدل موضوعی قوی، مدلی بر اساس تجزیه و تحلیل مجموعه داده های متعدد، به این امر دست یابید.

   مرحله 1.مدل موضوع خود را با رقبامقایسه کنید.

   با ساختن اولین مدل موضوع خود، مشاهده میکنید که صفحه بهینه سازی ، پوشش همه موضوعات مرتبط را، درست مانند یک متخصص، تضمین می کند.

در مرحله بعد،برای مشخص شدن کمبودها باید 20 نتیجه برتر SERP را با مدل موضوعی خود ترسیم کنید.

برای فهمیدن مدل ها و خوشه های موضوعی و درک مشکلات محتوا،مدل‌ها را روی هر یک از URLهای محتوای آن‌ها اجرا کنید.

برای آسان تر شدن ،این مرحله را به صورت خودکار با MarketMuse انجام دهید. به سادگی از برگه "Compete" دیدن کنید و در اطراف مربع های قرمز محتوا بسازید.

Image 1 of 1

  در اینجا، یک نقشه حرارتی با 20 نتیجه برتر در بالای صفحه همراه با URL و امتیاز محتوای آنها را مشاهده خواهید کرد.

در پایین، همه موضوعات  به ترتیب مرتبط هستند. مربع‌های رنگی نشان دهنده ی این هستند که هر URL با توجه به تعداد ذکر شده، چقدر موضوع را پوشش می‌دهد. مربع های قرمز نشان می دهد که رقبا این موضوعات را صفر بار ذکر کرده اند. اینها  تولید کنندگان محتوا هستند 

  اکنون یک مدل موضوع تأیید شده برای ایجاد محتوا دارید.

اگر هنوز در مورد نیاز به فراتر رفتن در تمایز محتوای خود متقاعد نشده اید به خاطر داشته باشید که: Google یک حق اختراع دارد (US20200349181) که می تواند هر سندی رابرای مشخص شدن تجزیه و تحلیل کند تا مشخص شدن اینکه آیا اطلاعات اضافی ارائه می دهد یا خیر تجزیه وتحلیل کند. بر اساس تاریخچه ثبت اختراع، آنها مدت زیادی در این نوع الگوریتم بوده اند.

  مرحله 2. ایجاد خوشه های موضوعی  با مدل های محتوای تأیید شده خود .

  تاکنون، ما از مدل‌سازی موضوع برای کشف مسیرهای فردی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند یعنی، جامع هستند و شکاف‌های صنعت شما را پوشش می‌دهند، استفاده کرده‌ایم.

درحال حاضر نحوه ی کارکرد آن در توسعه ی خوشه های موضوعی را مشاهده میکنیم: بیایید به مدل موضوع "چگونه گوجه فرنگی پرورش دهیم" بازگردیم. چگونه یک خوشه محتوا، یک بخش یا یک سایت کامل پیرامون یک موضوع ایجاد کنیم؟ به جای ذکر مختصر این موضوعات در یک صفحه، صفحات اختصاصی برای هر موضوع ایجاد می کنیم. این فرصت بسیار بیشتری برای بررسی عمیق این موضوعات ارائه می دهد.

 با «نحوه رشد گوجه‌فرنگی» به عنوان صفحه اصلی خود شروع کنید، سپس صفحات جداگانه‌ای برای هر موضوع پشتیبانی ایجاد کنید، مانند «پوسیدگی انتهایی شکوفه».

Image 1 of 1

 محتوای پشتیبانی باکیفیت بسازید ، مدل‌های موضوعی جداگانه برای هر یک از صفحات ایجاد کنید . در نهایت، با استفاده از موضوعاتی از مدل برای عبارت «جریان خاک» به عنوان صفحات پشتیبان جداگانه، یک لایه دیگر به خوشه اضافه کنید.

Image 1 of 1

این فرآیند را در صورت نیاز برای کاوش موضوع تکرار کنید و سطوح بیشتری ازخوشه بسازید.‌

  مرحله 3. پیونددادن خوشه های موضوعی خود در مقیاس با مدل سازی موضوع...

آخرین قطعه از پازل و ایجاد مسیر کشف بیشتر موضوعات توسط مخاطبان شما، پیوند داخلی صفحات است.

بیایید یک بار دیگر، از مدل سازی موضوع برای کمک استفاده می کنیم؛

در صفحه ستون "چگونه می توان گوجه فرنگی را پرورش داد"، جایی که در مورد پوسیدگی انتهای شکوفه بحث می کنید، با استفاده از "پوسیدگی انتهای شکوفه" به عنوان متن اصلی به صفحه جدید در مورد آن موضوع پیوند دهید.

باانجام این کار به این ترتیب تمام ستاره های سئو در یک راستا قرار می گیرند.

Image 1 of 1

   صفحه ستون شما (درباره رشد گوجه فرنگی) و محتوای پشتیبانی کننده (درباره پوسیدگی انتهای شکوفه) از نظر معنایی به هم مرتبط هستند زیرا "پوسیدگی انتهای شکوفه" در مدل موضوع "چگونه گوجه فرنگی پرورش دهیم" ظاهر می شود.

با استفاده ازپیوند، این ارتباط به خودی خود تقویت می شود، زیرا از اصطلاح "پوسیدگی انتهایی شکوفه" نیز استفاده می کند.

اغلب، ممکن است محتوایی را که دریک دسته ی نوضوعی قرارمیگیرد از قبل موجود داشته باشید ولی از وجود آن اطلاع نداشته باشید.

MarketMuse Connect با تجزیه و تحلیل سایت شما به کشف صفحاتی که با موضوعات داخل مدل مطابقت دارند،کمک می کند.

Image 1 of 1

  MarketMuse Connect حداکثر 10 پیشنهاد منحصر به فرد برای هر یک از موضوعات مربوطه ارائه می دهد. فقط از اینکه موضوع را در مقاله خود پوشش داده و به پیشنهاد پیوندمی دهیداطمینان حاصل کنید

 با MarketMuse شروع به ایجاد کلاسترهای موضوعی معتبر و محتوای بهتر کنید...


نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید