آمارهای بازاریابی محتوا که باید بدانید…

  • ژوئن 17, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک

 با  آمارهای  بازاریابی محتوا به روز باشید و از آخرین روندها وتغییر استراتژیها  آگاه باشید.

    امروزه بازاریابی محتوا  بر اکثر استراتژی‌های بازاریابی جهانی حاکم است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عبارتی دیگر، بازاریابی محتوا یک جنبه حیاتی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است،

 شرکت ها با استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا  می توانند بازارهای هدف خود را به بهترین شکل هدایت و رابطه بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنند. این استراتژی بر محتواهای تحت عنوان مقالات، وبلاگ‌ها، ویدئوها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌های دیجیتال تمرکز دارد.

چه در اداره یک کسب و کار کوچک محلی باشید یا یک شرکت بزرگ چند ملیتی ... رگ حیاتی که  وب و رسانه های اجتماعی بر آن بنا شده اند بدون شک همان محتوا می باشد و سئوی مدرن، برای همه مقاصد، به طور موثر به بازاریابی محتوایی بهینه تبدیل شده است،

  همانطور ک میدانید گوگل به کسب‌وکارهایی پاداش میدهد  که محتوای تولید شده : تخصص، اقتدار و اعتماد را به نفع مشتریان خود نشان بدهد.

  بازاریابی محتوا چیست؟ در تعریف بازاریابی محتوا میتوان گفت:

   تولید و اشتراک گذاری محتوای ارزشمند، مخاطب شناسی شده  سرگرم کننده و سازگاری که در قالب های مختلفی  می باشد مانند : متنی، ویدئویی و صوتی . اولین اقدام این است که باید  بر جذب و حفظ یک  مخاطب کاملاً مشخص و هدف گزاری شده برای هدایت بر سودآوری  مشتری تمرکز داشته  باشید.

   قابل ذکر است که :  با توجه به اینکه انبوهی از محتواها همه روزه تولید وبه اشتراک گذاشته میشوند اطلاعات شما  از آخرین روندها و بهترین شیوه ها و استراتژیها در بازاریابی  محتواست باید همیشه بروز باشد.

   برای سهولت این امر راهکارهای زیاد ومختلفی وجود دارد و ما سعی کردیم 30 آمار مهم  کاربردی بازاریابی محتوا را برای شما به اشتراک بگذاریم:

  استفاده از بازاریابی محتوا..

  خوب است بدانیم که چه درصدی  از کسب و کارها از بازاریابی محتوا استفاده می کنند و چه برنامه های برای کسب موفقیت های بیشتردارند؟

  1. طبق گزارشاتی که از موسسه بازاریابی محتوا رسیده است، 73 درصد از بازاریابان B2B و 70 درصد از بازاریابان B2C از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی کلی خود استفاده می کنند.
  2. همچنین91 درصد از متخصصان بازاریابی که توسط Semrush مورد بررسی قرار گرفتند با بازاریابی محتوایی خود در سال 2021 به موفقیت دست یافتند.
  3. طبق مطالعات بازاریابی محتوای B2B انجام شده توسط CMI مشخص شد که ؛ 40٪ از بازاریابان B2B  یک استراتژی بازاریابی محتوای مستند دارند.
  4. 33٪ استراتژی دارند، که  مستند نیست، و 27٪ هیچ استراتژی ندارند. نیمی از بازاریابان می گویند که برخی از بازاریابی محتوا را برون سپاری می کنند.
  5. این فرایند همگانی استفاده از محتوا را 207 درصد افزایش داد.

  استراتژی بازاریابی محتوا.

     استراتژیهای  کاربردی و موثر برای بازاریابان محتوا  چیست ؟

  1. 83 درصد از بازاریابان اعتقاد به برتری کیفیت نسبت به کمیت دارند،لذا ایجاد محتوای با کیفیت بالاترو در دفعات کمتر کاربردی تر است.
  2. طبق مطالعات تحقیقاتی Statista در سال 2022 که از بازاریابان در سراسر جهان انجام شد، 62٪ از پاسخ دهندگان معتقد بودند که آنچه که برای مشتریانشان بسیارمهم است، "همیشه فعال بودن" است واین درحالی  است که 23٪ فکر می کردند ارتباطات مبتنی بر محتوا برای اهداف هدف گذاری شخصی موثرتر است.

  امروزه وب و محتوا به فرمت های صوتی، تصویری، تعاملی و متا تبدیل شده اند در حالیکه در گذشته، انواع محتوا و بازاریابی محتوا مترادف با پست کردن وبلاگ ها بوده است.

     در اینجا چند آمار در مورد چگونگی روند و عملکرد انواع مختلف محتوا ذکر شده است :

  1.  سه نوع محتوای برتر که توسط تیم‌های بازاریابی در سال 2022 ایجاد شد؛"ویدیوها،وبلاگ ها، تصاویر"بودند.
  2. دو نوع محتوای برتری که بازاریابان B2C در 12 ماه گذشته استفاده کرده اند؛ مقالات وویدیوها بودند که به ترتیب ؛ 83%و61%  بوده اند. و در حال حاضر استفاده آنها از مقالات طولانی از 22 درصد در سال گذشته به 42 درصد افزایش یافته است.
  3.  ازجمله موثرترین نوع محتوای رسانه محتوای ویدیویی کوتاه مانند TikToks و Instagram Reels هستند.
  4. 40.8 % از بازاریابان خاطرنشان کردند که؛ گرافیک اصلی (اینفوگرافیک ها، تصاویر) به آنها دررسیدن به اهداف بازاریابی خود در سال 2020 کمک کرد.(منبع: Venngage)
  5. %72درصد از بازاریابان B2C انتظار داشتند که سازمانشان این کار را انجام دهد.
  6. در بازاریابی ویدئویی در سال 2022. (منبع: CMI) محتوای کوتاه (300-900 کلمه) نسبت به مقالات با طول متوسط ​​(900-1200 کلمه) 21% ترافیک کمتر و 75% بک لینک کمتر جذب می کند .       (منبع: Semrush State of Content Marketing 2022)
  7. محتوای تعاملی 52.6%بیشتر از محتوای استاتیک تعامل دارد، به طوری که خریداران به طور متوسط ​​8.5 دقیقه را برای مشاهده آیتم های محتوای ثابت و 13 دقیقه را برای موارد محتوای تعاملی صرف می کنند. (منبع: Mediafly)

   توزیع محتوا.

     برای موفقیت یک استراتژی،توزیع محتوا باید از طریق کانال‌هایی باشد که: مخاطبان هدف کسب‌وکار به آن‌ها مراجعه کنند..پس ایجاد وانتشار یک محتوای ساده به تنهایی کافی نیست.

  1. فیسبوک در 12 ماه گذشته جزء بهترین کانال توزیع برای بازاریابان B2C وهمجنین کانالی بود که بهترین نتایج را داشت. (منبع: CMI) بازاریابان B2B به CMI گزارش دادند که لینکدین رایج ترین و با عملکرد برتر کانال توزیع رسانه های اجتماعی ارگانیک است.
  2. 80٪ از بازاریابان B2B از تبلیغات پولی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند (منبع: CMI)

  مصرف محتوا...

    یکی از مسائلی که از اهمیت ویژه ای برخورداراست چگونگی استفاده ومصرف مخاطب از محتوا پس از دریافت آن است. مخصوصا اینکه بدانیددرنتیجه‌ چه اقدامی انجام خواهدداد...

     مطالعات  DemandGen در سال 2021 نشان داد که:

  1. نظر62٪ از کسانی که تصمیمات خرید B2B را اتخاذ می کنند،این بود که بیشتر به محتوای عملی ازقبیل : مطالعات موردی و محتوای بصری مانند : وبینارها برای راهنمایی تصمیمات خرید خود و تاکید بیشتر بر قابل اعتماد بودن منبع متکی هستند.
  2. خریداران مایلند برای بررسی بیشتر قالب های محتوا بیش از ۵ دقیقه وقت صرف کنند. (منبع: بررسی ترجیحات محتوای DemandGen)
  3.  اخیر، وبلاگ نویس، رایان رابینسون گزارش می دهد که مخاطب حداقل به طور متوسط ​​37 ثانیه برای خواندن یک وبلاگ زمان وقت صرف میکند.

  4. طبق پاسخ 65 درصد از مخاطبین در نظرسنجی   DemandGen۰۰ ، اذعان کردندکه؛اعتبار بیشتری به بررسی همتایان، محتوای تولید شده توسط کاربر و انتشارات،تحلیلگران شخص ثالث در مقابل محتوای تولید شده توسط شرکت می دهند.

  عملکرد بازاریابی محتوا.

     ازجمله یکی ازمهمترین  دلایل اصلی رونق گرفتن بازاریابی محتوا، توانایی آن در اندازه گیری، بهینه سازی و متصل کردن آن به بازگشت سرمایه است.

طبق گزارشی که بازاریابان B2C به CMI اعلام‌کردند: سه هدف اصلی که بازاریابی محتوا به آنها کمک می کند :
  • ایجاد اعتماد
  • آگاهی از برند
  • و آموزش مخاطبان هدف خود است.
  1. بااینکه بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر از بازاریابی سنتی برون‌گرا سرنخ ایجاد می‌کند، اما هزینه آن ۶۲ درصد کمتر است (منبع: CMI).
  2. یکی از موثرترین کارهایی که 56درصد از بازاریابان از آن استفاده میکنند،"بلاگ نویسی " است.
  3.  نظر10٪ این است  که "تاکتیک" بیشترین ROI (بازده سرمایه گذاری) راایجاد می کند. (منبع: تحقیق وبلاگ Hubspot)
  4. بیش از 60 درصد از بازاریابان، موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای خود را از طریق فروش می سنجند. (منبع: Hubspot State of Marketing Report، 2021)

  بودجه های بازاریابی محتوا..

    یکی از  شاخص های مهمی که باعث محبوبیت و اثربخشی  استراتژی ها در سطح کلان میشود : تغییرات بودجه و میل به سرمایه گذاری در استراتژیهای بازاریابی خاص می باشد.

مطمئناً به نظر می رسد که آمارهای زیر نشان دهنده ی این است که بازاریابان ارزش محتوا را خریداری کرده اند.

  1. نظر61 درصد از بازاریابان B2C در مطالعه CMI در سال 2021 این است که؛ بودجه بازاریابی محتوای آنها در سال 2022 از بودجه سال 2021 آنها بیشتر خواهد شد.
  2. 22 درصد از بازاریابان B2B اعلام کردند که 50 درصد یا بیشتر از کل بودجه بازاریابی خود را صرف بازاریابی محتوا کرده اند.
  3. علاوه بر این، 43 درصد شاهد رشد بودجه بازاریابی محتوای خود از سال 2020 تا 2021 بودند و 66 درصد انتظار داشتند که در سال 2022 دوباره رشد کنند. (منبع: CMI)

  چالش ها...

   بهترین راه برای غلبه بر چالش ها شناخت و پرداختن به آن‌ها با استراتژی های سنجیده و دستیابی به موفقیت است.زیرا همه انواع بازاریابی با چالشهای مختلفی ازقبیل : مرتبط بودن با زمان / منابع / تخصص / ورقابت / همراه است.

  1. چالش‌های اصلی شامل «جذب سرنخ‌های با کیفیت با محتوای ما» (41 درصد)،
  2. «ایجاد ترافیک کافی و تبلیغ محتوای ما» (39 درصد)،
  3. «ایجاد محتوایی که با مخاطبان ما طنین‌انداز شود» (31 درصد)،
  4. «اثبات بازگشت سرمایه محتوای ما» (30%). (منبع: Semrush’s State of Content Marketing 2022)
  5. تغییرات در الگوریتم‌های SEO/جستجو (64%)، تغییر در الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی (53%)،
  6. مدیریت/تحلیل داده‌ها (48%) از جمله نگرانی‌های اصلی برای بازاریابان B2C هستند. (منبع: CMI)
  7. 47 درصد از مردم به دلیل خستگی دیجیتال به دنبال قطعی دستگاه های مجهز به اینترنت هستند (منبع: EY Survey) 

   همانطور که به وضوح مشاهده میشود ، بازاریابی محتوا  راهی بسیار موثر و مقرون به صرفه برای تولید سرنخ، ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش است . 

افرادی میتوانند پاداش های تجاری قابل توجهی کسب کنند که مایل به ساختن یک استراتژی محتوای مستند و اجرای آن با تولید، توزیع و بهینه سازی محتوای با ارزش و مرتبط مشتری محورباشند.

  

نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید