همانطور که میدانید امروزه فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییرات چشمانداز دیجیتالی است و ممکن است به زودی هوش مصنوعی به یکی از راه حلهای مورد جستجو تبدیل شود به این دلیل اینکه؛ کسب و کارها بیشتر به دنبال راههای نوآورانه برای افزایش کارایی و به حداکثر رساندن پتانسیل بازاریابی خود هستند.
بازاریان محتوا اگر میخواهند همچنان، جایگاه خود را در صنعت و رقابت حفظ کنند؛ باید استراتژیهایی برای استفاده از هوش مصنوعی داشته باشند، چرا که
امروزه هوش مصنوعی یکی از اجزاء حیاتی در نحوه تعامل بازاریابان و ایجاد روابط با مخاطبان خود است.
چگونه میتوان از برخی از جدیدترین پیشرفتهای هوش مصنوعی - به ویژه در اتوماسیون و جمع آوری دادهها - به نفع خود استفاده کرد؟
چگونه میتوان از فرصتهای جدیدی که این فناوری ارائه میدهد استفاده کرد؟
یافتن پاسخ این سوالات مستلزم بررسی کردن راههای زیادی است ازجمله؛ خودکارسازی بینش مشتریان خود و داشتن نهایت استفاده از تلاشهای بازاریابی خود.
در این مقاله پنج مورد استفاده قوی برای هوش مصنوعی در بازاریابی آورده شده است، از جمله:
- تحقیق رقابتی
- جستجو و قابلیت کشف سئو
- تولید محتوا
- بهینهسازی کمپین
- اتوماسیون بازاریابی
برای کمک به جمع کردن قطعات، همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه از هوش مصنوعی قدرتمند آموزش دیده با بیش از 650000 ساعت داده صوتی، هوش مکالمه (CI) استفاده کنید تا به شما کمک کند تماسهای مشتری را به مزیت رقابتی خود تبدیل کنید.
نکته 1: استفاده از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به کل فرآیند تحقیقات خود
اولین گام در ایجاد یک استراتژی بازاریابی با تاثیر بالا؛ تحقیقات بازار است.
کمپین بازاریابی شما زمانی به شاخصهای کلیدی عملکرد و معیارهای موفقیت خود خواهد رسید که بداند مخاطب هدف شما دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد.
در اینجا هدف؛ سرعت بخشیدن به بخشی از استراتژی خود است که طولانیترین زمان را میبرد.
- برای سرعت دسترسی به اهداف خود بهتر است از هوش مصنوعی برای مطالعه مخاطبان هدف خود استفاده کنید.
- همچنین در ارتباط با محتوای خود از صدای مشتری برای کمک به آنها استفاده کنید.
- سعی کنید یک محتوای با هدف بالا که با مدل بازاریابی محتوای مرکز و گفتار متناسب باشد ایجاد کنید.
- با بهینه سازی محتوای قدیمی و ضعیف خود میتوانید به تعیین خوشه های موضوعی با تاثیر بالا برای بهبود سئو کمک کنید.
- برای اینکه بدانید مخاطبان شما به چه چیزهایی علاقه دارند سعی کنید همیشه در صدر روندهای صنعت باشید.
- سعی کنید نظارت بر پیشنهادات رقبا، شهرت و روایت خدمات خود را کنترل کنید.
- اگر در مورد مخاطبان هدف خود مطالعه کنید، دقیقاً خواهید دانست که برای تبدیل سرنخ به فروش باید چه بگویید.
رقابت : مانند اکثر شرکتها، احتمالاً تا هفت هفته برای کشف اطلاعات کلیدی برای ایجاد بیشترین در آمد زمان میبرد.
مزیت : برای انجام تحقیقات اولیه و مداوم به طور خودکار از هوش مصنوعی استفاده کنید تا بتوانید به طور مداوم قبل از رقبای خود در جریان روندهای در حال ظهور قرار بگیرید.
چگونه از هوش مصنوعی برای کشف نیازهای کلیدی کمپین بازاریابی استفاده کنیم؟
مواردی که نباید انجام شود :
برای تحقیق دستی سؤالات «افراد نیز پرسیدهاند» Google زمان صرف کنید یا روی رونوشتها بنویسید تا بتوانید نکات دردناک مخاطبان و مشتریان خود را آشکار کنید.
مواردی که بایدانجام شود:
از هوش مصنوعی برای شناسایی و گزارش بالاترین نیازهای واقعی مخاطبان خود از تعامل آنها با شرکت خود استفاده کنید.
مواردی که نباید انجام شود:
در طی هفتههای متمادی زمان را صرف ایجاد نظرسنجی، پرسشنامه، گروههای متمرکز و مصاحبههای عمیق کنید.
مواردی که باید انجام شود:
برای تجزیه خودکار تماسهای خدمات مشتری و گزارش خودکار نیازهای پرطرفدار، از هوش مصنوعی استفاده کنید به این دلیل که به شما در اطلاع دادن استراتژی بازاریابی و تجربه کاربری خود کمک میکند. نکته مهم این که، با استفاده از CI میتوانید این کار را به راحتی انجام دهید .
نکته 2: استفاده از منابع کاملاً جدید داده برای به حداکثر رساندن جستجو و قابلیت کشف SEO
شما میتوانید به کمک هوش مصنوعی ، دادههای مورد نیاز برای ایجاد محتوایی را که با مخاطبان هدف شما همسو باشد بدست اورید.بااستفاده از کلمات کلیدی هدفمند و مناسب میتوانید استراتژی متفاوتی داشته باشید و بر روی دید جستجوی نام تجاری خود تأثیر زیادی بگذارید.
نکته کلیدی مهم، اطمینان ازنزدیک شدن زبان وبسایت شما و زبان واقعی مشتریان شما است.
در مقایسه با آنچه که توسط مشتریان در خواست شده با آنچه کسبوکار شما ارائه میدهد - ممکن است ناسازگاری مشاهده شود بین کلماتی که برای بازاریابی کسبوکارتان و اصطلاحاتی که مشتریانتان استفاده می کنند.
ابزارهای هوش مصنوعی، مانند هوش مکالمه، میتواند به شما کمک کند:
سعی کنید در کشف عبارات کلیدی قابل استفاده و مرتبط از مکالمات، بسیار دقیق باشید.
به سرعت جزئیات تماس را خلاصه کنید تابتوانید در رسیدگی به مسائل پیش از تبدیل شدن به مشکلات اساسی، فعالتر باشید.
در مقایسه با گوش دادن به تماس دستی، در زمان صرفه جویی کنید.
چگونه هوش مصنوعی میتواند استراتژی هدف گذاری کلمات کلیدی شما را افزایش دهد؟
با بینشهای بدست آمده از هوش مصنوعی، میتوانید به طور خودکار به موارد ذیل دسترسی داشته باشید:
- شناسایی رایجترین کلمات و عبارات مشتریان خود در یک نگاه
- ترسیم فرکانس کلمات کلیدی آنها برای شناسایی روندهای در حال ظهور
- به کاربردن بینش یافتههای خود برای اصلاح SEO و استراتژیهای پیشنهاد کلمه کلیدی و پاسخ مناسب به احساسات مشتری
به عنوان مثال، یک شرکت حقوقی آسیبهای شخصی، ممکن است چندین تماس در مورد "تصادفات روروک مخصوص بچه ها" دریافت کند، اما ممکن است قبلاً از این موضوع آگاه نبوده باشد که این یک فرصت استثنایی است.
با این حال، این شرکت میتواند خط کاملا جدیدی از تجارت را بر اساس روند صعودی قوی در این کلمه کلیدی دارای نقطه CI، برای تصادفات اسکوتر باز کند.همواره توصیه میشود برای کمک گرفتن از هوش مصنوعی راههای دیگری را نیز جهت دستیابی کلمات و عبارات موثر بررسی کنید.
نکته 3: استفاده از بینش هوش مصنوعی برای تسریع تولید محتوای خود
اگرچه تکیه کامل به ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی عاقلانه نیست، اما مطمئناً میتوانند به سرعت روند تولید محتوای شما موثر باشد.برای بهینه سازی کیفیت و ارتباط محتوای خود، میتوانید از Conversation Intelligence استفاده کنید زیرا این قابلیت را دارد که شکافهایی را که یک تولیدکننده معمولی AI پشت سر میگذارد پر کند.
چگونگی تنظیم محتوا متناسب با نیازهای خاص مخاطب ؟
برای به دست آوردن دیدگاهی بهتر در مورد آنچه که مشتریان واقعاً میخواهند، از CI استفاده کنید، مراحل زیر در اعمال دادهها در استراتژی محتوا را انجام دهید:
- کشف اصطلاحات و عبارات رایج استفاده شده توسط مشتریان
- ایجاد یک پش نویس تقریبی براساس بینشهای مد نظر بااستفاده از یک ابزار تولید محتوای هوش مصنوعی مانند ChatGPT
- خاطر نشان میشود قبل از انتشار، محتوای AI را ویرایش کرده و روی آن قرار دهید.
CI میتواند به حذف برخی از حدس و گمانها و ساده سازی روند شما کمک کند.چه در حال نوشتن پست وبلاگ، صفحه فرود، ایمیل، یا یک تار تبلیغاتی.
هوش مکالمه از فناوری هوش مصنوعی قدرتمند برای رونویسی و تجزیه و تحلیل تماسهای مشتریان شما با دقتی نزدیک به سطح انسانی استفاده میکند.
شروع به ایجاد محتوایی کنید که از کیفیت بهتر برخوردار باشد به طوریکه نیازهای مخاطبان شما را به طور کاملا ً موثر برآورده کند.
نکته 4: استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقای استراتژی بهینهسازی کمپین خود
یکی ازکارهای مهم، واجد شرایط کردن سر نخها به طور خودکار و یکپارچگی مستقیم آنها با تبدیل Google Ads است.با متصل کردن ابزار هوش مصنوعی خود مستقیماً به Google Ads، متوجه میشود که کدام کلمات کلیدی و خلاقیتهای تبلیغاتی باعث ایجاد تماسها میشوند، همچنین میدانند که کدام یک از آن تماسها به مشتری اصلی یا پولی تبدیل میشوند.
به این ترتیب، Google Ads میتواند برای کلمات کلیدی یا خلاقیتهایی که واقعاً درآمد دارند، نه فقط تماسها یا کلیکها، پیشنهاد قیمت بدهد.
اگر بتوانید منابع بهترین سرنخهای خود را شناسایی کنید، در تشخیص بودجه تبلیغاتی خود موفقتر خواهید بود -که در این صورت فقط برای واجد شرایط ترین سرنخها خرج میکنید و این در نتیجه بازگشت سرمایه، (ROI) بالاتری به همراه دارد. این امر برای بودجه تبلیغاتی محدود بسیار مفید است.
چگونه سرنخهای واجد شرایط خود را بهینهسازی و مدیریت کنید؟
پیاده سازی هوش مصنوعی در استراتژی کمپین خود با استفاده از این سه مرحله:
- راه اندازی یکپارچه سازی CallRail Google Ads .
- دنبال کردن تماسها به عنوان تبدیل.
- از این اطلاعات برای بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی Google خود با بهترین کلمات کلیدی و خلاقیتهای تبلیغاتی استفاده کرده و تبدیلها را افزایش دهید.
نکته 5: افزایش تبدیل و کارایی با اتوماسیون بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی یک ابزار قدرتمند برای افزایش تبدیل نرخ وبهبودی کارایی تیمهای بازاریابی و فروش شما است.هوش مصنوعی میتواند با ترکیب دادههای کاربر و تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده، خواستههای مشتریان را بهتر پیش بینی کند.
شما همچنین میتوانید بر اساس بینش رفتارهای آنلاین گذشته برای ارائه خودکار پیشنهادات شخصی شده به مشتریان خود در زمان مناسب، از هوش مصنوعی استفاده کنید.
3 ابزار قدرتمند اتوماسیون بازاریابی برای ارتقای استراتژی شما
اگر برای افزایش کارایی خود در جستجوی راههایی برای خودکارسازی تلاشهای بازاریابی هستید چند گزینه مهم و بسیار کار آمد به شما پشنهاد میشود:
- شما میتوانید برای پاسخ به سؤالات رایج مشتریان، ارائه توصیههای محصول و حتی پردازش سفارشها به صورت خودکار از رباتهای گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنید.
- یکی از ابزارهای قدرتمند برای تجزیه و تحلیل تماسهای شما و واجد شرایط شدن خودکار سرنخها بر اساس کلمات کلیدی یا عبارات ذکر شده" ConversationIntelligence" .است.تیمهای بازاریابی و فروش با استفاده از اعلانهای خودکار، برای اطمینان از به موقع بودن و مرتبط بودن، میتوانند سرنخهای واجد شرایط را دنبال کنند.
- یکی از بهترین راهها برای تنظیم اتوماسیون و ارتباطات از طریق منبع بازاریابی و پیگیری تعامل محتوا از طریق تماس های تلفنی "ادغام CI با راه حل های CRM" است. به عنوان مثال، میتوانید برای ارسال ایمیل به هر مخاطبی که تماس آن بیش از یک دقیقه طول میکشد، یک اتوماسیون راه اندازی کنید.
- در صورتی میتوانید اثربخشی تمام نقاط تماس بازاریابی خود را بسنجید که به دادههای مورد نیاز برای درک بهتر مشتری دسترسی پیدا کرده باشید.
استفاده از هوش مکالمه برای تجزیه و تحلیل تماس پیشرفته
کسبوکارهایی که به تعاملات تلفنی با مشتری وابسته هستند، میتوانند از پیشرفتهای اخیربهترین استفاده را ببرند چرا که در دقت تشخیص گفتار، فرصتهای بازاریابی جدید هیجانانگیزی توسط هوش مصنوعی ارائه میشود.
استفاده از هوش مکالمه برای شرکتهای پرمخاطب، که مدیریت و تجزیه و تحلیل تعداد زیادی از تماسها را با وجود طاقت فرسا بودن انجام میدهند، بهترین گزینه خواهد بود–
چگونه هوش مکالمه میتواند نتایج بازاریابی شما را بهبود بخشد؟
CallRail's Conversation Intelligence قدرتمندترین هوش مصنوعی آموزش داده شده بر روی بیش از 650000 ساعت داده صوتی، با دقتی مشابه با رونویس کنندههای انسانی، تنها ابزاری است که برای انجام سریعتر و موثرتر وظایف مربوط به تماس خود به آن نیاز دارید.
CI که برای درک مکالمات با دقت نزدیک به سطح انسانی ساخته شده است، به طور خودکار تمام تماسهای ورودی و خروجی شما را رونویسی و تجزیه و تحلیل میکند، - به این معنی:
- تشخیص دقیقتر کلمات کلیدی
- برچسب گذاری خودکار دقیقتر و صلاحیت سرنخ.
- تجزیه و تحلیل احساسات دقیقتر
- تیم خود را در صدها ساعت کار شلوغ صرفه جویی کنید.
- کسبوکارها میتوانند درک عمیقتری از نیازها، اولویتها و نکات دردناک مشتریان برای تجزیه و تحلیل تماسهای آنها،با استفاده از "فناوری هوش مصنوعی" به دست آورند.
از این دادهها میتوانید برای بهبود استراتژیهای بازاریابی، تجربه مشتری و نتایج کلی کسب و کار استفاده کنید.
با هوش مکالمه CallRail پتانسیل بازاریابی خود را باز کنید
اگر مایل هستید برای بهبود استراتژی تماس خود از فناوری هوش مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرده و در نهایت از پتانسیل بازاریابی کامل خود استفاده کنید و نسبت به رقبای خود بهتر عمل کنید، هماکنون اولین قدم را بردارید و آزمایش رایگان CI خود راشروع کنید!
Conversation Intelligence، راه حلی است که برای اصلاح فرآیند و به حداکثر رساندن نتایج از تحقیقات و قابلیت کشف سئو گرفته تا تولید محتوا و بهینه سازی کمپین،به آن نیاز دارید.
پیام بگذارید