الگوی طرح محتوا برای انطباق با نیازهای شما…

  • می 18, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک

 یکی از ملزوماتی برای موفقیت در بازاریابی و تکمیل استراتژی محتوا داشتن برنامه ی محتوا  است. 

 توجه به کسب و کاربرای دستیابی به اهدافتان، مستلزم پست محتوا طور منظم و در زمان مناسب است.. برنامه ارسال شما باید با تلاش های بازاریابی، تمرکز بر نیازهای استراتژیک و نتایج پیش بینی شده شما سازگار باشد. 

 برنامه محتواچیست؟ و آیا این همان استراتژی محتوا است؟ چه نوع اطلاعاتی باید گنجانده شود؟ و چه چیزی یک برنامه محتوای خوب را از بدمتمایز می کند؟

  برنامه محتوا : سندی است که تمام محتوای بازاریابی و دارایی های مورد نیاز برای اجرای استراتژی بازاریابی محتوای خود را تعریف می کند. که شامل : وبلاگ ها / پست های رسانه های اجتماعی / تحقیقات  بهینه سازی موتورهای جستجو / مقالات سفید/ و... می شود که مستقیماً با قیف بازاریابی شما همسو می شود و هر دارایی شامل یکی از مراحل آن است: آگاهی، توجه، تبدیل و وفاداری

 چرا به برنامه محتوا نیاز دارید؟

 محتوا بخش مهمی از بازاریابی است. با ایجاد یک برنامه محتوا، ایجاد، همکاری و اجرای این محتوا را برای تیم خود آسان‌تر می‌کنید.

 یک برنامه خوب به شما کمک می کند تخصیص منابع آینده را پیش بینی کنید و از تاخیرها و هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنید.

 تفاوت استراتژی محتوا در مقابل طرح محتوا؟

 برنامه محتوا با استراتژی محتوا یکسان نیست. و دقیقا شما به هر دو نیاز دارید:

  • استراتژی محتوا چیستی  و چرایی استفاده از محتوا در استراتژی بازاریابی  را مشخص می کند.
  • برنامه محتوای شما تعیین کننده ی این است  که چه، زمانی و کجا از دارایی های مختلف به عنوان بخشی از این استراتژی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.
  •  محتوای جذاب را به سبک منحصر به فرد خود بنویسید کل تولید محتوای خود را خودکار کنید.
  •  با استفاده ازContentShake  ایده های محتوای شخصی؛ و مقاله ها را با یک کلیک ، دریافت و بهینه و منتشر کنید .
  •  برنامه محتوای شما بلوک‌های ساختمانی (وبلاگ‌ها، اطلاع رسانی، گزارش‌ها و غیره) است که برای رسیدن به اهدافی که در استراتژی محتوای خود مشخص کرده‌اید (سرنخ بیشتر، افزایش فروش و غیره) استفاده می‌کنید. از آنجا که برنامه محتوایی شما نحوه دستیابی به اهداف استراتژی را مشخص می کند باید قبل از شروع برنامه محتوایی خود استراتژی محتوای خود را مشخص کنید.

  چه اطلاعاتی را در طرح محتوا بگنجانیم؟ یک برنامه محتوای مؤثر باید اطلاعات مفیدی را در اختیار سازندگان محتوای شما قرار دهد که  در هنگام توسعه دارایی ها از آنها استفاده کنند. یعنی باید به آنها بگوید:

  •   محتوا برای چه کسی است ؟ محتوای شما باید مخاطب داشته باشد و این  یک بازاریابی ابتدایی است برنامه محتوای شما باید جذاب و به وضوح مشخص کننده ی  دارایی های شما برای  مخاطبان هدف شما باشد.
  • چگونه تحویل داده می شود ؟ آیا این یک پست وبلاگ است یا یک تبلیغ؟ پادکست یا تبلیغ پولی؟ بسته به نوع تحویل، محتوای شما اشکال مختلفی به خود می گیرد.
  • چه مشکلی را حل خواهد کرد -؟ برنامه محتوای شما باید راه حلی برای نیازمندیهای مخاطب هدف شما ارائه دهد و همچنین اهداف را به سوی اقدام  هدایت کند.
  • چگونه ایجاد خواهد شد ؟   شما  نیاز به یک نویسنده محتوا در کارکنان دارید که این قطعه را ایجاد کند یا آن را به یک فریلنسر برون سپاری خواهید کرد؟
  • چه کسی مسئول انتشار آن است؟ پاسخ به این سوالات مدیریت بودجه و گردش کار را آسان تر می کند. هر گونه هزینه مرتبط – چه پرداخت به یک توسعه‌دهنده وب، هزینه قرار دادن یا اشتراکی که برای تحقیق لازم است، برنامه محتوای شما باید هزینه‌های مورد انتظار یا پرداخت‌های لازم برای ایجاد هر مورد را کاهش دهد.

     انواع رایج محتوا عبارتند از:

  • پست های رسانه های اجتماعی محتوای غنی از کلمات کلیدی برای سئو.
  • تبلیغات جستجوی پولی پست های وبلاگی که فروش بالایی ندارند.
  • توجه در مرحله دوم قیف، شما در حال پرورش سرنخ ها، ایجاد رابطه و ایجاد اعتماد هستید.در این مرحله، محتوای شما باید عمیق تر باشد و شواهدی از راه حل ها ارائه دهد.
  • محتوایی که برای مرحله بررسی به خوبی کار می کند شامل:
  • وبلاگ هایی که قدرت شما را ایجاد می کنند.
  • مقایسه محتوا
  • وبینارها

    محتوا در این مرحله باید اطلاعاتی در مورد اینکه چرا مشتریان باید برند شما را انتخاب کنند، ارائه دهد. انواعی که می توانند در این مرحله کمک کنند عبارتند از:

  • فروش، تبلیغات و کوپن.
  • پیشنهادات مشاوره مطالعات موردی، مقالات، و کاغذهای سفید.

  سفارشی کردن برنامه محتوا.

 1. تعیین کنید که هر قطعه برای رسیدن به کدام هدف تلاش می کند تلاش برای همه چیز و یک استراتژی  برای همه وحشتناک است.

  این ضرب المثل قدیمی را به خاطر بسپارید، "یک جک از همه تجارت ها استاد هیچ کدام نیست." این امر به ویژه برای محتوای بازاریابی صادق است. برای ایجاد هر محتوا  باید برنامه ریزی و هدف خاصی داشته باشد.

همانطور که در حال پر کردن برنامه محتوای خود هستید، به خاطر داشته باشید که با آن قطعه چه کاری انجام می دهید. اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از محتوا به وضوح با مرحله خاصی از  بازاریابی شما مطابقت داشته باشد.

  2. مشخص کنید که مخاطب هدف کجاست؟

مخاطب هدف را شناسایی کرده و بهترین راه برای رسیدن به آنها را بیابید. سپس، تعیین کنید که هر قطعه از محتوا  در کجا قرار بگیرد تا بیشترین تأثیر را داشته باشد. به خاطرداشته باشید که انواع خاصی از محتوا در پلتفرم های خاص عملکرد بهتری خواهند داشت. به عنوان مثال، کتاب الکترونیکی حرفه‌ای که قصد ایجاد آن را دارید بیشتر از فیس‌بوک در لینکدین مورد توجه و تعامل قرار می‌گیرد.

  3. بودجه خود را در نظر بگیرید...

هنگام تعیین زمان ایجاد و انتشار برخی از محتواها، به بودجه خود توجه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر در ماه آگوست یک نمایشگاه تجاری دارید که به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد، هم از نظر زمانی و هم از نظر مالی، ژوئن و جولای ممکن است بهترین زمان برای انجام پروژه های محتوایی با منابع فشرده نباشند.

یکی از مزایای طرح محتوا این است که در یک نگاه به شما اطلاعاتی در مورد پروژه های درحال انجام و آینده می دهد. از این مورد به نفع خود استفاده کنید.

  4. A Cadence را تعیین کنید.

به دست آوردن اعتبار و رشد مخاطبان نیاز به انتشار منظم محتوای تازه دارد. شمافقط می توانید تعیین کنید که چه چیزی برای شما و خواسته های مخاطبان شما بهتر است. شما باید به برنامه خود نگاه کنید تا تعیین کنید چقدر زمان دارد

به شما این امکان را می دهد که به تولید و مدیریت محتوا اختصاص دهید. سپس، خود را به جای اهدافتان قرار دهید و تصمیم بگیرید که چقدر از شما محتوا می خواهند. در نهایت، در نظر بگیرید که فرکانس انتشار شما چگونه به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند.

به طور مثال، برای افزایش مخاطبان خود، باید بیشتر از زمانی که به دنبال حفظ وفاداری مشتری هستید، پست ارسال کنید.

  5. یک جریان ایجاد کنید.

شما نیازمند یک فرآیند تولید محتوا ی به وضوح تعریف شده دارید. تامسولیت هر فرد را مشخص کرده  و اینکه چه کسی در هر مرحله درگیر است، و فرآیندی را برای انتقال  از یک فرد یا بخش به دیگری ایجاد کند. بسیاری از سازمان‌ها استفاده از یک سیستم کد رنگی را برای این مرحله مؤثرتر می‌دانند. 

 چند نکته دیگر برای برنامه ریزی محتوا..

  کد رنگ...

از پیشنهاد صفحه‌گسترده‌" عملکرد پر رنگ" استفاده کنید تا اطلاعاتی در یک نگاه در مورد هر قسمت از محتوا به شما ارائه دهد. شما باید به راحتی بتوانید تشخیص دهید که یک قطعه در کجای فرآیند ایجاد قرار دارد، در کدام پلتفرم استفاده می‌شود و چگونه در استراتژی بازاریابی کلی شما قرار می‌گیرد.

  سئو را فراموش نکنید..

  بسیاری از سرنخ‌های شما از طریق اینترنت به دست شما می‌رسند، به این معنی که بسیار مهم است به آنها در پیدا کردن خودتان کمک کنید.برای ایجاد هر محتوای دیجیتال  همواره بهینه سازی موتورهای جستجو را در ذهن داشته باشید.

  ازبررسی  کلمات کلیدی و در صورت امکان درج  آنها اطمینان حاصل کنید . سعی کنید محتوایی بسازید که با هدف جستجو مطابقت داشته باشد و مطمئن شوید که محتوای لرزشمند ارائه می دهید. از الهام یا {الگو برداری}گرفتن از صفحاتی که در حال حاضر رتبه بالایی برای کلمات کلیدی مورد نظر شما دارند، نترسید. (به کلمه "الگوبرداری" توجه کنید. این به معنایایده گرفتن است نه دزدی مطلب.  توجه داشته باشید که تمام محتوای شما باید اصلی باشد.)

  هر کانال را جداگانه در نظر بگیرید..

هر کانال بازاریابی محتوا اهداف خاص خود را داردو اگر می‌توانید با ارسال پیوندهایی به یک پست وبلاگ در چهار کانال مختلف رسانه‌های اجتماعی، تعامل ایجاد کنید، 

یک فایل ایده نگه دارید ایده های محتوای عالی می توانند در هر جایی به ذهن شما خطور کنند، برگه دیگری را به صفحه گسترده طرح محتوای خود اضافه کنید که در آن بتوانید ایده هایی را برای محتوای آینده فهرست کنید.

کلمات کلیدی یک نقطه پرش عالی برای تولید ایده هستند. کارهایی برندهای دیگر را مورد توجه قرار دهید آیا می توانید رویکرد مشابهی داشته باشید؟ ممکن است شما  ایده ای دارید که در مورد آن جدی نیستید، اما می تواند الهام بخش شخص دیگری باشد و همینطور بلعکس...

  هدف از ایجاد فایل ایده‌  حتی الامکان جمع‌آوری ایده های بیشتر است با این تصور  که هیچ کدام اشتباه نیستند.

  افکار نهایی ایجاد..

داشتن برنامه محتوای موفق دشوار نیست، اما مستلزم تلاش و زمان است. با این حال، اگر در مورد دستیابی به اهداف بازاریابی خود جدی هستید، باید این کاررا انجام دهید.

و آگاه باشید:

موقعیت ها، اهداف و معیارهای شما در طول زمان تغییر خواهد کرد و محتوای شما باید در کنار آن تکامل یابد.

نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید