بهترین استفاده از ابزار استراتژی مولد هوش مصنوعی و سئو

  • ژانویه 23, 2024
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک
جدیدترین گزارش وضعیت سئو؛ دیدگاهی برمبنای نحوه واکنش متخصصان سئو به ظهور ابزارهای هوش مصنوعی مولد که قادر به تولید محتوای نوشتاری هستند، را ارائه می‌دهد. این گزارش کارشناسان سئو را وادارکرد تا چشم‌انداز آنها در مورد اینکه چگونه فناوری‌های نوظهور هوش مصنوعی می‌تواند بر استراتژی‌های آنها در حال حاضر و در سال‌های آینده تأثیر بگذارد، را مورد بررسی قرار دهند. در حالی که در مورد اثرات بالقوه، دیدگاه‌ها ی متفاوتی وجود دارد، نظرسنجی انجام شده بیانگر این مطلب بود که متخصصان سئو، اکثراً بر تاثیر حداقلی  هوش مصنوعی مولد اتفاق نظر دارند، بااین حال نیز همچنین فرصت‌هایی را ارائه می‌دهد. در این مقاله به بررسی موارد زیر پرداخته شده است :
  • خطرات و محدودیت‌های احتمالی که باید در رابطه با اتکای بیش از حد به ابزارهای مولد هوش مصنوعی برای ایجاد محتوا در نظر گرفته شود.
  •   باتوجه به رایج‌تر شدن  محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در آینده چگونه استراتژی‌های SEO ممکن است نیاز به تکامل داشته باشند؟

تاثیر هوش مصنوعی مولد بر استراتژی‌های سئو

در مورد چگونگی تأثیر هوش مصنوعی مولد بر بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد. برخی معتقدند هوش مصنوعی مولد به پایان سئو  اشاره دارد و برخی دیگر اعتقاد به تحول در سئو دارند. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، (81.5٪) متخصصان سئو به تاثیر هوش مصنوعی مولد روی استراتژی سئو خود اقرار کرده‌اند. این گزارش همجنین بیشتر بر نگرانی مدیران در مورد تأثیر هوش مصنوعی مولد بر استراتژی‌های سئوی خود تاکید دارد به طوریکه  37 درصد از آنها تأثیر قابل توجهی را پیش بینی کرده‌اند. در مقابل، فریلنسرها (23.5٪) و صاحبان / اپراتورهای مشاغل (24٪) مطمئن‌تر هستند که هوش مصنوعی مولد آنها را ملزم به تغییر اساسی رویکرد SEO خود نخواهد کرد.

نگرش نسبت به تأثیر بالقوه هوش مصنوعی

نظرسنجی انجام شده ، بیانگر دیدگاه خوش بینانه ای نسبت به تأثیر بالقوه هوش مصنوعی بود به طوری که:
  • 72.4 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که مزایای مثبت زیادی دارد .
  •  مثبت‌ترین افراد، متخصصان سئو با 5 تا 10 سال تجربه بودند و 77.3 درصد آنها چشم‌انداز مطلوبی نسبت به هوش مصنوعی تولیدی داشتند.
  • در مقایسه،بیشترین نگرانی را کارشناسان صنعت با بیش از 20 سال تجربه  داشتند،
  • با 27.9٪ از کل نگرانی‌ها و 13.2٪ معتقد بودند که می‌تواند بسیار مضر باشد.

اتوماسیون و هوش مصنوعی در تمرینات سئو

(68٪) از کارشناسان سئو (درصد قابل توجهی است ) قصد پیاده سازی  فرآیندهای خودکار را با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی دارند. سازمان‌های بزرگتر سئو ، با پذیرش راه‌حل‌های هوش مصنوعی با افزایش تعداد کارمندان در تیم‌های سئو. علاقه بیشتری به استفاده از اتوماسیون نشان می‌دهند. طبق نظرسنجی انجام شده  کارهایی که اکثر مردم  با استفاده از هوش مصنوعی به طور خودکار، قصد انجام آن را دارند به شرح زیر است:
  • بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد (13.3 درصد) .
  • تجزیه و تحلیل محتوا (10.7%).
  • مدیریت داده‌های ساخت یافته (7.5%).
این نشان دهنده کارایی هوش مصنوعی مولد است که پتانسیل لازم برای بهبود و بهینه سازی استرا تزیها را به میزان قابل توجهی دارد و به تیم‌ها اجازه تمرکز روی حیاتی‌ترین وظایف را می‌دهد.

فرصت‌هایی برای ارائه دهندگان خدمات سئو

در این گزارش به دو فرصت اصلی برای ارائه دهندگان خدمات سئو اشاره شده که متقابلاً منحصر به فرد نیستند:
  1. تولید محتوا (11.1%) استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی .
2. ترکیب اتوماسیون با شخصی سازی شرکت‌هایی که ابزارها و نرم‌افزارهای سئو را ارائه می‌دهند می‌توانند از برآوردن این نیازها بهره ببرند.

اولویت‌ها برای مدیران و مدیریت عالی

مدیران اجرایی و مدیران ارشد در زمینه خودکارسازی وظایف اولویت‌های خاصی دارند. اولویت‌های اصلی آن‌ها استفاده از؛
  1. هوش مصنوعی (13.6%)،
  2. ممیزی محتوا (8%)،
  3. ممیزی SEO (8%)، و
  4. مدیریت طرح‌واره و داده‌های ساختاریافته (6.7%) است.
  5. تولید محتوا پنجمین اولویت مهم است.
از آنجایی که مدیران اجرایی و مدیران ارشد قدرت خرید قابل توجهی نیز دارند، احتمالاً در این زمینه‌ها پذیرش خواهند داشت.

ترجیحات اتوماسیون بر اساس اندازه تیم

طبیعتا تیم‌ها به نسبت بزرگ یا کوچک بودن،  اولویت‌های متفاوتی نیز خواهند داشت. معمولاً تیم‌های متوسط بین  11 تا 100 نفره از  ترجیحات مشابهی برای اتوماسیون برخوردار هستند، و این در حالی است که تیم‌های کوچک و بزرگ نیازهای متفاوت‌تری دارند. تمرکزبر ممیزی محتوا و تجزیه و تحلیل بک لینک به عنوان اولویت‌های اصلی تیم‌های کوچک سئو با کمتر از 10 نفر به شمار می‌رود. در مقابل، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل تولیدی، بیشتر توسط متخصصان سئو فردی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان سئو فردی تصمیم به استفاده از هوش مصنوعی مولد در کار خود در سال آینده دارند. روند کسب‌وکارهایی که در تلاش برای اتخاذ راه‌حل‌های هوش مصنوعی هستند ممکن است به دلیل منابع ناکافی یا تمایل به متمایز کردن خود باشد. شرکت‌های کوچک‌تر برای اینکه بتوانند  بیشتر روی استراتژی بلندمدت و نوآوری تمرکز کنند. می‌توانند از پیاده‌سازی دقیق هوش مصنوعی برای بهبود اثربخشی عملیاتی بهره‌مند شوند و آنها را آزاد بگذارد. در مقابل، تیم‌های بزرگتر برای استفاده از هوش مصنوعی مولد هیجان و تمایل بیشتری نشان می‌دهند. این تیم‌های بزرگ‌تر موقعیت خوبی برای پذیرش فناوری جدید، آزمایش خدمات نوآورانه و رسیدگی به مشکلات گردش کار، دارند.

خطرات، محدودیت‌ها و ملاحظات اخلاقی هوش مصنوعی مولد در سئو

از آنجا که هوش مصنوعی مولد پتانسیل بالایی برای بهبود سئو دارد، وابسته شدن زیاد به آن توصیه نمی‌شود . درست است که استفاده از فناوری جدید هیجان انگیز است، اما درک کامل خطرات، محدودیت‌ها و مشکلات اخلاقی آن به مراتب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از شتاب بیجا به سمت هوش مصنوعی مولد بدون فکر کافی  خودداری کنید زیرا می‌تواند منجر به مشکلاتی شود.

محدودیت‌های هوش مصنوعی مولد

اگرچه شاهد پیشرفت‌های زیادی در هوش مصنوعی مولد هستیم  اما همچنان اشتباهاتی نیز مشاهده می‌شودبه طور مثال : ممکن است محتوایی غیر منطقی ایجاد کند که با زمینه مطابقت ندارد یا نیاز به اصلاح داشته باشد. اگرچه هوش مصنوعی توانایی پردازش حجم زیادی از داده‌ها را دارد، اما مانند انسان‌ها فادر به تفکر انتقادی نیست. و این به معنای این است که محتوای تولید شده  در حالی که می‌تواند سئو دوستانه ای داشته باشد ، در عین حال ممکن است برای خوانندگان ارزشی قائل نشود یا نتواند برند شما را منعکس کند.

ترسیم آینده:  استراتژی‌های سئو چگونه تکامل می‌یابد

همانطور که هوش مصنوعی باعث بهتر شدن تولید محتوا  می‌شود، استراتژی‌های سئو  نیز باید تغییر کنند. برخی از بینش‌های آینده نگرانه در مورد چگونگی تغییر سئو در سال‌های آینده؛

متعادل کردن اتوماسیون و شخصی سازی

از آنجا که به عهده گرفتن وظایف نوشتن روتین توسط هوش مصنوعی در کیفیت تولید محتوا  نقش به سزایی دارد. اما با این حال، یکی از ملزومات مهم درگیر نگه داشتن انسان در فرآیند تولید محتوا است. اگرچه هوش مصنوعی توانایی تولید متن را دارد، اما برای اینکه مطمئن شوید متن تولید شده با خوانندگان ارتباط برقرار کرده و نشان‌دهنده برند است، نیاز به "حضور نیروی انسانی " وجود دارد. یکی از موارد بسیار مهم پیدا کردن تعادل مناسبی بین استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و افزودن حس شخصی توسط  متخصصان سئو است. با اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی، از میزان خلاقاه بودن و منحصر به فرد بودن محتوای آنلاین کاسته می‌شود. یکی از مضرات دیگر اتکای بیش از حد، این است که همه وب سایت‌ها یکسان و کمتر انسانی می‌شوند .و این باعث کاهش جذابیت محتوا و همچنین کاهش تعامل مخاطب است. علاوه بر این، رباتیک یا فرمولی به نظر رسیدن محتوا به‌جای "بازتاب شخصیت متمایز برند"، باعث تأثیر منفی هوش مصنوعی مولد بر اعتبار برند خواهد بود. موتورهای جستجو به طور مداوم سیستم‌های خود را در جهت تبلیغ  محتوای خوب و اصلی و محدودیت محتوای کم کیفیت یا جعلی، تغییر می‌دهند. این به معنای جریمه شدن بدلیل  وابستگی بیش از حد به هوش مصنوعی برای ایجاد محتوا است.

ظهور جستجوی صوتی و نقش هوش مصنوعی

باتوجه به اینکه استفاده از دستیارهای هوش مصنوعی مانند Google Bard و Bing Chat مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است، جستجوی صوتی نیز می‌تواند روز به روز محبوب‌تر شود. در نتیجه، استراتژی‌های سئو  نیز بدلیل اینکه با تغییر به سمت جستجوی صوتی سازگار شوند. ممکن است تغییر کنند . در بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی، ابزارهای هوش مصنوعی که متن محاوره ای تولید می‌کنند  بسیار مفید هستند.

تجزیه و تحلیل پیشگویانه مبتنی بر هوش مصنوعی

پردازش داده‌های وسیعی برای شناسایی الگوها و پیش‌بینی روندهای آینده و اقدامات کاربر، توسط  مدل‌های مولد هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی انجام می‌شود. استفاده از بینش‌های مبتنی بر داده ، بیشتر برای بهینه‌سازی محتوا و بهبود رتبه‌بندی استراتژی‌های سئو تکامل خواهند یافت.

محتوای بیش از حد شخصی

ازجمله مزیت‌های هوش مصنوعی این است که می‌تواند محتوای سفارشی شده برای کاربران بر اساس علایق و اقدامات آنلاین آنها ایجاد کند. همچنین با بهبود هوش مصنوعی، موتورهای جستجو با ایجاد صفحات نتایج موتور جستجوی شخصی (SERP) تکامل پیدا می‌کنند. این می‌تواند به بهبود تجربه کاربر و درگیرکردن آنها کمک کند. متخصصان سئو از سوی دیگر، باید استراتژی‌های محتوای خود را برای ماندن در صدر تطبیق دهند. در نتیجه؛ گزارش State Of SEO بینش‌های ارزشمندی را در مورد اینکه چگونه متخصصان SEO تأثیر هوش مصنوعی مولد را مشاهده می‌کنند ارائه می‌دهد.
  • اولویت مدیران اجرایی، استفاده از هوش مصنوعی برای ممیزی محتوا و مدیریت داده‌های ساخت یافته است.
  • تمرکز تیم‌های کوچک بیشتر بر روی ممیزی محتوا و تجزیه و تحلیل بک لینک است.
  • باتوجه به پیشرفت هوش مصنوعی مولد، استراتژی‌های SEO احتمالاً به سمت تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده تر، محتوای شخصی سازی شده و بهینه سازی برای جستجوی صوتی تغییر می‌کند.
  • با این حال،یکی از ملزومات، نظارت و خلاقیت انسانی برای تولید محتوای با کیفیت بالا است.
آینده سئو مستلزم ایجاد تعادل بین قابلیت‌های هوش مصنوعی با لمس شخصی متخصصان انسانی است.  
نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید