8 تکنیک برای دریافت نظرات بیشتر مشتریان برای کسب و کار…

  • می 4, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک

بررسی های آنلاین بینش معتبر و صادقانه ای را ارائه می دهند که توسط هیچ کمپین بازاریابی تکرارنخواهدشد. معادل مدرن تبلیغات شفاهی بسیار مهم، نظرات مشتریان در اعتبار بخشی به یک کسب و کار محلی ویا بی اعتبارکردن آن نقش مهمی ایفا می کند و تأثیر زیادی برفروش می گذارد. 

 بیش از 99.9٪ از مردم هنگام خرید آنلاین،حداقل گاهی اوقات نظرات را می خوانند. 91 درصد از مصرف کنندگان اذعان کردند که نظرات مثبت ، بیشتر آنها را به حمایت از یک تجارت سوق می دهد. 79٪ از مردم به اندازه توصیه های شخصی به نظرات آنلاین اعتماد دارند. تنها 13 درصد از مردم به فکر استفاده از یک کسب و کار با رتبه دو ستاره یا کمتر هستند. بررسی‌های آنلاین کیفیت پیشنهاد شما را ارائه ، تخصص شما را ایجادو همچنین اعتماد ایجاد می‌کند – که این امر برای کسب‌وکارهای محلی بسیار مهم است.

 هشت تکنیک که می توانید از آنها برای تشویق بازبینی برای کسب و کار محلی خود استفاده کنید:

1. جمع آوری آدرس ایمیل در طول صورتحساب ، درخواست آدرس ایمیل و شماره تلفن مشتری در زمان خرید گام بزرگی در جهت دریافت نظر از مشتری است.

معمولاً، اگر کسی مایل باشد این اطلاعات تماس را با یک کسب‌وکار به اشتراک بگذارد، احتمالاً تجربه رضایت‌بخشی داشته است ودر نتیجه، به احتمال زیاد تجربه خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارد. هنگامی که آدرس ایمیل آنها را دریافت کردید، پس از یک هفته یک پیگیری دوستانه بفرستید و از آنها بخواهید که یک بررسی صادقانه در مورد تجربه خود از کسب و کار شما بنویسند. نکته ی مهم این است که: همیشه آخرین دستورالعمل‌های رسمی پلتفرم بررسی در مورد درخواست بازبینی را بررسی و دنبال کنید.آنچه گوگل در مورد دریافت نظرات، آنچه Yelp در مورد دریافت نظرات وآنچه TrustPilot در مورد درخواست بررسی می گوید.

2.استفاده از پلاکاردهای داخل فروشگاه برای تشویق نظرات .

 می توانید از تابلوهای علامت گذاری در فروشگاه برای تشویق نظرات استفاده کنید که می تواند به صورت بنر، بروشور و چسب پنجره باشد. همچنین می توانید درخواست بازبینی را در پایین رسیدهای صورتحساب قرار دهید. علاوه بر این، می‌توانید یک کیوسک با یک برنامه در فروشگاه داشته باشید که می‌تواند مشتریان را به صفحه‌ای در وب‌سایت تجاری هدایت کند تا در محل بررسی کنند. یا حتی می‌توانید یک کد QR داشته باشید که اسکن می‌شود، 

پلتفرم انتخابی آنها برای نوشتن نظر، نشانه های واضحی برای مشتریان در مورد تمایل و قدردانی شما از بازخورد آنلاین هستند که نشانه ی اهمیت شما به نظرات کاربران و بهبود مستمر خدماتتان است.  

3. قدردانی از بازخوردهای صادقانه را به صورت شفاهی ذکر کنید.

به کارمندان خود آموزش دهید تا ذکر کنند که چقدر از یک بررسی صادقانه قدردانی می شود، به خصوص اگر مشتری رضایتمنداست .اینکه در صفی از مشتریان پیام «لطفاً ما را مرور کنید» مدام توسط فرد در پیشخوان تکرارشود تاکتیک موثری نخواهد بود. اما اگر زمان (و ارتباط) مناسب باشد، یک کارمند مهربان وخلاق می تواند بگوید: «مشتاق ارائه ی نظرات شما درباره <نام تجاری> هستیم.»

در این صورت، درخواست بازبینی ن اجبار، بلکه صمیمانه تر به نظر می رسد. به خاطر داشته باشید که این مورد هم برای کارکنان فروشگاه و هم برای پشتیبانی آنلاین/تلفنی اعمال می شود.

4.ارئه مشوق برای خریدهای آتی...

صرف نظر از مشتریان وفادار برندتان، برخی دیگر ممکن است نیاز به تلنگری دوستانه برای ارائه نظرات خودداشته باشند. یکی از بهترین راه‌ها در این مرحله: ارائه تخفیف، کوپن یا سایر مشوق‌ها در ازای بررسی است. فقط توجه داشته باشید که گوگل به بررسی های جعلی و سایر انواع تعاملی که از نظر آن واقعی نیست،حساس است . این بدان معنا نیست که نمی توانید مشوق هایی ارائه دهید - فقط نمی توانید مشوق هایی برای بررسی های مثبت ارائه دهید.

تا زمانی که به منتقد دو ستاره همان کوپن نویسنده پنج ستاره را می دهید، در دستورالعمل ها باقی می مانند.

5. قراردادن یادآوری های مرور در وب سایت ..

بدیهی است که هرچه روندنظردهی مشتریان خود را آسان تر کنید، شانس بیشتری برای دریافت دیدگاههایشان خواهید داشت، اما بسیاری از کسب و کارها هیچ تلاشی برای ساده کردن فرآیند نوشتن نقد برای مشتریان خود انجام نمی دهند. می بینید، اکثر مردم نظری را ترک نمی کنند زیرا نمی خواهند زمان خود را صرف «یادگیری» نحوه انجام این کار کنندو فقط به عنوان یک فرآیند خسته‌کننده غیرضروری در نظر گرفته می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را اذیت کرد. 

 از دکمه‌های فراخوان و پنجره‌های بازشو (نه به روش آزاردهنده) در وب‌سایت خود استفاده کنید وبازخورد ارزشمند خود را بنویسیدتا آنها را به صفحه بررسی Yelp یا نمایه کسب‌وکار Google خود هدایت کنید.

استفاده از یک ابزار تولید لینک مستقیم مانند Supple را در نظر بگیرید و یک لینک بررسی منحصر به فرد گوگل برای کسب و کار خود ایجاد کنید و آن را از طریق ایمیل برای مشتریان خود ارسال کنید. با کلیک بر روی این پیوند، مشتریان مستقیماً به URL در نمایه کسب و کار Google شما متصل می شوند، جایی که تنها کاری که باید انجام دهند این است که نظر را بنویسند و آن را پست کنند. از مشتریان خود انتظار نداشته باشید که مسیر دقیقی را برای نوشتن نظرات دنبال کنند، انجام این کار توسط آنها بسیار بعید به نظر می رسد.

6. استفاده از رسانه های اجتماعی..

می‌توانید از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر یا اینستاگرام برای ارسال سؤالات خاص در مورد عملکرد کسب‌وکارتان استفاده کنید. واز دنبال کنندگان علاقه مند بخواهید تا در مورد پلتفرم بررسی انتخابی خود نظر بدهند.

به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار رستوران دارید، ممکن است به طور غیررسمی بپرسید که آیا ممکن است یک آیتم منوی قدیمی‌ترکه متوقف شده است ودنبال‌کنندگان شما واقعاً آن را از دست داده‌اند وجودداشته باشد؟ سپس، می‌توانید مشتریان را تشویق به بررسی عنوان «رای» برای بازگرداندن آن اشاره کنند. این تکنیک مشتریان را قادر می‌سازد تا داستان‌های سرگرم‌کننده را در قالب نقد به اشتراک بگذارند و در عین حال تعامل رسانه‌های اجتماعی برند شما را افزایش دهند.

7. پاسخ دادن متفکرانه به همه نظرات ..

باوجودهمه ی مشغله ها، اگر کسی برای بررسی کسب و کار شما وقت گذاشت، وظیفه شما پاسخگو یی است.در حالی که همیشه توصیه می‌شود از به نظر رسیدن روباتیک به‌عنوان یک برند اجتناب کنید، حتی یک «متشکرم» ساده و به‌موقع می‌تواند مشتریان را تشویق کند که به کسب و کار شما ادامه دهند.

به عبارت دیگر، پاسخ شما باید در حالت ایده آل شخصی و منحصر به فرد باشد. وقتی مردم می‌بینند که شما به هر نقدی  - خوب یا بد -پاسخ می‌دهید این تصور که کسب‌وکار واقعاً به احساسات مصرف‌کننده اهمیت می‌دهد ایجاد می شود، بنابراین انگیزه‌ای برای مشتریان جدید فراهم می‌کند تا لحظاتی را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود اختصاص دهند. از نظرات منفی احساس ناراحتی نکنید زیرا- آنها به معتبرتر شدن برند شما کمک می کنند. 

  دستورالعملهایی برای پاسخ دادن به نظرات منفی :

  • در اسرع وقت  پاسخگو باشید.                                                                                                                     
  • اشتباه خود را بپذیرید.                                                                                                                          
  • دیدگاه خود را مودبانه توضیح دهید.                                                                                                           
  • یک عذرخواهی معنادار و شخصی بنویسید (حتی اگر فکر می کنید تقصیر شما نیست).                                       
  • ارائه یک راه حل فوری یا جبران خسارت (مانند بازپرداخت، کوپن، و غیره).                                                           
  • اگر به نظر می رسد اوضاع از کنترل خارج می شود، درخواست کنید موضوع را آفلاین کنید.                                   
  • از نظرات بد به عنوان فرصتی برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.                                               
  •  نشان دهید که به رضایت مشتریان خود اهمیت می دهید.                                                                 
  • به تابلوی طراحی برگردید و علت اصلی مشکل را برطرف کنید.                                                            
  • به طور خلاصه، قانون طلایی پاسخ دادن به نظرات را دنبال کنید: همیشه پاسخ دهید و هرگز تند پاسخ ندهید.

8. مشتریان خود را با یک تجربه عالی خوشحال کنید..

تجربه مشتریان شما در فروشگاه برای میزان و کیفیت نظراتی که دریافت خواهید کرد بسیار مهم است. اگر مشتری از محصول، خدمات یا تجربه ای که داشته است شگفت زده شود، احساس می کند که موظف است نظر خود را ارائه دهد. خوشحال کردن مشتریان و فراتر رفتن از انتظارات آنها کلیدی برای ایجاد نظرات بیشتر و بهتر است. بنابراین، اگر برای ارائه بهترین تجربه ممکن به مشتری تلاش می کنید، منتظر نتایج عالی نیز باشید.

بررسی‌های آنلاین روشی عالی برای نگه داشتن انگشت شما از آنچه در کسب‌وکارتان اتفاق می‌افتد، جمع‌آوری بازخورد و گسترش پایگاه مشتریانتان است. و این در مورد خوب و بد صادق است. نظرات خوب به مشتریان بالقوه می گوید که چقدر عالی هستید و چرا باید با شما تجارت کنند. بررسی های بد به شما فرصتی برای مسئولیت پذیری می دهد، کاستی ها را شناسایی و تجربیات منفی را به تجربیات مثبت تبدیل کنید. 

بررسی های آنلاین برای موفقیت هر کسب و کاری، به ویژه در سطح محلی، حیاتی است. با توصیف تعاملات واقعی با کسب و کار شما، به مشتریان بالقوه و فعلی بینشی از عملکرد شما می دهند و اعتباری را ارائه می دهند که در هیچ جای دیگری نمی توان پیدا کرد.

 
نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید