5 روش عملی برای بهبود چشمگیر (ROI) استراتژی سئو…

  • می 11, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک

چگونه با تمرکز و اولویت بندی فرصت ها، ROI استراتژی سئو خود را به طور موثر به حداکثر برسانیم؟

از آنجا که در تجارت الکترونیک حفظ اصول سئو در خط مقدم استراتژی خود و در عین حال اولویت‌بندی تلاش‌های سئوی خود برای بهترین نتیجه حیاتی است امروزه الگوریتم‌ها و قوانین موتورهای جستجو دائماً در حال تغییر هستند -بااین حال سوالات مطرح متداول را مرور میکنیم:

  • چگونه با تمرکز و اولویت بندی فرصت ها، ROI استراتژی سئو خود را به طور موثر به حداکثر برسانیم؟
  • چطور می‌توانید استراتژی سئوی خود را جلوتر از رقبای خود حفظ کنیم؟
  • چگونه می توانیم نتایج جستجوی ارگانیک را افزایش دهیم و بازگشت سرمایه را در سال 2023 افزایش دهیم؟
در 5 آوریل، در یک وبینار با Jon Earnshaw، مبشر اصلی محصول و یکی از بنیانگذاران Pi Datametrics، و سوفی مول، رئیس بخش محصول و بازاریابی Earnshaw و Moule نشان دادند که چگونه با تمرکز و اولویت بندی فرصت ها، ROI استراتژی سئوی خود را به طور موثر به حداکثر برسانید.

چگونه با تمام به روز رسانی های اخیر و قوانین دائما در حال تغییر همراه هستید؟ با یک پایه سئو قوی شروع کنید و این پنج استراتژی را  که در وبینار آمده است دنبال کنید.

1. روند فصلی جستجوی کلمه کلیدی را شناسایی کنید.

اگر به روندهای جستجوی مکرر و مشاهده پیک های قابل توجه  اهمیت بدهید می توانیداز بهینه سازی  محتوای خود در لحظه مناسب اطمینان حاصل کنید..

در اینجا پنج راه برای اطمینان از اینکه استراتژی سئوی شما جلوتر از جستجوهای محبوب باقی می ماند وجود دارد:
  1. عبارات جستجوی خود را دسته بندی کنید تا با دسته ها و زیرمجموعه های وب سایت خود هماهنگ شوند. 
  2. داده های حجم جستجوی مشارکتی را در طول زمان نظارت کنید (ما 3 سال داده را توصیه می کنیم).
  3. قله ها و فرورفتگی ها را شناسایی و یادداشت کنید.
  4. محتوای خود را طوری برنامه ریزی کنید که خیلی زودتر از اوج عرضه شود.
  5. این داده ها را با تیم های دیگر در کسب و کار به اشتراک بگذارید - به عنوان مثال، محصول وبازرگانی.

2.پیداکردن و استفاده  میوه های کم آویزان .

  • برای اولویت بندی میوه های کم آویزان، روی فرصت های با بازگشت سرمایه بالا و کم تلاش تمرکز کنید:       
  • به رتبه بندی جمعی اصطلاحات در یک دسته نگاه کنید.                                                                      
  • محل درآمدزایی و فرصت ها و معیارهای بخش/رقبای خود را مشخص کنید.                                           
  • محتوایی را پیدا کنید که در صفحات 2 و 3 رتبه بندی می شود و بررسی کنید که چگونه می توانید این محتوا را برای ورود به مناطق تبدیل تغییر دهید.
  • با کسب و کار ارتباط برقرار کنید که تغییرات از نظر درآمد چقدر ارزش دارند. 

3. به حداکثر رساندن فرصت ها از کل SERP.

  • قبل ازهرسوالی ازقبیل: چگونه به صفحه اول برسید یا اینکه چرا رتبه شما کاهش یافته است، باید SERP ها را بررسی کنید و مشخص کنید که آیا به صفحه اول تعلق دارید یا خیر چراکه مشکل می تواند عدم تطابق بین چشم انداز موجود و پیشنهاد خاص شما باشد.                                                                                       
  • سعی کنید جستجوی خود را اصلاح کنید و فرصت های دیگر را کاوش کنید.
  • SERP هم پاسخ ها و هم فرصت ها را ارائه می دهد.
  • برای شرایط به عملکرد خود نگاه کنید.
  • عملکرد خود را با رقبا در SERP های درگاهی تصفیه شده مقایسه کنید.                                               
  • به دنبال فرصت های گذشته از SERP صفر باشید.                                                                            
  • تصاویر خود را بهینه کنید جعبه پاسخ را در اختیار داشته باشید و آن را با یک پیوند کلاسیک تکمیل کنید.

4.  بهینه سازی محتوای خود برای جستجوهای اطلاعاتی .

با ظهور هوش مصنوعی، جستجوی محاوره ای در حال افزایش است و ما را به جستجوهای اطلاعاتی سوق می دهد. چشم انداز جستجو به طور مداوم در حال تغییر است. با مشاهده این تغییرات، می توانید تغییرات، اولویت های نوظهور را شناسایی و روندهای رو به کاهش را تشخیص دهید.


Image created by Pi Datamatrics, April 2023

بهینه سازی محتوای خود برای داشتن کارت پاسخ و ارسال سیگنال های با کیفیت بسیار مهم است.

تحقیقات نشان می‌دهد که هدایت کاربران به محتوای اطلاعاتی، به‌ویژه هنگام پاسخگویی به سؤالات آنها از طریق ویژگی‌هایی مانند «مردم همچنین می‌پرسند»، منجر به نرخ تبدیل بالاتر، افزایش میانگین ارزش سفارش و بازدیدهای برگشتی بیشتر می‌شود. این رویکرد با کمک به کاربران در یافتن پاسخ ها و ایجاد اعتماد، از اهداف تجاری شما پشتیبانی می کند. 

5. سهم خود را از ارزش پیداکنید و افزایش دهید. یک راه مؤثر برای ارتباط با تأثیر تلاش‌های سئوی شما از طریق معیار «سهم ارزش» است.

برای تعیین سهم ارزش، از ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل قابلیت مشاهده وب سایت های مختلف در میان هزاران کلمه کلیدی مرتبط استفاده کنید. سپس، این امتیازهای دید را با ارزش تجاری حاصل از معیارهایی مانند نرخ تبدیل، میانگین ارزش سفارش و نرخ‌های CPC همپوشانی کنید. دید تجاری خود را در چشم انداز جستجو، نه تنها به عنوان یک کل، بلکه بر اساس دسته و زیر مجموعه ارزیابی کنید. این تجزیه و تحلیل شما را قادر می سازد تا مناطقی را که در آن نسبت به رقبای خود بهتر یا ضعیف عمل می کنید، شناسایی کنید.

 
نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید