10 اینفوگرافیک خلاقانه و چرایی کار با آنها

  • نوامبر 16, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک

حتما تاکنون نام اینفوگرافیک را که یکی از استراتژی‌های رایج بازاریابی است شنیده‌اید. در واقع، هم اکنون  45 درصد از بازاریابان در حال  استفاده و 38 درصد تصمیم بر استفاده از آن برای اولین بار در سال 2022 دارند. با این حال، علی‌رغم مزایای بی‌شمار آن‌ها - در افزایش تعاملات رسانه‌های اجتماعی ، آنگونه که انتظار می‌رود اینفو گرافیک‌ها مورد استفاده قرار نگرفته اند. ازجمله دلایل احتمالی این بی توجهی به اینفوگرافیک‌ها میتوان به مواردی از قبیل :

  • کمبود طراحان تیم بازاریابی
  • ظرفیت ناکافی برای طراحی
  •  تبلیغ کمپین‌ها ، اشاره کرد.

علیرغم چالش‌های اینفو گرافیک‌ها، دارای مزیت‌های فراوانی هستند که ارزش تلاش کردن را دارند، مانند:

  • متمایز شدن نام تجاری شما در فیدها ،
  • توانایی انتقال پیام‌ها و ارزش‌های برند خود با قدرت طراحی بهتر. 
  • تثبیت نام تجاری شما به عنوان متخصص در این زمینه، 
  • بهینه سازی دیدگاه شما در جستجوی چند رسانه ،
  • جذب سرنخ‌های جدید و  لینک‌های با کیفیت بالا .

در این مقاله 10 مزیت و راهنمای اینفوگرافیک برای کمک به شما آورده شده است که توصیه می‌شود این موارد را  بررسی کرده و با نمونه‌هایی از اینفوگرافیک‌های درست انجام شده مطابقت داده و الگو بگیرید. 

1. دادن ابعاد مناسب به اندازه داده‌ها 

درقرن بیستم،برای نشان دادن تعداد تلفات جنگ‌ها توسط  اینفوگرافیک D'Efilippo از خشخاش زمان جنگ  استفاده می‌شده است. برای تاثیر گذاری بیشتر برروی مخاطب، از نوعی طراحی اندازه و پیامدهای واقعی استفاده می‌شود بطوریکه:

کاربر در یک وب‌سایت مستقل میزبانی شده و به  سمت یک اینفوگرافیک تعاملی حرکت می‌کند، و برای اینکه بتواند تصادف‌هارا به طور جداگانه تجسم کند، در دوره‌های زمانی خاص توانایی بزرگ‌نمایی تضادها را به طور جداگانه دارد.

مثال: خشخاش فیلد اثر والنتینا دیفیلیپو.

ایده برای  مشاغل

می‌توانند با الهام از این میدان خشخاش، اینفوگرافیک‌های مبتنی بر داده و تعاملی ایجاد کنند، که به سرنخ‌ها اجازه درک تاثیر کارشان را می‌دهد.

شما می‌توانید برای افزایش تعامل، و همچنین داشتن یک تجربه ی عملی  و کمک به فرایند یادگیری، داده‌های خودرا به یک "دارایی تعاملی" تبدیل کنید. به عنوان مثال؛ یک کارخانه می‌تواند برای اینکه به عنوان نقاط داده در سراسر جهان بر روی یک نقشه تعاملی پخش شود، یا اینکه  نشان دهنده رشد آن در طول تاریخ باشد، یک اینفوگرافیک از زنجیره تامین خود به روشی مشابه طراحی کند.

2. درگیر شدن با داستان سرایی بصری 

در این طرح، یک "ساندویچ B2B  توسط   Trobaugh  برای بهتر شدن تمام اختراعات صنایع، طراحی شده و به نمایش گذاشته می شود. .هدف اینفوگرافیک از نشان دادن یک اختراع در پشت هر عنصر، اثبات ضرورت وجود شرکت‌های B2B برای موارد امروزی که ما بدیهی می‌دانیم هستند.

مثال: ساندویچ B2B توسط Scott Trobaugh.

ایده  برای مشاغل

برای اینکه درک موضوع را برای خواننده آسان‌تر کنید. به فکر یک (استعاره/قیاس) برای انتقال مزایای برند خود باشید. از آنجایی که  ساندویچ یک وعده غذایی آشنا است، به عنوان دروازه ای که جزئیات اختراعات B2B و منشاء آنها را نشان می دهد. برای بقیه عمل می‌کند. 

3. تجربه ی داده‌های عملی 

با اینکه داده‌ها به خودی خود قانع کننده هستند، اما همراه شدنشان با تصاویر، میتواند نقطه نظر شما را بهتر هدایت کند.

در اینفوگرافیک، 13 دلیل مبتنی بر داده‌ها برای تاثیرگذاری  یک رسانه قانع کننده وجود دارد. آیکون‌ها و کپی به وضوح مشاهده می‌شوند و آن را قابل اشتراک‌گذاری و نمونه‌ای عالی از برندسازی توسط استودیو می‌کنند.

مثال: 13 دلیل علمی در مورد اینفوگرافیک‌ها توسط استودیو NeoMam

ایده برای مشاغل

برای ایجاد تعامل، سعی کنید  فهرست‌ها را به اینفوگرافیک تبدیل کنید. این نوع محتوا در رسانه‌های اجتماعی معجزه می‌کند زیرا توسط نمایندگان فروش برای شروع گفتگو با سرنخ‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

4. هدایت تأثیر گذاری با  پیچیدگی (عمدی) 

این اینفوگرافیک به نظر می‌رسد مستقیماً از کتاب Where's Waldo آمده است - و به همین دلیل عالی به نظر می‌رسد.

 با اینکه غالباً  بهترین روش برای تعامل، ساده گی است، اما گاهی اوقات جذب خواننده با تصاویر منحصربه‌ فرد دقیقاً باعث خارج شدن اینفوگرافیک شما از فید آنها است. بنابراین، اگر به موضوع پیچیده ای می‌پردازید، یک اینفوگرافیک پیچیده تهیه کنید که خوانندگان شما را از ابتدا تا انتها درگیر کند.

مثال: کتاب‌ها در Webcrafters Inc توسط Funnel Incorporated  چگونه ساخته می‌شوند.

ایده برای مشاغل

 شما در واقع با نمایش نحوه ساخت محصول خود، تلاش و ارزش خدمات خود را ثابت می‌کنید. همانطور که اکثر شرکت‌ها، به ویژه B2B، فرآیند تولید پیچیده‌ای دارند و در این قالب به خوبی کار می‌کنند. 

5. آموزش 101s در چند دقیقه

از قابلیت‌های این اینفو گرافیک ، زبان‌های برنامه نویسی SQL. PHP. جاوا و C++ است که برای مبتدیان و دانش آموزان به عنوان یک دارایی بزرگ محسوب می‌شود. 

مثال:شروع کدنویسی توسط WhoIsHostingThis؟

ایده برای مشاغل

 محتوای 101 در هر بازاری کار می‌کند و این اینفوگرافیک برای تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و همچنین محتوای سئو برای سرنخ‌های مرحله آگاهی ایده آل است. بنابراین با آموزش به تازه واردان صنعت با یک اینفوگرافیک آسان برای اشتراک‌گذاری، اقتدار را نشان دهید.

6. معرفی محصول خود 

در این اینفوگرافیک Tower Electric Bikes امن‌ترین مکان‌ها ی دوچرخه سواری آمریکا با رنگ و طرح امتیازدهی ساده نشان  داده می‌شود. به این ترتیب، این برند نسبت به برنامه ریزی شهری دوستدار دوچرخه موضع گیری می‌کند و در عین حال محصول خود را نیز به عنوان انتخابی برای افرادی که این باور را دارند تبلیغ می‌کند. که یک نمونه هوشمندانه از محتوا است  و آن تبلیغ یک برند از طریق آموزش است.

مثال:بیش‌ترین و کم‌ترین شهرهای دوستدار دوچرخه در آمریکا توسط دوچرخه‌های برقی برج.

ایده برای مشاغل

 نشان دهید که چگونه محصول شما بخشی از راه حل یک مشکل اجتماعی است، برای حمایت از موضع خود از تحقیقات استفاده کنید. هنگامی که مردم محصول شما را برای "تصویر بزرگتر" مفید می‌بینند، به اهداف مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) کمک کرده و باعث افزایش آگاهی از برند می‌شود. 

7. روی Pop Culture ضربه بزنید

 این اینفوگرافیک با «هزینه یک وقت خوب» بر اساس چهار آهنگ از ژانرهای مختلف (رپ، پاپ، راک، و کانتری)  توسط دیجیت تبلیغ شد تا نشان دهده‌ی چگونگی تفاوت هزینه‌ها بر اساس سبک زندگی باشد.

Digit با ارجاعات پاپ، ارزش پول و هزینه‌های متفاوت یک «زمان خوب» (از 323 دلار تا بیش از 1 میلیارد دلار) را در چهار آهنگ محبوب نشان داد-  که راهی عالی برای تبلیغ یک برنامه بودجه بندی و سرمایه گذاری است.

مثال: یک زمان خوب غنایی توسط دیجیت.

ایده برای مشاغل

برای اینکه اینفوگرافیک شما  جذاب‌تر و باعث آشنایی بیشتر شود، آنها را به منابع یا گرایش‌های فرهنگ پاپ، قابل ربط کنید. فقط مراقب باشید که بدون انجام تکالیف به فرهنگ پاپ Gen Z ضربه نزنید و یا از به خطر انداختن میم "همکار" خودداری کنید.

8. نمایش چگونگی کار داخلی محصول

اکثر مردم سرنخی از آنچه در زیر کاپوت خودرو اتفاق می‌افتد ندارند، پس چرا در یک اینفوگرافیک نشان ندهید که چگونه کار می‌کند؟ این طرح متحرک موتور خودرو را به قطعات آن تقسیم می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه روغن، سوخت، پیستون‌ها و موارد دیگر باعث حرکت خودرو می‌شوند. حتی یک بخش کوتاه در پایان، به عنوان توضیح نحوه‌ی کار خودروهای هیبریدی دارد.

مثال: چگونه موتور خودرو توسط Animagraffs کار می‌کند.

ایده برای مشاغل

 برای اینکه افزایش تعامل داشته باشید، پیچیدگی فرایندهای خودرا آموزش دهید و نشان دهید که محصولات شما چگونه کار می‌کنند.

این به نفع شما است، و برخلاف گرافیک پیچیده انتشار کتاب، پیچیدگی یک موتور به انیمیشن‌های قابل فهم تبدیل می‌شود.

9. قابل هضم کردن گزارش

پلتفرم مدیریت داده Veeam برای نمایش مهم‌ترین یافته‌های گزارش خود با 3000 رهبر تجاری و فناوری اطلاعات، این اینفوگرافیک را با داده‌های قابل مشاهده آسان و تصاویر عجیب و غریب طراحی کرد. ارائه یافته‌های کلیدی از این طریق، با پیوندی در پایین برای گزارش کامل، آن را در رسانه‌های اجتماعی بیشتر قابل اشتراک‌گذاری‌ می‌کند و باعث جلب توجه تعریف کننده ی صنعت به این تحقیق می‌شود. بدون اینفوگرافیک، Veeam این دروازه دلپذیر برای اطلاعاتی که در غیر این صورت خشک (و در عین حال حیاتی) می‌بود، بدست نخواهد آمد.

مثال:  روندهای برتر در حفاظت از داده توسط Veeam.

ایده برای مشاغل

گزارش‌های کسب و کار سه ماهه/سالانه خود را با اینفوگرافیک جفت کرده و آنها را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. به دلیل اینکه کانال‌های رسانه‌های اجتماعی تصاویر را به متن ساده اولویت داده و همچنین داده‌ها را به منظور ترغیب خواننده به دانلود گزارش کامل برای کل داستان، «پیچ می‌کند» باعث افزایش تعامل می‌شود.

10. الهام بخش و دعوت به عمل

 این اینفو گرافیک توسط PlanGrid  طراحی شده که نشان دهنده‌ی  چگونگی تلاش برنامه‌های تلفن همراه  برای دیجیتالی کردن صنعت ساخت و ساز، وافزایش بهره وری است.

گرافیک از فرمت زیر پیروی می‌کند:

  • مشکل (افت بهره وری در 57 سال گذشته).
  • راه حل (محدوده استفاده برای برنامه‌های تلفن همراه).
  • اثبات اجتماعی (آمار شرکت‌های ساختمانی مبتنی بر فناوری).
این طرح الهام بخش عمل است، با یک قالب شناخته شده توسط عموم و فراخوانی برای اقدام، در پایان برای بازدید از وب سایت PlanGrid برای برنامه‌های تجاری تلفن همراه. مثال.: ساختن آینده با برنامه های ساخت وساز موبایل توسط PLAN Grid

ایده برای مشاغل

این فالب " مشکل راه حل ثبات احتماعی" را  برای معرفی محصولات خود و بدست آوردن سرنخ‌ها از مشکلات مربوطه را راحت‌تر میکند.

اثبات اجتماعی در پایان، معامله را مهر و موم کرده  و ثابت می‌کند که محصولات شما با داده‌ها یا گواهی‌ها قابل اعتماد هستند. این میتواند یک اینفوگرافیک عالی برای پرورش آهنگ‌ها باشد، زیرا منجر به پیشنهادات شما شده و حتی فرصتی برای تماس سریع فروش فراهم می‌کند.

نکات نهایی

باتوجه به این 10 مثال، که هر کدام مزیت کلیدی خود را دارند، در این قسمت نکاتی برای کسب و کارهایی که مایل به گنجاندن اینفوگرافیک در استراتژی محتوای خود هستند، آورده شده است:

موضوعات پیچیده برای اینفوگرافیک ایده آل هستند

اگر روی موضوع پیچیده‌ای کار می کنید که برای توضیح کامل آن نیاز به صفحاتی از نسخه دارید؛ یک اینفوگرافیک می‌تواند درک مطلب را تسهیل کرده و از تصاویر برای درک بهتر هدایت خواننده از طریق داده‌ها استفاده کند.

چنانچه در زمان نوشتن محتوا، متوجه شدید که در حال پیچیده شدن است، با تیم طراحی تماس بگیرید اینگونه درک موضوع آسان تر می‌شود.

 "همان طرح‌های  قدیمی" را ایجاد نکنید

بسیاری از طرح‌ها در اینجا، مانند مثال‌های 4 و 8، از تصاویر برای جلب توجه و راهنمایی خواننده در محتوا استفاده هوشمندانه می‌کنند. اگر هدف شما از اینفوگرافیک‌ها افزایش تعامل است، بهترین راه، فراتر رفتن ازموارد معمولی و انتشارخلاقیت‌هایی متمایز از رقبا است.

ایجاد اینفوگرافیک با فرم طولانی 

  اینفوگرافیک‌های موجود در این فهرست ابایی از طولانی شدن ندارند و برای انتقال پیام خود به اندازه‌ای که نیاز است پیش می‌روند.

توصیه می‌شود نگران کاهش تعامل به دلیل محتوای طولانی نباشید. یک طراحی خوب و اطلاعات روشنگر، خواننده را تا انتها مجذوب خود می‌کند. مثال شماره 3 را با 13 دلیل علمی برای جذاب بودن اینفوگرافیک‌ها در نظر بگیرید. هیچ یک از داده‌ها با محتوای عمیق مخالف نیست و اینفوگرافیک خود نمونه ای از دارایی جذاب و طولانی است.

کاوش مضامینی که مخاطب شما را با آنها شناسایی می‌کند

در نهایت، فرهنگ پاپ، استعاره‌ها و گرایش‌ها اجزایی برای جذاب‌تر شدن اینفوگرافیک شما هستند. از آنجا که این موضوعات به عنوان یخ شکن محسوب می‌شوند ، مخاطبان شما را با چیزی که قبل از ارائه ناشناخته می‌دانند، جذب می‌کنند. بنابراین، در صورت امکان، سعی کنید موضوعات محبوب را در اینفوگرافیک خود بررسی کنید.

یکی از مهمترین موارد دراین زمینه، حفظ تصویر برند خود در هنگام انجام این کار و انتخاب بادفت روندها است.

نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید