تمامی حقوق برای گروه نرم افزاری اسرز محفوظ است © 1401
یکی از زیر ساخت های کاملاً جامع در سئو (بهینه سازی درموبایل) است که برای دستیابی به موفقیت ، نیازمند داشتن دانش در سطح متخصص و بهترین شیوه های خاص خود است.
بنابراین دلیل مدتی است که گوگل شروع به انتشار فهرست اول موبایل خود کرده است. هنگامی که اولین بار این مسئله اعلام شد، مورد استقبال شدیدمتخصصان سئو قرارگرفت تا از تطابق سایت خود با اصول اساسی وب Google و دستورالعمل های توسعه تلفن همراه ،مطمئن شوند.
باتوجه به اینکه طراحی موبایل بخش رایجی از جامعه دیجیتال ما را تشکیل داده اند ، اما گاهی اوقات با کوتاهی سایت ها در تحقق هدف خود برای سازگاری مواجه میشویم.که متاسفانه یکی از اشتباهات رایج جامعه دیجیتال است. به این آمار بدست آمده توجه کنید:
بهینه سازی نه تنها برای دسکتاپ بلکه برای استفاده از بهترین حضور آنلاین ممکن،برای انواع مختلف دستگاه ها و وضوح صفحه نمایش انجام میشود. هم اکنون، گوگل بهروزرسانی تجربه صفحه دسکتاپ را نیزارائه کرده است. یکی ازاولویت های مهم برای دستیابی به بهترین پیاده سازی تلفن همراه،ایجاد یک سایت موبایل است که با بهترین شیوه ها مطالبقت داشته و همچنین فرصت هایی برای افزایش تعداد Core Web Vitals شما با استفاده از یک طراحی واکنش گرا و نه زیر دامنه m-dot ایجادکند.
با رعایت بهترین روشها با ایجاد و بهینهسازی تصویر، و مشاهده فشردهسازی و کوچکسازی، میتوانید به یک سایت موبایلی باکیفیت دست پیدا کنید که تا حد امکان به افراد زیادی در بین مخاطبان شما دسترسی پیدا کند.
بهرین ایده دراین روش ،جلوگیری از محتوای تکراری و پنهان کاری است. برای ایمن بودن، محتواها باید همیشه در نسخه دسکتاپ سایت شما به همان اندازه ی موبایل یکسان باشد، طراحی واکنشگرا یکی از بهترین تکنیک ها برای اطمینان از این اتفاق است.
طراحی واکنشگرا، : شامل ایجاد یک شیوه نامه است که از "پرس و جوهای رسانه ای" برای انتقال خودکار طرح ها بین طیف گسترده ای از پلتفرم ها استفاده می کند.
برای کاهش دادن سرعت و نازک ومتوسط کردن طراحی خود و برای کاهش درخواستهای سمت سرور از CSS sprites استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که در یک محیط تلفن همراه، که همه چیز در آن بی انتها حرکت می کنند، بالای تاشو کاملاً از بین نمی رود و ترجیح براین است که حداقل بخشی از محتوای متن در بالای صفحه روی یک طرح موبایل، برای پیمایش وجود داشته باشد.
هنوز باید برای این کار در بسیاری از دستگاههای تلفن همراه مختلف تا حدودی بهینهسازی کنید بدلیل اینکه مزایا و خواستههای روانشناختی تمایل به دیدن آنچه ارائه میدهید هنوز به طور کامل از بین نرفتهاند.
توسعه و بهینه سازی ابتدا برای موبایلانجام میشود ، نه برای دسکتاپ، این رویکرد یک توسعه ایده آل است زیرا شما مسائلی را در طراحی نهایی وارد نمی کنید. به طور مثال: شما یک وب سایت دسکتاپ ایجاد می کنیدو در حالیکه حدود سه چهارم راه را رفته اید، تصمیم به ایجادیک سایت موبایل در بالای آن میگیرید. درواقع به این می ماند که شما ماکت را ایجاد کرده اما، پس از کدنویسی ماکت و حرکت در طول انتقال، متوجه وجود یک اشکال می شوید. و این به این دلیل است که رویکرد پایین به بالا کار نمی کند و باعث خزش دامنه می شود. این دقیقا همان پدیده ای است که در آخر مسائل نادیده ظاهر می شود.دقیقه، باعث ایجاد اشکالات پیش بینی نشده و افزایش ساعاتی می شود که در ابتدا در زمان اجرای پروژه در نظر گرفته نشده بود.
حقیقت این است که اگر رویکرد از بالا به پایین برای طراحی واکنشگرای تلفن همراه مستقیماً از ابتدا در نظر گرفته شود، با این اشکالات و مواردی از این قبیل در انتها ی کار مواجه نخواهیدشد.
با ادغام همزمان موبایل و دسکتاپ، اهداف و خواسته های کاربران این پلتفرم ها نیز بیشتر می شود.باتمرکز بر روی آنچه کاربر شما میخواهد بر اساس پلتفرم به دست آورد، رویکردی جامع ایجاد میکنید که از طریق وبسایت شما به طور مؤثرتری به مشتریان میرسد زیرا کاربر چه در حال خرید یک محصول باشد یا تحقیق در مورد خدمات ارائه شده از طرف شما، ترکیبی از اهداف کاربر و جذب مشتری از کسب و کار ادامه خواهد داشت.
روزهای وبسایتهای m-dot جداگانه (m.example.com) به پایان رسیده است. هیچ دلیل قابل بازخرید ممکنی برای استفاده از چنین پیاده سازی در عصر موبایل اول وجود ندارد. ساختارنامرتب، با وجودچندین URL در صورتی که به درستی بهینه نشده باشند، مشکلات محتوای تکراری را ایجاد می کنند. تکنیکهای زیادی برای اطمینان از تکمیل یک انتقال مؤثر وجود دارد، اما در غیر این صورت، پیادهسازی m-dot با ظهور فناوریهای جدید راه dodo را طی کرده است.
امروزه، پیاده سازی ایده آل شامل طراحی پاسخگو یاهمان "پرسوجوهای رسانهای" است که رزولوشنهای نمایشی که طرح پشتیبانی میشود را تعریف کند. هر رزولوشن جداگانه چیزی است که در طراحی "نقطه شکست" یا نقطه ای که در آن طراحی واکنشگرا از یک وضوح به وضوح دیگر تغییر می کند، مزیت استفاده از این نوع ساختار مواجه نشدن با مشکلات محتوای تکراری است که در پیاده سازی m-dot انجام می دهید، مواجه نمی شوید.
اگر این کار را نمیکنید میتوانید در عوض آن را کدنویسی کنید. بباینکه نکات کوچک باعث کاهش سرعت سایت نمی شود، اما بهینه سازی ها می توانند به تکمیل آنها کمک کند. قبل از انجام ممیزی سایت یا ایجاد یک وب سایت این مورد را در نظر بگیرید که: "آیا واقعاً به این تصویر در اینجا نیاز دارم یا می توانم به سادگی آن را کدنویسی کنم؟" اگر تصویر واقعاً ضروری نیست، کدگذاری میتواند به افزایش تصاعدی سرعت سایت کمک کند، بهویژه طرحهای روی سایت که از گرافیک بیش از حد استفاده میکنند.
افزونه های وردپرس به وفور قابل دسترس است. به حدی که برخی حتی قابلیت هایی را برای افزایش سازگاری تلفن همراه ارائه می دهند.
مفیدترین افزونه ها برای این منظور Duda Mobile، W3 Total Cache و همچنین افزونه هایی برای کوچک سازی HTML و CSS هستند.
در حالیکه محصول شما میتواندیکی از محصولات بزرگو شگفتانگیز باشد و مخاطبین زیادی در حال تحقیق وجستجوهای قبل از خرید درسایت شما هستند سعی منید از آگهی های مزاحم که مخاطب را در فروشتان با مشکل مواجه میسازد دوری کنید. در صورت امکان، بینابینیهای مزاحم را به حداقل برسانید و تبلیغات را به سمت پایین یا کنار آن با گزینهای برای کلیک بر روی تبلیغ و حذف حداقل آن نگه دارید.
توجه داشته باشید که گوگل مطالب بینابینی مزاحم را جریمه می کند. خواندن راهنماهای توسعه دهندگان آنها همراه با دستورالعمل های وب مستر آنها در مورد این موضوع و همچنین پست وبلاگ آنها در مورد این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است..
یکی از مسائل مهم در سئو:چگونگی شناسایی نقاط ضعف در پیاده سازی موجود وب سایت است. از جمله اینکه کجا و چگونه مشکلات را در نمایشگر ها و دستگاه های مختلف پیدا کند. شما می خواهید سایت خود را در بیش از یک سیستم عامل و همچنین بیش از یک دستگاه نمایشگر بررسی کنید.زیرا سازگاری سایت شما تا حد امکان با طیف وسیعی از نمایشگرها و پلتفرم ها تضمین میشود. اما اگر توان بررسی دستگاههای زیادی را نداشته باشید چه؟
همه اینها به چند برنامه مربوط می شود! بررسی این نوع مشکلات با بیش از یک برنامه امکان پذیر است.
شما می توانید هر سایتی را روی بیش از 2000 دستگاه واقعی، مرورگر و سیستم عامل آزمایش کنید. با داشتن یک حساب پولی، دسترسی نامحدودی به افزونه مرورگر آنها برای آزمایش خواهیدداشت.
بهتراست بدانید، برای موبایل بهترین شیوه های سئو موجود هستند! گوگل همچنان سیگنال هایی را در صفحه جاسازی می کندکه موتور جستجوی آن ویدیوی موجود در آن صفحه بهتر درک شود.
برای مثال، برای اطمینان از قابلیت دسترسی عمومی ویدیوها باید ازاینکه تنظیمات حریم خصوصی YouTube شما روی عمومی تنظیم شده و یک صفحه وب قابل دسترسی برای Google با آن ویدیو دارید اطمینان حاصل کنید. توصیه می شود از داده های ساخت یافته، با استفاده از نوع داده VideoObject روشنSchema.org غافل نشوید...
. Google توصیه میکند از بهترین شیوههای ویدیوی موبایل زیر برای اجرای بیعیب ویدیوی تلفن همراه استفاده کنید:
بنا بر اظهارات گوگل: "اگر دلیل اصلی کاربر برای بازدید ویدیو باشد، این تجربه کاربری باید همهجانبه و دوباره جذاب شود." گذشته از موارد بدیهی، بهترین شیوه های سئو ویدیوی موبایل این است که: پیدا کردن ویدیوهای شما را تا حد امکان برای Google آسان کند. توضیحات این مطلب در موارد ذیل اشاره شده است.:
سئوی ویدیوی موبایل همیشه آنطور که تصور می شود آسان نیست. در حالی که لازم نیست تک تک کادرها بررسی شوند، اما مواردی وجود دارد که میتوانند برای خزیدن و نمایهسازی ویدیوی تلفن همراه شما مضر باشند.
دادههای ساختاری Schema.org برای شناسایی صفحاتی که در سایت شما دارای اطلاعات ساختارمند و ویژهای هستندو توسط موتورهای جستجو باید دیده شوند، مهم هستند. زمانی که نمایه تلفن همراه وارد عمل شد، انتظار افزایش اتکا به Schema را داشته باشید. این یک روش مختصر و آسان برای درک اطلاعات است که میتوان آن را به قطعات غنی در نتایج جستجوی تلفن همراه ترجمه کرد. اما، در هر صورت، نظر این نویسنده این است که داده های ساختار یافته Schema حتی در پیاده سازی های دسکتاپ نیز مورد استفاده قرار می گیرندزیرا می تواند به شما کمک کند بر اساس کلمه کلیدی مورد نظرتان در نتایج ریچ اسنیپت ظاهر شوید. این موضوع می تواند به افزایش دید سایت شما در صورت اجرای صحیح کمک کند.
هنگام توسعه سایتها برای هر پلتفرمی، چه دسکتاپ یا موبایل، این مسئله منطقی به نظر می رسد. یکی دیگر از ملزومات/ اطمینان از مسدود نشدن اسکریپتهای پشتیبانی برای طراحی موبایل شما است. ، زیرا این انسداد میتواند منجر به مشکلاتی مانند موبایل نرمافزار 404 شود. همچنین می تواند منجر به 404s دسکتاپ شود. اما، اگر این فایلها را از خزیدن توسط Google مسدود کنید، آنها نمیتوانند این فایلها را بخزند تا ببینند وبسایت شما درست کار میکند.
یکی از مؤلفه های مهم برای وب تلفن همراه،بهینه سازی تصویراست. این بدان معنی است که شما باید مطمئن شوید که تصاویر به درستی برای تمام اندازه های تصویر در تمام وضوح های ممکن بهینه شده اند. ایجاد یک تصویر و اطمینان از قابل مشاهده بودن آن در همه جا امکان پذیر نیست. در عوض، استفاده از بهترین شیوه های سئو جامع و اطمینان از ایجاد تصاویری با کیفیت بالا در هر وضوح و همچنین بارگذاری سریع، توصیه می شود. به همین دلیل چندین روش طراحی واکنشگرا وجود داردکه گوگل توصیه می کند از آن برای بهینه سازی تصاویر خود برای پلتفرم موبایل استفاده کنید.
آنها موارد زیر را توصیه می کنند:
هر چه صفحه شما به منابع بیشتری برای رندر نیاز داشته باشد، سرعت دانلود صفحه شما بالاتر خواهد بود. برای پردازش یک صفحه وب هرگز نباید به بیش از 10 افزونه (حداکثر) و سه تا چهار فایل اسکریپت نیاز داشته باشید. برای یک کارمؤثرتر، صفحات یک سایت وردپرس هرگز نباید از 150 تا 250 کیلوبایت تجاوز کنند - به طور متوسط - و نباید بیش از پنج تا هفت منبع (CSS، فونت خارجی در صورت نیاز، یک فایل تبلیغاتی، یک فایل جاوا اسکریپت و سه افزونه). اگر به موارد بیشتری نیاز دارید، ممکن است آنطور که فکر می کنید بهینه نباشید. و، صرفه جویی را دست کم نگیرید که استفاده از فونت های سیستم نسبت به فونت های وب خارجی شما را نجات می دهد.
فرآیند کوچک سازی در صفحات شامل فشرده سازی فایل ها به منظور صرفه جویی در فضا و در نتیجه کاهش زمان بارگذاری کلی صفحه است. استفاده از کوچکسازی به شما کمک میکند تا از شر فضای سفید ناخواسته در کد خود خلاص شوید و کد را برای اینکه حداقل فضای لازم را اشغال کند فشرده کنید. در حالت ایده آل، بهترین فرآیند شامل هیچ پلاگینی نخواهد بود. شما می خواهید یک توسعه دهنده استخدام کنید تا به صورت دستی صفحات شما را کوچک کند. اگر قبلاً از افزونهها پر شدهاید، اضافه کردن افزونه دیگری برای کوچک کردن صفحات به هیچ وجه ایده ی خوبی نخواهدبود. در این موارد، شما می خواهید از یک توسعه دهنده در سطح حرفه ای برای دستیابی به بهترین نتیجه استفاده کنید...
اگر در حال حاضر حداقل پلاگین دارید، استفاده از یک توسعه دهنده حرفه ای برای این کار به شما کمک می کند تا زمان بارگذاری صفحه و امتیازات Core Web Vitals بهتری داشته باشید. چنانچه نیاز مبرم به یک افزونه دارید ، فقط مطمئن شوید که از آن به عنوان یک اقدام موقت استفاده میکنید. حداقل تا زمانی که بتوانیدبه عنوان یک توسعه دهنده حرفه ای وارد شوید و به صورت دستی کد را کوچک کنید.
پیام بگذارید