تمامی حقوق برای گروه نرم افزاری اسرز محفوظ است © 1401
هینه سازی برای وب موبایل یک زیر زمینه کاملاً جامع در سئو است که برای موفقیت به دانش سطح متخصص و بهترین شیوه های خاص خود نیاز دارد.بنابراین دلیل مدتی است که گوگل شروع به انتشار فهرست اول موبایل خود کرده است. هنگامی که این اولین بار اعلام شد، متخصصان سئو در همه جا هجوم آوردند تا اطمینان حاصل کنند که سایت آنها با اصول اساسی وب Google و دستورالعمل های توسعه تلفن همراه بهترین تمرین مطابقت دارد.
باتوجه به اینکه طراحی موبایل بخش رایجی از جامعه دیجیتال ما است:گاهی اوقات اکثر سایت ها در تحقق هدف خود برای سازگاری کوتاهی می کنند.که این یک اشتباه است جامعه دیجیتال ما است:
بهینه سازی برای استفاده از بهترین حضور آنلاین ممکن،برای انواع مختلف دستگاه ها و وضوح صفحه نمایش انجام میشود و نه فقط برای دسکتاپ. و اکنون، گوگل بهروزرسانی تجربه صفحه دسکتاپ خود را ارائه میکند. اما این به روز رسانی فراتر از محدوده این مقاله است، اگرچه به طور کلی در تجربه صفحه نقش دارد. برای دستیابی به بهترین پیاده سازی تلفن همراه، مهم است که اطمینان حاصل کنید که یک سایت موبایلی ایجاد می کنید که با این بهترین شیوه ها مطابقت دارد و همچنین فرصت هایی برای افزایش تعداد Core Web Vitals شما ایجاد می کند. با استفاده از یک طراحی واکنش گرا و نه زیر دامنه m-dot،
با رعایت بهترین روشها با ایجاد و بهینهسازی تصویر، و مشاهده فشردهسازی و کوچکسازی، میتوانید به یک سایت موبایلی باکیفیت دست پیدا کنید که تا حد امکان به افراد زیادی در بین مخاطبان شما دسترسی پیدا کند.
بهرین ایده دراین روش جلوگیری از محتوای تکراری و اتهامات پنهان کاری است. برای ایمن بودن، همیشه مطمئن شوید که تمام محتواها در نسخه دسکتاپ سایت شما به همان اندازه که در موبایل است، یکسان باشد. طراحی واکنشگرا یکی از بهترین تکنیک ها برای اطمینان از این اتفاق است.
طراحی واکنشگرا، : شامل ایجاد یک شیوه نامه است که از "پرس و جوهای رسانه ای" برای انتقال خودکار طرح ها بین طیف گسترده ای از پلتفرم ها استفاده می کند.
اگر میخواهید تمام سرعت ممکن را کاهش دهید و طراحی خود را نازک و متوسط کنید، برای کاهش درخواستهای سمت سرور به دنبال CSS sprites باشید.
مهم است که به یاد داشته باشید که در یک محیط تلفن همراه، که در آن چیزها بی انتها حرکت می کنند، بالای تاشو کاملاً از بین نمی رود. همچنان ترجیح داده می شود که حداقل بخشی از محتوای متن در بالای صفحه روی یک طرح موبایل وجود داشته باشد تا به کسی نشان دهد که دلیلی برای پیمایش وجود دارد. مزایا و خواستههای روانشناختی تمایل به دیدن آنچه ارائه میدهید به طور کامل از بین نرفتهاند، بنابراین هنوز باید برای این کار در بسیاری از دستگاههای تلفن همراه مختلف تا حدودی بهینهسازی کنید.
توسعه و بهینه سازی ابتدا برای موبایلانجام میشود ، نه برای دسکتاپ، و سپس به طراحی موبایل می پردازید. این رویکرد توسعه ایده آل است زیرا شما مسائلی را در طراحی نهایی وارد نمی کنید. به طور مثال: شما یک وب سایت دسکتاپ ایجاد می کنید. در حدود سه چهارم راه، تصمیم می گیرید که می خواهید یک سایت موبایل در بالای آن ایجاد کنید. شما ماکت را ایجاد می کنید. اما، پس از کدنویسی ماکت و حرکت در طول انتقال، یک اشکال در اینجا پیدا می کنید. و شما یک اشکال را در آنجا پیدا می کنید. سپس یک اشکال را در آنجا پیدا می کنید. این به این دلیل است که رویکرد پایین به بالا کار نمی کند و باعث خزش دامنه می شود. این همان پدیده ای است که در آخر مسائل نادیده ظاهر می شود.دقیقه، باعث ایجاد اشکالات پیش بینی نشده و افزایش ساعاتی می شود که در ابتدا در زمان اجرای پروژه در نظر گرفته نشده بود.
حقیقت این است که اگر رویکرد از بالا به پایین برای طراحی واکنشگرای تلفن همراه مستقیماً از ابتدا در نظر گرفته میشد، این اشکالات و مواردی که باید برطرف شوند در انتها ظاهر نمیشوند و باعث ایجاد این مشکل وحشتناک میشوند.
همزمان با ادغام موبایل و دسکتاپ، اهداف و خواسته های کاربران این پلتفرم ها نیز بیشتر می شود. هنگامی که بر روی آنچه کاربر شما میخواهد بر اساس پلتفرم به دست آورد تمرکز میکنید، رویکردی جامع ایجاد میکنید که از طریق وبسایت شما به طور مؤثرتری به مشتریان میرسد. چه کاربر در حال خرید یک محصول باشد یا در مورد خدماتی که ارائه میدهید تحقیق کند، ترکیبی از اهداف کاربر و جذب مشتری از کسب و کار ادامه خواهد داشت.
به حدی که تمرکز ویژه بر این آرمان ها و ارزش ها کمتر ضروری می شود. مهم نیست، توجه داشته باشید، زیرا این ترکیب از تلفن همراه و دسکتاپ ادامه دارد، کمتر ضروری است.
روزهای وبسایتهای m-dot جداگانه (m.example.com) به پایان رسیده است. هیچ دلیل قابل بازخرید ممکنی برای استفاده از چنین پیاده سازی در عصر موبایل اول وجود ندارد. ساختار ممکن است بسیار نامرتب باشد، با چندین URL در صورتی که به درستی بهینه نشده باشند، مشکلات محتوای تکراری ایجاد می کنند. تکنیکهای زیادی برای اطمینان از تکمیل یک انتقال مؤثر وجود دارد، اما در غیر این صورت، پیادهسازی m-dot با ظهور فناوریهای جدید راه dodo را طی کرده است.
امروزه، پیاده سازی ایده آل شامل طراحی پاسخگو است. این طرحها از مواردی استفاده میکنند که پرسوجوهای رسانهای نامیده میشوند تا رزولوشنهای نمایشی را که طرح پشتیبانی میکند، تعریف کند. هر رزولوشن جداگانه چیزی است که در طراحی "نقطه شکست" یا نقطه ای که در آن طراحی واکنشگرا از یک وضوح به وضوح دیگر تغییر می کند، نامیده می شود. مزیت استفاده از این نوع ساختار این است که با مشکلات محتوای تکراری که در پیاده سازی m-dot انجام می دهید، مواجه نمی شوید. همچنین، پیاده سازی تلفن همراه شما بر روی آخرین فناوری خواهد بود.
اگر این کار را نمیکنید و میتوانید در عوض آن را کدنویسی کنید. در حالی که چیزی بسیار کوچک باعث کاهش سرعت سایت نمی شود، بهینه سازی ها می توانند با تکمیل آنها اضافه شوند. دفعه بعد که ممیزی سایت را انجام دادید یا در غیر این صورت یک وب سایت ایجاد می کنید، فکر کنید: "آیا واقعاً به این تصویر در اینجا نیاز دارم یا می توانم به سادگی آن را کدنویسی کنم؟" اگر تصویر واقعاً ضروری نیست، کدگذاری شی میتواند به افزایش تصاعدی سرعت سایت کمک کند، بهویژه طرحهای روی سایت که از گرافیک بیش از حد استفاده میکنند.
افزونه های زیادی برای وردپرس موجود است. به حدی که برخی حتی قابلیت هایی را برای افزایش سازگاری تلفن همراه ارائه می دهند.
مفیدترین افزونه ها برای این منظور Duda Mobile، W3 Total Cache و همچنین افزونه هایی برای کوچک سازی HTML و CSS هستند.
بااینکه محصول شما میتواند بزرگترین و شگفتانگیزترین محصول باشد و مخاطبین زیادی ازوب سایت شما بازدید میکنند و قبل از خرید در مورد آن تحقیق می کنند. اما، نیازی به داشتن یک آگهی مزاحم که فعالیت مخاطب را در سراسر سایت شما مسدود کندنست تا مخاطب را در فروش با مشکل مواجه کند. در صورت امکان، بینابینیهای مزاحم را به حداقل برسانید و تبلیغات را به سمت پایین یا کنار آن با گزینهای برای کلیک بر روی تبلیغ و حذف حداقل آن نگه دارید.
مهم است که توجه داشته باشید که گوگل مطالب بینابینی مزاحم را جریمه می کند. خواندن راهنماهای توسعه دهندگان آنها همراه با دستورالعمل های وب مستر آنها در مورد این موضوع و همچنین پست وبلاگ آنها در مورد این موضوع ارزشمند است.
چگونگی شناسایی نقاط ضعف در پیاده سازی موجود وب سایت در سئو بسیار مهم است از جمله کجا و چگونه مشکلات را در نمایشگر ها و دستگاه های مختلف پیدا کند. شما می خواهید سایت خود را در بیش از یک سیستم عامل و همچنین بیش از یک دستگاه نمایشگر بررسی کنید. انجام این کار تضمین می کند که سایت شما تا حد امکان با طیف وسیعی از نمایشگرها و پلتفرم ها سازگار است. اما، اگر نتوانید هزار دستگاه را بخرید تا آنها را بررسی کنید، چه؟
همه اینها به چند برنامه مربوط می شود. آره! بررسی این نوع مشکلات با بیش از یک برنامه امکان پذیر است.
شما می توانید هر سایتی را روی بیش از 2000 دستگاه واقعی، مرورگر و سیستم عامل آزمایش کنید. با داشتن یک حساب پولی، دسترسی نامحدودی به افزونه مرورگر آنها برای آزمایش دارید.
بهتراست بدانید :، بهترین شیوه های سئو ویدیوی موبایل وجود دارد! گوگل همچنان باید سیگنال هایی را در صفحه جاسازی کند تا موتور جستجوی آن ویدیوی موجود در آن صفحه را بهتر درک کند.
برای مثال، میخواهید مطمئن شوید که ویدیوهای شما برای عموم قابل دسترسی است. این به این معنی است که مطمئن شوید تنظیمات حریم خصوصی YouTube شما روی عمومی تنظیم شده است و باید یک صفحه وب قابل دسترسی برای Google با آن ویدیو داشته باشید. با داده های ساخت یافته، با استفاده از نوع داده VideoObject روشنSchema.org توصیه می شود
. Google توصیه میکند از بهترین شیوههای ویدیوی موبایل زیر برای اجرای بیعیب ویدیوی تلفن همراه استفاده کنید:
"اگر دلیل اصلی کاربر برای بازدید ویدیو باشد، این تجربه کاربری باید همهجانبه و دوباره جذاب شود." گذشته از موارد بدیهی، سایر بهترین شیوه های سئو ویدیوی موبایل عبارتند از: پیدا کردن ویدیوهای شما را تا حد امکان برای Google آسان کنید. این یعنی:
سئوی ویدیوی موبایل همیشه آنطور که تصور می شود آسان نیست. در حالی که لازم نیست تک تک کادرها بررسی شوند، اما مواردی وجود دارد که میتوانند برای خزیدن و نمایهسازی ویدیوی تلفن همراه شما مضر باشند.
دادههای ساختاری Schema.org نه تنها برای شناسایی صفحاتی در سایت شما که دارای اطلاعات ساختارمند و ویژهای هستند که موتورهای جستجو باید ببینند، مهم هستند، بلکه زمانی که نمایه تلفن همراه وارد عمل شد، انتظار افزایش اتکا به Schema را داشته باشید. این یک روش مختصر و آسان برای درک اطلاعات است که میتوان آن را به قطعات غنی در نتایج جستجوی تلفن همراه ترجمه کرد. اما، در هر صورت، نظر این نویسنده این است که داده های ساختار یافته Schema حتی در پیاده سازی های دسکتاپ نیز مورد استفاده قرار می گیرند
زیرا می تواند به شما کمک کند بر اساس کلمه کلیدی مورد نظرتان در نتایج ریچ اسنیپت ظاهر شوید. این می تواند به افزایش دید سایت شما در صورت اجرای صحیح کمک کند.
این باید هنگام توسعه سایتها برای هر پلتفرمی، چه دسکتاپ یا موبایل، منطقی باشد، اما برخی از افراد هنوز این کار را انجام میدهند. مهم است که مطمئن شوید که اسکریپتهای پشتیبانی برای طراحی موبایل شما مسدود نمیشوند، زیرا این انسداد میتواند منجر به مشکلاتی مانند موبایل نرمافزار 404 شود. همچنین می تواند منجر به 404s دسکتاپ شود. اما، اگر این فایلها را از خزیدن توسط Google مسدود کنید، آنها نمیتوانند این فایلها را بخزند تا ببینند وبسایت شما درست کار میکند.
هنگامی که آنها نمی توانند این کار را انجام دهند، این می تواند منجر به رتبه های پایین تر شود زیرا آنها نمی توانند وب سایت شما را به طور کامل درک کنند.
برای وب تلفن همراه، بهینه سازی تصویر یک مؤلفه مهم برای درست کردن آن است. این بدان معنی است که شما باید مطمئن شوید که تصاویر به درستی برای تمام اندازه های تصویر در تمام وضوح های ممکن بهینه شده اند. ایجاد یک تصویر و اطمینان از قابل مشاهده بودن آن در همه جا امکان پذیر نیست. . اما در قطعنامه هایی که برای آنها ساخته نشده است، تحریف به نظر می رسد. در عوض، استفاده از بهترین شیوه های سئو جامع و اطمینان از ایجاد تصاویری با کیفیت بالا در هر وضوح و همچنین بارگذاری سریع، چیزی است که توصیه می شود. به همین دلیل چندین بهترین روش طراحی واکنشگرا وجود دارد
که گوگل توصیه می کند از آن برای بهینه سازی تصاویر خود برای پلتفرم موبایل استفاده کنید. آنها موارد زیر را توصیه می کنند:
ایجاد تعادل بین اندازه تصویر، بارگیری آنها در دستگاه تلفن همراه و اطمینان از سرعت صفحه مناسب بدون کاهش کیفیت تصویر در هر دستگاه اصلی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند.
هر چه صفحه شما به منابع بیشتری برای رندر نیاز داشته باشد، سرعت دانلود صفحه شما بالاتر خواهد بود. برای پردازش یک صفحه وب هرگز نباید به بیش از 10 افزونه (حداکثر) و سه تا چهار فایل اسکریپت نیاز داشته باشید. این نویسنده موقعیت هایی را دیده است که در آن 160 افزونه بارگذاری می شود و اندازه فایل صفحه 10 مگابایت است. اینجا مطلقاً جایی نیست که شما می خواهید باشید. برای مؤثرترین کار، نظر نویسنده این است که صفحات یک سایت وردپرس هرگز نباید از 150 تا 250 کیلوبایت تجاوز کنند - به طور متوسط - و نباید بیش از پنج تا هفت منبع (CSS، فونت خارجی در صورت نیاز، یک فایل تبلیغاتی، یک فایل جاوا اسکریپت و سه افزونه). اگر به موارد بیشتری نیاز دارید، ممکن است آنطور که فکر می کنید بهینه نباشید. و، صرفه جویی را دست کم نگیرید که استفاده از فونت های سیستم نسبت به فونت های وب خارجی شما را نجات می دهد. صفحات خود را کوچک کنید
فرآیند کوچک سازی در صفحات شما شامل فشرده سازی فایل های شما به منظور صرفه جویی در فضا و در نتیجه کاهش زمان بارگذاری کلی صفحه است. استفاده از کوچکسازی بهعنوان یک فرآیند به شما کمک میکند تا از شر فضای سفید ناخواسته در کد خود خلاص شوید و آن کد را فشرده کنید تا حداقل فضای لازم را اشغال کند. در حالت ایده آل، بهترین فرآیند شامل هیچ پلاگینی نخواهد بود. شما می خواهید یک توسعه دهنده استخدام کنید تا به صورت دستی صفحات شما را کوچک کند. اگر قبلاً با افزونهها پر شدهاید، اضافه کردن افزونه دیگری برای کوچک کردن صفحات شما ایده بدی است. در این موارد، شما می خواهید از یک توسعه دهنده در سطح حرفه ای استفاده کنید تا بهترین نتیجه را تضمین کنید.
اگر در حال حاضر حداقل پلاگین دارید، استفاده از یک توسعه دهنده حرفه ای برای این کار به شما کمک می کند تا زمان بارگذاری صفحه و امتیازات Core Web Vitals بهتری داشته باشید. اگر قطعاً باید از یک افزونه استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که از آن به عنوان یک اقدام موقت استفاده کنید تا زمانی که بتوانید یک توسعه دهنده حرفه ای وارد آن شوید و به صورت دستی کد شما را کوچک کنید.
پیام بگذارید