تبدیل محتوای وبلاگ، بهینه سازی کلمات کلیدی برای ارائه دهندگان خدمات

  • ژانویه 6, 2024
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک

یکی از کارهای مهمی که سایت‌های دست‌ساز و نوع خدمات می‌توانند انجام دهند این است که بهینه‌سازی را  بر اساس هدف خود انجام داده و محتوای وبلاگ را در حین انجام کار به درآمد تبدیل کنند.

 همیشه سوالاتی در این زمینه وجودداشته است  مخصوصاً در موردتفاوت  بین سئوی سنتی تجارت الکترونیک و سئوی ارائه‌دهنده خدمات در مورد تحقیق کلمات کلیدی و محتوای وبلاگی که تبدیل می‌شوند. 

  لطفاً به خاطر داشته باشید که ارائه دهندگان خدمات می‌توانند آنلاین (هاستینگ، VPN، اسناد قانونی و غیره ...)، فیزیکی (مانند لوله کش یا خدمات یدک کش خودرو) و هیبریدی (مانند داروخانه دامپزشکی که امکان وانت در مکان‌ها و حمل و نقل ملی). باشند و نکته قابل توجه ؛ تغییر این استراتژیها براساس نوع خدماتی است که ارائه می‌دهید.

تاکتیک‌های تحقیق کلیدواژه محلی

اولین مورد تحقیق کلمات کلیدی است که به عبارتی به واژه‌های استانداردی مربوط می‌شود مانند: مغازه‌ای که تی‌شرت می‌فروشد، «برق‌کارها در نزدیکی من» یا «نظام سگ‌ها در حلقه لوگان» و...

برای  تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید از ابزار دلخواه خود مانند برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل استفاده کنید اما این به تنهایی کافی نیست  و باید سعی کنید از دانش خود در مورد منطقه  استفاده کرده و  به محله‌هایی که مخاطبان شما در آن هستند نیز توجه کافی داشته باشید زیرا Keyword Planner به تنهایی قادر نیست حجم‌های محلی را به خوبی تجزیه کند.

معمولاً روش تخمین زدن  تقاضای بازار، با ترکیب کل حجم جستجو از یک شهر بزرگتر با جمعیتی مشابه - یا به عنوان یک کشور - و سپس تقسیم آن بر جمعیت آن شهر و اضافه کردن وزن بر اساس جمعیت شناسی آن منطقه صورت می‌گیرد.

به عنوان مثال: اگر 100 نفر در سراسر کشور در حال جستجو هستند در حالیکه  شهر شما دارای 10 درصد جمعیت است، بالفرض  10 نفر در حال جستجو هستند. و چنانچه شهر شما از تراکم جمعیت بالاتری برخوردار است، به 12 افزایش داده و - اگر کمتر است، به 8 کاهش دهید.

شخصی سازی سئو با بینش محلی

داشتن اطلاعات کافی از محل مورد نظ می‌تواند بسیار مفید بوده و کمک شایانی در پبشبرد اهداف بهینه سازی شما داشته باشد . به طور مثال : اگر حرفه شما داشتن خدمات مهدکودک باشد  و از اگرطرفی شهر شما دارای جمعیتی است که احتمال بچه دار شدن آنها بیشتر از دیگران است، توصیه می‌شود کمی حجم جستجوی اضافی را به پیش بینی خود اضافه کنید.  در این مرحله  شناخت شخصی شما از منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است. با این تصور که مکان شما در مرکز شهر قرار دارد، اما مخاطبان شما در حومه شهر و محله‌های مسکونی داخل شهر زندگی می‌کنند چه باید کرد؟

اگر شما به متخصصان مرکز شهر که در حین کار به مراقبت از کودکان نیاز دارند، رسیدگی می‌کنید. پس در هنگام انجام تحقیقات محلی برای کلمات کلیدی، نباید نگران محله‌هایی باشید که مردم شما در آن زندگی می‌کنند. زیرا به طور مثال : اگر مهدکودک در دی سی،  باشد، روی «مراقبت از کودکان در پت‌ورث» تمرکز نکنید، زیرا مکان شما در آنجا نیست. در عوض، روی «مراقبت از کودکان در مرکز شهر دی سی» تمرکز کنید –همواره مسئله ی  (محل فروشگاه من در کجاست) تمرکز داشته باشید  – زیرا این همان چیزی است که مشتریان به دنبال آن هستند، و اینجا جایی است که کسب‌وکار شما  وجود دارد.

عبارت طولانی تر و دنباله دار 

همچنین می‌توانید نیازهای یک حرفه ی پر مشغله را در نظر بگیرید. مثلاً بعضی از شب‌ها افرادی هستند که تا دیروقت کار می‌کنند و نمی‌توانند بچه‌هایشان را به موقع تحویل بگیرند، در این صورت شما باید روی بهینه سازی کلمه کلیدی  «دیر وقت باز» تمرکز کنید. و همین امر می‌تواند در مورد شغل آنها نیز صدق کند. به طوریکه اگر روی تپه کار می‌کنند، به جای جستجوی «مرکز شهر»، می‌توانند «توسط محله چینی» یا «نزدیک ساختمان پایتخت» را جستجو کنند.

حتما به این مورد توجه کرده و آن را به عنوان یک سؤال متداول که فاصله آن مناطق یا نحوه یافتن شما را با مسیرها توضیح می‌دهد در محتوای خود بگنجانید زیرا این نوع محتوا نه تنها برای مشتری بالقوه ارزش ایجاد می‌کند، بلکه به مشتریان فعلی کمک می‌کند تا شما را پیدا کنند و  همچنین به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد بدانند شما چه کار می‌کنید و کجا آن را ارائه می‌دهید.

همانطور که قبلاً ذکر شد؛ ابزار تحقیق کلمات کلیدی به تنهایی در این مورد به شما کمک نمی‌کند زیرا قادر به پیدا کردن  حجم این فایل‌ها نیست - به همین دلیل  شما به عنوان ارائه دهنده خدمات محلی باید از دانش خود برای ترکیب اصلاح کننده‌ها با جستارهای اصلی استفاده کنید.

نکته حرفه‌ای این است که: مطمئن شوید که ساعت‌هایی که باز هستید را در صفحه قابل مشاهده قرار داده‌اید، زمان‌های عملیات را در صفحه نمایه کسب‌وکار Google خود درج کرده، و نشانه‌گذاری طرحواره مناسبی با منطقه ارائه‌ شده، از جمله ساعات کار در روز داشته باشید.

با انجام این کار شما برتری خود نسبت به رقبای دگر را نشان می‌دهید، افرادی که ساعات کاری انعطاف‌پذیری ارائه نداده  یا یک متخصص سئوی آگاه در ساخت کسب‌وکار خود ندارند.

شاد این مورد را نیز دوست داشته باشید: بهینه سازی کلمات کلیدی  برای ارائه دهندگان خدمات

خدمات محلی وبلاگ نویسی و استراتژی سئو

جستجوی سؤالات مخاطبان شما سومین راه برای انجام تحقیقات کلیدواژه ارائه‌دهنده خدمات است. به چند مورد دقت داشته باشید؛ اگر در یک منطقه خشک و بدون آب کافی یا در مقابل دشت سیلابی در ساحل زندگی می‌کنید، مخاطبان شما نیازهای متفاوتی خواهند داشت. بیایید یک لوله کش را در نظر بگیریم در بیابان ممکن است سقف‌هایی با پوسیدگی خشک پیدا کنید، و در آب و هوای مرطوب، ممکن است کپک‌ها یا نشت‌ها به دلیل انبساط، منقبض شدن و شکستن مواد آب و یخ بیشتر باشد. (تفاوت ها و نیاز ها را بررسی کنید) اگر محلی هستید، برای شناسایی مشکل، در مورد آنچه که باید به دنبال آن باشید بنویسید  و بر اساس رایج‌ترین و غیر معمول‌ترین مشکلاتی که رفع می‌کنید، محتوای «چگونه» برای وبلاگ خود ایجاد کنید.

 شما با کسب اطلاعات دقیق محلی می‌توانید به جامعه محلی خود و افراد در آب و هوای مشابه کمک کنید نیاز سنجی کرده و راه حل مناسب برای رفع امشکلات را پیدا کنید و به این طریق ایجاد محتوا کنید. ممکن است مشتریان یا مخاطبان سعی کنند این کار را خودشان انجام دهند اما شما می‌توانید روشی را برای آنها ارائه دهید تا برای خدمات از شما قیمت دریافت کنند.

شما همچنین می‌توانید با تنظیم یک پیکسل بازاریابی مجدد، خدمات خود را برای آنها تبلیغ کنید، از جمله یک بسته اشتراک نگهداری از خانه برای ایجاد درآمد تکرارشونده ماهانه (MRR). و اگر قطعات یا ابزار مورد نیاز برای انجام تعمیرات را می فروشید، پیوندهای داخلی به این صفحات بسازید و در پایان یک عبارت فراخوان برای اقدام در پایین پست که می گوید: «اگر خودتان خودتان هستید، برای خرید هر یک از ابزارهایی که برای رفع آسیب XYZ نیاز دارید، اینجا را کلیک کنید»، ایجاد کرده و مشتریان را برای خرید و سفارش ترغیب کرده و  درآمد داشته باشید.

اگر این خدمات را در سراسر کشور ارائه می‌دهید؛ باز هم می‌توانید از همان استراتژی استفاده کنید، اما در صورتیکه مطمئن شوید وبلاگ خود را متفاوت دسته بندی کرده‌اید.همانطور که  کسب و کار محلی دارای دسته بندی‌های مرتبط با مسائل محلی است. شما دسته‌هایی را می‌خواهید که برای افراد بدون توجه به موقعیت مکانی به راحتی پیمایش شوند تا بتوانند منابع مورد نظر خود را پیدا کنند.

نکته حرفه ای: یک منبع عالی برای یافتن موضوعات "چگونه" یوتیوب است. بهتر است  چند کلمه اول یا حتی مشکل مد نظر را تایپ کنید و ببینید کادر جستجو چه چیزی را توصیه می‌کند. سپس، عناوین ویدیوهایی که برای هر کدام نشان داده می‌شوند،را بررسی کنید. اکنون، با بررسی تعداد بازدیدها، نظرات، نشست‌ها و سایر سیگنال‌ها  متوجه خواهید شد که آیا این یک مشکل رایج است یا خیر.

پست وبلاگ برای نحوه انجام است، اما صفحات خدمات چطور؟ کلمات کلیدی را بر اساس هدف خود تقسیم کنید. کسی که به دنبال «چگونگی» انجام کاری است، می‌تواند مشکلات را شناسایی کند، ممکن است بخواهد خودش آن را در مقابل استخدام کسی حل کند و فقط مراحل لازم را بخواهد. یا اینکه به دنبال سطوح مهارت لازم برای تکمیل آن باشند و سپس تصمیم بگیرند که این مرحله بسیار پیچیده است.در این قسمت شما می‌توانید برای حل مشکل و یا چالش آنها وارد عمل شوید  اگر پرس و جو "روف‌هایی که در قالب تخصص دارند" باشد، شخصی است که به دنبال ارائه دهنده خدمات است. در این صورت بجای بهینه سازی راهنمای چگونگ ، باید صفحه خدمات خود را برای آن بهینه کنید.

کسب درآمد از تلاش‌های سئو مبتنی بر خدمات

اکنون بعد از معرفی چندین راهکار برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای ارائه دهندگان خدمات، آخرین مورد را بررسی می‌کنیم، و آن کسب درآمد بدون داشتن محصول یا کتاب الکترونیکی است. گزینه هایی در اینجا ذکر شده اند که عبارتند از:

  • با ساختن یک لیست خبرنامه، می‌توانید به کسب و کارهای محلی یا ملی که مکمل چیزی است که ارائه خواهید داد، حمایت مالی بفروشید. اگر آنها آماده خرید نباشند یا خارج از بازار باشند، همچنان درآمد کسب می‌کنید.
  •  محتوای مرتبط را به صورت هفتگی یا ماهانه، به اشتراک بگذارید با این کار اعتماد آنها را جلب می‌کنید و ممکن است در صورت نیاز به خدمات با آنها تماس گرفته بگیرید.

از پیوندهای وابسته در داخل و در سراسر محتوای خود استفاده کنید.

با انجام این کار،متوجه بهترین مخصولات و خدمات خواهید شد و همچنین می‌دانید کدام یک باید ابتدا ساخته یا ایجاد شوند. همانطور که آماده گسترش پیشنهادات خود هستید، می‌دانید که مخاطبان شما بیشتر از چه چیزهایی استفاده می‌کنند و می‌توانید در مقابل حدس زدن چیزی که بعداً باید ارائه دهید، بپرسید.

"فروش فضای تبلیغاتی و حمایت‌های مالی از شرکت‌های مکمل یا ارائه دهندگان خدمات".هنگامی که ترافیک شما بالا رفت، به شبکه تبلیغاتی هزینه به ازای هر هزار (CPM) یا هزینه به ازای هر کلیک (CPC) بپیوندید و برای بازدیدها و کلیک‌های مخاطبان خود پول دریافت کنید.

در نهایت ؛ با ترفندی که استفاده می‌کنید مخاطب به پلتفرمی که کنترل می‌کنید می‌توانید برای آنها بازاریابی کنید، مانند یک خبرنامه یا لیست پیامک، یا  انجمنی که در آن احساس می‌کنند در خانه هستند، به مسیر هدف شما هدایت می‌شود و کمبودی برای کسب درآمد وجود نخواهد داشت.

نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید