آنچه در مورد URL ها به عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل باید بدانید

  • ژانویه 7, 2024
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک

با توجه به آنچه گوگل می‌گوید؛ برخی بر این باورند کلمات کلیدی در URL یک و بسایت دارای مزیت رتبه بندی نسبت به سایت‌هایی با URL های عمومی‌تر است. 

 از آنجا که URL یک وب‌سایت نمونه ای از چنین فاکتورهای رتبه بندی است. با توجه به اینکه تأثیر URL یک وب‌سایت بر رتبه بندی جستجو در طول زمان تغییر کرده است، ممکن است اطلاعات متناقضی در مورد اهمیت امروز آن بشنوید. همچنین فاکتورهای رتبه بندی جستجوی گوگل می‌توانند به مرور زمان برجستگی پیدا کرده و از دست بروند.

در این قسمت ادعاهای مربوط به URL ها به عنوان یک عامل رتبه بندی را بررسی کرده و سپس به آنچه شواهد می‌گویند خواهیم پرداخت.

ادعا: URLها یک عامل رتبه بندی هستند

همانطور که گفته شده است URL یک وب‌سایت می‌تواند عاملی برای رتبه‌بندی جستجوی گوگل در نظر گرفته شود که با نحوه بهینه‌سازی برچسب عنوان بهینه می‌شود. به طور خاص، ادعاها نشان داده‌اند یکی از عوامل کمک به رتبه بندی وب‌سایت، استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی درURL برای جستجوهای حاوی آن کلمات است. به‌ عنوان مثال، برای رتبه‌بندی درخواستی مانند [دستورالعمل‌های سرخ‌کننده هوا]، آیا داشتن URL حاوی دستور العمل‌های سرخ‌کننده هوا در جایی در URL مفید است (مثلاً example.com/air-fryer-recipes)؟

شواهد: URLها به عنوان یک عامل رتبه بندی

شواهد مستقیم از Google نشان دهنده این است که؛ URLها آنقدری که ادعاها نشان می‌دهد نمی‌توانند  نقش مهمی در رتبه بندی جستجوداشته باشند. با نگاهی گذرا به گذشته   که  URLها به عنوان یک عامل رتبه بندی توسط گوگل تایید می‌شد،هم اکنون شاهد کاهش آن در طول زمان هستیم . در سال 2016، جان مولر گوگل کلمات کلیدی در URL را به عنوان  یک عامل رتبه بندی تایید کرد و در حالی بود که او سیگنال را "بسیار کوچک" توصیف می‌کرد.

"ما معتقدیم که این یک عامل رتبه بندی بسیار کوچک است، بنابراین چیزی نیست که واقعاً بخواهیم آن را مجبور کنیم. و این چیزی نیست که  حتی ارزش تلاش شما برای بازسازی سایت خود را داشته باشد تا بتوانید کلمات کلیدی را در URL اضافه کنید."

 در سال 2017 مولر بار دیگر به این موضوع پرداخت و گفت: «کلمات کلیدی در URL ها برای سئو گوگل بیش از حد ارزیابی می‌شوند. در عوض، مولر توصیه می‌کند که URLها برای کاربران انتخاب شوند، نه موتورهای جستجو.

 در سال 2018  توصیه های مشابهی توسط  وی تکرار شد به این مضمون که؛ صاحبان سایت نباید نگران استفاده از کلمات کلیدی در URL باشند. آنچه به وضوح مشخص است : این بدان معنا نیست که URLها اصلاً عاملی در رتبه بندی نیستند بلکه عوامل مهم دیگری نیز  برای بهینه سازی URL وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

در سال 2021 ا در اظهارات دیگری از مولر، مانند این مورد، مشخص شده است، جایی که او می‌گوید کلمات موجود در URL یک عامل رتبه‌بندی بسیار بسیار سبک وزن هستند.

"ما از کلمات موجود در URL به عنوان یک عامل بسیار سبک وزن استفاده می کنیم. و از آنچه به یاد می‌آورم، این در درجه اول چیزی است که وقتی هنوز به محتوا دسترسی نداشته‌ایم، آن را در نظر می‌گیریم. بنابراین اگر این اولین بار است که این URL را می بینیم و نمی دانیم چگونه محتوای آن را طبقه بندی کنیم، ممکن است از کلمات موجود در URL به عنوان چیزی برای رتبه بندی بهتر استفاده کنیم. اما به محض اینکه محتوا را در آنجا خزیده و نمایه کردیم، اطلاعات بسیار بیشتری خواهیم داشت. و سپس این چیزی است که اساساً اگر URL به زبان آلمانی یا ژاپنی یا انگلیسی باشد، تقریباً یکسان است."

طبق گفته ی مولر،با ایندیکس شدن  محتوا، URL اهمیت کمتری پیدا می‌کند.

URLها یک عامل رتبه بندی تایید شده، اما ناچیز هستند

گوگل بارها تایید کرده است که URL ها حداکثر یک عامل رتبه بندی جستجوی جزئی هستند.

یکی از مواردی که می‌تواند تأثیر جزئی بر رتبه بندی اولیه داشته باشد، زمانی است که یک سایت برای اولین بار توسط گوگل بررسی می‌شود ، واینجاست که کلمات کلیدی موجود در URL ممکن است یک سیگنال مختصر برای درک اینکه صفحات در مورد چه چیزی هستند ارائه دهند.

با این حال، گوگل به سیگنال‌های بسیار قوی‌تری مانند محتوای صفحه، لینک‌های ورودی و معیارهای تعامل کاربر دسترسی دارد. با در دسترس بودن این موارد ، URL برای SEO بی اهمیت می‌شود.

همانطور که مولر بیان کرد، پس از ایندکس شدن محتوا، کلمات کلیدی در URLها هیچ افزایش رتبه بندی معنی داری ایجاد نخواهند کرد. کلمات موجود در URL از نظر رتبه بندی برای گوگل تفاوت خاصی  ندارند. این بدان معناست که هیچ مزیتی برای بهینه سازی URLها با کلمات کلیدی هدف برای سئو وجود ندارد. زیرا  این تقویت احتمالی آنقدر ناچیز است که غیرقابل تشخیص است.

نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید