تمامی حقوق برای گروه نرم افزاری اسرز محفوظ است © 1401
طبق تحقیقات RRD، بیش از نیمی از مصرفکنندگان در سال گذشته : با یک برند، محصول یا خدمات جدید را از طریق دهان به دهان و رسانههای اجتماعی آشنا شده اند. بیش از 50 درصد از سرمایه گذاران آفلاین ابتدا قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، اطلاعات را به صورت آنلاین جمع آوری می کنند.این آمار نشان میدهد که چگونه رسانههای اجتماعی میتوانند به معنای واقعی کلمه معدن طلایی برای برندهای خدمات مالی باشند که به دنبال جذب مشتری و تقویت رشد پایدار هستند. البته ددر صورتی که بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند.
از آن جا که محصولات آرایشی یا برند های پوشاک به خودی خود دارای جذابیت هستند اما اکثر محصولات مالی این جذابیت را ندارند و معمولا کسل کننده هستند متقاعد کردن مردم برای خرید محصولات مالی ا می تواند یک چالش باشد.
هم اکنون همه برندهای مالی برای تطبیق خود با تغییرات در عرصه بازاریابی، و طراحی استراتژی هایی که به آنها کمک می کند تا کمپین هایی را مطابق با تقاضاهای در حال تغییر مشتریان مدرن ارائه دهند باید آمادگی داشته باشند.
نکات مهم برای ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی مجرب تا برخی از بردها (و چشم اندازها) قابل توجه برای برند مالی خود را افزایش دهید.:
با اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ در سال های گذشته توسط بسیاری از افراد جدی گرفته نشد. اما هم اکنون این صنعت به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده که در حال حاضر نحوه تعامل برندها با مشتریان خود را تغییر داده است. برندهای خدمات مالی بدلیل اینکه معتقدند بیشتر مخاطبان هدف آنها نسل قدیمی تر است اغلب نسبت به اینفلوئنسر مارکتینگ بدبین هستند، با این حال، Gen Z بیش از 40٪ از مصرف کنندگان جهانی را تشکیل می دهد. و جالب اینکه 34 درصد از Gen Z در حال یادگیری امور مالی شخصی از طریق TikTok و YouTube هستند.
اینفلوئنسر مارکتینگ مخصوصاً برای برندهای مالی که با مخاطبان جوان تر و آگاه به فناوری سروکار دارند بسیار مهم است، زیرا این همان چیزی است که اکثر اینفلوئنسرها به آن می رسند و بدیهی است که بر آن تأثیر می گذارند. همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از چالش های صنعت مالی : فرآیندهای فنی و اصطلاحات تخصصی است. از این جهت همکاری شما با یک اینفلوئنسر برای تجزیه ی این اصطلاحات برای عامه ی مخاطبان الزامی است.
همسو بودن مخاطبان هدف اینفلوئنسرها با شخصیت مشتری ایدهآل شما بسیار مهم است .. به یاد داشته باشید کمپین های یکباره (اعتماد) ایجاد نکنید. خدمات مالی شاهد افزایش 14 درصدی در ضریب اعتماد در سال 2020 بود که بالاترین رقمی است که صنعت در سالهای اخیر دیده است. به یاد داشته باشید که مشتریان تازه شروع به اعتماد به مؤسسات مالی کردهاند، و شما میخواهید این اعتماد را با انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب و همکاری با آنها برای کمپینهای طولانی مدت تقویت کنید.
بنابراین، شناسایی سن، جنسیت، موقعیت مکانی و سایر اطلاعات جمعیتی مشابه از مخاطب هدف خود را بدست بیاورید. شما می توانید این اطلاعات را از دسته های رسانه های اجتماعی خود پیدا کنید. همچنین، سعی کنید در مورد علایق و مبارزات آنها بیاموزید، بنابراین می توانید پیام هایی بسازید که آن ها را مجذوب کند . شما می توانید این کار را با درخواست مستقیم از مشتری بوسیله ی طریق نظرسنجی انجام دهید. یا، می توانید ببینید که رقبای شما چه کسانی را هدف قرار می دهند و از آنجا نقاط داده های کلیدی را بدست آورید.
به این مثال توجه کنید: اگر شما مخاطبانی داشته باشید که در برگر کینگ معاشرت دارند، آیا بازاریابی در پیتزا هات را مناسب است؟ قطعا خیر... همین امر در مورد تبلیغات رسانه های اجتماعی هم صدق می کند.از آن جا که تبلیغات اجتماعی هزینه دارد. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که تبلیغ شما به افراد مناسب ارائه می شود تا تلاش های شما بتواند ارزش ملموسی برای برند مالی مد نظرتان ایجاد کند.
برای این کار، باید یک پلتفرم اجتماعی را انتخاب کنید که مشتریان هدف بیشتی ر در آن حضور داشته باشند. اگر مخاطب هدف شما یک زن هزاره متاهل است، ممکن است بخواهید به Pinterest بروید. با این حال، اگر میخواهید به Gen Z برسید، بهتر است به Snapchat، TikTok و Instagram بچسبید. جدای از اینکه مخاطبان هدف شما از کدام پلتفرم استفاده میکنند، نوع محتوایی را که در پلتفرم مصرف میکنند نیز تعیین میکند. آیا آنها از TikTok برای ویدیوهای چگونه استفاده می کنند؟ یا از اینستاگرام برای کشف برندها استفاده می کنند؟اگر تا به حال مهمانان ویژه ای داشتید می دانید چقدر مهم است که قبل از سرو غذا، طعم آن را امتحان کنید. همین امر در مورد تبلیغات شما نیز صادق است.
به عنوان مثال، اگر نوع تبلیغ شما تعداد کلیکهای خوبی ایجاد میکرد، اما کپی تیتر و گرافیک پسزمینه را تغییر داده بودید، نمیدانستید که چه چیزی منجر به افزایش نرخ کلیک (CTR) شده است - تغییر در کپی یا گرافیک. ..؟ بنابراین، در هر آزمون فقط یک عنصر را تغییر دهید. هنگامی که تبلیغات شما برای مدتی اجرا شد، نتایج هر نوع تبلیغات را تجزیه و تحلیل کنید و اجازه دهید این نتایج تصمیمات خلاقانه شما را برای تبلیغات راهنمایی کند.
61 درصد از مردم بعید به نظر میرسند که از یک برند مالی که برایشان جدید است استفاده کنند.
برای اینکه مطمئن شوید مردم می توانند کسب و کار شما را از روی عناصر برندسازی آن تشخیص دهند باید برند خود را بسازید و سپس به آن پایبند باشید. به PayPal فکر کنید. آیا پی پال را از رنگ علامت تجاری آن تشخیص می دهید؟ به احتمال زیاد، پاسخ مثبت است. آیا دیده اید که چگونه Payoneer به پالت رنگ علامت تجاری خود می چسبد؟
توجه در رسانههای اجتماعی کمیاب است و محتوای بصری با کیفیت توجه مخاطبان را به خود جلب می کند.
و هیچ کس از بلوک های متن خسته کننده عبور نمی کند.
پردازش محتوای بصری برای مغز ما سریعتر و آسانتر است همچنین در نظر داشته باشید که ، گنجاندن تصاویر بصری کافی نیست. در برخی موارد، تبلیغ رسانه های اجتماعی شما ممکن است تنها 10 ثانیه زمان داشته باشد تا تاثیر درستی داشته باشد. بنابراین، تصاویری بسازید که جذاب باشند، به راحتی به خاطر بسپارند و پیام خود را به سرعت انتقال دهند.
علیرغم موانعی که بر سر راه بازاریابی خدمات مالی وجود دارد، شما باید استراتژی هایی را توسعه دهید که بتواند برند شما را به افراد مناسب برساند:
پیام بگذارید