6 نکته مفید تبلیغات اجتماعی برای برندهای مالی…

  • جولای 23, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک
تبلیغات اجتماعی یک روش ارتباطی است که با استفاده از تکنیک‌ها و راهبردهای تبلیغاتی، هدف اصلی خود را در برقراری تغییرات اجتماعی مؤثر دنبال می‌کند. در عین حال که تبلیغات برای ترویج محصولات یا خدمات تجاری معروف است، تبلیغات اجتماعی تلاش می‌کند تا پیام‌ها و ایده‌هایی را ارسال کند که بهبود جوامع و ارتقای سبک زندگی افراد را هدف قرار دهد.

 طبق تحقیقات RRD، بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان در سال گذشته :  با یک برند، محصول یا خدمات جدید را از طریق دهان به دهان و رسانه‌های اجتماعی آشنا شده اند. بیش از 50 درصد از سرمایه گذاران آفلاین ابتدا قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، اطلاعات را به صورت آنلاین جمع آوری می کنند.این آمار نشان می‌دهد که چگونه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به معنای واقعی کلمه معدن طلایی برای برندهای خدمات مالی باشند که به دنبال جذب مشتری و تقویت رشد پایدار هستند. البته ددر صورتی که بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند.

 بازاریابی خدمات مالی اغلب  به دلیل رویکردهای تبلیغاتی سنتی محدودیت هایی دارند، اما عمدتاً به دلیل انطباقات نظارتی دقیقی که باید به آنها پایبند باشد. با تبلیغات  برند خود در رسانه‌های اجتماعی میتوانید  در ذهن مشتریان بالقوه خود ماندگار باشید  و مشتریان را جذب  و در عین حال در محدوده‌های قانونی خود باقی بمانید.

 شش نکته  مهم و کارردی برای تکمیل کمپین های تبلیغاتی اجتماعی خود و تأثیر بازاریابی گسترده و قدرتمند :

بازاریابی خدمات مالی...

    از آن جا که   محصولات  آرایشی یا برند های پوشاک به خودی خود  دارای جذابیت هستند اما  اکثر محصولات مالی این جذابیت را ندارند و معمولا کسل کننده هستند متقاعد کردن مردم برای خرید محصولات مالی ا می تواند یک چالش باشد.

  • اصطلاحات تخصصی: یکی دیگر از دلایل پیچیده تر بودن بازاریابی خدمات مالی نسبت به سایر صنایع  اصطلاحات تخصصی است زیرا متخصصان امور مالی از اصطلاحات بسیار فنی استفاده می کنند و فرآیندهای آنها نیز با اصطلاحات تخصصی صنعتی پر شده است .  بیان این فرایند بطوری که :  اصطلاحات به زبانی که یک کاربر معمولی رسانه های اجتماعی با دامنه توجه بسیار ضعیف  بتواند درک کند برای بازاریابان و تبلیغ کنندگان می تواند سخت به نظر بیاید.
  •  بسیاری از تشریفات نظارتی و انطباق، صنعت بازاریابی خدمات مالی را محدود می کند.   شما بدون  تایید  مشاور حقوقی خود و  سیگنال  های سبز یا قرمزی که از طرف آن ها  ارائه می شود  نمی توانید حتی یک گام در یک جهت خاص بردارید. و دقیقا  همین  محدودیت‌ها است که  خلاقیت تبلیغ‌کنندگان را از بین می برد  و آن‌ها را از رقابت در زمین بازی مشابه با مارک‌های دیگر بازمی‌دارند.
  •  مردم ارزش  را خریداری  می کنند. آنها روی چیزهایی سرمایه گذاری می کنند که معتقدند به زندگی آنها ارزش می بخشد. به همین دلیل است که متقاعد کردن مردم برای خرید یک ساعت ضد آب آسان تر است - تنها کاری که باید انجام دهند این است که با پوشیدن ساعت دوش بگیرند تا بدانند ارزش پولشان را دارد.  اما اکثر خدمات مالی بر خلاف ساعت ضد آب هستند.                                                                                                                                                                                                                                             
  • بازاریابی محصولات مالی  در دراز مدت نتیجه می دهند، یا گاهی اوقات، اصلاً هیچ نتیجه ملموسی ایجاد نمی کنند. این چالش دیگری  برای تبلیغ کنندگان مالی  است که :  مشتریان خود را  برای خرید محصول متقاعد کنند. ب و این بی میلی متصدیان بازاریابی مالی به اتوماسیون بازاریابی چالش دیگری برای بازاریابان و تبلیغ کنندگان است . آنها تنها با استراتژی های قدیمی و روش های بازاریابی سنتی می توانند کارهای زیادی انجام دهند.
  •  بخش بزرگی از تجارت الکترونیک، صرف نظر از صنعت، بر اعتماد است - چیزی که صنعت مالی پس از رکود سال 2008 از دست داد. سال‌ها از این اتفاق می‌گذرد، اما مشتریان هنوز در مورد اعتماد به خدمات مالی تردید دارند. این مانع دیگری بر سر راه بازاریابان خدمات مالی است، زیرا آنها به سمت ایجاد اعتماد مخاطبان خود و چرخش چرخه خرید خود می روند. 

      هم اکنون  همه برندهای مالی برای تطبیق خود با تغییرات در عرصه بازاریابی، و طراحی  استراتژی هایی که به  آنها کمک می کند تا کمپین هایی را مطابق با تقاضاهای در حال تغییر مشتریان مدرن ارائه دهند باید آمادگی داشته باشند.

     نکات مهم برای ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی مجرب  تا برخی از بردها (و چشم اندازها) قابل توجه برای برند مالی خود را افزایش دهید.:

1. اینفلوئنسرها را درگیر کنید..

با اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ در سال های گذشته  توسط بسیاری از افراد جدی گرفته نشد. اما هم  اکنون این صنعت به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده که در حال حاضر نحوه تعامل برندها با مشتریان خود را تغییر داده است. برندهای خدمات مالی  بدلیل اینکه  معتقدند بیشتر مخاطبان هدف آنها نسل قدیمی تر است اغلب نسبت به اینفلوئنسر مارکتینگ بدبین هستند،  با این حال، Gen Z بیش از 40٪ از مصرف کنندگان جهانی را تشکیل می دهد. و جالب اینکه 34 درصد از Gen Z در حال یادگیری امور مالی شخصی از طریق TikTok و YouTube هستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ مخصوصاً برای برندهای مالی که با مخاطبان جوان تر و آگاه به فناوری سروکار دارند بسیار مهم است، زیرا این همان چیزی است که اکثر اینفلوئنسرها به آن می رسند و بدیهی است که بر آن تأثیر می گذارند. همانطور که در بالا ذکر شد،  یکی از چالش های صنعت مالی :  فرآیندهای فنی و اصطلاحات تخصصی  است.  از این جهت همکاری شما با یک اینفلوئنسر  برای تجزیه ی این اصطلاحات برای عامه ی مخاطبان  الزامی است.

 همسو بودن  مخاطبان هدف اینفلوئنسرها با شخصیت مشتری ایده‌آل شما بسیار مهم است  .. به یاد داشته باشید  کمپین های یکباره (اعتماد) ایجاد نکنید. خدمات مالی شاهد افزایش 14 درصدی در ضریب اعتماد در سال 2020 بود که بالاترین رقمی است که صنعت در سال‌های اخیر دیده است. به یاد داشته باشید که  مشتریان تازه شروع به اعتماد به مؤسسات مالی کرده‌اند، و شما می‌خواهید این اعتماد را با انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب و  همکاری با آنها برای کمپین‌های طولانی مدت تقویت کنید.

2.  مخاطبان  هدف خود را به خوبی بشناسید...

 طبق تحقیقات انجام شده :یکی از دغدغه های اصلی42 درصد از بازاریابان خدمات مالی رسیدن به مخاطب مناسب است. موفقیت کمپین تبلیغاتی شما به میزان دقیق شخصیت مخاطب شما بستگی دارد. داده های مخاطبان شما همه تصمیماتی را که در این مسیر می گیرید راهنمایی می کند. بنابراین، از این  که پروفایل مشتری شما بر اساس داده های  دقیق ساخته شده است اطمینان حاصل کنید. برای این که تبلیغات شما به افراد  مناسب ارائه شود  حتی کمپین های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی از شما می خواهند که سن، جنسیت و اطلاعات جغرافیایی مشتریان خود را درج کنید . به طور مثال: مخاطب هدف شما یک کارگر آزاد 25 ساله است که در نیوجرسی زندگی می کند. اما تحقیقات مخاطبان شما به هم ریخته است و شما یک کارمند شرکتی 40 ساله در نیویورک را به عنوان مخاطب انتخابی خود انتخاب می کنید. در این مورد، حتی تبلیغات فیس بوک هم برای برند شما مفید نخواهد بود.

بنابراین،  شناسایی سن، جنسیت، موقعیت مکانی و سایر اطلاعات جمعیتی مشابه  از مخاطب هدف خود  را بدست بیاورید. شما می توانید  این اطلاعات را از  دسته های رسانه های اجتماعی خود  پیدا کنید. همچنین، سعی کنید در مورد علایق و مبارزات آنها بیاموزید، بنابراین می توانید پیام هایی بسازید که  آن ها را مجذوب کند . شما می توانید این کار را با درخواست مستقیم از مشتری بوسیله ی  طریق نظرسنجی انجام دهید. یا، می توانید ببینید که رقبای شما چه کسانی را هدف قرار می دهند و  از آنجا نقاط داده های کلیدی را بدست آورید.

. 3. پلتفرم خود را هوشمندانه انتخاب کنید...

 به این مثال توجه کنید: اگر شما مخاطبانی داشته باشید که  در برگر کینگ معاشرت دارند، آیا بازاریابی در پیتزا هات را مناسب است؟ قطعا خیر... همین امر در مورد تبلیغات رسانه های اجتماعی هم صدق می کند.از آن جا که تبلیغات اجتماعی  هزینه دارد. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که تبلیغ شما به افراد مناسب ارائه می شود تا تلاش های شما بتواند ارزش ملموسی برای برند مالی مد نظرتان ایجاد کند.

  برای این کار، باید یک پلتفرم اجتماعی را  انتخاب کنید که مشتریان هدف  بیشتی ر در آن حضور داشته باشند. اگر مخاطب هدف شما یک زن هزاره متاهل است، ممکن است بخواهید به Pinterest بروید. با این حال، اگر می‌خواهید به Gen Z برسید، بهتر است به Snapchat، TikTok و Instagram بچسبید. جدای از اینکه مخاطبان هدف شما از کدام پلتفرم استفاده می‌کنند، نوع محتوایی را که در پلتفرم مصرف می‌کنند نیز تعیین می‌کند. آیا آنها از TikTok برای ویدیوهای چگونه استفاده می کنند؟ یا از اینستاگرام برای کشف برندها استفاده می کنند؟
  • محتوایی را ایجاد کنید که می دانید برای  مخاطبان شما قابل استفاده است..

4. آزمایش هایی را برای بهینه سازی عملکرد تبلیغات انجام دهید...

     اگر تا به حال مهمانان ویژه ای داشتید  می دانید چقدر مهم است که قبل از سرو غذا، طعم آن را امتحان کنید. همین امر در مورد تبلیغات شما نیز صادق است.

  • ایجاد تأثیر مناسب پس از انتشار به مخاطب  هدف اساسی تبلیغات شماست.  برای اطمینان از انجام این کار، باید آنها را قبل از راه اندازی آزمایش کنید.  بیش از 14 درصد از هزینه های تبلیغات آنلاین را بخش خدمات مالی تشکیل می دهد. این نشان می دهد که برندهای مالی چقدر برای تبلیغات هزینه می کنند. شما باید با آزمایش تبلیغات خود مطمئن شوید که تبلیغات ارزشمندی را ارائه می دهید.
  • تست تبلیغات شامل : ایجاد انواع مختلف از یک تبلیغ و آزمایش برای دیدن اینکه کدام یک عملکرد بهتری دارد.
  • این به شما بینشی می دهد که کدام یک از مفاهیم تبلیغات شما کار می کند و چه چیزی باید انجام شود. به عنوان مثال، گرافیک تبلیغاتی شما ممکن است خوب باشد، اما ممکن است کپی آن چندان برای مخاطب جذاب نباشد. بنابراین، قبل از اجرای این تبلیغ در مقیاس بزرگ‌تر، می‌خواهید کپی را تنظیم کنید تا زمانی که برای مخاطبان بزرگ‌تری منتشر می‌شود، تأثیر درستی داشته باشد.            
  • حداقل سه تغییر از یک تبلیغ ایجاد کنید، زیرا با این کار  داده های کافی برای هدایت تصمیمات خود در اختیار خواهیدداشت. برای اطلاعات دقیق، فقط یک عنصر تبلیغ را تغییر دهید. اگر بیش از یک عنصر را تغییر دهید، ممکن است هنگام نسبت دادن نتایج به عناصر سردرگم شوید.

به عنوان مثال، اگر نوع تبلیغ شما تعداد کلیک‌های خوبی ایجاد می‌کرد، اما کپی تیتر و گرافیک پس‌زمینه را تغییر داده بودید، نمی‌دانستید که چه چیزی منجر به افزایش نرخ کلیک (CTR) شده است - تغییر در کپی یا گرافیک. ..؟ بنابراین، در هر آزمون فقط یک عنصر را تغییر دهید. هنگامی که تبلیغات شما برای مدتی اجرا شد، نتایج هر نوع تبلیغات را تجزیه و تحلیل کنید و اجازه دهید این نتایج تصمیمات خلاقانه  شما را برای تبلیغات راهنمایی کند.

. 5. همیشه به برند خود پایبند باشید اعتماد یک عامل حیاتی در همه صنایع است...

 61 درصد از مردم بعید به نظر می‌رسند که از یک برند مالی که برایشان جدید است استفاده کنند.

 برای اینکه  مطمئن شوید  مردم می توانند کسب و کار شما را از روی عناصر برندسازی آن تشخیص دهند باید برند خود را بسازید و سپس به آن پایبند باشید. به PayPal فکر کنید. آیا پی پال را از رنگ علامت تجاری آن تشخیص می دهید؟ به احتمال زیاد، پاسخ مثبت است. آیا دیده اید که چگونه Payoneer به پالت رنگ علامت تجاری خود می چسبد؟

6 Social Advertising Tips For Financial Brands

  •  هنگام ایجاد و اجرای کمپین های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی، به برند خود پایبند باشید.  زیرا مردم به برندها اعتماد دارند، نه به تجارت.اگر خلاقیت های تبلیغاتی شما با برند معمولی شما هماهنگ نباشد، هیچ کس شما را نمی شناسد.
  •  نمایش مداوم یک برند می تواند درآمد را تا 33 درصد افزایش دهد. این نشان می‌دهد که چگونه برندسازی می‌تواند بر درآمد شما تأثیر بگذارد. بنابراین، لحن، رنگ، و شخصیت برند خود را شناسایی کنید و هنگام ایجاد تبلیغات رسانه های اجتماعی خود ثابت قدم باشید تا بتوانید در فضای شلوغی که توجه مشتری منبع محدودی است متمایز شوید.

6. محتوای بصری با کیفیت را در اولویت قرار دهید...

 توجه در رسانه‌های اجتماعی کمیاب است و  محتوای بصری با کیفیت توجه مخاطبان را به خود جلب می کند.

6 Social Advertising Tips For Financial Brands

و هیچ کس  از بلوک های متن خسته کننده عبور  نمی کند.

پردازش محتوای بصری برای مغز ما سریع‌تر و آسان‌تر است همچنین در نظر داشته باشید که ، گنجاندن تصاویر بصری کافی نیست. در برخی موارد، تبلیغ رسانه های اجتماعی شما ممکن است تنها 10 ثانیه زمان داشته باشد تا تاثیر درستی داشته باشد. بنابراین، تصاویری بسازید که جذاب باشند، به راحتی به خاطر بسپارند و پیام خود را به سرعت انتقال دهند.

6 Social Advertising Tips For Financial Brands

نتیجه:

  • تبلیغات رسانه های اجتماعی برای برندهای مالی که به دنبال رشد در اکوسیستم بازاریابی فعلی هستند ضروری است.

علیرغم موانعی که بر سر راه بازاریابی خدمات مالی وجود دارد، شما باید استراتژی هایی را توسعه دهید که بتواند برند شما را به افراد مناسب برساند:

  • پیام مناسب را ارائه دهد .
  • برای برند شما ارزش ایجاد کند. استراتژی‌هایی که در اینجا مورد بحث قرار گرفته اند  می‌توانند به شما کمک کنند تا با استراتژی‌های تبلیغاتی معاصر شروع کنید و به شما کمک می‌کنند در یک محیط بازاریابی مالی سریع رقابتی بمانید.
با این حال، قبل از اجرای تمام استراتژی‌هایی که در اینجا بحث کردیم، به این نکته توجه داشته باشید:
  • همیشه شفافیت را تمرین کنید. اعتماد در حال حاضر یک کالای کمیاب در بازاریابی خدمات مالی است و شما نمی توانید بیش از این  آن را از دست بدهید. بنابراین، پیشنهادات خود را تا حد امکان شفاف نگه دارید، به مخاطبان آموزش دهید، و از طریق رسانه ای که برایشان ارزش قائل هستند به زبانی که می فهمند با آنها صحبت کنید.

نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید