7 نکته تجارت اجتماعی که باید بدانید…؟

  • جولای 24, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک
 

تجارت اجتماعی : یک استراتژی تبلیغات دیجیتال قابل اجرا برای مارک های تجارت الکترونیک در سراسر جهان  است که به عنوان فروش محصولات در پلتفرم های رسانه های اجتماعی شناخته میشود. 

یکی از مفاهیم مهم تجارت اجتماعی، "تأمین مالی اجتماعی" است. به این معنی که این مدل کسب و کار معمولاً برای تأمین منابع مالی خود از منابعی نهادینه می‌شود که از منظر مالی و سرمایه‌گذاریهای اخلاقی با ارزش قائل هستند. این منابع ممکن است به صورت سرمایه‌گذاری اجتماعی، یا وام‌های بانکی با بهره مناسب تأمین شوند.

 برای تعامل با مشتریان هدف خود و تشویق آن ها برای فروش  بدون نیاز به بازدید از وب سایت  میتوانید از تجارت اجتماعی استفاده کنید  به خصوص با توجه به اینکه  امروزه 54٪ از ترافیک اینترنت  را  دستگاه های تلفن همراه تشکیل می دهند.

 اکنون به بررسی بهترین روش‌های تجارت اجتماعی و نمونه‌هایی از اینکه کدام برندها آن را درست انجام می‌دهند می پردازیم.

1. نمایه مخاطبان خود را بشناسید:

  • برای داشتن  بالا ترین نرخ تعامل  ، باید بین  استراتژی تجارت اجتماعی خود و گیرندگان پیام برند خود (مخاطبان هدف ) هماهنگی ایجادکنید. 
  •   شما نیازمند تلاش زیاد و همچنین زمان مناسب برای شناخت مخاطبان اجتماعی هدف خود هستید ، زیرا در تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل تفاوت ایجاد می کند. واضح است که با گذاشتن پیام مناسب با استفاده از پلتفرم مناسب  و انتقال آن به مخاطبان هدف، می توان انتظار نتایج بهتری داشت.
  •  دقت عمل خود را بالا ببرید به‌جای اینکه  از پیام‌های مشابه در وب‌سایت خود، در انتخاب محصولات و عباراتی که با زیرمجموعه مشتریان خاص رسانه‌های اجتماعی شما همخوانی دارند،استفاده کنید.
  • برای  اطلاع از جمعیت شناختی و عملکرد  از تجزیه و تحلیل استفاده کنید  تا به شما در  مشخص کردن  اینکه  کدام محصولات  و چگونه باید در فهرست قرار بگیرند کمک کند.به عنوان مثال، Target با استفاده از لیست هوشمند مبتنی بر هشتگ ها و تعامل محتوا و ارتقای مداوم محصولات خود، یک تجربه مرور فوق العاده برای کاربران اینستاگرام خود ایجاد کرد. مشتریانی که روی یک محصول در اینستاگرام کلیک می کنند، دیگر برنامه را برای تکمیل فروش ترک نمی کنند.

2. با ویترین فروشگاه اجتماعی خود خلاق بمانید:

 پرو فایلهای اجتماعی خود  را تغییر دهید زیرا به عنوان ویترین دیجیتال برند شما عمل می کنند و امروزه  اکثر خریداران  از طریق رسانه های اجتماعی در مورد برندها  جستجو وسپس خریداری میکنند..

 محیط نمایه رسانه‌های اجتماعی شما به اندازه محصولاتی که می‌فروشیداز اهمیت بالایی برخوردار است  خوب است بدانید که شما فقط یک راه برای ایجاد یک تصور خوب دارید و آن ایجاد یک تجربه ی خرید  فوق‌العاده است. به عنوان مثال، فروشگاه خرده فروشی The Tiny Tassel دارای یک فروشگاه دیجیتال از طریق فروشگاه فیس بوک خود است. آنها صفحات محصول را به طور خاص برای فیس بوک با اطلاعاتی مانند سبک، مواد و جزئیات حمل و نقل ایجاد کردند. همه لیست های آنها ارزش و اعتماد ایجاد می کند، که برای جذب مشتریان جدید برای اولین خرید آنها ضروری است.

3. پست های تبلیغاتی ثابت را برنامه ریزی کنید:

  •  یکی از  راه های  عالی برای به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر محصول، ایجاد پست های تبلیغاتی است . مانند عکس های نزدیک محصول، نمایش های نمایشی کوتاه، و بازدیدکنندگان ...

     حتی می توانید پیوندهایی به پست های خود اضافه کنید که به شما کمک می کند

  • : شناخت بهتری از برند ایجاد کنید.                                                                                                                                                                                                                               
  • خواسته های بیشتر مشتری را برآورده کنید.                                                                                                                                                                                                                   
  • فرآیند خرید را ساده کنید.
به طور مثال  رالف لورن می گوید :. توجه کنید که چگونه آنها از ترکیبی از محصولات برای نمایش مجموعه فصلی خود استفاده می کنند. این استراتژی به خریدار ایده بهتری از نحوه ظاهر محصولات مختلف در هنگام پوشیدن با هم (یا لایه لایه) می دهد.

4. پاسخ های رسانه های اجتماعی خود را انسانی کنید:

  • پاسخ فوری: یکی از دلایل اصلی تماس مردم با برندها در رسانه های اجتماعی، پاسخ فوری  است. وقتی  مشتریان اطلاعات بیشتری در مورد محصولات، درخواست سفارش یا سؤالات کلی می خواهند،به جای دادن یک پاسخ ساده، می توانید:
  • یک محصول را توصیه کنید.
  • لینک مستقیم خرید را به اشتراک بگذارید.
  • یک کد تبلیغاتی برای تضمین فروش ارائه دهید.
این تعامل همچنین فرصتی برای نشان دادن شخصیت برند شما و ایجاد اعتماد با خریدار است. به طور کلی، این یک سناریوی برنده است زیرا شما خدمات مشتری برجسته ای را ارائه می دهید در حالی که به طور بالقوه درآمد خود را افزایش می دهید.   

 5. از تجزیه و تحلیل برای هدایت استراتژی خود استفاده کنید:

     کار در دنیای پویای تجارت اجتماعی به معیارهای قابل پیگیری نیاز دارد.

  • بنابراین با تکیه بر  تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود میتوانید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید تا  فرصت های جدیدی آشکار شود  و  همچنین با ارزیابی  اینکه  که کدام پست های تجارت اجتماعی باعث فروش می شوندا، می توانید استراتژی خود را تنظیم کنید و پست های آینده خود را برای مشتریان بالقوه جذاب تر کنید.
  •  برای هدایت طراحی و عملکرد دارایی های رسانه های اجتماعی خود می توانید از داده ها استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید تابلوهای Pinterest را سفارشی کنید تا به عنوان ابزار ناوبری محصول شما برای مخاطبان شما عمل کند. تابلوی Pinterest پاتاگونیا کار بسیار خوبی انجام می دهد زیرا پینبردهای محصولات آن از ناوبری وب سایت آن تقلید می کنند. بنابراین، آنها ضمن جذب مشتریان جدید بالقوه، احساس مشابهی را برای مشتریان وفادار ایجاد می کنند.
  • به طور مشابه، شما میتوانید با ایجاد  یک تجربه برند ثابت راه را برای شناسایی فوری  مخاطبان خود هموار کنید.

6. فرآیند پرداخت را ساده کنید:

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کاربران موبایل نرخ رها کردن سبد خرید بالاتری نسبت به کاربران دسکتاپ دارند، یعنی 85.65 درصد. بنابراین، زمانی که خریداران برای خرید روزانه به صفحه‌های نمایش کوچک‌تر می‌روند، کسب پشتیبانی کامل با یک فرآیند پرداخت ساده ضروری است.

  • تجارت اجتماعی در ساده کردن این رود به شما کمک می کند: نقاط ریزشی را که منجر به ترک معاملات می شود حذف می کند. اکنون، مشتریان برای خرید از سایت شما نیازی به ایجاد حساب های شخصی ندارند. در عوض، می توانند از پروفایل های رسانه های اجتماعی خود برای یک تراکنش یکپارچه استفاده کنند. حساب‌های تجاری اینستاگرام مانند Spearmint Baby پست‌های قابل خریدی ایجاد می‌کنند که اطلاعات و قیمت‌های مرتبط را ارائه می‌دهند.
  • شما می توانید حداکثر 30 محصول پرفروش خود را در یک کاتالوگ آپلود کنید (یا اگر موارد در کاتالوگ نیستند به صفحات محصول مربوطه در سایت خود پیوند دهید).
  • علاوه بر این، برندها اکنون می توانند یک رویداد خرید آنلاین  رار تقریباً  در همه پلتفرم های اجتماعی میزبانی کنند.
  •  از دیگر مزایای خریذ آنلاین این است که : به شرکت امکان می دهد در طول پخش جریانی درباره محصول بحث کند، به سؤالات پاسخ دهد و حتی محصولی را از کاتالوگ روی صفحه سنجاق کند.
  • پخش را تعاملی کنید و به بینندگان اطلاع دهید که چرا این محصول در زندگی آنها ضروری است. هنگامی که آن ها روی تصویر محصول کلیک می کنند، توضیحات غنی از کلمه کلیدی را نشان می دهد که آن را دقیق، جذاب و مختصر می کند. از آنجا، مشتریان می توانند به آسانی با استفاده از کارت اعتباری یا کیف پول الکترونیکی بدون خروج از برنامه، کالا را خریداری کنند.

7. با اینفلوئنسرهای اجتماعی همکاری کنید :

در نهایت، اینفلوئنسر مارکتینگ را در نظر بگیرید. این یک مفهوم جدید نیست، اما شما می توانید آن را برای گسترش دسترسی خود و بهبود فروش اجتماعی بهینه کنید. به عنوان مثال، وقتی اینفلوئنسرها از برچسب‌های قابل خرید در IG استفاده می‌کنند، خریداران بالقوه را مستقیماً به فروشگاه شما سوق می‌دهند.

این رویکرد یک تجربه جذاب برای مشتریان شما ایجاد می کند زیرا آنها می توانند یک داستان زنده تأثیرگذار که محصول شما را تبلیغ می کند، ببینند. سپس، هنگامی که آنها روی یک لینک کلیک می کنند، می توانند یک خرید اینترنتی انجام دهند. این فرصتی ایده آل برای گسترش مخاطبان شماست چراکه افراد زیادی از توصیه های اینفلوئنسرها پیروی می کنند.. در آستانه نزدیک شدن به برندهای ذکر شده در بالا که برنده بازی تجارت اجتماعی هستند توجه داشته باشید - دلیلی وجود ندارد که کسب و کار شما نتواند همین کار را انجام دهد! نکاتی را دنبال کنید تا در رسانه های اجتماعی متمایز شوید و خرید را برای مشتریان از طریق پروفایل های اجتماعی برند خود آسان کنید.

نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید