تمامی حقوق برای گروه نرم افزاری اسرز محفوظ است © 1401
از ملزومات یک وب سایت پر بازذید و موفق در رسانه های اجتماعی داشتن استراتژی است چراکه چیدمان محتوا و داشتن برنامه ریزی از قبل برای پیش برد طرح های محتوا کمک شایانی می کند ...
استراتژ محتوا چیست؟آیا شما برای محتوای خود استراتژهایی تعریف کرده اید یاخیر؟ از چه استراتژهایی استفاده می کنید؟
دراین مقاله ابتدا به تعریف استراتژی محتوا و سپس معرفی روش های مختلف پرداخنه شده است...
استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی طرحی است شامل تمام نکات برای استفاده از محتوا در جهت رشد برند و رسیدن به اهداف خود در پلتفرم های رسانه های اجتماعی ...
در حالت ایدهآل، برای اینکه بتوانید هنگام انجام وظایف مرتبط با ایجاد پستهای رسانههای اجتماعی،مانند : انتشار و ردیابی نتایج به آن مراجعه کنیداستراتژی شما مستند میشود. - وبا داشتن برنامه، می توانید رشد مستقیم برند از بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی را مشاهده کنید.
از سوی دیگر، اگر هر زمان، بدون هیچ استراتژی، هدف یا اندازهگیری، هر چیزی را پست کنید، احتمالاً هیچ نتیجهای نخواهید گرفت.
بنابراین استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی یک نقشه و کتاب راهنما است که به شماکمک می کند چگونه از نقطه A به نقطه B برسید تا از بازگشت سرمایه (ROI) از رسانه های اجتماعی مطمئن شوید. همچنین در جهت رسیدن به اهداف در (زمان و چگونگی پست محتوا) شمارا هدایت میکند.
باتوجه به اهمیت رسانه های اجنماعی از دیدگاه مردم. چنانچه شما از " استراتژی،" استفاده نکنید رشد کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی بسیار تصادفی یا پراکنده خواهد بود. با این حال، داشتن یک برنامه، شانس بهتری برای دسترسی به ( افراد، ومحتوای مناسب، در پلتفرمهای رسانه رجتماعی)به شما می دهد..
تقریباً 60٪ از کل جمعیت جهان. در ایالات متحده،و ۷۲ درصد از مردم از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند که محبوبترین پلتفرمها فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین هستند.
این بدان معناست که شما قطعا در این پلتفرمها مخاطبانی خواهیدداشت که بدون استراتژی محتوای رسانههای اجتماعی قادربه برقراری ارتباط و هدایت ترافیک بیشتر به وبسایت در جهت افزایش فروش نخواهید بود..
چگونگی ساخت استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی؟
هر استراتژی باید با تعیین یک یا دو هدف برای دسترسی به آنچه مد نظر است شروع شود. هدف گذاری :با تقویت تمرکزتان اقدامات شما را در جهت عدم اتلاف وقتتان هدایت می کند
. به عنوان مثال، اگر یکی از اهداف بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی، هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت شما باشد، دیگرمعیارهایی مانند لایک واشتراک گإزاری آنچنان برای شما مهم نخواهدبود و در عوض، شما به نرخ کلیک (CTR) و ترافیک وب سایت از رسانه های اجتماعی توجه خواهید کرد.
بسیار مهم است که مخاطب خود را قبل از شروع تولید محتوا مشخص کنید. ببینید از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند، آنچه که پست میکنید بیش از هر عامل دیگری مخاطبان راهنمایی میکند. همواره توجه داشته باشید :هر پستی که ایجاد میشود در جهت در گیر کردن مخاطبان در سطوح مختلف باشد.
برای انجام این کار، باید اطلاعاتی از مخاطبان بر اساس سن، جنسیت، درآمد، عنوان شغلی یا صنعت و غیره آنها داشته باشید، یا می توانید مستقیماً از روش هایی مانند: مصاحبه ها (ایمیل یا پیام مستقیم مبادله کنید، یا با آنها 1:1 صحبت کنید). گوش دادن اجتماعی نظرسنجی ها تحقیقات مخاطب همچنین به شما کمک می کند تا مشخص کنید که برند شما باید از کدام پلتفرم ها استفاده کند.
بجای فعالیت در تمام پلتفرمها یک یا دو مورد را بر اساس رایج ترین پلتفرم هایی که مخاطبان شما استفاده می کنند انتخاب و بیشترین تلاش خود را روی آن متمرکز کنید .
اگر پروفایل اجتماعی بهینه نشده داشته باشید به کاری که در بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی انجام می دهید آسیب می زند. داشتن یک نمایه غیرحرفه ای، درهم و برهم یا خارج از برند به شناخت بازدیدکنندگان از شما و محصولتان هیچ کمکی نخواهد کرد. در عوض، مطمئن شوید که نمایههای شما جذاب، آموزنده و دارای مارک مناسب هستند.
اکنون زمان انتخاب حوزه های موضوعی خود برای محتوای مد نظردر رسانه های اجتماعی است.
نقطه تلاقی تخصص برند شما + علایق مشتری باید حوزه های موضوعی شما را مشخص کند.اینکه در مورد چه موضوعاتی می توانید با قدرت و دانش پست ارسال کنید؟ مخاطبان شما درباره چه موضوعاتی باید بشنوند؟ مطالب خودرا محدود کنید تا پروفایل های اجتماعی منسجم و مرتبطی داشته باشید
پس از آن، نوع پستی را که ایجاد می کنید محدود کنید زیرا هر پلتفرم رسانه اجتماعی مجموعهای از گزینهها را ارائه میدهد، مخاطبان شما ممکن است انتظار داشته باشند انواع خاصی از محتوا را در پلتفرمهای خاص ببینند، به عنوان مثال، محتوای بصری زیادی در اینستاگرام، یا پستها و لینکهای مبتنی بر متن در توییتر.
به عنوان مثال، Stumptown Coffee Roasters عمدتا بر روی ارسال ویژگی های محصول بصری در اینستاگرام تمرکز دارد، در حالی که فیس بوک آن صفحه به اشتراک گذاری رویدادها و نمایش کافه های متعدد آن در سراسر ایالات متحده اختصاص داده شده است.
انتشار مداوم یکی از اصول کلیدی یک استراتژی خوب محتوای رسانه های اجتماعی است.
انتشار محتوای منظم و با کیفیت بالا دید شما را افزایش می دهد و به مخاطبان فرصت بیشتری برای درگیر شدن با پست های شما می دهد. به همین دلیل است که برای آسانتر کردن ثبات، باید یک تقویم محتوای رسانههای اجتماعی داشته باشید و یک برنامه زمانبندی پست ایجاد کنید. همه چیز را از چیزی که پست می کنید تا روز و زمانی که پست می شود برنامه ریزی کنید. همچنین میتوانید کمپینهایی را برنامهریزی کنید یا زمانی که پستهای قدیمی را با ابزار مناسب، مانند MeetEdgar (مورد علاقه شخصی من) دوباره به اشتراک بگذارید.
فراموش نکنید که پستها را برای زمانهایی که مخاطبان شما آنلاین هستند و در فیدهایشان پیمایش میکنند، برنامهریزی کنید.
میتوانید به مطالعات و معیارها برای کمک به شما در فهمیدن این موضوع تکیه کنید، یا میتوانید بهترین زمانها برای ارسال پست برای مخاطبان خود را از طریق آزمایش (و کمی آزمون و خطا) بیاموزید.
فراموش نکنید که هنگام برنامه ریزی استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی خود، مشارکت را به منظور "تعامل با برندتان"در نظر بگیرید.
رسانه های اجتماعی مانند خیابان یک طرفه نیستند، بلکه گفتگوی مداوم بین شما و مخاطبانتان هستند. گفتگو را با درگیر شدن با آنها و با جامعه گسترده تر خود ادامه دهید. یک برنامه تعامل را به استراتژی خود اضافه کنید، به عنوان مثال، "دو تا سه پست انجمن را در روز لایک کنید و نظر دهید." حتی میتوانید برای خودانگیختگی برنامهریزی کنید،«ازهر فرصتی برای برقراری ارتباط استفاده کنید».
هنگامی که شروع به ایجاد و ارسال محتوا با توجه به استراتژی خود کردید، می توانید ردیابی معیارها را شروع کنید.
برخی از معیارهای مهم عبارتند از:
آگاهی از برند. نرخ کلیک (CTR). احساسات برند. به یاد داشته باشید، شما تمام معیارها را ردیابی نمی کنید، بلکه فقط آنهایی را که به اهداف شما مرتبط می شوند ( در مرحله شماره 1 ایجاد کردید) دنبال می کنید.
همه ایدههای محتوای شما کارایی ندارند، اما نکات قابل پیگیری این است:
رسانههای اجتماعی میتوانند مکانی فوقالعاده برای برندهای بدون برنامه باشند. اما به یاد داشته باشید که شما یک کاربر انفرادی برای سرگرمی نیستید بلکه -کسب و کاری هستید که باید بتوانید زمانی را که صرف بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی می کنید توجیه کنید.
دقیقاً به همین دلیل است که باید یک استراتژی ایجاد کنید. اگر می خواهید به اهداف خود برسید و از زمان و منابع خود به خوبی استفاده کنید، نیاز به برنامه دارید. بنابراین، بیرون بروید و استراتژی را شروع کنید - و برای دیدن نتایج برنامه ریزی کنید.
پیام بگذارید