چگونه عناوین عالی سئو بنویسیم…

  • آگوست 5, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک

عنوان نویسی، یکی از چالش‌هایی هست که تولید کننده‌های محتوا با آن مواجه می‌شوند. همیشه اولین قدم برای نوشتن یک محتوای جذاب، عنوان نویسی است. 

عنوان، تکمیل کننده یک محتوای بی نظیر به حساب می‌آید. از طرفی انتخاب عنوان نه چندان جالب، شما را به عنوان کپی رایتر، چند پله از هدفتان عقب‌تر می‌اندازد.

عنوان سئو چیست؟

معمولا عنوان: اولین نقطه تماس خواننده در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) با یک نام تجاری یا سایت است. که از اهمیت ویژه ای بزخورداراست..

بهتر است بدانید که بهینه سازی عناوین شما ضروری است، به عنوان مثال، یک عنوان جذاب SEO می تواندمخاطب بیشتری را جذب کند و وبسایت شما از ترافیک بیشتری بهره مند شود ودرنتیجه به شما کمک کند رتبه بهتری در SERP داشته باشید.

دروافع مزیت هایی دارد که به "جذب و حفظ مخاطب" شما کمک می کنند. معمولاً  خوانندگان یا مخاطبان در صفحه ی اول آنچه را که میخواهند بیابند جستجو میکنند. . شمامیتوانید با یک عنوان جذاب توجه آنها را به خود جلب  کنید زیرا مستقیماً به اطلاعاتی که آنها به دنبال آنلاین هستند اشاره می کند. اما دنظربگیرید که عنوان های فرعی نیز ضروری هستند. برچسب های زیر عنوان نیز جزء رتبه بندی در موتورهای جستجو هستند وهمچنین با چالشهایی ازقبیل یافتن تعادل بین عنوان بهینه شده برای موتورهای جستجو و عنوان فرعی و جذاب کردن آنها نیز مواجه هستید.

 آنچه را که باید بدانید و ابزارهای موجود برای ارتقای استراتژی عنوان خود به سطح بعدی: بصورت مختصر ومفید برای شما ارائه شده است:

چگونه عناوین سئو دوستانه بنویسید؟

بنابراین در اینجا،  برخی از بهترین روش‌ها را هنگام بهینه‌سازی برچسب‌ها و عنوان‌های فرعی ارائه داده شده است:

  •  کلمات کلیدی:  یکی از راه‌های اطمینان از اینکه خوانندگان روی مقاله شما کلیک می‌کنند و می‌تواند به رتبه بهتر آن برای سئو کمک کند"تمرکز تحقیق در مورد کلمات کلیدی مناسب"است.  انجام این کار بسیار مهم وتوجه به عاقلانه آنها نیز ضروری است.                                                                                                                                                                                                           به عنوان مثال، عنوانی مانند "روش های تهویه و سازگاری برای تربیت توله سگ" توصیفی و مستقیم است و از کلمات کلیدی مانند "روش ها"، "قطار" و "توله سگ" استفاده می کند. اما همچنین از اصطلاحات فنی استفاده می کند که خوانندگان را گیج می کند و علاقه آنها را از دست می دهد. درعوض، عنوانی مانند «5  تمرین  عالی برای آموزش لانه سگ‌ها» مستقیم، مختصر است و از کلمات کلیدی استفاده می‌کند که عموم مردم آن را درک می‌کنند.
  • از اضافه کردن کلمات کلیدی  در سراسر توضیحات متا، عنوان‌های فرعی و محتوای خوداطمینان حاصل کنید.
  • سعی کنبد کلمات کلیدی را در هر جنبه ای اضافه کنید زیرا می تواند به شما در دستیابی به رتبه های بهتر در SERP کمک کند.
  • همیشه طول را در نظر بگیرید عنوان های  توصیفی و کلیدواژه اگر طولانی، خسته کننده باشد به طور بالقوه در یک SERP کوتاه خواهند شد. همچنین احتمالاً خواننده را درگیر نخواهد کرد. بنابراین، در عوض، آنچه را که خواننده در حین اسکن از طریق SERP مشاهده می‌کند، در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید  که توجه او را از ابتدا بدست خواهید آورد.

قلاب های احساسی...

می توانند خوانندگان را ترغیب کنند تا روی یک مقاله کلیک کنند و بیشتر بیاموزند. با این حال،سعی کنید بین دو مسئله ی مهم وچالش برانگیز " جذب خواننده در حین توصیف یک موضوع " تعادل برقرارکنید. عناوین باید پاسخی از خواننده داشته باشند، حتی اگر صرفاً باعث ایجاد علاقه یا هیجان شود.  مانند "مثال های هیجان انگیز". یا همانطور که قبلاً گفته شد، با یک تیزر، "5 بهترین تمرین" رهبری کنید. سپس خواننده فکر می کند، "اوه، من می خواهم بدانم اینها چیست." شما راه حلی برای مشکل آنها ارائه می دهید و آنها دقیقاً می دانند که از مقاله چه انتظاری دارند. شما باید به مزایای مقاله خود فکر کنید و از آنجا شروع کنید.

از خود بپرسید: ضرورت خواندن این مقاله توسط دیگران چیست؟ چه چیزی می آموزند؟ چگونه می توانید از آن برای ایجاد ارتباط مثبت با برند خود استفاده کنید؟

  از برندینگ استفاده کنید..

اگر یک صفحه فرود یا پست وبلاگ مرکزی را عنوان می کنید، نام تجاری خود را اضافه کنید. 

هنگام ایجاد عناوین و زیرعنوان‌ها، پایبندی به کلماتی که با صدای برند شما مطابقت دارند نیز ضروری است. این به ایجاد ثبات در سراسر سایت شما و زمانی که موتورهای جستجو محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کنند، کمک می کند.

با حروف بزرگ درست کنید...

این مهم است که بدانید در چه زمانی وکجا از کلمات یا حروف بزرگ استفاده کنید.درغیراین صورت ، عنوان می‌تواند هرزنامه به نظر برسد، مانند :

  • «FiVe BEST CREdit ScOrEs TIPS».
  •  "5  نکته خوب  برای بهبود امتیاز اعتبار." شاید بهترین عنوان نباشد، اما می توانید تفاوت ها را با عنوان اصلی ببینید
  • همچنین می‌توانید از ابزار Capitalize My Title برای یافتن بهترین روش حروف بزرگ برای هر قالب استفاده کنید.

ابزار عنوان....

میتوانید از یک ابزار تجزیه و تحلیل سرفصل استفاده کنید و عناوین را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که آنها قابل خواندن و سئو دوستانه هستند. با طوفان فکری چند عنوان و تنظیم آنها بر اساس تجزیه و تحلیل ابزار شروع کنید.

 تفکیک وچگونگی استفاده از  انواع حروف بزرگ:

  1. حروف بزرگ: با توجه به آنچه قبلاً بحث کردیم،  جایی  که حرف اول هر کلمه بزرگ و بقیه حروف کوچک است.                                                                                                                                         
  2. حالت جمله: معمولاً تمرین می شود، حرف اول در کلمه اول بزرگ و بقیه کلمه و جمله کوچک است.                                                                                                                                                     
  3. حالت عنوان: جایی که کلمات اصلی یک عنوان به جز کلمات پیوندی مانند "and, a, for" با حروف بزرگ نوشته می شوند.                                                                                                                      
  4. حروف کوچک: زمانی که همه کلمات با حروف کوچک باشند. همه سرپوش ها: اغلب با دکمه های CTA مانند "اینجا کلیک کنید" و برگه ها استفاده می شود.                                                                            
  5. حروف کوچک: اینها برای عنوان‌های فرعی که می‌خواهید برجسته باشند، عالی هستند، اما با فونت کوچک‌تری نسبت به بقیه متن شما، «HELLO THERE» استفاده می‌شوند و معمولاً دقیقاً همان فونتی هستند که استفاده می‌کنید.
  6. UpperCamelCase: زمانی است که فاصله بین کلمات حذف می شود، اما حرف اول بزرگ می شود،

  7. "LikeThis". LowCamelCase: یک کلمه را با حروف کوچک به جز حرف دوم نمایش می دهد، مانند "iPad". اما معمولاً هر دو مورد شتر پایین و بالا توسط برنامه نویسان برای کدنویسی استفاده می شود.

  8. SNAKE_CASE: به جای استفاده از فاصله، از خط زیر برای جدا کردن کلمات استفاده می شود. کلمات معمولاً همه با حروف بزرگ یا کوچک هستند.

آیا استفاده از حروف بزرگ بر رتبه بندی سئو تاثیر می گذارد؟

در حالی که حروف بزرگ در تگ های عنوان اهمیتی ندارد، معمولا بهترین روش استفاده از عنوان یا حروف جمله است، بنابراین برای خوانندگان بالقوه آسان تر است که نتایج جستجو را غربال کنند. قالب بندی عنوان ها  به روشی مناسب برای خواننده ، می تواند بر نرخ کلیک (CTR) تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، یک مطالعه Semrush زمانی که عنوان به راحتی برای خوانندگان قابل اسکن نبود، کاهش در CTR را نشان داد. جنبه دیگری که باید به آن توجه کرد این است که حروف بزرگ URL در سئو مهم است.

نکته نهایی..

ثبات در قالب بندی عنوان و عنوان های فرعی در سراسر سایت شما کلیدی است.

سعی کنید عناوین و زیرعنوان های خود را برای سئو مناسب کنیدچراکه: می تواند بر نحوه نمایش شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارد. اما این نیز بسیار مهم است که خواننده را در نظر بگیرید و عنوان خود را به راحتی اسکن کنید زیرا آنها به دنبال اطلاعات هستند. بنابراین، هنگام ممیزی سایت خود یا ایجاد محتوای جدید، شیوه ها ی مفید وکاربردی ارائه شده را دنبال کنید.

نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید