راهنمای اولیه برای بازاریابی یوتیوب

  • دسامبر 2, 2023
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک

همانطور که می‌دانید دومین وب‌سایت پربازدید در جهان،یوتیوب است که امروزه با تغییر دادن نحوه‌ی مصرف محتوا، فرصت بازاریابی بزرگی را برای برندها ایجاد کرده است. اما چطور می‌توان بازاریابی یوتیوب را انجام داد و دلایل اهمیت آن به عنوان یک کانال بازاریابی چیست؟ 

در این مقاله با راهنمای بازاریابی یوتیوب، نحوه استفاده از این پلتفرم برتر رسانه اجتماعی و انواع مختلف ویدیوهایی را که بهترین نتایج بازاریابی محتوا را تولید می‌کنند آشنا خواهید شد.

بازاریابی یوتیوب چیست؟

 فرآیند تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات از طریق محتوای ویدیویی در پلتفرم یوتیوب، بازاریابی یوتیوب نامیده می‌شود  که شامل :

  • ایجاد ویدیوها برای افزایش آگاهی از برند
  • جذب مخاطبان هدف 
  • افزایش فروش و درآمد است.
کلید موفقیت در بازاریابی یوتیوب، "ایجاد محتوای ویدئویی با کیفیت بالا و جذاب است" که با مخاطبان هدف شما به خوبی هماهنگ می‌شود و ارزش ارائه می‌دهد. بینندگان یوتیوب می گویند محتوای خوب داستان خوبی را بیان می‌کند. این به علایق آنها مربوط می‌شود، دیدگاه‌ها یا روش‌های تفکر آنها را گسترش می‌دهد و باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشند.

در بازاریابی یوتیوب 10 نوع ویدیوی ارگانیک وجود دارد که برندها می‌توانند برای بازاریابی YouTube از آنها استفاده کنند:

  • ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی (به عنوان مثال، YouTube Shorts، Stories، و پست های انجمن)
  • ویدیوهای توضیح‌دهنده.
  • داستان‌های مارک دار (مانند فیلم‌های کوتاه، سریال و/یا مستند)
  • مصاحبه با اینفلوئنسرها و یا کارشناسان موضوع.
  • ویدئوهای رهبری فکری با رهبران شرکت.
  • داستان‌های مربوط به سازمان شما( توصیفات مشتری)
  • مطالعات موردی، و یا داستان های موفقیت.
  • نمایش محصولات متحرک یا واقعی.
  • فیلم‌های آموزشی خارجی و یا آموزش رسمی در مورد موضوعات.
  • پخش جریانی زنده ویدیوها (به عنوان مثال، YouTube Live و Premieres)
باتوجه به اینکه در هر دقیقه بیش از 500 ساعت محتوا در YouTube آپلود می‌شود و فضای بسیار شلوغی است، بنابراین خوب است بدانید که بازاریابی یوتیوب فقط به  آپلود یک ویدیو و کشف ارگانیک منتهی نخواهد شد.

بازاریابی ویدیویی پولی YouTube

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد یک نام تجاری یا کانال جدید در YouTube و همچنین بدست آوردن استراتژی پولی، افزایش تعداد مشترکین خود به صورت ارگانیک است. چندین راه‌حل YouTube و Google Ads وجود دارد که از اهداف تجاری و اهداف بازاریابی مختلف پشتیبانی می‌کنند - ازجمله؛  افزایش آگاهی از برند و توجه‌سازی یا اقدام محرک.

همچنین می‌توانید کمپین‌های ویدیویی متقاعدکننده‌ای با قالب‌های تبلیغات ویدیویی مختلف در GoogleAds ایجاد کنید تا مشتریان به روش‌های مختلف در YouTube و سراسر سایت‌های شریک ویدیوی Google درگیر شوند.

 سه رویکرد اصلی برای استراتژی های تبلیغات پولی YouTube:

1. انجام تبلیغات برای افزایش آگاهی از برند

  • تبلیغات باپر: (برجسته کردن تبلیغات)بهترین پیام‌های برند خود را با تبلیغات سریع و غیرقابل رد شدن تا شش ثانیه برجسته کنید.
  • تبلیغات درون جریانی غیرقابل رد شدن: مطمئن شوید که مشتریان بالقوه داستان کامل را با یک آگهی غیرقابل رد شدن که قبل، حین یا بعد از ویدیوی آنها در YouTube و در بین وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی که در شرکای ویدیویی Google  پخش می‌شود، ببینند.
  • تبلیغات سرصفحه:  آگهی برند خود را در بالای فید اصلی YouTube در صفحه‌های دسک‌تاپ، تلفن همراه و تلویزیون نمایش دهید تا در مدت زمان کوتاهی مخاطبان شما افزایش پیداکنند.

2. انجام تبلیغات برای افزایش علاقه و توجه تبلیغات درون جریانی قابل رد شدن:

این تبلیغات درون جریانی با تبلیغاتی که به بینندگان اجازه می‌دهد بعد از پنج ثانیه از آگهی رد شده و قبل، در حین یا بعد از پخش ویدیو اجرا شوند نیز ، ممکن است به  شما در دسترسی به مخاطبان بیشتر کمک کند.

  • YouTube BrandConnect:مرتبط کردن  سازندگان در ایالات متحده، کانادا یا بریتانیا با مارک‌ها برای کمپین‌های محتوای مارک‌دار .

3. تشویق مردم به خرید، با تبلیغات

  • اشتراک و اقدام تبلیغات ویدیویی درون فید: برای دسترسی به افراد هنگام مرور فیدهای YouTube Home و تماشای بعدی، فید Discover و برگه های تبلیغات و اجتماعی در Gmail  از تصاویر استفاده کنید.
  • کمپین‌های اکشن ویدیویی: با تبلیغات قابل رد شدن که قبل، در حین یا بعد از پخش ویدیو اجرا می‌شوند، تا حد امکان با بودجه خود به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.
بازاریابان چگونه می‌توانند از یوتیوب استفاده کنند؟

دستیابی به اهداف بازاریابی برای بازاریابان کسب و کارها و برندها به طرق مختلفی قابل انجام است. در فهرستی که در بالاتر ذکر شد، طبق  نظرسنجی موسسه بازاریابی محتوا  از بین 10 نوع ویدیوی YouTube که می‌توانید تولید کنید ، 5 نوع از این ویدیوها دارای بهترین نتایج بازاریابی محتوا هستند.

1. فیلم‌های رسانه‌های اجتماعی

کمپین‌های برند ویدیویی رسانه‌های اجتماعی در یوتیوب یک ویژگی مشترک دارند که عبارت است از:

  • فراهم کردن ارزش برای مخاطبان خود.
  • داشتن یک قلاب احساسی برای تحریک اشتراک گذاری آنها 

مثال‌ها:

  • Dove India Project #ShowUS را راه‌اندازی کرد، یک کمپین ویدیویی اجتماعی که هدف آن به چالش کشیدن کلیشه‌های زیبا و نازیبا است.
  • ژیلت یک کمپین ویدئویی اجتماعی با هدف تفسیر مدرن از مردانگی، We Believe: The Best Men Can Be را راه اندازی کرد.
  • BuzzFeed Video و Purina Friskies کمپین ویدیویی اجتماعی Dear Kitten را راه اندازی کردند که در آن یک گربه خانه بزرگتر به بچه گربه آموزش می‌دهد که چگونه یک گربه باشد.

2. فیلم‌های آموزشی موضوعات

ویدیوها چگونه به مخاطبان آموزش می‌دهند؟

برندها می‌توانند برای ایجاد اعتماد و اعتبار نزد مخاطبان و همچنین تثبیت خود به عنوان یک متخصص در صنعت خود از ویدیوهای اموزشی استفاده کنند. در اینجا چند نمونه اخیر از کمپین های بازاریابی موفق یوتیوب که از ویدیوهای آموزشی یا ویدیوهای توضیحی استفاده می‌کردند، آورده شده است:
  • L’Oréal مجموعه‌ای از ویدیوهای راهنما را ایجاد کرده است که به  مصرف‌کنندگان در سراسر جهان کمک می‌کند و شامل How To Apply Lash Idôle Mascara Lancôme USA است که 15.6 میلیون بازدید دارد.
  • Samsung India از ویدیوهای «چگونگی» برای تبلیغ آخرین گلکسی A73 5G خود استفاده کرد، از جمله نحوه گرفتن اسکرین شات با «کشیدن کف دست» در گوشی هوشمند سامسونگ که 60 میلیون بازدید داشت. این ویدئوها نمایش عمیقی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه‌ها ارائه می‌دهد و به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا ارزش این محصولات را درک کنند.
  • گوگل از ویدئوهای توضیحی برای آموزش مصرف کنندگان در مورد محصولات و خدمات مختلف خود استفاده کرد، از جمله فیلم (خانه) درباره نحوه کار جستجوی گوگل که 91 میلیون بازدید دارد. کاربرد این ویدیوها برای ساده کردن موضوعات پیچیده و در دسترس قرار دادن آنها برای مخاطبان گسترده تراست که تاثیر زیادی ذر افزایش مخاطبان دارد . 

3. داستان‌های مارک دار

 ایجاد محتوای جذاب و قانع کننده ، کلید موفقیت در داستان‌های برنداست، که با مخاطبان هدف همسو و از اهداف کلی بازاریابی برند حمایت می‌کند. در اینجا چند نمونه از کمپین های بازاریابی موفق یوتیوب وجود دارد که در سال های اخیر از ویدیوهای مارک دار استفاده می‌کردند:

  • بازی Clash of Clan’s Lost & Crown داستان اولین روز کاری لری را روایت می‌کند که در یک شیفت آخر شب از تاج پادشاه  با برادر بزرگش پیتر محافظت می‌کند. چه چیزی ممکن است اشتباه باشد؟ این فیلم کوتاه 62.5 میلیون بازدید و 1.3 میلیون مشارکت داشته است.
  • مستند Hyundai x BTS I Hydrogen Worldwide Hyundai یک مستند کوتاه است که هدف آن افزایش مشارکت ژن Z در هیدروژن و ایجاد تفاوت از طریق همبستگی است. استفاده از اینفوگرافیک به مردم کمک می‌کند تا هیدروژن را بهتر درک کنند. این مستند 12 میلیون بازدید و 124000 نامزدی داشت.
  • The Fight For America’s Public Lands Patagonia’s  یک مستند بلند درباره سیستم زمین‌های عمومی آمریکا و مبارزه برای حفاظت از آنها است. یک قسمت نامه عاشقانه، یک قسمت افشاگری سیاسی، این فیلم 2.8 میلیون بازدید و 18200 نامزدی داشت.

4. نظرات مشتریان....

مارک‌ها به ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مخاطبان کمک مکنند زیرا می‌توانند تجربیات مثبت مشتری را در ویدیوهای YouTube خود به نمایش بگذارند .

برخی از نمونه‌های اخیر کمپین‌های بازاریابی موفق YouTube که از توصیفات مشتری، مطالعات موردی یا داستان‌های موفقیت استفاده کرده‌اند عبارتند از:

  • وام مسکن AmeriSave که مجموعه‌ای از توصیفات مشتری ایجاد کرده است. برای مثال، Christine's Refinance داستان این است که چگونه مبتکران وام AmeriSave به کریستین، یک مادر مجرد، کمک کردند تا زمانی که تصمیم گرفت وام مسکن خود را در خانه‌اش در نیواورلئان بازپرداخت مالی کند -پس انداز صدها دلار در ماه و همچنین به او اجازه پرداخت بدهی را دادند. این گواهی مشتری 3.9 میلیون بازدید داشت.
  • فروش در آمازون مجموعه‌ای از مطالعات را ایجاد کرده است. برای مثال، نیو ریپابلیک، که مطالعه موردی برند کفش دیجیتالی بومی را به اشتراک می‌گذارد، 8.5 میلیون بازدید داشت.
  • Shopify مجموعه ای از داستان‌های موفقیت ایجاد کرده است. به عنوان مثال، Maye-Williams Active، که داستان شرکت 100٪ متعلق به سیاه‌پوستان را روایت می‌کند، 22 میلیون بازدید داشت.

5. مصاحبه با اینفلوئنسرها

 مشارکت با اینفلوئنسرها یا کارشناسان موضوع، برای برندها دارای دستاوردهای مهمی است ازقبیل:

  • بهره‌وری از تخصص آنها
  • دستیابی به مخاطبان جدید
  • برقراری ارتباط قوی با بازار هدف خود
 نمونه‌های اخیر از کمپین‌های بازاریابی موفق YouTube آورده شده است که از مصاحبه با این افراد برای ایجاد محتوای جذاب و آموزنده در YouTube استفاده کردند:
  • کمپین نایک، «تو نمی‌توانی ما را متوقف کنی»،که مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها را با ورزشکاران و تأثیرگذاران مختلف به نمایش گذاشت. در این ویدئوها انعطاف پذیری و اراده این افراد  برجسته شده  و به نمایش گذاشته می‌شدکه نشان دهنده‌ی چگونگی غلبه آنها بر چالشها بوده که با وجود همه گیری COVID-19 به دنبال اهداف خود ادامه داده‌اند.

  • Luxe Collective که برندهای لوکس متعلق به قبل را خرید و فروش می‌کند، مجموعه ای از مصاحبه‌های خیابانی ایجاد کرده است. برای مثال، ویدیوی توقف مردم در شلوغ ترین خیابان اروپا برای پرسیدن 1 سوال، 34.5 میلیون بازدید داشته است.

مزایای بازاریابی یوتیوب چیست؟

کاربران می‌توانند با استفاده از بازاریابی یوتیوب به کسب‌ و کارها در رشد نام تجاری خود و دستیابی به مخاطبان جدید در پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو از راه‌های مختلفی دست پیدا کنند.

رسیدن به یک مخاطب جهانی

یوتیوب باداشتن بیش از 2 میلیارد کاربر ماهانه که به سیستم وارد می‌شوند به بزرگترین پلتفرم ویدیوی اجتماعی جهان تبدیل شده است.  کابران یوتیوب هر ماه، بیش از یک میلیارد ساعت ویدیو در یوتیوب تماشا می‌کنند. نسخه‌های محلی YouTube در بیش از 100 کشور در سراسر جهان به 80 زبان وجود دارد که به برندها امکان دستیابی به کمپین‌های محلی سفارشی‌شده، به مخاطبان جهانی عظیمی را می‌دهد.

دستیابی به مشتریان بالقوه خود 

یکی از وب‌سایت‌های پربازدید در سراسر جهان، پس از Google.com. YouTube.com  است و این بدان معناست که سایت اشتراک‌گذاری ویدیو بزرگترین پلتفرم رسانه اجتماعی در جهان است. YouTube تقریباً به هر کسب و کاری در هر صنعتی امکان می‌دهد به مشتریان بالقوه در زمان و مکان جستجو، مرور یا تماشای محتوای ویدیویی دسترسی پیدا کند.

یکپارچه با تماشای تلویزیون

علیرغم اینکه YouTube منشأ آن به عنوان یک وب سایت شناخته شده و عنوان یک برنامه تلفن همراه،تکامل یافته است، اکنون توسط درصد فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها در تلویزیون‌های متصل (CTV) تماشا می‌شود. طبق اطلاعات Insider Intelligence؛

  • 38.1درصد از زمان صرف شده در یوتیوب در سال 2023 بر روی دستگاه‌های متصل مانند تلویزیون‌های هوشمند و کنسول‌های بازی 
  • 48.5 درصد در دستگاه‌های تلفن همراه مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها
  •  13.4 درصد در رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ است.

بنابراین از YouTube برای نام تجاری خود در عصر چند دستگاهی امروزی چطور میتوان استفاده کرد؟

درگیر کردن بخش‌هایی که برای کسب و کار شما مهم هستند 

YouTube به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که فراتر از جمعیت‌شناسی رفته و بخش‌های مختلفی ازقبیل ؛ بخش‌های وابسته و بخشهای درون بازار را هدف قرار دهد.

  • بخش های وابسته: (افرادی که علایق و عادت‌هایشان با آنچه کسب‌وکارشان ارائه می‌دهد مرتبط است)
  •  بخش‌های درون بازار: (افرادی که فعالانه در حال تحقیق یا برنامه‌ریزی برای خرید محصولات یا خدماتی مانند خودشان هستند) 
بنابراین، YouTube شما را به افرادی مرتبط می‌کند که برای کسب و کار شما مهم هستند، مانند؛ مشتریان غذاخوری یا خریداران تجاری تجهیزات خدمات غذایی صنعتی برای آشپزخانه‌های تجاری در سراسر کشور.

درگیر کردن مشتریان در هر مرحله 

ویدئوها نسبتاً جذاب تر از سایر اشکال محتوا، مانند متن یا تصویر هستند. طی مطالعاتی در Google/Talk Shoppe  سال 2020 ،نظر 75 درصد از پاسخ دهندگان این بود که  تبلیغات در ویدیوهای یوتیوب به آنها در آگاهی از برندها و اشنایی با محصولات جدید بیشتر کمک می‌کند.

 داده‌های گوگل نشان دهنده این است  که 90٪ از مردم  سراسر جهان، با مارک‌ها یا محصولات جدید در YouTube آشنا شده اند. بسیاری از برندها برای تقویت آگاهی از برند و تبدیل سرنخ‌ها، از یک استراتژی کامل  بازاریابی یوتیوب که چندین هدف را در بر می‌گیرد.  استفاده می‌کنند.

اندازه گیری عملکرد کانال، افزایش برند و تبدیل‌ها 

  •  برای درک بهتر عملکرد ویدیو و کانال خود با معیارهای کلیدی مانند زمان تماشا، بازدیدها، پسندیدن‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و نظرات می‌توانبید از YouTube Analytics استفاده کنید
  •  برای اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات ویدیویی خود با معیارهای کلیدی مانند یادآوری آگهی و  آگاهی از برند و توجه، از نظرسنجی‌های افزایش برند استفاده کنید.
  •  از Google Analytics 4 (GA4) برای اندازه‌گیری تبدیل‌های مشاهده تعامل (EVC) از YouTube استفاده کنید. این به شما امکان می‌دهد تا تمام مراحل مختلف سفر خریدار را تحت نظر داشته باشید.

بازاریابی یوتیوب چقدر موثر است؟

 عوامل مختلفی مانند مخاطب هدف، ارتباط و کیفیت محتوا و اهداف بازاریابی در اثربخشی بازاریابی یوتیوب نقش زیادی دارند. با این حال، اجرای درست  بازاریابی یوتیوب، ابزار بسیار مؤثری برای برندها و مشاغل است. همچنین برای اینکه  بفهمید چگونه بازاریابی ویدیویی خود را موثرتر کنید. به شما کمک می‌کند تا یک مدل دقیق از نحوه استفاده مردم از YouTube به مشتری بر اساس شرایط خود داشته باشید. همچنین تحقیقات تأثیر TikTok بر سفرهای خرید مصرف‌کنندگان  و اینکه مسیر خرید در TikTok بیشتر شبیه یک «حلقه بی‌نهایت» است تا قیف سنتی، که ویلیام دبلیو تاونسند برای اولین بار در سال 1924 پیشنهاد کرد. را نشان می‌دهد.

Screenshot from TikTok.com/business, March 2023

یکی از مدلهای سفر خرید بر اساس تحقیقات تیم بینش مصرف‌کننده گوگل در بریتانیا که «میانه آشفته» نام دارد ،  نشان داد  که مصرف‌کنندگان تا زمان آمادگی برای خرید، بین کاوش و ارزیابی گزینه‌های موجود در دسترس هستند.

Screenshot from Thinkwithgoogle.com, March 2023

همچنین مدل سومی از فرآیند حلقه‌ای مشابه برای کشف ویدیوهای جدید و اشتراک‌گذاری محتوای جذاب نیز  وجود دارد که با الهام از خواندن کتاب  «انتخاب مردم»،  از پل لازارسفلد، برنارد برلسون و هیزل گادت، در سال 1948 منتشر شد.

Image from author, March 2023

 مطالعه برجسته ای در مورد رای دهندگان آمریکایی در طول انتخابات ریاست جمهوری 1940 و 1944 نشان دهنده ی این مطلب بود که آنچه که برای رای دهندگان مهمتر از رسانه‌های جمعی است ، تعاملات بین فردی و دهان به دهان است. بر اساس تحقیقات،یک مدل جریان دو مرحله ای از ارتباطات توسط نویسندگان پیشنهاد شد که؛ گام اول، از منابع رسانه‌ای به رهبران افکار، انتقال اطلاعات بود، اما گام دوم، از رهبران افکار به پیروان آنها، همچنین شامل نفوذ بین فردی بود.

بازاریابی یوتیوب برخلاف ازاریابی رسانه‌های جمعی،  بیشتر شبیه بازاریابی دهان به دهان عمل می کند. توجه داشته باشید، مسیری که توسط  مردم برای تبدیل شدن به مشتریان وفادار طی می‌شود، یک قیف مستقیم نیست. استوارت هاگ در «نقشه‌برداری سفر مشتری مسیر وفاداری مشتری را اینگونه بیان می‌کند؛

"در واقعیت، این سفر اغلب بیشتر شبیه یک تور گشت و گذار با توقف، کاوش و بحث در طول مسیر است - همه لحظاتی که شما باید مردم را متقاعد کنید که برند شما را انتخاب کنند و به جای تغییر به سمت رقیب، به آن پایبند باشند."  برای اینکه به شش مزیت کلیدی بازاریابی یوتیوب که در بالا توضیح داده شده است برسید،باید نحوه عملکرد پلتفرم ویدیوی اجتماعی را درک کنید.

ابزارهای بازاریابی یوتیوب

معرفی  برخی از بهترین ابزارها برای کمک به شما در بازاریابی YouTube  از قبیل زیراست:

  • ابزار تحقیق مخاطب
ابزارهایی مانند Find My Audience و SparkToro می‌توانند به شما در پیدا کردن  با ارزش‌ترین مشتریان شما در YouTube  و  اینکه با کدام کانال‌های YouTube، حساب‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، نشریات مطبوعاتی و پادکست‌ها ارتباط برقرار می‌کنند  کمک می‌کند.– بنابراین تلاش‌های بازاریابی ویدیویی شما می‌تواند بهتر هدف‌گیری شود و بیشتر باشد.
  •  ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی تاثير گذار.

نرم افزار ویرایش ویدئو

طبق آزمایشگاه Tubular، بارگذاری محتوای کوتاه در YouTube در سه ماهه دوم سال 2022 نسبت به سال 2021 ، 135 درصد رشد داشته است. برای همگام شدن با این روند، می‌توانید از نرم افزارهای ویرایش ویدیو مانند Adobe Premiere Pro و Apple’s Final Cut Pro یا iMovie برای ویرایش و بهبود ویدیوهای YouTube خود از جمله افزودن موسیقی، جلوه‌های صوتی و جلوه‌های ویژه استفاده کنید.

سازندگان تصاویر کوچک

اگر حساب شما در YouTube تأیید شده است، می‌توانید یک تصویر کوچک ویدیوی سفارشی را در YouTube اضافه کنید. و ابزارهایی مانند Canva، Placeit و Adobe Express می‌توانند به شما کمک کنند تا تصاویر کوچک خیره‌کننده YouTube را برای ویدیوهای خود ایجاد کنید که بازدیدها و مشترکین YouTube شما را بدون مهارت‌های طراحی یا نرم‌افزار طراحی گرافیک گران قیمت، افزایش می‌دهد.

توجه داشته باشید که ابزارهایی مانند YouTube Analytics، Google Trends و YouTube Search Predictions تنها برخی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای YouTube هستند. که به شما توانایی این را میدهد که کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده و کلمات کلیدی محبوب و موضوعات مرتبط با برند یا صنعت خود را شناسایی کنید،  به شما این امکان را میدهد که ویدیوهای YouTube خود را برای جستجو بهینه کنید.

ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی

برنامه ریزی و نظارت ویدیوهای خود در YouTube  و همچنین  پاسخ دادن به نظرات با استفاده از ابزارهایی مانند Hootsuite، Sprout Social، Buffer یا Later،  همچنین می‌توانید از آن‌ها برای انتشار ویدیوهای خود در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، که به شما کمک می‌کند به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و ترافیک بیشتری را به کانال YouTube خود برگردانید.

فهرست راهنماهای YouTube

 همواره سعی کنید در  YouTubeدایرکتوری خلاقانه انجام دهید که شامل فهرستی از 15 شریک مشترک برای هر مرحله از تولید و 5 پلتفرم مقرون به صرفه است. در همین حال، فهرست خدمات YouTube می‌تواند به سازندگان، هنرمندان، شرکت‌های رسانه‌ای و دیگر سازندگان محتوا در YouTube برای پیدا کردن ارائه‌دهندگان خدماتی و کمک به آنها در جهت رشد کسب‌وکارشان کمک کنند.

تجزیه و تحلیل دیجیتال

اندازه‌گیری نتایج با YouTube Analytics شروع می‌شود، که در جهت درک  عملکرد ویدیو و کانال خود با معیارها و گزارش‌های کلیدی در YouTube Studio برای شما بسیار مفید است . داده‌ها و گزارش‌های موجود در Google Ads و همچنین ابزارهای اندازه‌گیری افزایش وزن Google را در بر می‌گیرد که به شما امکان می‌دهد در کل مسیر مشتریان  مصرف‌کننده به نتایج سریع و عملی برسید. این برنامه  شامل Google Analytics است که قابلیت جمع آوری داده‌ها از وب‌سایت‌ها و برنامه‌های شما را برای ایجاد گزارش‌هایی که بینش‌هایی را در مورد کسب‌وکار شما ارائه می‌کند را دارد.

خلاصه

هم اکنون،با مزایای بازاریابی YouTube،که یک مدل جریان دو مرحله‌ای برای بازاریابی مؤثر YouTube و هفت نوع ابزار بازاریابی را که باید در جعبه ابزار شما باشد، آشنا شده اید. اینکه شما چگونه بخواهید عمل کنید به خودتان بستگی دارد اما، درس گرفتن از برندهای دیگر که استراتژی‌های محتوایی را توسعه داده‌اند و مهمتر اینکه در بین مصرف‌کنندگان قرن بیست و یکم رایج شده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ، نه تنها ضرری ندارد بلکه مزایای بیشتری نیز خواهدداشت.

 

نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید