3 روش جدید استفاده از هوش مصنوعی برای جستجوگرها و تحقیقات کلمات کلیدی [بدون اعلان‌های هوش مصنوعی]

  • ژانویه 16, 2024
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک
امروزه هوش مصنوعی دربسیاری از  رویکردهای ما به سئو تحولاتی ایجاد کرده است. ازجمله ؛ تحقیقات رقابتی، ایجاد محتوا ،بهینه‌سازی روی صفحه و اتوماسیون کمپین. در حال حاضر فناوری هوش مصنوعی کاربردهای بسیار زیادی دارد و متخصصان سئو برای تولید محتوا با کیفیت بالا و به طور کارآمدتر، تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی با دقت بیشتر و نظارت موثرتر بر عملکرد جستجوی خود ازاین فناوری استفاده می‌کنند. اگرچه همه ما در مورد قابلیت‌های بسیار قوی هوش مصنوعی آگاه هستیم، ازقبیل اینکه ؛ به بازاریابان در بهبود استراتژی‌های خود کمک زیادی می‌کند و در عین حال صرفه جویی در زمان دارد که بسیار ارزشمند است ، اما با همه این ویژگیهای مثبت نمی‌تواند  جایگزینی برای خلاقیت، همدلی و تخصص که دیدگاه انسانی ارائه می‌دهد باشد. به هر حال، سئو بیشتر در مورد تجربه کاربر و مخاطبانی است که  تمایل دارند به محتوایی قابل اعتماد متصل شوند، و نه صرفاً در مورد رتبه بندی . با این وجود تجربه انسانی با کارایی هوش مصنوعی برای ایجاد کمپین‌هایی که طنین انداز شده و نتایج واقعی را به دنبال داشته باشد را چطور می‌توان ترکیب کرد؟ بیایید به بررسی بخش جدیدی از هوش مصنوعی بپردازیم که بینش‌های مربوط به سفر مشتریان شما را خودکار می‌کند و به شما در برقراری ارتباط در سطح عمیق‌تری با آنها کمک کرده و نتایج بازاریابی خود را به شدت بهبود می‌بخشد.

در حال حاضر هوش مصنوعی در سئو چگونه استفاده می‌شود؟

هوش مصنوعی مولد در سئو برای موارد زیر استفاده می‌شود:
  • تولید محتوا: ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در عنوان‌هایی مانند؛ توضیحات محصول، پست‌های وبلاگ و موارد دیگر بر اساس کلمات کلیدی و موضوعات خاص کمک می‌کنند و می‌تواند در ایجاد محتوای جذاب و با کیفیت بالاتر موثر باشد.
 
  • بهینه سازی محتوا: الگوریتم‌های هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل محتوای موجود می‌تواند به بهبود سئوی شما کمک کند و همچنین توصیه‌هایی برای؛ قرار دادن کلمات کلیدی، بهبود خوانایی و تنظیم طول محتوا در جهت  بهبود رتبه بندی جستجو پیشنهاد می‌کنند.
 
  • تحقیق کلمات کلیدی: تجزیه و تحلیل داده‌های گسترده‌ای از پرس و جوها و الگوهای جستجو را انجام داده و به متخصصان SEO  در شناسایی  مرتبط‌ترین و موثرترین کلمات کلیدی  برای محتوای خود کمک می‌کند.
 
  • ردیابی رتبه: ابزارهای ردیابی رتبه مبتنی بر هوش مصنوعی، رتبه بندی موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی خاص را نظارت کرده و با ارائه بینش‌ها و راهکارهای ارزشمند  به متخصصان SEO  در تنظیم استراتژی‌های خود در زمان واقعی کمک می‌کنند.
 
  • Tone Analyzer: این فناوری برای آنالیز و اطمینان از همسویی جنبه عاطفی محتوا با لحن مورد نظر استفاده می‌شود، مانند؛ آموزنده، محاوره ای، متقاعد کننده و غیره .
 
  • Intent Analyzer:تمرکز این ابزار بر درک هدف جستجوی کاربر و ارزیابی معنای پشت پرس و جوهای جستجو است بدلیل اینکه آنها را به عنوان اطلاعاتی، معاملاتی یا ناوبری طبقه بندی کند. همچنین این داده‌ها برای بهینه‌سازی محتوا درجهت  همسویی بهتر با آنچه کاربران به دنبال آن هستند  توسط متخصصان سئو استفاده می‌شود.

 باتوجه به فناوری‌های جدید که به طور مداوم نحوه ارتباط بازاریابان دیجیتال با مخاطبان خود را بهبود می‌بخشند،تأثیر هوش مصنوعی بر سئو همیشه در حال تغییر است.

به طور خاص، پیشرفت‌ها برای کسب‌وکارها در تشخیص گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی فرصت‌های هیجان‌انگیزی را ارائه می‌کند. به عنوان مثال، با CallRail's Conversation Intelligence، سریع‌ترمی‌توانید مهم‌ترین بینش‌ها را به‌دست آورده و  فعالانه به نگرانی‌های مشتریان خود رسیدگی و تصمیمات تجاری هوشمندانه‌تری بگیرید. این فناوری شمارا با تبدیل مکالمات شما به داده‌هایی با قابلیت عمل آسان، می‌تواند  مستقیماً به منبع اطلاعات ببرد و در اطمینان یافتن از اینکه مخاطبان شما دقیقاً آنچه را که از شما نیاز دارند دریافت می‌کنند مفید است.

  سه روش مهم استفاده از هوش مصنوعی به نفع خود :

1. شناسایی روندها و الگوهای سئو بدون درخواست

بهبود روش تحقیق در کسب‌وکارها یکی از راه‌های کلیدی است که هوش مصنوعی سئو را متحول کرده است. قدرت ابزارهای تحقیقاتی هوش مصنوعی، می‌تواند به شما در پردازش حجم وسیعی از داده‌ها و  شناسایی الگوها و بینش‌هایی که کشف آنها به صورت دستی غیرممکن بود کمک کند. موارد پیشنهادی استفاده از ابزارهای نظارت هوش مصنوعی:
  • بودن در صدر روندهای صنعت .
  • زیر نظر داشتن رقبای خود.
  • شناسایی فرصت‌های تعامل با مشتریان.
  • دنبال کردن احساسات مشتری و پاسخ دادن سریع به بازخورد منفی.
  •  استفاده ازهوش مکالمه برای تجزیه و تحلیل زبانی که مشتریان احتمالی شما در طول تماس استفاده می‌کنند،

چطور این کار را بکنیم؟

  • تنظیم CallRail's Conversation Intelligence
  • تعیین عبارات کلیدی مهم برای کسب و کار شما و راه‌اندازی کلید واژه Spotting  که میزان استفاده شدن یا نشدن  این عبارات در مکالمات را به طور خودکار تشخیص دهد.
  • استفاده از این دیدگاهها برای انطباق استراتژی‌های بازاریابی یا مسیرهای گفتگوی فروش خود با هدف به دست آوردن نتایج بهتر.
  • بدست آوردن دیدگاههای بهتری در مورد سفر مشتریان با ابزارهایی مانند CallRail's Call Tracking.
  • بررسی داده‌های ردیابی بازدیدکنندگان وب خود تا تعامل با کمپین‌ها، کلمات کلیدی و تبلیغات سرنخ‌های شما در طول سفر خود مشخص شوند، و همچنین از اینکه چه چیزی واقعا  بهتر و آسانتر کار می‌کند اطالاعت کسب کنید.

2. استخراج داده‌ها برای افزایش قابلیت کشف آنلاین و افزایش سهم بازار سئوی محلی

یکی دیگر از مزایای فناوری هوش مصنوعی؛ افزایش قابلیت کشف جستجو  از داده‌هایی است که جمع آوری می‌کنید. اصطلاحات کلیدی صحبت‌ شده در تماس‌های تلفنی با هوشمندی مکالمه، به‌طور خودکار قابل شناسایی هستند همچنین می‌توانید برای شناسایی سریع روندهای نوظهور فرکانس آن‌ها راترسیم کنید. سپس می‌توانید مقایسه  رایج‌ترین اصطلاحات و عبارات در تماس‌هایتان با کلمات کلیدی مورد نظرتان برای کمپین‌های بازاریابی خود را مشاهده کنید و از این داده‌ها برای تقویت SEO و استراتژی‌های پیشنهاد کلمه کلیدی خود استفاده کنید. سعی کنید مقایسه ای بین آنچه مشتریان می‌گویند با آنچه که واقعاً ارائه می‌دهد داشته باشید  و همواره تلاش کنید  شکاف بین کلماتی که برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می کنید و اصطلاحاتی که مشتریان شما استفاده می کنند را پر کنید. در نظر داشته باشید که با استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل روندهای برتر در تماس‌های مشتریان خود، می‌توانید فرصت‌های جدیدی را برای کسب‌وکار خود پیدا کنید و بهتر به نیازهای مخاطبان خود پاسخ دهید.

چگونه می‌توانیم  انجام دهیم؟

  • برای شناسایی متداول‌ترین کلمات و عبارات در یک نگاه، گزارش خال‌دار واژه‌های کلیدی در Conversation Intelligence را مرور کنید.
  • برای توصیه‌هایی درباره کلمات کلیدی مرتبط و قدرتمند و عباراتی که در «نگاه‌سازی کلمات کلیدی» تنظیم نشده‌اند، «برترین‌های تماس» را بررسی کنید.
  • از بینش هر دو گزارش برای اصلاح بیشتر استراتژی‌های پیشنهادی SEO و کلمه کلیدی خود استفاده کنید و به احساسات مشتری پاسخ مناسب دهید.
  • درباره نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای تبدیل تماس‌های خود به یک مزیت رقابتی بیشتر بیاموزید.
شاید این مورد را نیز دوست داشته باشید:بهینه سازی کلمات کلیدی برای ارائه دهندگان خدمات

3.استفاده  از هوش مصنوعی تشخیص صدا برای ایجاد محتوای مکالمه اول انسانی و مبتنی بر SEO

باتوجه به اینکه استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا چیز جدیدی نیست، اما  اخیراً بازاریابان موفق شده اند استفاده از این فناوری را برای دستیابی نتایج معتبرتر اصلاح کنند. یک ذهنیت منفی در گذشته، در ارتباط با نوشتن هوش مصنوعی، بر مبنای اینکه، داده هایی که برخی از مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند قدیمی است وجود داشت، اما ، ابزارهای هوش مصنوعی همچنان به عنوان سرقت محتوای سایر وب سایت‌ها شناخته شده‌اند. با این حال، امروزه ابزارهای هوش مصنوعی پیشرفته‌تری برای تولید محتوا در دسترس متخصصان سئو است که می‌توانند  ایجاد محتوای با کیفیت بالاتر رتبه ی خوب در جستجوی ارگانیک  داشته باشند. همچنین با استفاده از یک ابزار تولید محتوای هوش مصنوعی مانند ChatGPT  می‌توانید موضوعات محتوا یا حتی پیش‌نویسی تقریبی را بر اساس کلمات کلیدی و عباراتی که مشتریانتان استفاده می‌کنند تولید کنید.

پیشنهاد میشود این مورد را امتحان کنید:

  • ثبت نام برای یک سرویس نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی یا استفاده رایگان از ChatGPT یا Google Bard مایکروسافت.
  • استفاده از اصطلاحات و عبارات کلیدواژه ظاهر شده از  Conversation Intelligence و در خواست از آن برای ایجاد  موضوعات جالب بر اساس آن کلمات کلیدی .
  •  استفاده از ابزار نوشتن هوش مصنوعی انتخابی خودبرای تولید پیش‌نویس‌ها، و همواره به یاد داشته باشید که قبل از انتشار، چرخش شخصی برند خود و لمس انسانی را روی کار خود قرار دهید.
در نهایت؛ با پیشرفت‌های اخیری که  در فناوری هوش مصنوعی بدست آمده است ، بازاریاب‌ها به راحتی می‌توانند در استراتژی‌های خود پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته باشند  - ازفبیل: تحقیق، جستجو و قابلیت جستجو  و تولید محتوا. با این وجود آیا آماده شروع به کارگیری هوش مصنوعی برای بهبود نتایج بازاریابی خود هستید؟ پیشنهاد می‌شود از هوش مصنوعی برای تبدیل تماس‌های خود به یک مزیت رقابتی استفاده کرده  و  این خدمات را به مدت 14 روز 100% بدون خطر امتحان کنید.  
نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید