نحوه ترکیب استراتژی‌های SEO و کلمه کلیدی PPC برای بازگشت سرمایه موثرتر

  • فوریه 10, 2024
  • حسینی
  • 0 نظرات
  • لایک
یکی از چالش‌های مشترک آژانس‌ها و مشتریان در مورد بخش سئو و PPC : همکاری متقابل است. کاربران معمولاً فکر می‌کنند که  SEO و PPC به طور پیش‌فرض با هم کار می‌کنند، اما آنچه قابل توجه است این است که این دو اغلب به عنوان سیلو با کمپین‌ها و استراتژی‌های جداگانه در نظر گرفته می‌شوند.اما به چه دلیل؟ دلیل این مدعا این است که، هر بخش یا آژانسی اهداف خاص خود را از نظر ترافیک، فروش یا تبدیل دارند. در هرحال، طبق مشاهدات  Ugo Smith، یکی از بنیانگذاران و CTO آژانس بازاریابی Estudio34 ، یکی از تاکتیکهای دست کم گرفته شده در بین بازاریابان آنلاین که در بهینه سازی بودجه بازاریابی دیجیتال خود به شما کمک می‌کند  –  استفاده از ابزارهای مناسب  SEO و PPC  است. یک استراتژی با چارچوب مفید و غیرمعمول که می‌تواند به شما در مقابل رقبا برتری دهد در اینجا ذکر شده است. در این قسمت، بهینه سازی بودجه بازاریابی دیجیتال خود با استراتژی کلمات کلیدی SEO مناسب به طور گام به گام توضیح داده شده است.

مرحله 1: درک کنید که SEO چگونه در زمینه بزرگتر کسب و کار شما قرار می‌گیرد

از جمله مواردی که به شما کمک می‌کند از صرف بودجه، زمان و منابع اضافی برای همپوشانی کلمات کلیدی و موارد دیگر جلوگیری کنید. عباتند از ؛
  • یادگیری بیشتر در مورد کارهایی که  توسط بخش‌های دیگر انجام می‌شود،
  • شناسایی و هدف قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظر
  • شناسایی اهداف هر بخش و اینکه چگونه برای کسب‌وکار مفید است،
مطمئناً، اگر به طور تصادفی کلمات کلیدی مشابهی توسط  SEO و PPC هدف قرار داده شوند، راه‌هایی برای ترمیم  آسیب وارد شده وجود خواهد داشت  – اما در نظر داشته باشید که هر کدام با عواقب اتلاف وقت همراه هستند. گزینه توقف پیشنهادها در شرایط خاص همپوشانی برای بخش‌های PPC، باعث صرفه‌جویی می‌شود، اما ممکن است بر تبدیل‌ها نیز تأثیر بگذارد. همپوشانی کلمات کلیدی با کمپین‌های جستجوی PPC برای تیم‌های SEO،می‌تواند منجر به ترافیک کمتر یا از دست دادن تبدیل‌هایی شود که به طور قانونی به این کانال نسبت داده می‌شود. بنابراین، چگونه می‌توان از این مراحل اضافه و اتلاف وقت، قبل از وقوع اجتناب کرد؟ نکته کلیدی برای غلبه بر این معضل، اتحاد و همکاری است. که باعث آزاد شدن منابع و بودجه شده و موجب فراتر رفتن از اهداف بازاریابی قبلی‌تان می‌شود.

چگونه اهداف SEO و PPC و استراتژی‌های کلمات کلیدی را ترکیب کنیم.

آنچه که باید به عنوان یک هدف تیمی مد نظر گرفته شود، فروش یا مکالمات است.

همه بخش‌ها باید سهم خود را با درک روشنی از سهم خود در رقم نهایی و نحوه کمک به یکدیگر به اشتراک بگذارند.

یک ترکیب قدرتمند بین SEO و PPC که در بهینه سازی هزینه‌ها و هدف گذاری موثرتر  داشته باشیم، t Estudio34  است. بنابراین بهتر است قبل از ایجاد استراتژی دیجیتال بعدی خود، با ایجاد یک برنامه ارتباطی شروع کنید. همچنین بر استفاده از برخی از آموخته‌های یکدیگر تمرکز داشته باشید.

مرحله 2: مشکل SEO و PPC را برای حل تعریف کنید

سوالاتی که در ابتدا، باید  شما و تیمتان از خود بپرسید:
  1. آیا برای ترافیک PPC که می‌توانستیم از طریق سئو ایمن کنیم، پرداخت انجام می‌دهیم؟
  2. آیا میتوان با دوبرابر کردن نتایج PPC و SEO به صورت پشت سر هم تاثیر افزایش ترافیک را چند برابر افزایش دهیم؟
  3.  اگر جستجوهای هر دو کانال را پوشش ندهیم، می‌توانیم به همان تبدیل‌ها برسیم؟
  4.  نرخ تبدیل برای همان پرس و جو در PPC یا SEO بالاتر است؟
با پاسخ دادن به این سوالات توسط  اعضای تیم‌های SEO و PPC شما ، می‌توانید  نقشه راه عالی از کلمات کلیدی برای هر تیم را به  آسانی ایجاد کنید . مثالی از نحوه غلبه بر همپوشانی کلمات کلیدی در SEO و PPC؛ گاهی اوقات، با مثال، یادگیری آسان‌تر می‌شود ، بنابراین از طریق یک مشکل بازاریابی واقعی که باید آن را حل می‌کردیم، پیش می‌رویم. در این مثال، یک مشکل ساده و در عین حال بسیار رایج یکی از مشتریان خرده فروشی مواد غذایی داشت این بود : وابستگی زیاد به اصطلاحات مارک و غیر مارک در کمپین‌های پولی خود. هدف مشتری  استفاده از تلاش‌های سئوی خود برای کاهش قرار گرفتن در کانال‌های پولی بود. فرضیه این بود که ؛ با هدف قرار دادن  عبارات کلیدی PPC ، به راحتی می‌توان  دید ارگانیک به دست آورد، و یا همچنین می‌توان از پیشنهاد دادن برای آنها دست کشید و در نتیجه از طریق جستجوی پولی، سئو را از بین برد. شایان ذکر است که در این مورد، وابستگی زیادی به شرایط مارک وجود داشت. همانطور که ممکن است شما هم  تجربه کرده باشید، هزینه کردن بر روی کلمات کلیدی PPC که برای آن‌ها رتبه بندی ارگانیک خوبی دارید، می‌تواند برای محافظت از پوشش در SERP شلوغ‌تر، منطقی تجاری باشد.به منظور نشان دادن آن به شیوه‌ای بسیار ساده، به طور معمول هدف گذاری کلمه کلیدی PPC در مقابل SEO تنظیم می‌شود:

استراتژی سئو

معمولا سعی بر تعریف اصطلاحات خاصی می‌شود مانند؛ (AKA: میانی برجسته ، حتی دنباله‌دار)، و به سمت اصطلاحات گسترده‌تر (AKA: Generics) در حرکت بوده و، بنابراین بسیاری از کلمات کلیدی در (گروه‌ها در SEOmonitor) گروه بندی می‌شود. مثال: آشپزخانه اسباب بازی چوبی: حجم جستجوی جهانی 11.4K

استراتژی PPC

سعی می‌شود اصطلاحات گسترده‌تری را تعریف کرده (AKA: تطابق گسترده)، و به سمت اصطلاحات خاص (AKA: مطابقت دقیق) حرکت کنیم، بنابراین بسیاری از کلمات کلیدی در  (AdGroups) گروه بندی می‌شود. به عنوان مثال: اسباب بازی‌های چوبی یا اسباب بازی: حجم جستجوی جهانی 53.5K

نتیجه

همانطور که مشاهده می‌کنید  باتوجه به این که یکی از آنها در طول زمان، خاص‌تر (PPC) خواهد بود، دیگری از همان ابتدا خاص‌تر است، اما توجه داشته باشید برای مهار هر گونه تأثیر، متکی بودن به دید خوب بسار مهم است. نکته بعدی، کشف این است که داشتن دید (رتبه‌بندی) خوب چه مزایایی دارد؟

مرحله 3: امتحان کردن روش Estudio34

این مراحل مسیرهای واقعی و اثبات شده‌ای در این مراحل آورده شده‌اند که نشان می‌دهد چگونه تیم Estudio34 داده‌های SEO و PPC را برای بهبود دید جستجوی خود و در عین حال بهینه سازی بودجه برای هر دو کانال ترکیب می‌کند.

مرحله 3.1:

شناسایی مکان و نحوه وقوع هم‌خواری

بعد از رسیدن به این روش، شما و تیم PPC  باید به طور فعالانه‌ای در حال ارتباط و به اشتراک گذاری داده‌ها باشید. ممکن است بدون همکاری فعال با تیم PPC خود حتی از مسائل مربوط به هم‌خواری آگاه نباشید. در این زمینه، هم‌خواری به معنای هدف قرار دادن یکسان کلمات کلیدی توسط  SEO و PPC  است که در این صورت به جای اینکه با هم اهرم شوند، برای ترافیک رقابت می‌کنند. با این اتفاق، نتایج جستجو ممکن است شامل صفحات فرود رقیب شما باشد که می تواند منجر به تبدیل کمتر یا ترافیک پراکنده شود. هم‌خواری اغلب در کجا اتفاق می افتد؟ آنچه که باید در نظر گرفته شود این است که  ممکن است تیم‌های PPC  بدون اطلاع از جنبه سئو، و بر اساس شرایط ، کلمات کلیدی را پیشنهاد دهند. یا همچنین ممکن است  متخصصان سئو  این ساختار را از ابتدا به عنوان ساختار کاری خود در پیش گیرند. هدف این استراتژی بهره‌مندی از کانال های متقابل از طریق هم‌پوشانی کلمات کلیدی است، بنابر یر این دلیل تجزیه و تحلیل از کلمات کلیدی پولی شروع شده تا سپس به داده‌های SEO مراجعه شود. نحوه  جلوگیری از هم‌خواری کلمات کلیدی SEO و PPC ؟ در ابتدای کار سعی شد تا فهرستی از عبارات PPC  که در یک دوره سه ماهه کلیک ایجاد می‌کردند و هیچ تبدیلی نداشتند، تهیه شود- به این دلیل که  امکان گروه بندی کردن آنها را بر اساس عبارت‌های جسنجو به شما می‌دهد  (گزارش SQR). نکته مهمی که باید توجه داشته باشید، تفاوت بازه زمانی به دلیل حجم داده‌ها و هزینه‌های واقعی در دوره معین، از یک تجارت به کسب و کار دیگر است. برای اینکه ببینید چه تعداد از عبارت‌ها و معیارها برآورده می‌شود، باید با محدوده تاریخ تست کنید. همواره به خاطر داشته باشید که نکته مهم داشتن  گزینه‌های قابل اندازه گیری و قابل اجرا است . برای حل مشکل «ارائه نشده» و دریافت داده‌های تبدیل در سطح کلمه کلیدی،  Estudio34 از ماژول ترافیک ارگانیک SEOmonitor استفاده شد. SEOmonitor تمام داده‌های کلمه کلیدی را از کنسول جستجو با جلسات و تبدیل‌های آنالیتیکس با استفاده از زمینه مشترک آنها: صفحه فرود، غنی می کند. آپلود  لیست بازدید از تیم PPC  به عنوان کلمات کلیدی جدید در ردیاب رتبه انجام شد. Image by Estudio34 using SEOmonitor.com’s keyword groups, November 2022 به این دلیل که دید برای گروه را می‌توان اندازه گیری کرد و در صورت نیاز از پیش بینی‌های احتمالی حذف کرد، توصیه می‌شود این کار در یک گروه جداگانه انجام شود. مرحله بعد، زمان شناسایی همپوشانی‌ها است.

مرحله 3.2: فیلتر اصطلاحات جستجویی که در رتبه 3 برتر قرار دارند

برای مورد مد نظر، کلمات کلیدی در موقعیت 3 یا بالاتر بیشتر مورد توجه قرار گرفت. از آنجا که نمی‌خواستیم اصطلاحات جدیدی اضافه شود مگر اینکه این را بگوییم، این کار به صورت دستی انجام شد. اما با تنظیم گروه‌های هوشمند در SEOmonitor می‌توانید هر چیزی که در گزینه فیلترینگ شما قرار می‌گیرد به‌طور خودکار اضافه و به‌روزرسانی کنید. Image by Estudio34 using SEOmonitor.com’s advanced filters and Smart groups, November 2022

مرحله 3.3: کلمات کلیدی را با تبلیغات فیلتر کنید

برای اینکه بتوانیم کلیدواژه‌هایی را که تبلیغاتی برای آنها نمایش داده می‌شود حذف کنیم. فیلترینگ  در ردیاب رتبه SEOmonitor ادامه داده شد. عمدتاً این بررسی از نظر تئوری، غیر ضروری به نظر می‌رسد زیرا شرایط  از کمپین‌های PPC  توسط تیم خارج شده است. با این حال، خوب است بدانید که برخی از اصطلاحات ممکن است در برخی موارد انتخاب نشوند زیرا به پیشنهاد تهاجمی شما و زمانی که ابزار از SERP ها عکس می گیرد بستگی دارد. Image by Estudio34 using SEOmonitor.com’s advanced filters, November 2022   با گذشت زمان، جزئیات فصلی و ویژگی‌های SERP Visibility را نیز دریافت خواهید کرد. این‌ها فوق‌العاده مفید هستند، زیرا هر اصطلاحی که تصمیم به آزمایش آن دارید، اگر از نظر فصلی مرتبط نباشند، ممکن است تاثیری نداشته باشند. Image by Estudio34 using SEOmonitor.com’s search and SERP data, November 2022

مرحله 3.4: آزمایش کلمات کلیدی جدید خود

پیشنهاد می‌شود با تعریف صفحه فرود که یک جستجوی خاص برای آن رتبه بندی می‌شود شروع کنید. قابلیت صفحه فرود؛ تعیین میزان ترافیک به صورت ارگانیک و در نتیجه افزایش یا کاهش آن است. به همین ترتیب، تبدیل‌هایی را که ممکن است از آن صفحه فرود ایجاد شده‌ باشند، ارزیابی می‌شوند . ما در حال امتیاز دادن هستیم، توجه داشته باشید، از آنجاکه مواردی وجود دارد که یک صفحه فرود ممکن است صرفاً مرحله کشف را ارائه دهد، بنابراین تبدیل‌ها ممکن است بر نتیجه کلی تأثیر نگذارند. اکنون می‌توانید آزمایش را شروع کنید. ممکن است تصمیم به متوقف کردن کمپین‌ها برای مشاهده  تأثیر آن بر ترافیک ارگانیک بگیرید، در هر صورت  عمدتاً به این دلیل که می‌توانید روی خط برتر خود تأثیر بگذارید. این کار توصیه نمی‌شود زیرا نحوه انجام آن می‌تواند به کاهش خطرات مرتبط با از دست دادن درآمد کمک کند. آزمایش کلمات کلیدی فردی : افزودن این کلمات کلیدی به عنوان کلمات کلیدی منفی بر اساس مطابقت دقیق با کمپین یا کمپین‌های خود (با توجه به نحوه پیکربندی آنها). به مدت 7 تا 14 روز این کار را اجرا کنید. معمولاً، با توجه به حجم داده‌هایی که قبلاً ذکر شد، این ممکن است طولانی‌تر باشد. از آنجایی که یک ترافیک ارگانیک به URL رتبه بندی داریم، یک عکس فوری از اثرات قبل و بعد حذف منفی کلمات کلیدی از کمپین‌های PPC داریم. مواردی که برای بازه زمانی آزمایش شده با دوره قبلی باید مقایسه کنید:
  • ترافیک از PPC به صفحه فرود مورد نظر.
  • ترافیک از SEO به صفحه فرود مورد نظر.
  • CVR برای صفحه فرود در هر کانال: PPC و SEO.
  • درآمد/معاملات یا اهداف از هر دو کانال.
به دنبال الگوهایی مانند الگوهای زیر باشید:
  •   به دلیل اینکه اصطلاحات حذف شده ظاهراً تبدیل نمی‌شوند، اما در عوض کلیک ایجاد می‌کنند بازده هزینه تبلیغات (ROAS) در کمپین‌های پولی خود را بهبود ببخشید. (نکته‌ای که باید در نظر گرفته شود این است که این عبارات ممکن است برای اهداف کشف بوده باشند، بنابراین تبدیل کم می‌شود). ترافیک SEO افزایش می‌یابد –در صورتیکه  همپوشانی واقعاً به PPC کمک کند، می‌تواند مسیر درستی باشد.
  • تبدیل‌ها بررسی نهایی برای تبدیل‌های بالاتر است. با این حال، چراممکن است  برای برخی از شرایط صفحات فرود، نرخ تبدیل و در نتیجه تبدیل  کاهش یابد؟ از آنجا که شما در حال جذب ترافیک سئو هستید ممکن است  زمانی که Paid فعال است  تبدیل به خوبی انجام  نشود. این می‌تواند برای شما یک  استثنا باشد، بنابراین دو برابر کردن می‌تواند منطقی باشد، یا به سادگی PPC به تنهایی عالی عمل کند.
بر اساس الگوهای قبلی چه باید کرد: اگر هر سه مورد به طور مثبت برآورده شدند، شرایط حذف شده را حفظ کنید - به این معنی:
  • ترافیک سئو بیشتر
  • ROAS بهتر (با کاهش هزینه).
  • تبدیل سئو بالاتر
  • کل یا بیشتر (PPC + SEO) تبدیل.
اگر در مواردی با نگرانی‌های مشتری مواجه شوید، چه کاری باید انجام دهید: می‌توانید نگرانی‌ها را با یک برنامه اقدام مورد توافق واقعی،برطرف کنید. اولین سوالی که برای کاهش ضرر احتمالی فروش باید بپرسید این است که :
  •  ترافیک SEO  نسبت به زمانی که پرس و جوی پولی را هدف قرار می‌دهد چگونه  تبدیل می شود؟ اقدام توصیه شده این بود که به آن اصطلاح بازگردیم و جزئیات را بررسی کنیم:
  • آیا صفحات فرود دقیقاً یکسان هستند؟
  • چه چیزی را می‌توان از کمپین پولی برای بهبود UX در صفحه سئو گرفت؟
در این قسمت دومین مزیت این فعالیت مشخص می‌شود: استفاده از بهینه‌سازی درون صفحه و هدف‌گیری واضح صفحه فرود مورد استفاده در PPC برای هدف قرار دادن اصطلاح SEO و صفحه فرود، به شرح زیر:
  • محتوای صفحه فرود پولی بهتر بر روی تبدیل متمرکز است.
  • با کپی آگهی می‌توان توضیحات متا  ارائه داد.
  • برای کمک به عناوین متا برای CTR  می‌توان از عناوین کپی تبلیغات استفاده کرد (این قسمت بسیار مهم است  زیرا ممکن است بر نوسانات رتبه بندی تأثیر بگذارد).
  • لازم به ذکر است برای پیشگیری از خطاهای احتمالی صفحه ، فقط در زمان‌ها یا روزهای خاصی از هفته، بر اساس مرحله‌ای از فرآیند که در آن هستید دو برابر کردن را انجام دهید..
بابررسی این مثال و این مشتری،این مسئله روشن شد که بهترین نتایج از تغییر شرایط دقیقی بدست می‌آید  که شامل نام تجاری است. عمدتاً به این دلیل که آنها هزینه رقابتی و نرخ تبدیل خوبی داشتند.

مرحله 3.5:  ارزیابی نتایج 

برای این مشتری، آزمایشی با 1300 اصطلاح با میانگین هزینه هر کلیک 0.12 یورو  هدف قرار داده شد. ایجاد 20000 کلیک در دو هفته آزمایش شده باعث صرفه جویی در حدود 4800 یورو در ماه می‌شود.

بهبود عملکرد سئو با SEOmonitor

همانطور که از اسمیت و تیم در Estudio34 دیدیم، اتخاذ یک رویکرد یکپارچه به SEO و PPC  برای آزمایش‌های مبتنی بر داده و کاهش ضایعات در هر دو کانال از طرق زیر ممکن باشد:
  • درک نتایج همپوشانی کلمات کلیدی و هم خواری.
  • یادگیری بهترین عملکرد در هر کانال و بهینه سازی کانال دیگر (شرایط خاص، صفحات فرود، توضیحات متا و غیره).
  • توجه به چگونگی و زمان استفاده از یک تاکتیک خاص.
با توجه به جزئیات داده SEOmonitor (رتبه های روزانه برای دسکتاپ و موبایل به عنوان استاندارد) و راه حلی برای مواردی که ارائه نشده است، این آژانس می تواند عملکرد سئو را به صفر برساند و هر تغییری را درک کند. به علاوه، با داشتن قابلیت‌های فیلترینگ پیشرفته، می‌توانستند ترکیبی از گروه‌بندی را برای ردیابی دقیق تنظیم کنند. این تنها یکی از راه‌هایی است که متخصصان سئو از SEOmonitor استفاده می‌کنند تا در گردش کار خود مؤثرتر باشند.    
نظری دارید؟

پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید